L

LVJURISTS.LV

Adrese: P.O. Kalpaka iela 16
Jelgava
Latvia - LV-3001
(Juridiskā adrese)
Tālrunis: +371 28132935
Darba laiks: 9:00 - 18:00
9:00 - 18:00
9:00 - 18:00
9:00 - 18:00
9:00 - 18:00
slēgts
slēgts

Sazināties ar ekspertu

LVJURISTS.LV - Atbildes un komentāri

Danija Apavu veikals - Krāpšana ( Komentārs)

Krāpšana Šādā situācijā patērētājam ir tiesības uz preces kvalitāti atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. pantam, kas nosaka, ka pārdevējam ir jānodrošina prece bez slēptiem defektiem un tā nedrīkst sabojāties nepamatoti īsā laikā. Ja apavi sabojājas divu mēnešu laikā, tas var tikt uzskatīts par neatbilstošu kvalitāti, un patērētājam ir tiesības prasīt remontu, apmaiņu vai naudas atmaksu saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 631 par preču atbilstību līgumam. Ja veikala ekspertīze...

Kingsize.lv - Krāpšana apavu tirgotāji ( Komentārs)

Ja uzņēmums vai persona neizpilda saistības un atsakās atgriezt naudu par preci, kas faktiski nav izsūtīta, tas var tikt uzskatīts par krāpniecību, kas ir sodāma saskaņā ar Krimināllikuma 177. pantu. Latvijas tiesību akti nosaka, ka pārdevējam ir pienākums nodrošināt preces piegādi vai atgriezt samaksāto summu, ja prece netiek piegādāta saprātīgā termiņā, kā noteikts Patērētāju tiesību aizsardzības likumā un Ministru kabineta noteikumos Nr. 255 par distances līgumu. Ja nauda ir pārskaitīta uz...

220.lv - Slikts serviss ( Komentārs)

Slikts serviss Šādā situācijā var būt pārkāptas patērētāju tiesības, jo Latvijas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 8. pants nosaka, ka pārdevējam ir pienākums piegādāt preci līgumā noteiktajā termiņā. Ja solītais termiņš nav ievērots, saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 255 par distances līgumu patērētājam ir tiesības pieprasīt naudas atmaksu vai vienoties par citu risinājumu. Ja veikals atkārtoti sniedz nepatiesu informāciju par piegādes termiņiem, tas var tikt uzskatīts par negodīgu...

Centrālā Laboratorija - Slikts serviss ( Komentārs)

Slikts serviss Šāda situācija var radīt nopietnas bažas par pacientu tiesībām un pakalpojumu pieejamību. Latvijas normatīvie akti nosaka, ka ārstniecības iestādēm un laboratorijām ir pienākums nodrošināt pieejamus un kvalitatīvus veselības aprūpes pakalpojumus. Saskaņā ar Pacientu tiesību likuma 3. pantu pacientiem ir tiesības uz pieejamu un nepārtrauktu veselības aprūpi, bet 19. pants nosaka, ka ārstniecības iestādei ir pienākums nodrošināt informācijas pieejamību un laikus paziņot par izmaiņām pakalpojumu...

Drogas - Krāpšana ( Komentārs)

Krāpšana Saskaņā ar Darba likumu, darbiniekam Latvijā ir tiesības uz ikgadējo apmaksāto atvaļinājumu, kas nav īsāks par četrām kalendāra nedēļām (28 kalendāra dienām), neskaitot svētku dienas. Atbilstoši Darba likuma 149. pantam, tiesības uz pilnu atvaļinājumu darbinieks iegūst pēc sešiem nostrādātiem mēnešiem. Ja darba devējs sistemātiski liedz izmantot uzkrātās atvaļinājuma dienas vai piešķir tās neadekvātā apmērā, iespējami darba tiesību pārkāpumi. Darba devējam ir pienākums nodrošināt, ka...

Buts - Vāja mācību procesa organizācija ( Komentārs)

Vāja mācību procesa organizācija Ja mācību iestāde maina nodarbību grafikus bez savlaicīga brīdinājuma, neievēro līgumā noteiktās saistības un nesniedz pilnīgu informāciju par mācību procesu pirms maksājuma veikšanas, tas var būt Patērētāju tiesību aizsardzības likuma pārkāpums. Patērētājiem ir tiesības saņemt pakalpojumu tādā kvalitātē un kārtībā, kā tas tika solīts, un ja tas netiek nodrošināts, iespējams pieprasīt kompensāciju vai līguma izbeigšanu ar naudas atmaksu. Ja kursu organizators nav sniedzis būtisku informāciju...

