Rīgas Satiksme - (ne)Nāc strādāt par kontrolieri
Pašlaik Rīgas sabiedriskajā transportā izvietoti informatīvi materiāli ar aicinājumu nākt strādāt par sabiedriskā transporta kontrolieri, īpašu uzsvaru liekot uz studentiem. Bet nu jāteic, kā ir - iesaku desmitreiz izsvērt, pirms izlemt iesaistīties,
Faktiski sabiedriskā transporta kontroliera darbs kaulus nelauž, it īpaši, ja problēmas nesagādā maiņu darbs, kurš jāsāk jau pulksten piecos, vai jābeidz pusnaktī. Tomēr potenciālajiem darba meklētājiem jāsaka, ka darbs Rīgas satiksmē, kā arī Rīgas satiksmes kontroles daļā nav tas pateicīgākais, jo sevišķi jau runājot par attieksmi no administrācijas puses (iepazīsieties gan ar sestā kabineta "lēdijām", gan kontroles daļas priekšnieka kungu, kurš aktīvi meklē stukačus, lai sarīdītu kontrolierus vienu ar otru, gan arī ar visai lopisko attieksmi no vadošajām personālijām kopumā). Alga būs minimālā, bet neceriet, ka ar dabūtajiem sodiem kārtīgi papildināsiet savu algas kontu - 60% jūsu nopelnīto soda naudu aizies sestā kabineta "lēdiju" un priekšnieka kunga uzturēšanai, bet jūs saņemsit atlikušos 40%, no kuriem vēl, kā noprotams, atvilks nodokļus. Nokļūšana no un uz darbu ar Rīgas satiksmes dežūrautobusiem. Bet droši var rēķināties ar to, ka var nākties krietnu stundu gaidīt pie sava iecirkņa durvīm, kamēr ieradīsies inspektors. Vasarā tas vēl ir nieks, bet rudenī vai ziemā tas var likt lieku reizi paklabināt zobus.
Sākumā jūs pieņems uz pārbaudes laiku (trīs mēneši), tomēr nerēķinieties ar to, ka trīs mēnešus nostrādāsiet - kontroles daļas administrācijas viena no nostādnēm ir atlaist neilgi pirms pārbaudes termiņa, par cik tas ļauj ietaupīt. Izsniegtais formas apģērbs ir briesmīgs (rēķinieties ar to, ka sākumā nāksies strādāt savā apģērbā un apavos, bet priekšniecība prasīs un norādīs, kādas krāsas apģērbu vai kurpes vilkt), kurā siltākā laikā būs nežēlīgi karsti, bet ziemā nāksies nosalt (jo sevišķi stāvot pilsētas reida kontroles veikšanas vietā, vai izbraukājot tos kontroles sektorus, kuri atrodas pilsētas pierobežā). Jāņem vērā arī tas, ka jums var izsniegt kvīšu grāmatiņas, kurās pašrocīgi jāveic labojumi, kas faktiski ir pretlikumīgi. Jums agrāk vai vēlāk piesiesies par to, ka rakstāt maz ziņojumus par šoferiem vai vadītājiem (par ziņojumu rakstīšanu piemaksu nav). Dokumentu kārtošana būs maksimāli laikietilpīga, piemēram, lai dabūtu kādu izziņu, viena amatpersona sūtīs pie citas, tā savukārt vēl pie citas, respektīvi - birokrātija Rīgas satiksmē ir augstākajā formā). Par kolēģiem - ir vismaz trešdaļa kontrolieru, kuriem nevarēsiet uzticēties dēļ tā, ka mīl stukačot par jebko, tomēr caurmērā vecākie kontrolieri un daļa inspektoru ir feini cilvēki. Un atcerieties - jūsu statuss strādājot par sabiedriskā transporta kontrolieri būs līdzvērtīgs apkopēja vai sētnieka amatam. Jārēķinās arī ar to, ka studējošiem darba maiņas var tikt saliktas pat nerēķinoties ar to, kāds ir mācību plāns augstskolā.
Rezumējot - stagnējošs, birokrātisks veidojums, kurā cilvēkam ir nulles vērtība.
Mēģināju īsi aprakstīt situāciju de facto., par cik lai tomēr pati Rīgas satiksme padomā un sakārto savu virtuvi, bet jaunie censoņas neiebrien raganas ķēķī.
Komentāri (10)
100% patiesība. Parakstos zem katra vārda.
Bet es nepiekrītu tam, ka kontrolieri strādā piecos no rīta un vēlu vakaros.
No rīta darbaļaudis sāk kursēt ap 8.00 līdz 19.00. Pārējā laika viņus neredz.
No rītiem nav ko ķert, bet vakaros var norauties pa šnobeli.
Kam tad gribas kašķēties ar apšaubāmiem tipiem.
