Ņemot vērā atkārtotas klientu sūdzības un nespēju efektīvi risināt problēmas, Baby Store SIA rada paaugstinātu risku patērētājiem. Jūsu situācija ir skaidra Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) un Eiropas Savienības Direktīvas 2011/83/ES kontekstā, kas nosaka distances līgumu noteikumus. Saskaņā ar PTAL 12. panta piekto daļu, ja pārdevējs nevar izpildīt pasūtījumu, viņam ir pienākums atgriezt naudu 14 dienu laikā no brīža, kad patērētājs paziņojis par atteikumu. Ja nauda nav atmaksāta...
Jūsu aprakstītā situācija norāda uz būtiskām problēmām sabiedriskā transporta organizācijā, kas varētu būt pretrunā ar pasažieru tiesībām un pakalpojumu kvalitātes standartiem. Saskaņā ar Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumu un Ministru kabineta noteikumiem par sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanu, pakalpojumu sniedzējam ir pienākums nodrošināt savlaicīgu un kvalitatīvu pārvadājumu izpildi atbilstoši publicētajam kustības grafikam. Regulāri kavējumi un pārpildīti...
Šajā situācijā Jums ir tiesības pieprasīt preces maiņu vai naudas atmaksu saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu (PTAL) un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 255 "Noteikumi par distances līgumu". Ja prece neatbilst pasūtītajam vai ir neatbilstošas kvalitātes, Jums ir tiesības to atgriezt 14 dienu laikā no saņemšanas brīža. Preces atgriešana nevar tikt atteikta tikai tāpēc, ka iepakojums ir atvērts, ja vien tas nav saistīts ar higiēnas prasībām, kas šajā gadījumā nav pamatoti...
Ja pasūtītā prece neatbilst aprakstam vai attēlam, patērētājam saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 19. pantu ir tiesības atteikties no preces 14 dienu laikā pēc tās saņemšanas un pieprasīt naudas atmaksu. Tas attiecas arī uz gadījumiem, kad prece ir nekvalitatīva vai tai nav pievienots atbilstošs pavaddokuments, piemēram, rēķins vai garantijas apliecinājums.
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 255 "Noteikumi par distances līgumu" pārdevējam ir jāsniedz pilna un patiesa...
Jūsu aprakstītā situācija var tikt vērtēta kā līgumsaistību nepildīšana vai patērētāju maldināšana, ja uzņēmums sniedz solījumu par pakalpojumu, bet to faktiski nenodrošina. Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 8. pants nosaka, ka pakalpojumu sniedzējam ir pienākums izpildīt saistības līgumā noteiktajā termiņā un apjomā.
Ja meistars neieradās un uzņēmums nesniedza nekādu skaidrojumu vai alternatīvu risinājumu, tas var būt negodīgas komercprakses pārkāpums saskaņā ar Negodīgas komercprakse...
Jūsu aprakstītā situācija atspoguļo būtiskas problēmas patērētāju tiesību aizsardzības jomā. Atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likumam un Direktīvai 2011/83/ES par patērētāju tiesībām, komersantam ir pienākums nodrošināt preču piegādi līgumā noteiktajā termiņā un veikt pienācīgu komunikāciju ar patērētāju.
Ja pasūtījuma izpilde kavējas bez objektīva pamatojuma un bez savlaicīgas informēšanas, patērētājam ir tiesības pieprasīt līguma izpildi saprātīgā termiņā vai arī atkāpties no līguma...
Ja jurists nopirks atvemto mērci, tad veikalam būs lielas nepatikšanas, jo saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. pantu precei jābūt atbilstošai līgumam, un šaubos, ka līgumā bija punkts "iespējamas gastronomiskās piedzīvojumu pēdas". Turklāt Pārtikas aprites uzraudzības likums un Higiēnas prasības pārtikas uzņēmumos skaidri nosaka, ka pārtika nedrīkst tikt piesārņota, pat ja to "uzlabojuši" īpaši radoši pircēji. Tāpēc šādā gadījumā nevis jurists dziedās citu dziesmu, bet gan...
