Rīgas namu pārvaldnieks - невыполнение своих обязанностей
Никогда не было такого катастрофического состояния с домом, как при этом предприятии. В доме по адресу Эндзелина 5 с мая с периодичностью раз в неделю, а то и чаще прорывает канализацию. Постоянная сырость и вонь жителей уже просто доконала. Это что, методы пыток и такие изощренные методы по выколачиванию денег из жильцов? Или просто работники домоуправления наслаждаются властью и безнаказанностью таким образом? Никаких осмотров не проводится и следов предусмотренного нормативными актами журнала осмотров нами обнаружить не удалось нигде, как мы поняли – этих журанлов просто не существует. Тогда за что снимаются деньги, если минимальные требования к обслуживнию дома все-равно не выполняются? Жители написали тонну заявлений, но ответы на них выглядят, мягко говоря, весьма странно, либо ничего по существу и какие-то общие отписки, либо обещание, которое при проверке оказалось неприкрытой ложью – так обещали починить канализацию в августе, а в октябре мы выяснили, что даже и не собрались. Зато не забыли отстроить центры для себя. Молодцы. Все это на фоне заявлений Думы о заботе о жителях выглядит мерзко.
Komentāri (36)
Esam izdomājuši, ka izveidosim savu mājas lapu un arī publicēsim visu saraksti.
Mūsu mājā ir problēmas ar kanalizāciju. No maija saucam avārijas dienestu un rakstam iesniegumus, atbrauc, it kā sataisa, bet pēc pāris dienām atkal gatavs. Pilns pagrabs ar fekālijām smirdošu ūdeni. Līdz šim ārprāts bija vienā kāpņu telpā, tadag arī ar otru tas pats. Augustā apsolijā veikt apskati, pēc tam paziņoja, ka ir apskatīts un augustā avāriju likvidēs. Bet nekas netika izdarīts. Oktorbī jau sūdzējāmies Ušakovam un it kā tagad kontrolē lietu atbildīgais departaments, mūsu klātbūtnē persona, kura pieņēma iesniegumu, sazvanījās ar vēstules par remontu autoru un tas pateica, ka papīrs visu iztietīs, ka nekāda žurnāla neesot un nēkadi remonti nav paredzēti. Principā sūta saukt sapulci un lemt. Bet ko mēs tur varam lemt un par ko, ja neviens jau nezin kas jādara, it kā jau tā namu pārvalde arī eksistē, lai mums ziņotu un piedāvātu ko konkrēti vajag, bet atkal prasa no mums – ko mums vajag. Arī tāmēs nekādi remonti piedāvāti netiek. Par ko mēs maksājam, par kādām mistiskām apskatēm un minimālajām prasībām – nesaprotu. Tādas avārijas ietilps minimālajās prasības un ir jālikvidē bez jebkādām sapulcēm un kapitālajiem remontiem. Bet pēc Namu pārvaldes loģikas mums pašiem vajadzēja tās avārijas paredzēt pagājušā gada beigās perms gada Namu pārvaldes tāmes sastādīšanas. Kā tad lai es to paredzu? Pati lienu ar apskatēm un par to maksāju ņamu pārvaldei?
Šobrīd esam panākuši solījumu, ka it kā tomēr ir gatavs akts un kau kā tai lietai jāvirzās, un arī to sapulci sauc pati ņamu pārvalde savās telpās, jo nav jau nevienam visu nama dzīvokļu īpašnieku dati. Kaut kāds murgs izveidots.
SIa "Rigas namu pārvaldniekam" ir tāda lietvedības sistēma, kurā tiek ieskanētas vai pievienotas sūdzības. Tātad cilvēks, kas pieņem no iedzīvotāja iesniegumu, to ievada, ieliek vai ka vel var pateikt, tajā programmā un aizsūta uz pašu "augšu"... nu tad tas iesniegums sāk savu ceļojumu tajā programmā. :) "Augša" dod rezulūciju kādam sev zemāk stāvošajam...tas zemākstāvošāis sev zemākstāvošajam. Tas zemākstāvošais izdomā, ka iesniegums nav pēc viņa "adreses" un aizsūta atpakaļ austakstāvošajam...tad augstākstāvošais iesniegumu novirza citam zemākstāvošajam... nu tā tur iesniegumi ceļo. Kad pēc vienas vai divu nedēļu ceļojuma iesniegums nonāk līdz vajadzīgajai personai, tad tam nabadziņam atbilde ir jāsniedz jau šodien :) un tūlīt. Tajā sistēma var redzēt kā tas iesniegums ir ceļojis un beigās jau visi, kurš tam iesniegumam ir devis rezolūciju, brūk virsū tam nabadziņam ķēdes beigās, ka kavē ar atbildi. Ir arī tā, ka tas iesniegums tajā lietvedības sistēmā pazūd.