Vot darbaļaudis, tie ir paklausīgi, neprotestē pret sodiem, samaksā.
Piekrist vai nepiekrist - tas ir gaumes jautājums. Pirmā maiņa sākas piecos no rīta (aptuveni pusotra stunda, kamēr aizbrauc līdz nozīmētajiem sektoriem, ja tie ir otrā pilsētas malā), trešā maiņa beidzas divpadsmitos naktī (ap pusē vienpadsmitiem jau jāsāk kustība uz iecirkņa pusi).
A jūs nevarētu detalizētāku informāciju salikt par tiem darba laikiem un maršrutiem!? :D
Apriebies maksāt.
Kādos laika posmos kontrolieri gaida pieturā "Daugavgrīvas iela" ?
Tik zemu gan nekritīšu, lai rakstītu par laikiem (lai gan nav fakts, ka liela daļa cilvēku, kuri reiz strādājuši Rīgas satiksmē, biļetes nepērk principa pēc), bet ir viena frāze, kuru der iegaumēt: "Ja pasažierim nav biļetes, tam nav naudas, vai atsakās maksāt sodu, pasažieri JĀPALŪDZ izkāpt no transportlīdzekļa nākošajā pieturā".
Atcerieties to, ka gadījumā, ja kontrolieris jums izsniedz soda kvīti, kurā veiktas pašrocīgas atzīmes un ar frāzi "Labotam ticēt", jums ir tiesības vērsties pie jurista, kā arī pieprasīt no Rīgas satiksmes tiesvedības ceļā kompensāciju, jo esat tikuši sodīti, jums izsniedzot juridiski nederīgu stingrās uzskaites dokumentu.
Labojumus ar roku kontrolieriem liek veikt AA sērijas kvīšu grāmatiņās pie 136. panta un 137 panta ar labojumiem "pirmās daļas 1 punktu" un "pirmās daļas 1 punktā". Izsniegtās kvīts malā kontrolieris būs uzrakstījis frāzi "Labotam ticēt" kā arī parakstījies. Ja kvīts ir šādā veidā labota, tā kā stingrās uzskaites dokuments nav uzskatāma par derīgu. Vēršoties pie tiem pasažieriem, kuri tikuši sodīti ar šādām kvītīm - jums ir tiesības apstrīdēt jums piemēroto sodu, pamatojoties uz nederīgo kvīti. Kvītij ir jābūt bez labojumiem. Tāpat arī vienmēr saglabājiet kvīti, pārliecinieties par ierakstīto summu, kurai jāsakrīt ar to naudas summu, ko esat samaksājuši sabiedriskā transporta kontrolierim. Kvītij jābūt aizpildītai skaidri salasāmā rokrakstā, sabiedriskā kontroliera vārdam un uzvārdam ir jābūt viegli atšifrējamam.
Atcerieties! Ja sabiedriskā transporta kontrolieris piedāvā jums doties ar viņu līdz bankomātam, lai jūs izņemtu naudu soda apmaksai, tad tas ir pārkāpums: sabiedriskā transporta kontrolierim nav tiesību ar pasažieri doties ārpus pieturvietas robežām, lai pasažieris izņemtu no bankomāta naudu soda apmaksai.
Ņemiet vērā to, ka sods ir no divi līdz pieci lati, bez jebkādām atrunām.
2000. gadā, studiju gados, 2 reizes trāpījās uzrauties uz vienu tādu pusmūža veci, kam patīk ar muti brūķēt. Kaut kā nesen sanāca braukt ar sabtransu, iekāpj kontrole, skatos, šis vēl joprojām strādā par kontrolieri. Nav brīnums, ka šādi tipiņi tik ļoti neapmierināti ar dzīvi ir.
Es atvainojos, bet izklausās pēc sirds izkratīšanas. Cilvēkam nepatīk strādāt un tad nu visu žulti izgāž internetā. Šadiem cilvekiem kā Aloizs - vienmēr viss ir slikti, visi ir zagļi un nevienam nekur nekad nekas nav interesējis.
Visu cieņu, bet nākošais raksts būs par citu uzņemumu, kurā būs pabijis Aloizs.
Domāt vajag ko runā!
Tā nu tas ir. Pilnīgi precīzi. Man 10 dienas pirms 3 mēnešu pārbaudes laika beigām teica: neesi izturējis pārbaudes laiku. Kolēģi, kuri ir redzējuši mani reāli strādājam ir neizpratnē kāpēc tā. Ja neesat gatavi laizīt priekšniekam dupsi un ziņot par visām esošajām un neesošajām kļūdām tad RS kotroliera darbs nav priekš jums.
Nesagaidīsiet elementāru gandarījumu par to ko darāt. Ļoti nepateicīgs darbs. Bet visādi citādi tiešām kaulus nelauž.