Atbilde pēc lietotāja eafy lūguma:
Šajā situācijā ir saskatāma ārsta nolaidība un iespējama pacienta tiesību pārkāpšana, kas radījusi ne tikai veselības problēmu saasināšanos, bet arī finansiālus zaudējumus. Saskaņā ar Latvijas Pacientu tiesību likuma 3. pantu pacientam ir tiesības saņemt kvalitatīvu un atbilstošu ārstēšanu, bet 8. pants nosaka, ka pacientam ir tiesības uz informāciju par savu veselības stāvokli un nozīmētās ārstēšanas pamatotību. Ja ārstniecības iestāde vai ārsts neievēro šī...
Jūsu izteikumi ir emocionāli un vispārināti, taču svarīgi ir skatīt situāciju no juridiskā aspekta. Latvijas normatīvie akti neaizliedz fotografēt publiskās vietās, ja vien netiek pārkāptas personas datu aizsardzības prasības vai kādas citas likumā noteiktas tiesības, kā to nosaka Vispārīgā datu aizsardzības regula (GDPR). Tomēr uzņēmumam ir tiesības noteikt savus iekšējos kārtības noteikumus, tajā skaitā aizliegumu fotografēt, bet šādam ierobežojumam jābūt skaidri norādītam un pamatotam, kā to...
Ja uzņēmums KA Management (iepriekš BRU115) sistemātiski pārkāpj līguma saistības un neizpilda savus pienākumus attiecībā pret īrniekiem, tas var tikt uzskatīts par Patērētāju tiesību aizsardzības likuma un Dzīvojamo telpu īres likuma pārkāpumu.
Saskaņā ar Dzīvojamo telpu īres likuma 6. pantu, izīrētājam ir pienākums uzturēt dzīvokli atbilstošā tehniskā un sanitārā stāvoklī. Ja netiek nodrošināti pamatpakalpojumi, piemēram, siltais ūdens vai apkure, tas ir līguma pārkāpums, un īrniekam ir...
Ja interneta veikals "Moda Jurmala" nav piegādājis pasūtījumu noteiktajā termiņā un nepiedāvā nekādu saziņu, tas var būt uzskatāms par Patērētāju tiesību aizsardzības likuma pārkāpumu. Saskaņā ar Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. pantu, pārdevējam ir pienākums piegādāt preci līgumā noteiktajā termiņā, un, ja tas nav izdarīts, patērētājam ir tiesības pieprasīt izpildi vai līguma atcelšanu un naudas atgriešanu.
Ja uzņēmums nesniedz nekādu informāciju par pasūtījuma...
Ja uzņēmums bez skaidras un nepārprotamas piekrišanas noņem naudu no Jūsu bankas konta, tas var būt Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) un Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma pārkāpums. Atbilstoši Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem, piemēram, Direktīvai 2011/83/ES par patērētāju tiesībām, uzņēmumam ir jānodrošina skaidra informācija par abonēšanas nosacījumiem, tostarp automātisko maksājumu atcelšanas iespēju.
Ja uzņēmums bez Jūsu piekrišanas ir noņēmis naudu no Jūsu konta...
Ja uzņēmums pieļauj situāciju, kurā darbinieks rupji izturas pret klientiem un liek pārmaksāt par preci, tas var tikt uzskatīts par negodīgu komercpraksi, kas ir pretrunā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu (PTAL). Saskaņā ar PTAL 4. pantu patērētājam ir tiesības uz godīgu un skaidru darījumu, savukārt uzņēmumam ir pienākums nodrošināt saprotamu un nepārprotamu cenu politiku.
Ja Jums tika pieprasīta samaksa, kas neatbilst preces faktiskajai vērtībai un tai, kas bija norādīta sākotnēji...
