AtrisinātaSadales tīkls - Kā atgriezties akmeņu laikmetā, kur zāle bija zaļāka, un par elektrību neviens nesapņoja
“kā atgriezties akmeņu laikmetā, kur zāle bija zaļāka, un par elektrību neviens nesapņoja”.
“kā dzīvot? Kā strādāt? Katru dienu braukt uz darbu 200 km līdz Rīgai un atpakaļ? Kāpēc visu uzzinot un par visu painteresējoties laicīgi, es iekūlos tādās nepatikšanās? ” – ar tādu jautājumu man nācās sastapties, meklējot dzīvokli īrei un satiekoties ar sadales tīkla elektrības pieslēgšanu. “ja elektrība tika atslēgta mazāk par 6 mēnešiem, tad pieslēgties nebūs grūti – 2-5 dienas” – kā mantru reizi pēc reizes man sacīja sadales tīkla konsultanti. “jūsu izvēlētajam dzīvoklim elektrība ir atslēgta mazāk par 6 mēnešiem, problēmu pie pieslēgšanas nevajadzētu būt” – tā viņi iedvesmoja mani, un es izīrēju dzīvokli ar atslēgto elektrību.
Kad atnāca laiks pieslēgties, tad gan elektrība izrādījās atslēgta vairāk par 6 mēnešiem, gan dažādi saskaņojumi jāsagatavo, par ātro pieslēgšanu var pat nesapņot. Protams, pārbaudot situāciju sadales tīkls mutiski atvainojās par sagādātajām neērtībām un maldināšanu, attaisnojot to, ka konsultanti kļūdījās, bet ko tas man maina? Sadales tīkls maldināja mani, teicot par elektrības pieslēgšanu 2-5 dienu laikā, un es izīrēju, pamatojoties uz viņu atbildi, dzīvokli, kuru tagad ne lietot nevaru, ne dzīvot tajā, ja tikai nevēlos akmeņu laikmetā atgriezties, nerunājot par to, ka man jau jāsāk strādāt rīgā un jāpelna ģimenei. Cienījamais sadales tīkls – kurš un kā cilvēciski segs mūsu ģimenei saistītos ar šo kļūdu zaudējumus? Ja cilvēki nemaksā jums, viņi arī var tikai atvainoties par to vai nu viņus sagaida citas sekas?
Pie vārda elektrības vēl tāpat nav... Neesmu vēl savācis visus papīrus... Kā arī daži dokumenti izskatās sastādīti nekorekti...
Priekšvārds.
Vispirms, vēlos pateikties sadales tīkla informatīvā tālruņa konsultantiem, jo uz visiem maniem zvaniem viņi atbildēja, bija laipni un mēģināja palīdzēt. Arī tagad viņi sazinās un mēģina palīdzēt, bet nervi, laiks un nauda jau ir pazaudēti. Domāju, ka problēma slēpjas citur – viņu sistēmā.
Dotajā laika posmā bija vairāki zvani no manas puses, tāpēc precizēšanai norādu kādā laikā sarunājos (aptuveni +/-10 min.) un kādu informāciju saņēmu.
Jauns rīdzinieks.
Vēloties īrēt dzīvokli rīgā sameklējām ar sievu dzīvoklīti (patiešām patika) , bet vienīgais – bija atslēgta tur elektrība (skaitītājs un elektroinstalācija izskatījās dzīvoklī ir) . Iepazīstoties ar īres līgumu, noskaidrojām, ka ir stingra noruna – ja īrnieks nenoslēgs līgumu ar elektroenerģijas piegādātāju 5 darba dienu laikā, līgums tiks uzskatīts par spēkā neesošu.
Rūpīgā pieeja.
Pirms vispār ņemties apskatīt dzīvokli vēlējamies uzzināt par elektrības piegādes līguma slēgšanas procedūru. 2019. Gada 21. Augustā plkst. 16: 08, sazvanot sadales tīklu, atbilde bija tieša un precīza:
1) jums ir jāgriežas pie elektrības tirgotāja un jānoslēdz līgums (konsultante atkārtoja vairākas reizes “jānoslēdz”) ;
2) elektrības tirgotājs pats nosūtīs visu nepieciešamo informāciju sadales tīklam, un slēgt atsevišķo līgumu ar sadales tīklu nav vajadzības;
3) gadījumā, ja elektrība bija atslēgta ne vairāk par 6 mēnešiem, tad divu dienu laikā sadales tīkls pieslēgs elektrību, un rēķina summa par pieslēgšanu sastādīs 29,05€. Jāsamaksā par pieslēgšanu šajā gadījumā būs tikai pēc pieslēgšanas (to, ka jāmaksā “pēc” konsultante arī atkārtoja dažas reizes) ;
4) gadījumā, ja elektrība bija atslēgta vairāk par 6 mēnešiem, tad tiks sastādīti “tehniskie nosacījumi”, un tikai pēc “soļu” izpildes, dažādām saskaņošanām, pārbaudes un samaksas tiks pieslēgta elektrība aptuveni 1-2 nedēļu laikā (protams, dotais variants mums nederēja un neder, jo mums jau jāsāk strādāt, un tādā gadījumā šo dzīvokli mēs neizīrētu) ;
5) lai precizētu informāciju par pieslēgumu, konsultante ieteica norakstīt skaitītāja numuru un precizēt adresi.
