Citadele banka - Uzņēmuma bankas konta nepamatota bloķēšana, bez jebkādiem brīdinājumiem un iemesliem
Labdien!
Šodien uzzināju (11.01.2017), ka uzņēmuma bankas konts ir bloķēts, kas vēl vairāk, banka pārstāja sadarbību ar manu uzņēmumu. Šādu ziņu man izteica viens no darbiniekiem, kam es zvanīju lai uzzinātu, kas notiek ar kontu, kāpēc nevaru lietot uzņēmuma bankas karti.
Mums bija pieprasīti dokumenti, kuri tika nosūtīti bankai 10.01.2017 no uzņēmuma grāmatveža e-pasta. Nosūtīto epastu kopijas tika pārsūtītas arī man.
Grāmatvedība nosūtīja PVN deklarācijas par pieprasīto periodu no 2015. līdz 2016. gadam un paprasīja precizēt dokumentu numurus, kuri ir nepieciešami, jo dokumentu apjoms ir ļoti liels (vairāk nekā 1000 dokumentu), ko var pārbaudīt izejot no PVN deklarācijām. 12.01.2016 mols filiāles vadītāja pateica, ka nekādu atbilžu arī nebūs, mums ir jāsūta to, ko viņi ir pieprasījuši. Banka bija domājusi, ka tur ir tikai ap 30 dokuemntiem...
Te ir tekst no grāmatvedības:
"From: Oksana
To:
Добрый день!
по запросу банка выслали PVN декларации с декабря 2015 по ноябрь 2016 года
по поводу документов, которые необходимо сканировать и выслать, прошу указать номера (из деклараций) документов, которые необходимо предоставить, так как их очень много
ar cieņu
Oksana Ambrasoviča
mt 29839619"
Atbildes grāmatvedība nekādas nesaņēma, tikai automatiskos e-pastus, kuros rakstīts, ka banku darbinieki neatrdīsies darba vietā līdz 12.01.17.
Savukārt, mēs nenosūtījām dokumentus 09.01.2017, jo mūsu grāmatvede šajā datumā nebija darbā attaisnojošo iemeslu dēļ. 09.01 - datums, kad dokumentus pēc bankas pieprasījuma vajadzēja atsūtīt.
Neviens no bankas pārstāvjiem nav piezvanījis vai atsūtījis ziņu (brīdinājumu), ka bankas konts tiks slēgts, kā arī netika paziņots par to iemesliem.
Pieprasījums no bankas par dokumetiem tika atsūtīts 04.01.2017 un banka lūdza sniegt pieprasītos dokumentus līdz 09.01.2017!
Tagad konts ir bloķēts un mēs nevaram samaksāt saviem piegādātājiem. Piemēram, ja mēs neveicam laicīgu rēķinu apmaksu, mēs zaudējam 3% atlaidi no rēķinu kopējās summas, šī atlaide ir iekļauta mūsu cenās, faktiski, tie ir mūsu zaudējumi, kurus ciešam dēļ bankas patvaļas.
Uz jautājumu, kāpēc konts tika slēgts, atbildes netika saņemtas (rakstiskas). Visi dokumenti tika nosūtīti 10.01.2017. Ko arī apliecināja mols filiāles bankas vadītāja (12.01.2016), bet, teica, ka konts netiks atbloķēts kamēr dokumenti netiks izskatīti.
Vai šāda bankas rīcība ir pamatota?
Komentāri (7)
Pats raksti, ka dokumentus nosūtīji 1 dienu pa vēlu. Ja Tev nav sava menedžera bankā, tad kādas īsti pretenzijas?
Grāmatvedība nosūtīja PVN deklarācijas par pieprasīto periodu no 2015. līdz 2016. gadam
===
Это кому? Что, банки уже выполняют функции СГД?
да, и у них есть на это теперь права. Вот ответ банка: http://www.lka.org.lv/lv/banku-klientiem/dokumenti/kapec_banka_jauta_Faktu_lapa_RUS_2016.pdf
uz kāda pamata banka pieprasa PVN deklarācijas?
Šāda bija bankas atbilde: http://www.lka.org.lv/lv/banku-klientiem/dokumenti/kapec_banka_jauta_Faktu_lapa_lat_2016_final.pdf
kāda atbilde bija no banksas - mutiski?
atbildēja, ka notiek padziļināta izpēte, kamēr tas notiek, konts tiks bloķēts.