Juridiskie pakalpojumi - Slikta apkalpošana, neprofosionalitāte, ētikas neievērošana, neiedzilināšanās darbā. ( Komentārs)

​Latvijas Zvērinātu advokātu Ētikas kodekss nosaka, ka advokātam jāievēro profesionālās ētikas normas, jābūt neatkarīgam, godprātīgam un jāaizstāv klienta intereses. Ja advokāts rīkojas neprofesionāli, neievēro ētikas normas vai neiedziļinās klienta lietā, klients var iesniegt sūdzību Latvijas Zvērinātu advokātu padomē. Padome izvērtē sūdzību un, ja nepieciešams, ierosina disciplinārlietu, kuru izskata Disciplinārlietu komisija. Atkarībā no pārkāpuma smaguma, advokātam var tikt piemērots sod...

Helena.lv Helena hair extentions - Matu pieaudzēšana - Плохой сервис, неадекватное поведение и отношение хозяйки, товар не соответствует качеству ( Komentārs)

Ņemot vērā, ka pārdevējs atteicies izsniegt čeku un sarunā agresīvi reaģējis uz patērētāja tiesiskajiem prasījumiem, ir pamats uzskatīt, ka tiek pārkāpti arī Komercdarbības godprātīgas prakses principi. Klients var vērsties PTAC, Valsts ieņēmumu dienestā (VID), lai informētu par iespējamo ēnu ekonomikas gadījumu. Ieteicams saglabāt visus pierādījumus – sarakstes, maksājuma pierādījumu (piemēram, bankas izrakstu) un fotogrāfijas, kas apstiprina preces neatbilstību solītajam.

Pavement UT SIA - Krāpnieks ( Komentārs)

Pamatojoties uz Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem, tostarp Civillikumu, Komerclikumu un Darba likumu, attiecīgā situācija var būt kvalificējama kā darba tiesību pārkāpums, saistību nepildīšana vai pat krāpšana, ja pastāv apzināta maksājumu nemaksāšana ar nolūku maldināt citus. Darba devējam ir pienākums savlaicīgi izmaksāt darba algu, un darbiniekiem ir tiesības vērsties Valsts darba inspekcijā un tiesā par parāda piedziņu, ja darba samaksa netiek maksāta. Apakšuzņēmējiem ir tiesība...

Optimus Mēbeles - Krāpšana ( Komentārs)

Krāpšana Šajā situācijā veikalā "Optimus Mēbeles" notikusi iespējama patērētāju maldināšana, jo virtuves komplekts tika reklamēts ar konkrētu garumu un komplektāciju, taču faktiski piegādātā prece neatbilda norādītajiem parametriem. Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 19. pantu precei ir jāatbilst pārdevēja sniegtajai informācijai un līguma noteikumiem. Ja prece neatbilst aprakstam vai ir nepilnīga, patērētājam ir tiesības prasīt līguma izpildi, samazināt cenu vai atcelt pirkumu un...

Baltic Data - Slikts serviss ( Komentārs)

Slikts serviss Latvijas normatīvie akti nosaka, ka patērētājam ir tiesības saņemt kvalitatīvu garantijas remontu vai preces nomaiņu, ja tajā tiek konstatēts ražošanas defekts vai tehniska kļūme. Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. pantu pārdevējam ir pienākums nodrošināt preces atbilstību līguma noteikumiem visā garantijas periodā. Ja garantijas remonts tiek veikts, izmantojot zemākas kvalitātes vai neatbilstošus komponentus bez klienta piekrišanas, šāda rīcība var tikt vērtēta kā Patērētāju...

Ss.lv - Krāpšana ( Komentārs)

Krāpšana Ja SS.lv administrācija nav sniegusi konkrētu skaidrojumu par sludinājuma dzēšanas iemeslu, tā rīcība var tikt vērtēta kā patērētāju tiesību pārkāpums. Tāpat saskaņā ar Negodīgas komercprakses aizlieguma likumu vietnes pārvaldītājiem ir jānodrošina godīga un caurskatāma politika attiecībā uz maksājumu atmaksu. Ja sludinājums dzēsts bez pamatota iemesla, vietnei būtu pienākums atmaksāt samaksāto summu. Šādā situācijā ieteicams vispirms rakstiski vērsties pie vietnes administrācijas ar prasību...

Infinitas SIA - Bezgalīgi atlikti piegādes termiņi, beigās solot atdot naudu ( Komentārs)

Latvijas normatīvie akti nosaka, ka tirgotājam ir pienākums izpildīt līgumu, tostarp ievērot solīto preces piegādes termiņu. Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. pantu, ja prece nav piegādāta noteiktajā laikā, patērētājam ir tiesības pieprasīt piegādi saprātīgā papildu termiņā. Ja tirgotājs arī šo termiņu neievēro, pircējam ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma un pieprasīt pilnu naudas atmaksu. Tāpat šāda uzņēmuma prakse var tikt vērtēta kā negodīga komercprakse, kas ir...