Ja viss kārtībā, pieslēgsim 2 dienu laikā!
Apskatot dzīvokli, noskaidroju, ka elektrība patiešām bija atslēgta (skaitītājs neko nerādīja, un uz automātiska slēdža ir pielīmēta plomba) , uzzināju adresi un norakstīju skaitītāja sērijas numuru.
2019. Gada 22. Augustā plkst. 10: 04, sazvanot sadales tīklu, saņēmu sekojošu atbildi un norādījumus:
1) elektrība bija atslēgta mazāk par 6 mēnešiem (pēc nosauktā skaitītāja sērijas numura un adreses) ;
2) darbinieki skatīsies uz vietas vai ir brīva slodze transformatorā, vai var visu izdarīt, un, ja viss ir kārtībā, tad pieslēgšana pie skaitītāja maksās kā bija minēts iepriekš 29,05€, un tā maksa būs jāmaksā pēc tam.
Uz atkārtotu jautājumu par pieslēgšanas secību saņēmu tādu pašu atbildi kā iepriekšējā dienā:
3) primāri jāslēdz līgums ar tirgotāju, pēc tam tirgotājs nosūta informāciju sadales tīklam, un sadales tīkla darbinieks uz vietas izvērtē, ja nav iespējas pieslēgt, tad tiek nosūtīti tehniskie noteikumi, kuros tiks noteiktas pieslēgšanas izmaksas, ja ir iespēja, tad vienkārši pieslēdz elektrību un tad pēc tam būs rēķins;
4) pieslēgšana kā tāda aizņems 2 darba dienas (pēc likuma 5 darba dienas pēc sadales tīkla teiktā) , ja nav nekādi papilddarbi jāveic, bet centīsies pieslēgt 2 darba dienu laikā (jo elektrība atslēgta mazāk par 6 mēnešiem) ;
5) līgums ar tirgotāju tiks slēgts uzreiz, bet, ja nebūs iespējams pieslēgties, tad līgumu atcels, un būs jāsakārto viss no sadales tīkla puses, un pēc tam būs no jauna jāslēdz līgums ar piegādātāju.
Man ir kur dzīvot – apsveiciet!
Saņemot tādu izsmeļošu atbildi, devos parakstīt īres līgumu un kļuvu par “īrnieku”.
Apmeklējot tet klientu apkalpošanas centru rīgā un, pārrunājot, vēlējos atkal precizēt kādā laika posmā sadales tīkla meistaru var gaidīt precīzāk, jo, pārvācoties, bez elektrības dzīvot nav iespējams, tikai izdzīvot.
Atkārtoti sazinājos un paskaidroju sadales tīkla konsultantam, ka skaitītājs atrodas pašā dzīvoklī. Atbilde bija sekojoša:
1) ņemot vērā, ka skaitītājs atrodas dzīvoklī, meistars sazināsies ar mani par laiku. Precīzāk atbildēt var tikai, kad sadales tīkls saņems pieprasījumu no tirgotāja un tikai kad tiks saņemts pieprasījums. Visus pārējus prasījumus var pievienot tikai pēc uzdevuma saņemšanas;
2) ja paspēšu noslēgt līgumu un sazināties ar sadales tīklu pēc plkst. 16: 00, tad varēšu pievienot prasību par konkrētu laiku uzdevumā.
Bez līguma neviena soļa uz priekšu.
