"Pļavnieku nami" - par ko mēs galu galā maksājam
Tas ir kaut kāds vājprāts!!!
Katru 2 dienu mājā nedarbojas lifts, un tā nav nekāda 5 stāvu māja, bet gan 16 stāvu māja. Un ja lifts arī darbojas, tad ir jābrauc pilnīgā tumsā vai ar bailēm, ka tik lifts par daudz nekustas.. Galu galā mēs par to maksājam.
Arī katru mēnesi mūsu rēķinā parādās tāda ailīte kā "mājas apsaimniekošana" un mēs par to maksājam 12ls.. KATRU MĒNESI. bet par ko??? treptelpā visādi debīli bukleti mētājas.. flīzes salauztas, izmētātas.. ejot mājās var kaklu nolauzt! Skatos blakus mājā (tāda pati kā manējā), tur viss skaisti utt.. un viņi maksā to pašu ko mēs!! Kur ir godīgums? Vai tad man kādam katru mēnesi ir jāatdāvina tā nauda? Es gribētu zināt, par ko es maksāju!! Ja es maksāju, gribu redzēt par ko!!!
Komentāri (8)
Ar šo sūdzību tev būtu jāgriežas pie Pļavnieku namiem. Te tāpat neko nepanāksi, man arī apsaimniekotājs ir Pļavnieku nami, bet ar liftu nebraucu (nedzivoju tik augstu), cik redzu liftu viņš ir vienkārši katastrofāls.
Paši iedzīvotāji esat vainīgi, ka mājā tāda cūcība. Nejau no ielas nāk un lauž tās flīzes. Manā mājā mēs paši iedzīvotāji uzlikām ieejas durvīs atslēgu (nevis koda) un nekādu problēmu, neviens svešs nenāk un nemet arī visādus bukletus.
Bet ja gribi zināt kur paliek nauda par nama apsaimniekošanu, tad to vari jautāt Pļaunieku namos un viņiem ir obligāti jāsniedz atbilde kur un kā tā ir izlietota.
Mums arī bija tāda problēma, bet mes to atrisinajam ieliekot koda durvis ar cipiem, zinu ka majas lapa saucas www.mekounko.lv, nu un protams pasiem cilvekiem vajag but atraktivakiem.
Da nu, ko jūs uztraucaties, Pļavnieku nami vispār kāš nez kādas summas, bet reāli neko nedara, , , mums Sitas ielā līdzīga situācija, ne durvis uzrais sataisa, ne normāli apkopēja strādā... elektrības kāpņu telpās bieži nav, baxties nu uz 4 stāvu pa tumsu un plus vēl tagad jau otro nedēļu vads no mājas pāri ielai karājas 160cm augstumā no zemes, kam vajag jaunu frizūru, parausta tik un ja paliek dzīvs tad mati gaisā...
Pretīgi... riebjas... plus vēl miskatstnieki kad brauc, tieši nama priekšā atstāj tāā'du mēslu kravu, ka dažreiz liekas ka getliņos dzīvojam...
Pretīgi, ka nevar nodrošināt pašu primārāko, za to kāš nenormālās naudas
iedzīvotāji ir pietiekami atraktīvi tādā nozīmē kā smieklīgi āksti, kas pacieš šo apsaimniekotāja ņirgāšanos.
Durvis jānomaina apsaimniekotājam par apsaimniekošanas naudu nevis cilvēkam, kas nomaksājis rēķinu, jārūpējas par remontiem durvīm, sētniekiem, apkopējiem un !!!elektrības slēdžiem(īpaši uzsveru, jo nedarbojas kopš sociālisma laikiem, jo nomainīt nevarot, jo neražojot vairs un tik daudz prāta, kā nomainīt pret cita veida, apsaimniekotājam nav.)
Kāpēc tad mēs maksājam?
Mana ģimene mēnesī maksā 20 latus par neko.
Vairākas reizes iedzīvotāji pieprasījuši skaidrojumus par naudas izlietojumu. Nejēdzīgas atskaites. Bez šaubām saruna jāturpina tikai tiesā.
Apsaimniekošanas (īre) izmaksas mūsu mājai ievērojami pieauga, (trīs reizes!) bez ekonomiska pamatojuma un juridiska pamatojuma, nesniedzot matemātiskos aprēķinus.