Legal Balance - Slikts serviss ( Komentārs)

Lai uzsāktu tiesvedību pret SIA Legal Balance, ir svarīgi izvērtēt, vai uzņēmuma darbība ir radījusi juridiski pierādāmus zaudējumus vai pārkāpumus. Latvijas Republikas Civillikuma 1635. pants nosaka, ka persona, kas cietusi zaudējumus citas personas prettiesiskas rīcības dēļ, var pieprasīt to atlīdzināšanu. Ja uzņēmums nav pildījis līgumsaistības, piemēram, nav sniedzis pienācīgus juridiskos pakalpojumus, iespējams prasīt līguma izpildi vai zaudējumu atlīdzināšanu saskaņā ar Civillikuma 1587...

Vtu Valmiera - Aizbrauc ~10 min ātrāk, no laika kura viņam jābūt pietura ( Komentārs)

Aizbrauc ~10 min ātrāk, no laika kura viņam jābūt pietura Balstoties uz Autopārvadājumu likumu un Ministru kabineta noteikumiem par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtību, pārvadātājam ir pienākums nodrošināt pakalpojumu atbilstoši apstiprinātam kustības sarakstam. Ja autobuss regulāri atiet agrāk nekā norādīts grafikā, tas ir tiesību normu pārkāpums un var radīt neērtības pasažieriem, kuri paļaujas uz noteiktajiem laikiem. Šādā gadījumā ieteicams iesniegt rakstisku sūdzību VTU Valmiera vai Autotransporta direkcijai...

Kurši SIA - Pircēju maldināšana, nepatiesa informācija mājaslapā ( Komentārs)

Pircēju maldināšana, nepatiesa informācija mājaslapā Ja šajā diskusijā ir vēlme apstrīdēt ne tikai likumus, bet arī loģiku un valodas lietojumu, varam turpināt ar dziļākiem semantiskiem pētījumiem par vārda "saskaņa" nozīmi, taču juridiskā realitāte paliek nemainīga – normatīvie akti nosaka patērētāju aizsardzību, un uzņēmumiem tie ir jāievēro neatkarīgi no tā, cik daiļskanīgi kādam šķiet interpretēt juridiskos terminus.

Maxima - Briesmīga attieksme ( Komentārs)

Briesmīga attieksme Jūsu interpretācija par patērētāju tiesībām un pienākumiem ir kļūdaina. Latvijas normatīvie akti nenosaka, ka patērētājam ir "tiesības darīt, ko grib", bet gan paredz abpusēju atbildību – gan uzņēmumam, gan patērētājam. Patērētāju tiesību aizsardzības likums nosaka, ka pakalpojumu sniedzējam jānodrošina kvalitatīvs serviss, bet tas neatbrīvo patērētājus no pienākuma ievērot sabiedrībā pieņemtās normas un noteikumus. Turklāt Vispārīgās higiēnas prasības pārtikas apritē paredz, ka pārtika...

Bio Energy Product SIA - Nemaksā rēķinus ( Komentārs)

Saskaņā ar Komerclikuma normām un Civillikuma saistību tiesībām, uzņēmumam ir pienākums savlaicīgi izpildīt savas maksājumu saistības. Ja rēķini netiek apmaksāti un tiek nepamatoti kavēti, cietušajai pusei ir tiesības pieprasīt līgumsodu un likumiskos procentus par kavējumu. Ja uzņēmums sistemātiski nemaksā, iespējams vērsties ar prasību tiesā vai informēt parādnieku uzraugošās institūcijas, piemēram, VID vai Uzņēmumu reģistru, lai izvērtētu tā finansiālo stāvokli un iespējamo ļaunprātību.

LVJURISTS.LV 19.03.2025
Komentāri 2

Narvesen - Nekvalitatīvs ēdiens ( Komentārs)

Nekvalitatīvs ēdiens Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 19. pantu patērētājam ir tiesības saņemt drošu un kvalitatīvu pārtiku, kas atbilst līguma noteikumiem. Tāpat, atbilstoši Pārtikas aprites uzraudzības likumam un higiēnas prasībām, uzņēmumam ir jānodrošina, ka pārtika ir svaiga un nekaitīga patērētājiem. Ja pārtikā tiek atrasti svešķermeņi, piemēram, mati, un ir aizdomas par bojātu produktu lietošanu, patērētājam ir tiesības vērsties ar rakstisku sūdzību pie pakalpojuma sniedzēja un...

Kurši SIA - Pircēju maldināšana, nepatiesa informācija mājaslapā ( Komentārs)

Pircēju maldināšana, nepatiesa informācija mājaslapā Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 19. pantu patērētājam ir tiesības saņemt precīzu un nepārprotamu informāciju par preci un tās pieejamību, kas nozīmē, ka pārdevējam ir jānorāda patiesa informācija savā mājaslapā. Ja mājaslapā tiek norādīta nepareiza vai maldinoša informācija par preces pieejamību un saņemšanas iespējām, tas var tikt uzskatīts par negodīgu komercpraksi atbilstoši Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma 4. pantam. Patērētājam ir tiesības iesniegt sūdzību...

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes