Diemžēl tieši šāda līguma daļa, uz ko jūs atsaucaties, arī apstiprina nepieciešamību pēc tiesiskas izvērtēšanas. Ja mobilā sakaru līguma izbeigšana tiek noteikta ar piecu darba dienu termiņu, tad, ja klients pakalpojumus pārstāj izmantot 14. februārī, bet rēķins tiek izrakstīts par visu mēnesi, loģiski rodas jautājums – vai tas atbilst samērīgumam un pakalpojuma faktiskajai lietošanai? Līguma punkts nepārkāpj patērētāja tiesības, ja tas tiek piemērots korekti, nevis izmants kā instruments pilna...
Klientu apkalpošanai jābūt profesionālai un cieņpilnai, īpaši uzņēmumos, kas sniedz pakalpojumus, kuri prasa precizitāti un uzticēšanos. Ja darbinieks rupji reaģē uz klienta lūgumu un nenodrošina pienācīgu komunikāciju, tas norāda uz nopietnām attieksmes problēmām un iespējamu klientu tiesību ignorēšanu. Šādā situācijā ieteicams iesniegt oficiālu sūdzību uzņēmuma vadībai, pieprasot skaidrojumu un paskaidrojumu par darbinieka rīcību. Ja uzņēmums nesniedz atbildi vai situācija atkārtojas, var...
Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu un Pasta likumu, piegādes uzņēmumam ir pienākums nodrošināt preces piegādi norunātajā termiņā. Ja kurjers aizbrauc uz nepareizu adresi un piegāde netiek veikta, tas var būt līguma saistību pārkāpums. Klientam ir tiesības pieprasīt skaidrojumu un kompensāciju no DPD, ja piegāde kavējas vai nenotiek. Ja uzņēmums neatbild un nerisina situāciju, var iesniegt sūdzību Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC). Ieteicams saglabāt pasūtījuma apstiprinājumu un saziņu ar uzņēmumu kā pierādījumu.
Saskaņā ar Darba likumu un Personas datu aizsardzības regulu (GDPR) jebkuram darba devējam ir pienākums ievērot cieņpilnu attieksmi pret darba meklētājiem un nodrošināt profesionālu atlases procesu. Darba likuma 7. pants nosaka, ka darba attiecībās jāievēro vienlīdzīgas tiesības un attieksme, bet Personāla atlases procesā jāievēro ētikas normas un lietišķā komunikācija. Ja darba devēja pārstāvis atlases procesā izturas rupji, augstprātīgi vai neprofesionāli, tas var tikt uzskatīts par ētika...
Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu un Negodīgas komercprakses aizlieguma likumu, pakalpojumu sniedzējam nav tiesību iekasēt maksu par pakalpojumu, kas netika sniegts patērētāja vainas dēļ. Ja Bolt šoferis atcēla pasūtījumu, bet nauda tika ieturēta no klienta konta, tas var būt nepamatots maksājums, kas ir pretrunā ar patērētāju tiesībām.
Klientam ir tiesības pieprasīt pilnu atmaksu, sazinoties ar Bolt atbalsta dienestu caur lietotni vai e-pastu. Ja uzņēmums atsakās atgriezt naudu...
Saskaņā ar Valsts fondēto pensiju likumu un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 272 par valsts fondēto pensiju shēmas darbību, pensiju 2. līmeņa pārvaldītāja maiņa ir iespējama, taču šajā procesā ir būtiski nosacījumi, kas var ietekmēt uzkrājuma summu.
VSAA paziņojums (18.03.2025.) apliecina, ka pārvaldītāja maiņas rezultātā ieguldījumu plāna daļu skaits un vērtība ir mainījusies, kas var radīt šķietamu uzkrājuma samazināšanos. Iemesls šai atšķirībai ir atkarīgs no ieguldījumu plāna daļa...
Saskaņā ar Pārtikas aprites uzraudzības likumu un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 178 par cenu norādīšanu, mazumtirdzniecības vietām ir pienākums skaidri un nepārprotami norādīt preču cenas un nodrošināt atbilstošu produktu kvalitāti. Pārtikas tirdzniecībā sabojājušies vai ar pelējumu pārklāti produkti ir nepieņemami un var radīt veselības apdraudējumu, kas var būt Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) pārbaudes objekts.