Vienreiz viena dzīvokļa ūdensskaitītaju rādijumi ceļoja no Straupes cauri visiem valdes locekļim, direktoriem, tad iecirkņu vadītājiem...līdz nonāca pie vajadzīgā gramatveža :)
smīkņa,
Mums ir Zemgale, bet nu jau mēs rakstam uz abām adresēm, gan Zemgales iecirknim, gan "galvai". To, kuru rakstījām uz Ušakova vārda - tur jau bija kādas 6 adreses kopā, rakstijām kā kopijas visiem Domes iespējamiem iesaistītajiem departamentiem.
minesota,
riktīga birokrātija :)
Vēl jau man tur Klienta daļā bija joks, līdz absurdam. Man pēc pilnvaras vajadzēja vienam dzīvoklim noformēt dokumentus, es pēc veciem rēķiniem skatoties palūdzu RNP sagatavot man jaunu apsaimniekošanas līgumu. Man to sagatavoja, es aizgāju uz klientu centru, parakstījām to, un tad man ienāca prātā pajautāt: dziedēju, ka tās nams it kā taisījās iet prom no RNP, vai viņi nezina kādā stadijā tas process ir šobrīd? Un tad nu izrādījās, ka māja jau vairs nemaz nav RNP apsaimniekošanā vairākus mēnešus. Nu kā var sagatavot un parakstīt līgumu par objektu, kurš jau sen nav apkalpošanā? Murgs. Nu elementārai pārbaudei taču jābūt.
1)
2)
3)
nelīdzēs, mēs jau esam nonākuši līdz:
1.
1.1.
1.2.
1.2.1.
...
un arī tas nelīdz :(
Es domāju, ka jautājumi, kas ir neērti, vienkārši tiek izlaisti. Laikam jau uzņēmumam ir tāda politika.
Uz jautājumu par summu no 01.08.2006. līdz 18.04.2007. saņēmu summu par 2007. un 2008.gadu, kuras mani neinteresē.
Tur jau uz visām sūdzībam ir atbildes blankas sagatavotas...tikai nomaina adresi un viss. Pēc pieredzes zinu, ka ja raksta sūdzību RNP un Ušakovam... tad RD to sūdzību tik un tā pārsūta uz RNP, lai tie tiek skaidrībā un sniedz RD atbild. Tad tā sūdzība tiek pārrakstīta un RD blankas un aizsūtīta sudzētajam. Bet RNP to pašu tekstu, ko sūtija RD, aizsūta arī tam iedzīvotājam... beigās sanāk, ka cilvēks saņem divas vienādas atbildes.
Daudzi domā, ja RD tāpat ir atbildējusi, kā RNP, tad viss ir pareizi un tā tam ir jābūt... bet abas atbildes rakstīja RNP :D
Ну вот, утро 15 ноября опять началось с кошмара, открыть дверь в подъезд и выйти из квартиры почти не реально, стоит вонь такая, что выйти на работу можно только в полуобморочном состоянии или противогазе. Боже, как бедные люди живут на первом этаже, ведь если у меня это только пока в подъезде, то у них все это в квартире. Сегодня звонила и наму парзиним, и инженеру по воде - приглашала в гости пожить у нас. Уверена, что любой житель нижних этажей в радостью приютит их у себя, чтобы совместно понаслаждаться всеми прелестями устроенной домоуправлением газовой камеры. Но, к сожалению, отказались. Зато выразили сочувствие. Как-то странно платить деньги за сочувствуе. Видимо это теперь тоже платная услуга Ригас Наму Парвалдниекс.
А, я еще звонила в аварийную службу. Служба требовала от меня рассказать, что случилось. Очевидно, это именно я тот специалист, который должен найти где-то ключи от подвала, исследовать причину аварии, и доложить по форме аварийной службе о том, что случилось и объяснить, почему я задыхаясь и не могу выйти на работу, чтобы заработать денег, которые заплачу потом Ригас Наму Парвалдниекс. А если не выйду, то у меня не будет денег и меня обложат штрафом в размере 185, 5% годовых, которые вроде как вовсе не являются, как сказал наш великий суд, средством получения прибыли. Но это так, касается явно не жителей города Риги и клиентов Ригас Наму Парвалдниекс, потому что это оказывает они меня так стимулируют жить по совести и платить. Предполагаю, что следющиим шагом будет требование аварийной службы ко мне лично починить канализацию, заплатив за это разрешение согласно выставленному счету.
Простите, что пишу по-русски, но эмоции трудно сдержать, а они у меня уже даже не на простом русском, а на том русском, который я тут не осмелюсь озвучить.
Минесота, Вы совершенно правы, структуры Думы несомненно запрашивают информацию от Домоуправления, и у нас нет иллюзий по поводу того, как эти ответы составляются. Более того, структуры нас сами об этом проинформировали. Но мы выросли из того состояния, когда ответы Думы нам кажутся истинной в последней инстанции. Лимит терпения исчерпан, поэтому нам важен любой ответ, который будет изучен с особой тщательностью сначала своими силами, потом будут заданы вопросы юристам и затем мы будем думать и решать, как нам поступить дальше.
vajag izsaukt Tautas balsi, beztabu un Kriminalinform. Kriminalinform bez zādzībām un slepkavībām arī tāds lietas rāda. Vel var uzrakstīt uz MK-Латвия, jo tie pēdējā laikā par apsaimniekošanu daudz raksta.
Мы сделали фотографии дерьма, в котором мы живем.
https://www.dropbox.com/sh/jb1oerzx0ghw97m/W6dwUUAwIZ/podval
Как сказал фотограф, то, к сожалению, фотографии не способны отразить всю полноту картины, в реальности все намного неприятнее, а если учесть несносный запах, то работа его оказалась почти непосильной, но он справился. Жаль, что руководство организации сидит в столь недосягаемой выси за барьерами клиентских безликих центров, что вряд ли когда-либо снизойдет до нас разделить с нами все тяготы существования в доме, с мая этого года плавающем в фекалиях.
Соседка с первого этажа сказала, что вчера серьезная дама приходила с фотоаппаратом зафиксировать все прелести нашего существования, а мне сказали, что может быть в понедельник что-то сдвинется с места.
Господа из Ригас Наму Парвалдниекс, подскажите, что мне делать и КАК мне дожить до понедельника? Может Вы соизволите оплатить нам гостиницу?
Lai parāda televīzijā tos sūdus un tad izpeldina :D Tas varbūt būs huligānisks gājiens, bet vajag pasmelt spaini ar tiem sūdiem un izliet RNP atbildīgā darbinieka kabinetā :D...lai paosta.
Sanitāro inspekciju vajag izsaukt, lai RNP uzliek sodu.
Обращались мы и в санитарную инспекцию, получили ответ, что вотчина домоуправлении не находится в их юрисдикции. Кстати, в доме живут дети с астмой, но даже этот факт не трогает наших уважаемый королей города, ведь лично их детей то же не касается.
Но мы планируем получить такой ответ от санитарной службы письменно, чтобы наглядно продемонстрировать - ЧТО именно не касается этих служб.
Кстати, обратились в МК-Латвия, если их заинтересует, то постараемся максимально полно и точно описать все наши беды.
Очередное открытие.
Может это касается не только нас и у вас такая же ситуация, просто вы еще об этом не знаете.
