Aprakstītā situācija skaidri norāda uz profesionālās ētikas pārkāpumu un necieņpilnu attieksmi pret klientu, kas ir pretrunā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 5. pantu, kur paredzēts, ka pakalpojumu sniegšanai jānotiek atbilstošā kvalitātē, cieņpilni un godprātīgi. Šeit nav runa tikai par darījumu, bet par attieksmi, kas aizskar klientu cieņu – īpaši, ja runa ir par senioru, kurš sagaida saprotamu un laipnu apkalpošanu.
Uzņēmuma darbiniekam jebkurā situācijā ir jābūt pieklājīgam, un...
Šādā gadījumā ir pamats uzskatīt, ka tika pārkāpti Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 5. pants, kas nosaka, ka sniedzamajam pakalpojumam jābūt atbilstošam līguma noteikumiem un patērētāja leģitīmajām gaidām, kā arī jānodrošina piemērota vide, kas ir būtiska sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sastāvdaļa.
Ja ēdiens tiek piegādāts ar būtisku kavēšanos (šajā gadījumā – vairāk nekā stundu), restorāns faktiski pārkāpj Civillikuma 1587. pantu, kurā teikts, ka pakalpojums jāizpilda laikā, kādā to...
Šāda situācija skaidri parāda klienta tiesību pārkāpumu, un saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 6. panta trešo daļu pārdevējam ir pienākums izpildīt distances līgumu noteiktajā laikā vai arī nekavējoties informēt patērētāju par tā neizpildi, ja prece nav pieejama. Turklāt atteikums pēc 10 dienām bez atvainošanās un kompensācijas piedāvājuma ir pretrunā arī labticīgas komercprakses principiem, kas noteikti Negodīgas komercprakses aizlieguma likumā.
Ja pasūtījums tika apstiprināt...
Situācija, kad klientam nav skaidri pakalpojuma nosacījumi un cena mainās atkarībā no darbinieka, ir nepieļaujama un pārkāpj Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 4. panta pirmās daļas prasību par skaidru, saprotamu un pilnīgu informāciju. Katram uzņēmumam, kas sniedz maksas pakalpojumus, ir pienākums iepriekš sniegt klientam precīzu informāciju par izmaksām un paskaidrot cenas veidošanās pamatu.
Brīdinājums par paaugstinātu cenu bez pamatojuma un atšķirīga darbinieku attieksme var tikt...
Šāds sabiedrisks aicinājums ir pilnībā pamatots gan no pilsētplānošanas, gan sabiedrības veselības, gan jaunatnes politikas viedokļa. Rīgas domei kā galvaspilsētas pašvaldībai ir pienākums veicināt sporta un brīvā laika infrastruktūras attīstību, kā to paredz arī Pašvaldību likuma 4. panta trešā daļa, kur noteikts, ka pašvaldībai jānodrošina sabiedrības vajadzībām atbilstoši komunālie, izglītības, kultūras un sporta pakalpojumi.
Šobrīd aprakstītā situācija – kur modernu un drošu skeitparku...
Šajā gadījumā tiek aprakstīta situācija, kas pēc būtības atbilst Krimināllikuma 177. pantā definētajai krāpšanai – persona (Eriks Martinsons), apzināti sniedzot nepatiesu informāciju par naudas pārskaitījumu, solot samaksu par paveiktiem darbiem, bet to nedarot, maldina otru pusi un piespiež veikt finansiālas un praktiskas darbības bez jebkāda nolūka norēķināties. Ir skaidri redzams, ka starp pusēm bija mutiska vienošanās par darbu veikšanu (demontāža īpašumā Kaļķu ielā 6 par 10 000 €), no...
Šāda darbība atbilst klasiskai tiešsaistes krāpniecības shēmai, kur pārdevējs izmanto sociālos tīklus, lai piesaistītu klientus ar vilinošu piedāvājumu, bet pēc maksājuma saņemšanas preci nepiegādā. Ja tiek izveidots sūtījums tikai formāli – reģistrēts DHL sistēmā bez faktiskas nosūtīšanas –, tas ir apzināts maldinājums, kas Latvijā var tikt kvalificēts saskaņā ar Krimināllikuma 177. pantu – krāpšana.