Pakalpojumu kvalitāte nav uzlabojusies, apjoms pakalpojumiem nav palielinājies. Maksa par mājas apsaimniekošanu līdz 2008g., kad tā bija 0, 148 Ls/m2 jau bija pārspīlēta un neatbilst mūsu mājas izdevumiem.
Mājā ir 5 (piecas) kāpņu telpas. Dzīvokļu platība vienā kāpņu telpā ir ~[(71+54)х2]х9st=2250м2. Saskaņā ar lēmumu Nr.2521 no vienas kāpņu telpas mājā ir jāmaksā 2250x0, 45 = 1012Ls. Visai mājai par sanitāro kopšanu, tehnisko uzturēšanu, mājas pārvaldes un apkalpojoša personāla izdevumiem, amortizāciju, nekustamā īpašuma nodokli, ir jāmaksā saskaņā ar dome Domes priekšsēdētāja J.Birka kunga lēmumu – 1012х5=5060 Ls.
Acīmredzot, ka par tādu summu apsaimniekošanas darbi namā nav veikti. Tas ir apstiprināts RP SIA „PĻAVNIEKU NAMI” ēkas A.Deglava ielā 126 ieņēmumu – izdevumu tāmē par 2008.gada janvāri – decembri. Tātad, tāme pantam:
P.2.1. Darba alga un sociālais nodoklis (sētnieki, sezonu strādnieki u.c.) summā sastāda Ls9992.26. Šinī summā ir nodokļi, tostarp ienākuma nodoklis un sociālais nodoklis. Tādā gadījumā, ņemot vērā pantus 2.1.2., 2.2.2, 2.3.2.. atskaitījumi pensiju fondā tiek atkārtoti, jo sanāk tā, ka nodokļus pensijai aizskaita no sociālā nodokļa un vēl atsevišķi tiek veiktas iemaksas pensiju fondā. Vēl vairāk – nevienā tāmē, kā izdevumi nedrīkst parādīties atskaitījumi pensiju fondā.
P. 2.1.3. materiālu, inventāra un specapģērbu izmaksas Ls 868. 73.) – t.i., par materiāliem un apģērbu sētniekam izlietoja Ls72, 39 mēnesī. Acīmredzams, ka par šo summu inventāru un apģērbu sētnieks nesaņem. Šo faktu var vizuāli konstatēt un akts nav nepieciešams. Tas pats attiecas uz darbinieku, kas tehniski uztur un apkalpo māju, p. 2.2.3. ( remontmateriāli, specapģērbs, inventārs strādniekiem, transports Ls 986.71.).
P. 2.2.5.( komunikāciju konstrukciju elementu elektrosistēmas, ūdensvada un kanalizācijas sistēmu tehniskā apkope Ls 987.40). Par šādām summām mājā darbs nav izdarīts, un kā elektriskās sistēmas, elektriskās sadale skapji mājās nav apkalpoti pienācīgā līmenī no dienas, kad veica mājas būvniecību (1984g.). Pierādījums ir celtniecības gruveši, ar kuriem piepildīti elektriskās sadales skapji. Neskatoties uz neatlaidīgajiem aicinājumiem, kāpņu telpas logi ir neremontēti līdz šim brīdim. Durvis ar mehāniskās aizvēršanas sistēmu un elektrisko slēdzeni CD-2000, kuras mēs iegādājāmies un uzstādījām paši, namu pārvalde apsaimniekot kategoriski atteicās.
P. 2.3. (Administrācijas, pārvaldes un iepriekš neieslēgtie izdevumi – kopa 9645.49) Nav skaidrs, pēc kādām normām aprēķina administratīvās izmaksas. Taču, tās nedrīkst pārsniegt 10% no izmaksām, kuras tiek novirzītas namu pārvaldes darbiniekiem, kuri veic tiešos tehniskos darbus mājas uzturēšanai.(p.2.1. un p.2.2.1. = 9992, 26 + 6232, 87 = 16225, 13Ls) – t.i., administrācijas izmaksas nedrīkst pārsniegt Ls1626 gadā no mūsu mājas.