Наш дом стоит на трех земельных участках: один приватизированный нами, второй принадлежит физическому лицу, третий - юридическому. Домоуправление каждый квартал выставляет нам счета, да и многим из вас тоже. У меня зацепился взгляд за то, что квартальные суммы разные, хотя теоретически мне казалось, что они должны быть одинаковые ведь кадастровая стоимость определяется раз в год. Я и задала вопрос на этот счет. А выяснила другой. Разница оказалась понятной: юридическое лицо является плательщиком НДС, поэтому мало того, что мы вынуждены платить 1, 5% налог и 6% от кадастровой, все это еще и облагается НДС, а так как НДС поменялось с 22% на 21%, то и сумма уменьшилась. Но вот что выяснилось из любопытного. Оказалось, что Домоуправление с юридическим лицом договор-то все еще не заключило. Поэтому с нас было решено взимать за этот кусок земли сумму по максимуму 1, 5% и 6% и НДС и с расчетом на то, что когда все-таки договор когда-нибудь будет заключен и вдруг на меньшие проценты, то нам сделают соответствующий перерасчет. Из этого следует, что Домоуправление выставляет нам счета в виде принудительного аванса, деньги попадают на их счет и ждут там часа х. Или не ждут, идут на дело. ну как вы понимаете на общее дело на благо Домоуправления. Но возникает вопрос - на каком основании, если договора нет? Вот когда будет, тогда вроде как и должны выставлять счета, а так никаких оснований не вижу. Да, они конечно могут выступать от нашего имени и решать за нас, пока не переняли у них дом, но на каком основании они присвоили себе роль землевладельца и взимают плату вместо него себе на счет, не перечисляя ему дальше? Какой-то государственный рекет.
SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" neekonomiski tērē naudu.
Iecirknī "Centrs" (iecirkņa "Avots" telpās) pāris mēnešus atpakaļ tika kapitāli izremontēti divi kabineti ( logu maiņa, grīdas maiņa, starpsienu nojaukšana starp diviem kabinetiem) izveidojot klientu apkalpošanas centru. Lidz ar to centrā tika taisītas mēbeles uz pasūtījumu. Tagad no 01.12.2012. Klientu apkalpošanas centrs iecirknī "Centrs" tiks slēgts. Tad kāda iksa pēc tika taisīts tāds remonts?
No 10.decembra iecirknī "Centrs" tiks likvidētas kases. Tā ir tāda paņirgāšānās par iecirkņa "Centrs" iedzīvotājiem. MAksāt var bankās vai MAxima. Lai bankā veiktu maksājumu ir jāstāv garās rindās un Maximas centrā nav. Guļamrajonos ir speciālas banku kases, kur var veikt komunalos maksājumus, bet Rīgas centrā tādu nav.
Если кто-то следит за темой, то мы как и многие их вас, получили вместе со сметой сообщение, что конструктивные элементы и инженерные коммуникации приказали долго жить, и если мы их не поменяем, то домуправ - лучший друг человека не несет никакой ответственности.
Так вот, мы затребовали объяснений в этой связи, вплоть до плана эвакуации, раз уж дом разрушился вплоть до конструктивных элементов. оказалось, что так они нас ВСЕГО ЛИШЬ ПРОИНФОРМИРОВАЛИ о том, что в какой-то момента такое может наступить. А так, дом у нас новый (1990 года), ничего нам менять не надо и вообще все хорошо.
Объяснения похожи на отмазки и попытки выкрутиться, что мол не то имели ввиду, а совсем другое, такое ощущение, что сначала что-то делают, и потом начинают думать. Ну неужели руководство настолько безграмотно, что не в состоянии написать именно то, что хотели сказать. Грусть и печать.
Смешно, если бы не было так грустно.
RNP jūs taisnību un uzlabojumus nesagaidīsiet, mes arī cīnījāmies, beidzot nomainījām apsaimniekotāju, un esam gandarīti. Tulīt sniegsim iekšā renovācijas projektu. Bet ar tiem parazitiem laikam buūs jāpatiesājas. Bezpridela kantoris. Apkāš iedzīvotājus kā vien var uz visu. Mums tāmē sanāk ka sētniekam algai jābūt ap 400 ls par divām mājām, a sētnieks sanem 168 uz rokas. Es jums varetu rakstit un rakstit, kam esam izgajußi cauri. Bet lai dabūtu rezultātu nomainiet apsaimniekotāju, mūsējais ir super.
Es iesaku mainiet apsaimniekotāju, mēs nomainījām, jūtamies laimīgi. Jaunais apsaimniekotājs SIA Saimniecība 24, atsaucīgi, izdarīgi, pretīmnākoši. Mes tūlīt sniedzam iekšā uz renovāciju. Viss pa skaisto. Jo RNP ir tikai lai apzagtu cilvēkus, un papildinātu ar iedzīvotājiem Ušakova sociālās mājas. Mēs vēl tagad pacīnīsimies par mums izkrāpto naudu, kā veiksies uzrakstīšu.
Прохожая, kā Jums beidzās tas notikums ar kanalizāciju pagrabā?