Ja maksājums tiek pieprasīts uz Lietuvas kontu, piemēram, uz IBAN formāta kontu...
Nav nekas pieņemams situācijā, kur uzņēmuma darbinieki tiek pazemoti kolēģu vai klientu klātbūtnē – šāda rīcība ir ne vien profesionāli nepieļaujama, bet arī potenciāli pārkāpj Darba likuma 9. panta prasību par cieņpilnu attieksmi darba vidē. Vadītājam, kas publiski aizrāda vai pazemo padotos, ir jāsaprot, ka tas ietekmē ne tikai darbinieku pašsajūtu un darba efektivitāti, bet arī klientu uztveri un uzņēmuma reputāciju.
Vides spriedze, kur klienti izjūt diskomfortu tikai no emocionālā...
Šāda situācija ir klasisks piemērs patērētāju krāpniecībai, kas diemžēl kļūst arvien izplatītāka arī Latvijā, īpaši, ja prece tiek pasūtīta no nelicencētiem vai fiktīviem interneta veikaliem. Ja tiek piedāvāts pirkums ar pēcmaksu, piegādāta pilnīgi cita prece, un pēc tam uzņēmums "pazūd", šāda rīcība atbilst Krimināllikuma 177. pantam – krāpšana, un to ir jāizmeklē Valsts policijai.
Lai gan DPD ir tikai piegādātājs un nav atbildīgs par sūtījuma saturu, viņi var sniegt informāciju par nosūtītāja...
Diemžēl Viestura gadījumā uzticība tika ļaunprātīgi izmantota. Sākumā viņš atstāja profesionāla un daudzpusīga meistara iespaidu, taču pēc pirmā remonta pārtraukuma izrādījās, ka viņa patiesā prioritāte ir alkohola lietošana, nevis darba kvalitāte. Sākotnēji aizdevāt viņam naudu, vēlāk arī piedevāt kavētas summas darba laikā, bet pretī saņēmāt sistemātisku neizpildītu darbu, klusēšanu, pazušanu un pieaugošu spiedienu pēc aizdevumiem. Kā redzams saziņā, Viesturs vairākkārt lūdz papildu naudu...
Ikvienam pacientam, ienākot ārstniecības iestādē, ir tiesības uz cieņpilnu un skaidru apkalpošanu, īpaši no administratīvā personāla, kas ir pirmā kontaktpersona. Šādu tiesību pamatā ir Pacientu tiesību likuma 4. pants, kurā noteikts, ka ārstniecības iestādei ir jānodrošina saprotama informācija par pakalpojumu saņemšanas kārtību un jāizturas ar cieņu pret pacientu neatkarīgi no viņa zināšanām vai pieredzes.
Ja administrators atbild pacientam nelaipni, ignorē jautājumu vai pauž necieņu, tas ir...
Klienta pieredzei ar preces atgriešanu jābūt korektai, saprotamai un cieņpilnai, īpaši gadījumos, kad atgriešana notiek likumā noteiktajā kārtībā. Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. pantu, patērētājam, iegādājoties preci ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas vai internetā, ir tiesības 14 dienu laikā atteikties no pirkuma bez pamatojuma. Arī pirkumiem klātienē pārdevējam ir pienākums izturēties ar cieņu un sniegt vispusīgu informāciju par atgriešanas nosacījumiem, ja tie...
Šāda situācija, kur veikals izrāda preci tirdzniecībā, bet nav spējīgs nodrošināt tai nepieciešamos dokumentus reģistrācijai vai nodošanai lietošanā, pārkāpj Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 5. panta prasības par pilnīgu, patiesu un pārbaudāmu informāciju par preci. Auto piekabe ir reģistrējama transportlīdzekļa kategorija, un tās iegādei obligāti jābūt pievienotiem reģistrācijas dokumentiem vai sertifikātiem, kas apliecina preces izcelsmi un legālu lietošanu.