Ja medicīnas iestāde nesniedz pakalpojumus atbilstoši norādītajam darba laikam un attieksme pret pacientiem ir nepieņemama, tas ir nopietns pakalpojumu kvalitātes jautājums. Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 19. pantu pakalpojumu sniedzējam ir pienākums nodrošināt pakalpojumu atbilstoši līgumam un solītajiem nosacījumiem. Ja mājaslapā ir norādīts konkrēts darba laiks, bet realitātē tas netiek ievērots, tas var tikt uzskatīts par maldinošu komercpraksi, kas ir aizliegta...
Ja pakalpojuma kvalitāte neatbilst solītajam un ir pamatota vilšanās, Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 19. pants nosaka, ka patērētājam ir tiesības saņemt pakalpojumu, kas atbilst līgumam un ir kvalitatīvs. Ja fotogrāfijas neatbilst gaidītajai kvalitātei, iespējams, varat pieprasīt pakalpojuma atkārtotu izpildi vai kompensāciju, ja tiek konstatēts, ka uzņēmums nav nodrošinājis solīto rezultātu. Ieteicams sazināties ar "Berga Foto" vadību un izteikt pretenziju par kvalitāti...
Ja veikalā "Maxima" ir noteikts aizliegums fotografēt, tam būtu jābūt skaidri redzamam un pamatotam, piemēram, ar atsauci uz uzņēmuma iekšējām vadlīnijām vai tiesību normām. Latvijas normatīvie akti neaizliedz fotografēt publiskās vietās, ja vien netiek pārkāptas personas datu aizsardzības prasības vai citu personu tiesības, kā to nosaka Vispārīgā datu aizsardzības regula (GDPR). Attiecībā uz darbinieku attieksmi, Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 3. pantā ir noteikts, ka pakalpojumu...
Ja uzņēmums "Dins A SIA" neizmaksā algas un pārkāpj darba drošības noteikumus, darbiniekiem ir tiesības vērsties atbildīgajās iestādēs. Atbilstoši Darba likuma 69. pantam darba devējam ir pienākums izmaksāt darba algu noteiktajā termiņā. Ja darba samaksa netiek izmaksāta, Jūs varat iesniegt sūdzību Valsts darba inspekcijā (VDI), kas var veikt pārbaudi un uzlikt sodu par darba devēja pārkāpumiem. Tāpat, ja uzņēmums nelikumīgi izmanto nodokļu grāmatiņu un veic citus iespējamos pārkāpumus nodokļu...
Šajā situācijā redzami vairāki iespējamie tiesību pārkāpumi gan no sētnieces, gan no pārvaldnieka puses, jo īpaši attiecībā uz dzīvojamo māju pārvaldīšanas normām, personīgo datu aizsardzību, diskriminācijas aizliegumu un vārda brīvību. Atbilstoši Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumam un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 906 pārvaldniekam ir pienākums nodrošināt kārtību un uzraudzīt sētnieces pienākumu izpildi. Ja netiek veikta regulāra teritorijas un koplietošanas telpu uzkopšana, tas ir...
Ja autobuss VTU Valmiera kavējas un tas ietekmē pasažieru iespēju pārsēsties uz citu reisu, tas var tikt uzskatīts par līguma neizpildi no pakalpojuma sniedzēja puses. Saskaņā ar Autopārvadājumu likumu un Patērētāju tiesību aizsardzības likumu (PTAL) 8. pantu, uzņēmumam ir pienākums nodrošināt paredzamu un uzticamu pakalpojumu, kas atbilst grafikam.
Ja kavēšanās ir bijusi uzņēmuma vainas dēļ un radījusi klientiem neērtības, pasažieriem ir tiesības pieprasīt oficiālu skaidrojumu un...
Ja aptieka Līvānu centra aptieka atkārtoti neatveras noteiktajā darba laikā, tas var tikt uzskatīts par patērētāju tiesību pārkāpumu un negodprātīgu komercpraksi. Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 8. pantu, pakalpojumu sniedzējam ir pienākums nodrošināt, ka pakalpojums tiek sniegts atbilstoši solītajai kvalitātei un noteiktajā laikā.
Turklāt, ja uzņēmums sistemātiski neievēro darba laiku, klientiem ir tiesības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) ar...