www.sudzibas.lv MāruGuns Brīvā Māras skola Neprofesionāla- nekompetenta izglītības iestāde

MāruGuns Brīvā Māras skola - Neprofesionāla- nekompetenta izglītības iestāde

Šī iestāde sākotnēji maldina ar plašo pagalmu un zaļo teritoriju, tomēr šīs izglītības iestādes iekšējais haoss, nezinošais personāls, neprofesionālā vadība un “skolas” vispārējā sektas būtība, traumēja mūsu bērnu.

Māras skola sevi pasniedz kā prestižu iestādi ar alternatīvu un individuālu pieeju katram bērnam - ralitāte neatbilst ne tuvu. Vadītāja inga ir emocionāla, jūtu vadīta sieviete - nevis vadītāja. Skolotājiem un audzinātājiem nav ne mazākās saprašanas par bērnu psiholoģiju, to vēlmēm, vajadzībām, iesaistīšanu, disciplinēšanu, komunikāciju un izglītošanu! Nemaz nerunājot par to, ka dažiem šajā iestādē strādājošajiem nav pedagoga izglītība, nedz sapratne par bērnu psiholoģiju - viņi ir radi/draugi/kaimiņi etc. Kas diemžēl atņem skolai kvalitāti jo “savējie paliek savējie”, varbūt tas ir iemesls kādēļ šajā skolā bērni ir rupji, agresīvi, uzvilkti un nevaldāmi - skolotājas kliedz viņiem virsū un savā starpā aprunā bērnus un to ģimenes - problēmas tur nerisina, bet slēpj. Ja uzdrīksties vadību uzrunāt vai konfrontēt par skolā notiekošo - tevi un tavu bērnu sagaida jūtu pārņemts pretuzbrukums ar aizvainojumiem un pārmetumiem no vadītājas Ingas (kura sevi dēvē par paiholoģi) . Viss kopumā šajā iestādē atgādina vairāk sektas būšanu. Mēs protams aizgājām no māras skolas un esam laimīgi! Bērns ir laimīgs! Dzirdam arvien vairāk negatīvas atsauksmes par māras skolu un tās vadību. Neiesakam nevienam!

Nemaz neru

K

Komentāri (46)

A AnvoyT 08.06.2018

Mājaslapā tiešām atrodamas sektantiem raksturīgas izplatītās informācijas pasniegšanas nianses. Zīmīgi, ka dokumentu sadaļā aplūkojama tikai reģistrācijas apliecība, nav ne izglītības licence, ne akreditācijas lapa. Licence noteikti ir, IKSD sarakstā viņi ir, bet pēc mājaslapas spriežot, ļoti apšaubāma iestāde.

K Kriksis 08.06.2018

Ļoti apšaubāma un bērnam nelabvēlīga iestāde!

C Cleo771 08.10.2018

Pilnīgi piekrītu! Attieksme pret bērnu un mācību procesu kā tādu, ir nevis saprotoša, bet gan graujoša! Paskataties kādi izskatās un uzvedās pašu vadītāju un skolotāju bērni- drausmas! atgādināju ziepju operu ar frustrētām sievietēm. Šī skola mums atstāja ļoti apšaubāmu iespaidu! Neiesaku!

M marily 10.10.2018

esmu šokā!..kurš ir devis tiesības apspriest bērnus?...to izskatu ? nezināju, ka pieauguši cilvēki nespēj atšķirt kompetenci un profesionālitāti no nevainīgu bērnu "Ķēzīšanas" internetā. Tas tikai pierāda to, cik lielas ir negācijas un noklusēta naida , ja talkā jāņem tik nožēlojami līdzekļi. Ja ir pretenzijas par mācību procesu, programām utt., tad lūdzu runāt par faktu. Man šis vairāk izskatās pēc personīgo negatīvo emociju izspļaušanas publiskajā telpā.

S SudzibasProfils 16.10.2018

Jā, Inga (marily) tas, ka jūs apmeklējat tonnām psiholoģiskos kursus un protat sev spodrināt spalvas, tas ir vairāk kā skaidrs. Acīmredzami, jau ne vienu vien māmiņu ar savu attieksmi esat aizķērušas. Kā jums ir savi bērni, tā jūsu klientiem ir savi bērni, un šie bērni arī ir pelnījuši cieņpilnas attieksmi. Veidojot skolu, jūs neveidojat tusiņu ar draudzenēm, tas ir atbildīgs un komplekss process, un jūs par to aizmirstat un netiekat ar to galā, tas ir vairāk kā skaidrs. Brīvā Māras skola/MāruGuns nav bērniem mājīga vide, nav bērniem draudzīga vide. Brīvā Māras skola/MāruGuns tā ir vide, kuru jūs uztaisījāt priekš sevis, savam tusiņam, naudas pelnīšanai, bet ne bērniem, bērni pie jums ir sekundāri.

I Inga Helengere 20.11.2018

jjjjj

I Inga Helengere 20.11.2018

Diemžēl jāpiekrīt teiktajam. Šajā skolā mājīga vide ir tikai telpās, ne attieksmē pret bērniem, precizēšu pret ''svešajiem'' bērniem, ilggadējo skolotāju bērni tur ir kā mazi kundziņi. Stabili Māras skolā ir tikai tas, ka atkal un atkal mainās skolotāji un no skolas aiziet bērni, tad atkal uzpeld kādas sūdzības, kas katru reizi vēsta vienu un to pašu, skolā palikušie un vadība tad histēriski aizstāvas. Manuprāt, iestādei, kas sevi pozicionē kā Māras skola, būtu jāprot šādas lietas risināt bez liekām emocijām. Žēl, ka nekas nemainās un skolas veidotāji nemācās no savām kļūdām, bet turpina atkal tās pieļaut. Žēl arī ģimenes, kurām nākas aiziet no šis skolas ar vilšanos. Te bija komentārs, kādēļ vest bērnus, ja reiz redz, ka viss slikti. Te varu teikt, ka to jau sākumā neredz, pat ja kaut ko pamana, tomēr gribās ticēt, ka skola ir laba, ka tā ir viena neveiksmīga diena, ka vēl viss veidojas, vai ka bērnam ir adaptācijas periods, vai konflikts ar vadītāju ir tikai pārpratums, kā arī varbūt manī pašā ir kāda vaina un citur noteikti būs sliktāk. To arī, ar putām uz lūpām, stāsta vadītāja un skolotājas. Tā kā nevar pārmest vecākiem, ka turpina vest uz turieni bērnu, kamēr viss nesakrājas līdz neizturamai robežai, tad acis atveras. Jebkurā gadījumā, ceru, ka šīs sūdzības būs kā mācība skolas vadībai un skolotājām, kā arī iespēja tiem, kas apsver pieteikties šajā skolā, tomēr padomāt divreiz.

C Cleo771 10.10.2018

Tieši tā! Kurš jums - tā saucamajām skolotājām ir devis tiesības spriedelēt par bērnu, tā stāvokli, attīstību vai jeb ko citu? Ko jūs tur savā Māras sektā vispār iedomājieties kas esat - dievi? Nosodīt mazus, bezpalīdzīgus bērnus. Piedodiet, bet visas bābas jūs tur esat nenormālas un problēmas nerisiniet, bet ar kājām un rokām vicinieties sev apkārt lai aizstāvēto to savu būdu! Sāciet ar SEVI - tad arī nebūs pilns internets kritikas! Kauns par jums!