Ja veikals atsakās pārdot...
Šāda prakse, kur pakalpojuma izpildes un nodošanas procesā iesaistīti dažādi punkti bez skaidras atbildības sadales un bez automātiskas informēšanas klientam, var radīt nopietnas pretenzijas atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 5. pantam, kas nosaka, ka pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam ir pienākums nodrošināt skaidru, saprotamu un nepārprotamu informāciju par preces saņemšanas kārtību, kā arī rīcību defektu gadījumā.
Ja preces izsniegšana notiek ar trešās persona...
Šāda veida gadījumi ir sevišķi bīstami, jo norāda uz iespējamu organizētu krāpniecību, kas apvieno preču nepiegādāšanu ar maksājumu datu ļaunprātīgu izmantošanu. Ja pēc maksājuma ar karti tiek veikti mēģinājumi autorizēt darījumu kriptovalūtu platformās, un tas notiek neilgi pēc pirkuma mēģinājuma, pastāv augsta iespējamība, ka jūsu karšu dati ir tikuši nopludināti vai apzināti pārtverti krāpnieciskā nolūkā. Šāda rīcība Latvijā un Eiropas Savienībā tiek kvalificēta kā krāpšana saskaņā ar...
Diemžēl Latvijas uzņēmējdarbības vidē laiku pa laikam parādās struktūras, kuru mērķis nav sniegt reālu pakalpojumu, bet izmantot juridiskas personas fasādi klientu maldināšanai un līdzekļu izkrāpšanai. Ja persona uzdodas par uzticamu būvuzņēmēju, solot “vadošo speciālistu komandu” un realizētus projektus, bet vienlaikus sociālajos tīklos piedāvā veikt pilnīgi citas darbības par simboliskām summām, tas var būt skaidrs signāls par apzināti viltotu reputāciju. Ja šāda darbība tiek sasaistīta ar...
Situācija, kuru aprakstāt, ir ļoti nopietna un, ja tā atbilst patiesībai, tajā var būt sastopami vairāki Latvijas darba un komerctiesību pārkāpumi. Ja darba devējs sistemātiski nemaksā darba algu, kavē izmaksas, izmanto maldinošas līguma normas vai nemaksā nodokļus, tas var būt Darba likuma 74. panta, kā arī Valsts ieņēmumu dienesta un Krimināllikuma 177. panta (krāpšana) pārkāpums.
Darbiniekam vai personai, kura cietusi no šāda uzņēmuma rīcības, ir tiesības:
-vērsties Valsts darba inspekcijā...
Šī situācija ir satraucoša gan cilvēciskā, gan juridiskā nozīmē, jo pacientam Latvijā ir tiesības uz cieņpilnu attieksmi, profesionālu izvērtējumu un atbilstošu palīdzību saskaņā ar Pacientu tiesību likuma 4. un 5. pantu. Ja persona ar acīmredzamiem simptomiem – paaugstinātu temperatūru, stiprām galvassāpēm, muskuļu sāpēm un nespēku – netiek uzklausīta un viņai atsaka palīdzību, balstoties vien uz elektroniskā termometra kļūdainu rādījumu, tā ir nepamatota atteikšanās no pienākuma sniegt...
Redzu, ka zaudētā paka nav vienīgais, kas radījis vilšanos. Manējais uzdevums nav izdabāt emocijām, bet palīdzēt risināt situāciju tiesiski. Ja kādam nepatīk, ka uz jautājumu tiek sniegta strukturēta un juridiski korekta atbilde – tas vairāk saka par viņu, nevis par mani.
Diskusiju kultūra Latvijā diemžēl dažkārt grimst ātrāk nekā Daugava pavasarī. Es turpināšu atbildēt ar likumu, faktiem un cieņu – pat tad, ja kādam tas traucē. Lai jums mierīga diena un labāka argumentācija nākotnē.