Es jau esmu tet klients, tāpēc arī izvēlējos šī uzņēmuma pakalpojumu. Nožēlot par to vai nē vēl nāksies domāt. Pirms līguma slēgšanas iesniedzu tet konsultantei precīzu adresi un izskaidroju, ka jau esmu viņu klients, bet elektrība ir nepieciešama pēc citas adreses – lai nesajauc sistēmā. Viņa teica, ka līgumā būs pareiza adrese, ka līgums būs jāapstiprina mans tet un tad tas skaitīsies par noslēgtu, ka tas līgums atnāks līdz pusstundas laikā. Ar tīro sirdsapziņu devos risināt citus jautājumus. Par ko baidījos tas arī notika – līgums atnāca ar nepareizo adresi un atnākt atpakaļ tet, nostāvēt rindā līdz plkst. 16: 00, lai viņi izlabo, jau bija man neiespējams. Kad to izdarīju, bija jau tuvu pie plkst.18: 00. Tet sistēmā parādījās, ka līgums ir apstiprināts (turpinājumā tas būs svarīgi) . Tātad, paldies tet, viena diena it kā jau bija pazaudēta elektrībai un laicīgai informācijas saņemšanai.
Laimīgā vēstule.
Tajā pašā dienā 22.08.2019. Plkst. 18: 12 uz e-pastu saņēmu interesantu vēstuli no sadales tīkla - “aptuveni 5 darba dienu laikā (sarežģītos gadījumos 20 kalendāro dienu laikā) no pieteikuma reģistrācijas datuma nosūtīsim jums informāciju par aptuvenajām pieslēguma ierīkošanas izmaksām un noteikumiem. ”. Noskaidrot (ja tā var teikt) ko tas viss nozīmē izdevās tikai nākamajā dienā, jo sadales tīkla konsultatīvais tālrunis nestrādā pēc plkst. 18: 00. Interesanti bija arī tas, ka tagad parādījies vēl viens līgums “par pieslēgumu”, par kuru neviens pat neminējis iepriekš.
Ilgs stāsts par īso sadales tīkla kļūdu.
23.08.2019. Plkst. 12: 08 sazvanīju sadales tīklu ar jautājumiem – nu un te viss turpinājās. Atbildē saņēmu sekojošu:
1) viss tik viegli jums nebūs, jo būs jauns pieslēgums un tiek gatavoti tehniskie nosacījumi. Vispirms, visiem “jauniem” pieslēgumiem tiek sagatavoti “tehniskie nosacījumi”, tas, kas jums būs jādara pēc tiem “tehniskiem noteikumiem”, teikt arī nevar, un tie ir jāgaida (nu, protams, sēžam bez elektrības kā citādāk!) ;
2) jūs jau varat gatavoties, ka jums būs jāsaskaņo ar īpašnieku kaut kādus darbus. Tehniskos nosacījumus saņemsiet šodien līdz plkst. 18: 00 vai pirmdien (brīvdienas bez elektrības – ne par to es sapņoju!) .
Gaidi, gaidi – tikai nenovecojies.
23.08.2019. Plkst. 16: 45 tā arī neko nesaņemot e-pastā, atkal zvanu sadales tīklam. Atbildē saņēmu:
1) skaitītājs ir atslēgts no 2019. Gada 4. Marta (tātad, 6 mēneši nav pagājuši) . Kāpēc jums ir “tehniskie noteikumi” teikt nevaru. Vienīgais kā varu palīdzēt – iesniegt informāciju tehniskiem darbiniekiem, lai viņi ar jums sazinās un izskaidro (patiešām paldies, neviens no iepriekšējiem konsultantiem pat teicis nav, ka var sazināties ar tehniskiem darbiniekiem) ;
2) jūsu līgums ar tet nav aktīvs;
3) pirmdien pieslēgt elektrību nevarēsim (nu, vispār skumji) . Vienīgais – ar jums sazināsies tehniskais darbinieks, un jūs varēsiet ar viņu apspriest šo jautājumu.
Līgums noslēgts? Nē, nedzirdējām!
23.08.2019 plkst. 18: 51 “odziņa uz tortes” – zvana no tet un skaidro:
1) jums bija tikai pakalpojuma pieteikšana;
2) tā kā jums pēc norādītās adreses elektrība ir atslēgta, vispirms, jums bija jāgriežas sadales tīklā (nu, vispār forši, viens uz otro ar pirkstu norāda!) ;
3) nekāds līgums slēgts ar jums nebija! (jā, izskatās, ka jau viss ir skaidrs ar viņiem, raksta vienu, bet pēc būtības viss ir cits) .
Cienījamais tet, interesanti, nu un kā tad sistēmā bija rakstīts līgums “apstiprināts”? Kā ar to, ka arī klientu apkalpošanas centra konsultante uzstāja uz tā, ka līgums tiks noslēgts uzreiz? Un pie tā vēl, kā man jāsaprot e-pasts “elektroenerģijas līgums ir noslēgts” un “ar 24.08.2019. Būsi tet elektrības klients”? Vai tas nav klienta maldināšana?
Risinājumi!?