Jau no pirmā acu uzmetiena var redzēt, ka RP SIA " PĻAVNIEKU NAMI " vadība veic plašu darbu pierakstīšanu, un nodarbojas ar krāpniecību lielos apmēros. Tā ir labi organizēta un izstrādāta sistēma, kur vienas nodaļas darbinieki piesedz otras nodaļas darbiniekus un savā starpā veiksmīgi sadala reāli neizlietotos naudas vai materiālos līdzekļus. Īsāk sakot, no iedzīvotājiem savākto un reāli neizlietoto naudu par namu apsaimniekošanu novirza pierakstītu un reāli nepadarītu darbu apmaksai.
Pierādījumi tam, ka mājas apsaimniekošana cena ir pārspīlēta ir Valdes priekšsēdētāja "Pļavnieku nami" N. Čirkstе, atbilde 2010/02/18 Nr. ILP-50/455.
P. 2. (p.2.1)- iemaksa pensiju fondā Ls 185.04 paskaidroja, ka maksājumi nāk no algas. Bet alga tiek ņemta vērā iepriekšējā punktā.
P. 3.(p.2.1.2)- materiāli, inventāra un specapģērbu izmaksas Ls 868.73…..soda, hlorkaļķis; Čirksta vēstulē raksta: izmantojam balinātāju, sodu un hlorkaļķi. Bet tādus līdzekļus ir aizliegts izmantot mājas uzkopšanā. Acīmredzama pretruna ir Čirkstes vārdos un iesniegtajā tāmē. Čirkstе mānās un raksta nepatiesību. Šie materiāli mājas vajadzībām netiek iepirkti. Fakts ir acīmredzams un akta sastādīšana nav nepieciešama. Pirmkārt tādēļ, ka šie materiāli tiešām netiek iepirkti un otrkārt, hlorkaļķi ir aizliegts izmantot mājas uzkopšanai. Rodas jautājums, kādiem mērķiem tika izlietoti līdzekļi, kuri pēc tāmes paredzēti šo materiālu iepirkšanai???
P. 7.(р2.2.5)- komunikāciju. konstrukciju elementu elektrosistēmas, ūdensvada un kanalizācijas sistēmu tehniskā apkope Ls 987.40
Vienkārši skaidrojot, mājas konstruktīvie elementi ir viss, kas saistīts ar jebkāda veida celtniecības objektu ēkas veidolā: jumts, fasādes, pamati, balkoni, lodžijas, nojumes, sienas, griesti, grīdas, pārsegumi un t.t. Tas viss ir jāapseko, jāpārbauda hidroizolācijas un siltumizolācijas stāvoklis, jāapseko mājas apmales, jātīra drenāžas sistēma, jāpārbauda un jātīra dūmvadi un ventilācijas šahtas, …….
Šis priekšlikums liek domāt, ka Cirkste k-gs ne tikai atklāti maldina īrnieku, bet nekad nav acīs redzējis māju A. Deglava ielā 126. Mūsu mājā nav apkures, tālab nav skursteņa, nav balkonu, nav drenāžas sistēmas………. Pamati, lodžijas, mājas apmales …… nekad nav pārbaudīti un apkalpoti …. Kādi skursteņi ir tīrīti par mūsu naudu, kādus balkonus apsekoja un apkalpoja Čirkstes k-gs???
