Lattelecom - Par parāda piedziņu
Tā vien šķiet, ka pakalpojumu sniedzēji var darīt, kas vien viņiem ienāk prātā, nevienu pat nebrīdinot!!! Drauga mamma pagājšgad oktobrī atteicās no Lattelecom interneta, taču kā tagad izrādās - ir aizmirsies, patiešām aizmirsies, samaksāt rēķinu, kas izrakstīts novembrī (ap Ls 20). Tā nu lūk - vienā jaukā dienā zvans no SIA "Paus Konsults" - jūs mums esat parādā Ls 54. Mammai šoks - kādā sakarā? Un tad izrādās, ka rēķins bij piemirsies. Vai tad pirms Lattelecom kantoris izdomā nodot lietu parādu piedzinējiem, viņiem nav pienākums IERAKSTĪTĀ vēstulē paziņot to klientam? Visi taču ir tikai cilvēki - atgādiniet, ka man nav samaksāts viens rēķins! Šodien zvanu uz Lattelecom, viņi esot parastā vēstulē sūtījuši informāciju. Kā var tādu svarīgu vēstuli sūtīt parastā vēstulē? Nesaprotu... Pierādi, ka esi viņu sūtījis! Ko tagad darīt? Negribas maksāt tiem badakāšiem tādu summu!Lattelecom vairs rēķinu nevar atsūtīt, jo tas jau esot iearhivēts. Lasīju, ka vajagot samaksāt pakalpojuma sniedzējam parāda summu un par parādu piedziņas firmu nelikties ne zinis, nu vienīgi aizsūtīt viņiem informāciju, ka parāds nomaksāts. Kā īsti ir?
Komentāri (6)
Protams, ka vajag samaksāt Lattelekomam un viss, jo saistības ir ar Lattelekomu, ne ar kādiem citiem rausējiem. Vajag palasīt līgumā, kā Lattelekomam bija jābrīdina par parādu. Ja būtu kāda tiesvedība, tad viņiem būtu arī jāpierāda, ka klients ir saņēmis viņu iepriekšēju brīdinājumu un nav reaģējis. Par parastas vēstules saņemšanu neko nevar pierādīt. Varbūt viņi to nemaz neizsūtīja vai pastnieks to neatnesa, kā tagad mēdz arī gadīties.
Pakalpojums jāapmaksā tekošajā mēn par nākamo, un nekādās ierakstītās vēstulēs Tev neko nav jāpaziņo, pati vainīga...
protams, sūti piedzinējus dillees, samaksā reķjinu lattelekomam un chau!
Bet Lattelecomam zvanīju, viņi nevar vairs to nesamaksāto rēķinu atsūtīt, jo viņš esot iearhivēts. Es varu vienkārši maksāt, norādot personas kodu, adresi un par ko tiek maksāts? Tas būs ok? Un kaut kur lasīju, ka pēc tam jāsūta tiem Paus Konsult vēstule, ka parāds ir atmaksāts. Jo reāli tagad sanāk, ka rēķins bija 27 Ls, bet viņi pieprasa vēl savu daļu pa virsu (kopā Ls 54) - kāpēc man viņiem būtu jāmaksā??? Kas es sponsors?
______
Mckinley!
Pati vainīga, protams, bet, ja padomā no cilvēciskā viedokļa - vai tad Lattelecomam bija tik grūti uzzvanīt uz pāris vārdiem un pateikt, atvainojiet, bet Jums nav samaksāts pēdējais rēķins!
Vai arī tā ir tāda stratēģija, noklusēt un pēc tam aprēķināt mega sodus, plus vēl taisīt mēslus ar tādiem kantoriem???
Man jau bija līdzīga pieredze, kad bija izpalicis viens maksājums par Baltkom TV - neko, pilnīgi neviena vārda neteica un atnāca, apgrieza kabeli - slēdziet līgumu par jaunu!!! Es uzskatu, ka tas nav normāli...
Pincipā, piekrītu, situācija neforša. Reāli rēķinus neviens nesūta ierakstītās vēstulēs, kā arī nezvana parādniekiem par rēķinu apmaksāšanu, ja klientu skaits ir tūkstošos. Atgādinājums var tikt nosūtīts pa e-pastu vai arī pakalpojums tiek atslēgts. Protams, viss ir atkarīgs no tā kādi pakalpojumi tiek piedāvāti .
Nomaksājiet Lattelekomam parāda summu ar kavējuma procentiem un viss!
Pauls Konsult noinformējiet, ka jūs parādu esat nomaksājusi un lai viņi iet dillēs!
Zināšanai:
1-piedziņas izdevumi nedrīkst būt vienādi vai lielāki par pamatparādu;
2-parādpiedzinējs nedrīkst no lietas gūt labumu sev (Civillikuma pants);
3-parādpiedzinējs nedrīkst pasliktināt parādnieka finanšu stāvokli.
Kā atšūties no šādiem Konsultiem? Ļoti vienkārši - palūdziet lai viņi jums atsūta rakstiski uz papīra skaidrojumu ar visiem cipariem no kā veidojās parāda piedziņas izdevumi. Garnatēju - kādu laiku būs miers! Bet vispār parādus vajag maksāt, tikai ne jau šiem rīkļu rāvējiem!
KAMĒR LATVIJĀ NAV SAKĀRTOTA LIKUMDOŠANA PAR PARĀDPIEDZINĒJU DARBĪBU, IGNORĒJIET VIŅUS UN RUNĀJIET TIKAI AR TIEM KAM ESAT PARĀDĀ, NEVIS AR ŠIEM RĪKĻU RĀVĒJIEM!