26.08.2019. Plkst. 09: 49 nu beidzot atnāca pirmdiena, un es saņēmu zvanu no sadales tīkla:
1) lai pieslēgtu elektrību jums būs! Jāiziet caur pilno pieslēguma procesu, jo atslēgums bija ilgāks par 6 mēnešiem!, jo periods skaitās no līguma laušanas dienas, nevis no skaitītāja atslēgšanas dienas! (nu, vispār grandioza atbilde – tātad, vairākas reizes dažādi konsultanti mani apmānīja, sniedzot maldinošas konsultācijas, sakot, ka jārēķina no skaitītāja atslēgšanas dienas. Un pie vārda – viņu konsultāciju dēļ, ka elektrību manā gadījumā nebūs tik grūti pieslēgt, es arī noslēdzu īres līgumu) ;
2) pieslēgšana aizņems vairākas, nekā pāris dienas! ;
3) jums ir jāveic saskaņojums ar izīrētāju. Visu pārējo informāciju precizēsim.
26.08.2019. Plkst. 11: 16 saņēmu jauno zvanu no sadales tīkla:
1) piedāvājam nosūtīt īres līgumu, tad varēsim veikt pieslēgumu bez saskaņojuma (interesanti, protams, jo līgumā atrakstīts, ka bez saimnieka rakstiskās atļaujas mēs neko nevaram darīt, bet labi, ja tas paātrinās procesu – nosūtīju līguma kopiju) .
2) mēģinot izskaidrot, ka manā īres līgumā atrakstīts elektrības piegādes līguma noslēgšanas termiņš un ka sadales tīkla kļūdas dēļ mēs varam zaudēt īres tiesības, man atbildēja – sadales tīkls neatbild par jūsu līguma nosacījumiem” (cilvēciski vai nē? Vispirms, maldināt, sataisot ar to problēmas un pēc tam “mēs neatbildam”) ;
3) ir jāatzīmē, ka minētos dokumentus sadales tīkls patiešām aizsūtīja man kā apsolīja. Bet atrodoties 200 km aiz Rīgas, visu saskaņot jau nav tik viegli.
26.08.2019. Plkst. 14: 03 jauns zvans no sadales tīkla un lieta papildinās:
1) jums būs jāapstiprina elektroietaišu gatavību sprieguma saņemšanai! (vou, cik interesanti, tātad vai ņem atbildību par to par ko neesi pārliecināts, vai maksā vēl meistaram, kurš pārbaudīs, kuru pie vārda arī ir jāsameklē – bez elektrības jau sāku domāt par pasta gulbja sūtīšanu, mobīlo telefonu taču nav dzīvoklī ar ko lādēt) ;
2) pieminēju arī to, ka saskaņā ar īres līgumu nekādas izmaiņas dzīvoklī veikt nevaru un pēc būtības apstiprināt elektroietaišu gatavību sprieguma saņemšanai sanāk arī nevaru.
26.08.2019. Plkst. 14: 27 jauns zvans no sadales tīkla un lieta aaaatkal papildinās:
1) ņemot vērā, ka jūs “neko” dzīvoklī darīt nevarat, vajadzīgs saskaņojums ar izīrētāju (skaidroju, skrienu, sūtu prasīto informāciju, bet atkal un atkal parādās jaunie nepieciešami papīrīši) .
2) ļoti interesanti pieminēt, ka saņemtajā “apliecinājuma” blankā rakstīts “lietotājs iesniedz apliecinājuma par savu elektroietaišu gatavību”. Nu un kā tad man parakstīt tādu apliecinājumu, jo esmu īrnieks un manā gadījumā elektroietaises nav manas! Vai kā, cienījamais sadales tīkls, jūs sev to redzat – katrs izīrētājs, kurš sastopas ar jauno pieslēgumu, ievelk visu saistīto ar elektrību no jauna, un ir to komunikāciju īpašnieks? Lūdzu, sastādiet šos dokumentus juridiski korekti – es negribu parakstīties un pēc tam atbildēt par jūsu kļūdām, pietiek jau ar šim problēmām!
26.08.2019. Plkst. 15: 16 zvana no sadales tīkla un saņemam atvainošanos par radīto situāciju, mani informēja, ka ar atbildīgajām personām viņi pārrunāja, un tie saņēma brīdinājumu. Kā tad tā? Es neuzskatu to par darbinieku kļūdu, jo daži konsultanti dezinformēja mani vienādi, tātad, vai nav problēmas pašā sistēmā? Tas, ka potenciāli man ir jādzīvo dzīvoklī bez elektrības vēl nezināmo laiku, viņus arī izskatās neinteresē?
Gaismiņu var arī telefonā ieslēgt.