RP SIA „PĻAVNIEKU NAMI” ēkas A.Deglava ielā 126 ieņēmumi – izdevumi 2008.gada janvārī – decembrī liecina, ka ēku apsaimniekošanas vadība gadiem nav spējīga izlietot naudas līdzekļus reālai mājas apsaimniekošanai, kā rezultātā rodas apsaimniekošanas cenu pieaugums. Un tam ir vairāki iemesli. Šai maz kvalificētai māju apsaimniekošanas vadībai nav stimula strādāt kārtīgi un atbildīgi tādēļ, ka nav tiesiskā regulējuma, kas ļautu īrniekiem uzraudzīt un kontrolēt darbu kas saistīts ar ēkas apsaimniekošanu. Reālais mājas stāvoklis ir acīmredzams piemērs, kā neprofisionāla apsaimniekošana un vēlme iedzīvoties uz citu rēķina padara māju apsaimniekošanas vadību nespējīgu novirzīt iegūtos līdzekļus mājas uzturēšanai. Ja ieņēmumu – izdevumu tāmēs ietvertie darbi netiek darīti gadiem vai tiek darīti pavirši un nekvalitatīvi, tad māja pamazām iet bojā. Nākamajam remontam jau ir vajadzīgi daudz lielāki kapitālieguldījumi, kas noved pie ar vien lielākas apsaimniekošanas maksas. Un šīs grandiozās plaša mēroga krāpniecības rezultātā izveidojas paradoksāla situācija, ka pie apsaimniekošanas maksas paaugstināšanas mēs ne tikai neiegūstam kvalitatīvāku apsaimniekotāja pakalpojumu, bet labākajā gadījumā saņemam to tādu pašu vai pat sliktāku. Tā rezultātā, mēs esam tur, kur mēs esam. Slikts pakalpojums, apkalpojošam personālam nav vēlme strādāt ar šādu vadību. Un arī tehniskie darbinieki sāk sava veida krāpšanu, naudas līdzekļu ļaunprātīgu izlietošanu.Par šo faktu pierādījumu vēstules 2010/02/18 Nr. ILP-50/455.
Sakarā ar to, ka nomas maksas ir nepamatoti paaugstināta, un neatbilst tiem līdzekļiem, kuri tiek tērēti, lai uzturētu mūsu māju, es lūdzu jūs, noskaidrot, kas var palīdzēt mums noteikt precīzu samaksu par telpu nomu mūsu mājā. Saskaņā ar maniem aprēķiniem īres maksa vajadzētu būt 0, 12 Ls/m2.
В нашем доме 119серии 180 квартир. В месяц на обхозяйствование мы собираем 5408Ls. На двух дворников и материалы расходуется 1000 Ls. Содержание ДУ это общецеховые расходы 10% =100 Ls. Технических обслуживателей мы не видим даже раз в месяц. Выделим на техобслуживание 100 Ls м на непредвиденные расходы 200 Ls.
Значит 4000 Ls в месяц растрачивается не целевым образом.
Если расчёт распространить на все дома то сумма не целевого использования средств составит 10.000.000 Ls в год по SIA, iecirknis "Pļavnieki".
Arī piekrītu augstāk teiktajam, jo ir jāizvērtē visi par un pret.
Bet gribu arī ko piebilst:
ZEMES PIESPIEDU NOMA
Diemžēl LR likumdošna pašlaik nekā nenodrošina zemes īpašnieka intereses, jo visi likumi ir ļoti neprecīzi, vispārinoši, ko ļaunprātīgi izmanto daudzi pārvaldnieki ( KSA, AS RĪGAS NAMU APSAIMNIEKOTĀJS, TOMO NAMI, U.C. ). Jo jeb kādā veidā vēršoties pret pārvaldnieku, tas beigsies ar uzvaru pār "TUKŠU MAISU". Tiesāties pret pārvaldnieku ko iesaka likumi ir lielākais neprāts, kas noved pie naudas un laika zaudēšanas. Tas saucas-"zemes suņi rej, bet dzīvokļu karavāna iet tālāk". Protams, ka dzīvokļu īpašnieki neinteresējoties par to noved paši sevi parādnieku statusā.
Līdz ar to vienīgais ir vērsties pret dzīvokļu īpašniekiem-reālajiem labima guvējiem. Ja tie laicīgi nesamaksā parādu un nenoslēdz līgumu ar zemes īpašnieku, tad ir jāraksta PRASĪBA TIESAI par konkrētā dzīvokļa apķīlāšanu, parāda peidziņu un zemes nomas līguma noslēgšanu rakstiski.
Tāds diemžēl pašlaik ir vienīgais ejamais ceļš, kad kaut ko reāli var dabūt.
Silti iesakām visiem dzīvokļu īpašniekiem pašiem interesēties par savu atbildību likuma priekšā, jo likum nezināšana neatbrīvo jūs no atbildības ( zemes nodoklis un noma būs jasamaksā vai pa labam vai ar tiesas lēmumu). Lūdzu kontrolējies savus pārvaldniekus šajā jautājumā, lai tie jūs neieved maksātnespējā un lielās nepatikšanās.
Ja jums ir vēl kādi jautājumi, tad rakstiet mums- [slēpt]@inbox.lv