Ja veikalā regulāri nav cenu zīmju un tiek pārdoti bojāti produkti...
Saskaņā ar Pacientu tiesību likumu un Veselības aprūpes organizēšanas un finansēšanas kārtību, ārstniecības iestādei ir pienākums sniegt kvalitatīvus un drošus medicīniskos pakalpojumus, tostarp nodrošināt profesionālu pieeju bērnu asins analīžu veikšanai. Ja laboratorija sākotnēji apstiprināja, ka pakalpojumu var veikt, bet pēc neveiksmīgas procedūras nosūtīja uz citu iestādi, tas var tikt uzskatīts par neprofesionālu rīcību, kas radījusi pacientam diskomfortu un potenciālu kaitējumu.
Ja...
Saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 1032 par transportlīdzekļu vadītāju apmācību, autoskolām ir pienākums nodrošināt apmācību, kas atbilst Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) prasībām. Autoskolām ir tiesības veidot savus teorētiskos eksāmenus, tomēr tie nedrīkst būt pretrunā ar CSDD oficiālo jautājumu bāzi un nedrīkst mākslīgi apgrūtināt eksāmena nokārtošanu ar neloģiskiem vai neatbilstošiem jautājumiem.
Ja skolai ir nesamērīgi grūti jautājumi, ka...
Ja prece neatbilst solītajai kvalitātei un sabojājas jau pirmajā nedēļā, patērētājam ir tiesības iesniegt pretenziju pārdevējam un pieprasīt nomaiņu, remontu vai naudas atmaksu. Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) vadlīnijas nosaka, ka lietotu preci var atteikties pieņemt tikai tad, ja defekts radies patērētāja vainas dēļ, bet ne tad, ja prece bijusi nekvalitatīva jau piegādes brīdī.
Ja uzņēmums atsakās risināt situāciju, patērētājs var iesniegt sūdzību PTAC par negodīgu komercpraksi...
Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 255 par distances līgumu, ja patērētājs ir veicis pirkumu un izvēlējies preces saņemšanu uz vietas, pārdevējam ir pienākums nodrošināt pieejamu un saprātīgu preces saņemšanas laiku. Negodīgas komercprakses aizlieguma likums nosaka, ka uzņēmumam ir jānodrošina skaidra, patērētājam saprotama un pieejama pakalpojuma izpilde, un ilgstoša kavēšanās vai vienpusēja ierobežojumu noteikšana var tikt uzskatīta par...
Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 13. pantu, pārdevējam ir pienākums skaidri un nepārprotami norādīt preces cenu, un patērētājam ir tiesības saņemt preci par cenu, kas norādīta pie tās izvietošanas brīdī. Negodīgas komercprakses aizlieguma likums nosaka, ka maldinoša informācija par cenu var tikt uzskatīta par patērētāju tiesību pārkāpumu, ja pircējam tiek radīts iespaids, ka prece maksā mazāk, nekā patiesībā tiek prasīts pie kases.
Ja veikals nav laikus atjaunojis cenu zīmi...
Ja darba devējs nepilda saistības un atsakās izmaksāt atalgojumu par padarīto darbu, tas var būt Darba likuma pārkāpums. Darba likuma 69. pants nosaka, ka darba devējam ir pienākums samaksāt darbiniekam par veiktu darbu atbilstoši noslēgtajam līgumam, un darba devējam nav tiesību nepamatoti atteikt samaksu, ja darbs ir veikts. Ja darbiniekam tika liegta piekļuve sistēmām un pēc tam atteikta samaksa, šāda rīcība var būt uzskatāma par nepamatotu darba attiecību ierobežošanu, un darba devējam var...
Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 255 par distances līgumu, ja pārdevējs nevar nodrošināt preces piegādi, tam ir pienākums atgriezt pilnu samaksāto summu, ieskaitot piegādes izmaksas. Uzņēmuma atteikums atmaksāt piegādes maksu var būt uzskatāms par nepamatotu līguma nosacījumu maiņu, kas neatbilst patērētāja tiesībām.
Ja uzņēmums neatmaksā visu summu, pircējam ir tiesības iesniegt rakstisku pretenziju pārdevējam, pieprasot pilnu nauda...
Saskaņā ar Pacientu tiesību likumu un Veselības aprūpes organizēšanas un finansēšanas kārtību, pacientam ir tiesības saņemt pilnu piekļuvi saviem medicīniskajiem izmeklējumiem un to rezultātiem. Ministru kabineta noteikumi Nr. 134 par E-veselības sistēmu nosaka, ka ārstniecības iestādēm ir pienākums augšupielādēt izmeklējumu rezultātus E-veselība sistēmā, ja tas ir tehniski iespējams, lai citi ārsti varētu tiem piekļūt. Ja izmeklējuma atbilde nav pieejama, bet tā pēc būtības ir jābūt, tas var...
Ja pasūtītā prece atnākusi ar skrāpējumiem, netīrumiem un bez oriģinālā iepakojuma, patērētājam ir tiesības uz kvalitatīvu un atbilstošu preci saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu, kas nosaka, ka precei ir jāatbilst līgumā noteiktajām īpašībām un tā nedrīkst būt bojāta vai iepriekš lietota, ja šāds nosacījums nav skaidri norādīts pirms pirkuma veikšanas. Ministru kabineta noteikumi Nr. 255 par distances līgumu piešķir patērētājam 14 dienu atteikuma tiesības, kuru laikā iespējam...
Lietota auto iegāde no juridiskas personas tiek regulēta saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu, kurš paredz, ka pārdevējam ir jānodrošina, lai prece atbilstu līgumā noteiktajam. Civillikuma 1592. pants nosaka, ka pārdevējam ir pienākums atbildēt par slēptajiem defektiem, kuri bija zināmi vai kuri būtu bijuši atklājami, veicot rūpīgu pārbaudi. Ja defekts parādās neilgi pēc pirkuma, tas var liecināt, ka tas jau bija iepriekš, un saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 631...
Bezdarbnieka pabalsta aprēķins notiek saskaņā ar Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumu, kas nosaka, ka pabalsts tiek aprēķināts, balstoties uz vidējo apdrošināšanas iemaksu algu pēdējo 12 mēnešu periodā pirms bezdarbnieka statusa iegūšanas. Ministru kabineta noteikumi Nr. 75 regulē pabalsta apmēru, nosakot, ka sākotnēji tas ir 50% no vidējās apdrošināšanas iemaksu algas un pakāpeniski samazinās. Ja aprēķinātais pabalsts šķiet nepamatoti zems, iespējams, sistēmā nav korekti iekļauti...
Ja pēc remonta ierīce nestrādā pienācīgi un rodas jaunas problēmas, uzņēmumam ir pienākums nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu, kas nosaka, ka sniegtajam pakalpojumam jābūt kvalitatīvam un atbilstošam līgumā noteiktajām prasībām. Ministru kabineta noteikumi Nr. 631 paredz, ka patērētājam ir tiesības uz garantiju veiktajam remontam un ja defekts rodas drīz pēc remonta, tas var liecināt par nepietiekamu pakalpojuma kvalitāti. Ja uzņēmums pieprasa...
Ja pasūtītais ēdiens neatbilst kvalitātes prasībām un nav drošs lietošanai uzturā, tas var būt pārkāpums saskaņā ar Pārtikas aprites uzraudzības likumu, kas nosaka, ka pārtikas produktiem jābūt drošiem un normatīviem atbilstošiem. Patērētāju tiesību aizsardzības likums piešķir tiesības prasīt naudas atmaksu vai preces apmaiņu, ja tā neatbilst solītajam. Ministru kabineta noteikumi Nr. 631 nosaka, ka patērētājam ir tiesības saņemt pakalpojumu, kas atbilst līguma nosacījumiem, un pārtika...