Es nesēžu uz vietas, zvanu, mēģināju visu nokārtot. Uz 26.08.2019. Elektrības vēl tāpat nav, neesmu vēl savācis visus papīrus. Paldies izīrētājam, pagaidām viņš iet pretī un mēģina palīdzēt, bet arī tas aizņem laiku – sazvanies, izskaidro, pareizi sastādi dokumentu, saņem, pārbaudi, nosūti...
Man sadales tīkla “atvainošanās” pie skaitītāja jāpieslēdz vai “dzīvot” zem šim atvainošanām? Ko tagad darīt – atcelt līgumu, griezties tiesā, meklēt jauno dzīvokli? Mazas kļūdas diemžēl ved pie lielām problēmām. Cienījamais sadales tīkls, kur tagad ir jūsu atbildība?
Godātais klient!
Izveidojusies situācija viennozīmīgi neatbilst mūsu servisa kvalitātes prasībām un pēc mūsu rīcībā esošās informācijas kolēģi veic aktīvu darbu, lai elektrības pieslēguma atjaunošana tiktu veikta pēc iespējas ātrāk.
Atvainojamies par negatīvo pieredzi un ceram uz turpmāku veiksmīgu sadarbību!
Ar cieņu,
AS "Sadales tīkls"
28.08.2019. ap plkst. 09:00 Sadales tīkls pieslēdza elektrību, un tajā pašā dienā Latvenergo noslēdza ar mani elektroenerģijas piegādes līgumu (tur arī ir daži jautājumi).
Skumji, ka, lai tādas situācijas risinātos laicīgi un process neievilktos, jāvēršas pie situācijas izklāsta plašsaziņas līdzekļos.
Ceru, ka tādu kļūdu Sadales tīkls vairs nepieļaus, un viņu sniegtā informācija nākotnē būs precīza un korekta.
Citām ģimenēm, kurām nav alternatīvu vai citu resursu, tāda kļūda varētu izmaksāt krietni vairāk, nekā tā izmaksāja mums. Kurš segs zaudējumus, pagaidām nav zināms.
Komentāri (5)
Kas tas par mistisku īres līgumu, kura ietvaros izīrētājam pašam jāpieslēdz elektrība?
Labdien. Līgums gan nav mistisks un kā rakstīju iepriekš tika nosūtīts pēc pieprasījuma Sadales tīklam. Līgumā atrakstīts ne “pieslēgt” elektrību, bet “noslēgt” līgumu ar elektrības piegādātāju 5 darba dienu laikā, bet sakarā ar pieļauto kļūdu izrādījās, ka elektrība būs jāpieslēdz “pa pilno”.
Paldies Jums par jautājumu.
Uz doto brīdi mēģinam kopīgiem spēkiem atrisināt jautājumu ar Sadales tīklu – jau rītdien viņi solīja pieslēgt. Ceram uz labāko, skumji, ka, lai saņemtu palīdzību, ir jāpieliek tik daudz nervu, laika, spēka un jānes zaudējumi. Par tālāko notikumu gaitu mēģināšu informēt.
Cerams, ka "akmeņu" laikmets drīz beigsies un sāksies "gaismas" laikmets :)
Autors vareetu uzrakstiit kaa izdevaas atrisinaat probleemu ar Sadales Tikliem.
Labdien!
Par nožēlu nākas secināt, ka Jūsu piedzīvotā situācija ir tipiska uzņēmuma a/s Sadales tīklu attieksme pret saviem esošajiem un topošajiem klientiem, un tā viennozīmīgi precīzi atbilst un lieliski raksturo a/s Sadales tīklu "servisa" kvalitātes prasības. Pēc manas personiskās pieredzes varu teikt, ka a/s Sadales tīklu darbinieki - kolēģi veic "aktīvu darbu", lai maksimāli attālinātu, sarežģītu un sadārdzinātu, elektrības pieslēguma atjaunošanas vai mūsu gadījumā - jauna pieslēguma izbūves procesu. A/s Sadales tīkliem, absolūti nerūp mūsu, kā patērētāju - "sistēmas lietotāju", patiesās intereses un vajadzības, vēl jo vairāk, ir apzināti izveidota tāda sistēma, maksimāli birokrātiska un sarežģīta, ar izcili augstprātīgu attieksmi (tipiski nozares monopolistam), nevis jau no paša procesa sākuma - pakalpojuma pieteikuma saņemšanas, ātra un vienkārša klientu pieprasījumu apstrāde, savstarpēja komunikācija, un pieslēguma realizācija.
P.S. Izcilas bezmaksas birokrātijas paraugstundas, kā arī nervi, laiks un nauda... :)