RNP attieksme pret darbiniekiem ir necilvēciska. Atvaļinājumā nelaiž... bet ja palaiž, tad neļauj izmantot visu atvaļinājumu. Darba atdevei ir jābūt 300%. Cilvēki ir pārguruši, staigā ar pelēkām sejām. NOtiek presings no valdes locekļiem: izdomā kautādus eksāmenus, lai atbrīvotu no darba. Atbrīvo no darba un tajā pašā laikā pieņem savus blatņikus. Tagad notiek masveidā sētnieku samazināšana, bet mājas lapā pie vakancēm stāv, ka vajadzīgi sētnieki. Tas pat bija ar ekonomistiem...atlaiž, bet meklē citus ekonomistus. DRīzāk RNP veido tādu sistemu, ka nostrādā 3 mēnešus at kautādu mazu algu, tipa pārbaudes laiks, un tad atbrīvo, ka neatbilst ieņemamajam amatam.
Man sētnieks kāpnes nav slaucīljis, vispār neko nav darījis, jau trīs mēnešus.Septembŗi kāpnēs tika uzlīmēts sētnieka darba grafiks, tāpēc sāku sekot, vai tas tiks pildīts. Uzrakstīju sūdzību uz RNP, jau trīs nedēļas pagājušas, atbildes vel no RNP nav. Atnāca kautkas un izmuļļāja kāpnes at kautādu smirdīgu šķidrumu. Nezinu vai to var uzskatīt par kāpņu mazgāšanu...drīzāk tika izlaistīts škidrums blusu indēšānai (blusu mums nav). Pievienoju darba grafiku, lai zinātu, ko no sētnieka prasīt. KOnkrēti es sūdzējos par namu pārzini, kas nepilda savus darba pienākumus- t.i. nekontrolē sētnieka padarīto darbu.
Vel klīst tādas runas, ka valdes locekļi sauc pie sevis uz pārrunam darbiniekus un lai tie paliktu savā darba vietā, pieprasa kukuli. Bet tās ir tikai baumas.
Neliela atskaite:
1) Kanalizāciju pie pirmās kāpņu telpas salaboja – izrādījās, ka vēl celtniecības laikā tika uztaisīta nepareizi ar pretslīpumu (nu es pat zinu kas tas ir ). Mūsējie pat nofilmēja uz video 3 st. kā to mainīja, lai pēc tam nesaka, ka caurules bija no zelta. Pie otrās kāpņu telpas beidzot iztīrīja un pagaidām viss strādā.
2) Mēs taču pat sapulcējāmies, atnāca precīzi 50+1 cilvēks, kad tas ienāca ar 5 minūšu kavējumu – bijām gatavi to mest gaisā no laimes. Tāmi neapstiprinājām, pieprasījām detalizētu atšifrējumu, bet saprotam, ka nedabūsim, nav jau tādas.
3) Ievēlējām iniciatīvas grupu un atbildīgos. Nolēmām, ka ņemsimies pamazām, lai pakāpeniski nodibināt Biedrību un savest kārtību. Tā, lai pa nākamo gadu tiktu ar to galā, un, iespējams, arī mainīt apsaimniekotāju. Var būt rekomendēsiet – ar kuriem esat apmierināti?
4) Vēl jau mums ir ar ko cīnīties – mums uz jumta ir Bites antenas. Sapulcē pietrūka 2 balsis, lai tiktu no tās vaļā. Izlēmām pieprasīt no Bites ekranēšanas projektu, ja nedos vai tas mūs neapmierinās, tad gan ņemsim nost. Arī mēģināsim sameklēt naudu, kuru RNP iekasēja par šim antenām – tur arī pilnīga mistika. Rakstījām pieprasījumu m- atbilde izskatās Loti jocīga un nesakrīt ar mūsu rīcība esošajiem līgumiem.
Cīnāmies, mācamies, un virzīsimies tālāk. Iedzīvotājiem ir Loti daudz pretenziju un jautājumu – nolēmām pa vienam solītim tīt vaļā kā kamolu. Nau jau mūsu starpā neviena, kas būtu pieredzējis šādas saimniecības apsaimniekošanā, tāpēc saprotam, ka pagaidām mūs aptīra ka pēdējos muļķus, bet mēs noteikti iemācīsimies, un arī no tiesām nebaidāmies.