S SudzibasProfils 16.10.2018

Ingai tikai savs viedoklis un nepareizais, klaigā uz vecākiem, ja kaut kas nav pa viņas prātam. Viņai ir milzīgas psiholoģiskas problēmas, viņa neprot sevi kontrolēt, tik emocionālu un neracionālu būtni savu mūžu neesmu redzējusi. Biju vispār pārsteigta, kā skola, kura sevi pozicionē par mājīgu - vadītāja var uzvesties kā nelīdzsvarota personība. Principā kāda vadītāja, tāda arī skola - totāls haoss, katrs dara kas ienāk prātā. Nekādas metodikas, tikai emocijas.
Brīvā Māras skola/MāruGuns ļoti piestrādā, kā spodrināt sev spalvas publiskajā telpā un strādā uz to, kā rādīt bērnu vecākiem skaistas bildes, bet mazie bērni, kas atdoti tur dārziņā - viņiem netiek pievērsta uzmanība. Bērns, kuru mamma atvedusi un nodevusi auklītei, iespiedies sēž pie gultas un slēdzas sevī iekšā, kā maziņš nobijies zaķis stūrī, ko dara audzinātāja un auklīte? Runājas savā starpā, viņām nav laiks kopt bērna emocionālo pasauli un sniegt individuālo pieeju, kā sola šī iestāde.
Bērni ārā kaujās, ko dara audzinātājas? Apspriež kurai, citēju: "tev ciskas tievākas par manām!". Kad es to dzirdēju, redzot, to kas notiek apkārt - man vispār nebija ko teikt. Audzinātāja Sintija, tādi pati kā Inga - emocionāla un viegli uzliesmojoša, emocionāli nestabila būtne.
Audzinātājas ir ļoti nekompetentas, tas, kas tur notiek - tas ir absurds tīrākajā vārda nozīmē. Šī iestāde slauc naudu no vecākiem, un tur nav demokrātija. Kas tām dāmītēm ienāk prātā, tas tev jāmaksā un viss, nepilda solīto, aizmirst, par to, kas sarunāts, ņemt simtiem eiro gadā par materiāliem - un bērniem tur nav lāga ar ko spēlēties, šo sarakstu var turpināt un turpināt.
Tur arī apkopēja terorizē bērnus, redzēju, kā meitene izgāja no klases bez apaviem, es biju pārsteigta, kāds bērnam bija psiholoģiskais terors no apkopējas puses, ka viņa nav uzvilkusi apavus - meitene, kura skrēja lēkdama pa gaiteni pēkšņi sastinga un skatījās ar izbijušām acīm. Nē, tas nebija vienkāršs aizrādījums, tas bija reāls psiholoģiskais terors, kā žņaudzējčūska. Ārprāts!
Brīvā Māras skola/MāruGuns nav profesionāla iestāde, parastajā skolā un dārziņā bērni ir lielākā cieņā. Šeit bērniem jāpielāgojas tur strādājošo sieviešu emocijām un garastāvokļa maiņām, un vecāki par to maksā milzu naudu.

M mans viedoklis 17.10.2018

Vienmēr ir fascinējuši vecāki, kuri ilgstoši ved savu bērnu uz šo "šausmu vietu". Ne jau vienas dienas laikā var konstatēt, ka stūros sēž pārbijušies bērni, apkopēja prasa ievērot iekšējās kārtības noteikumus, izjust visu "histērisko audzinātāju" emociju gammu. Un vēl paspēt saņemt rēķinus, lai apmaksātu"visu, kas tām dāmītēm " ienāk prātā .:)):)) Normāls vecāks jau nākamajā dienā pat pēc viena no uzskaitītajiem notikumiem izņemtu savu bērnu no TĀDAS iestādes. Bet nē ...ved taču :)):)) Kādai ir jābūt mātei! lai atstātu bērnu grupā, kur ir tāda nevērība pret bērniem.

A Artūrs Smil 17.10.2018

Pirmkārt visām skolotājām ir pedagogu izglītības : bakalaura grādi, maģistra darbi un psiholoģijas izglītība, kura ir Ingai!
Inga ir lieliska direktore vai, kā skolotāja vienmēr palīdz visiem, ja jautajat par pārunām tad tā ir tikai jūsu bērna vaina, vienmēr kad jauns skolēns/pirmsskolēns ierodas vienmēr tiek pateikti visi noteikumi. Ja brīnaties kapēc jūsu bērns tika uz pārunām nebrīnaties. Ja domājat, ka viņš tiešām nav nekur pilnīgi vainīgs, maldaties! Nav dūmi bez uguns!

S SudzibasProfils 17.10.2018

Par kādām pārrunām jūs te rakstāt? Tas arī tāds standarta Brīvās Māras skolas stils, tu viņiem par vienu, viņu tev par citu. Tas ir no sērijas, priekš kam man ledusskapis, ja es nepīpēju.

V Vīnidzina 17.10.2018

Es jums nepiekrītu, jo, pirmkārt, visām skolotājam ir bakalauri un pat maģistri pedagoģijā, otrkārt, skolotājas ir ļoti atbalstošas un pretīmnākošas, treškārt, teritorijā apkārt skolai ir trīsreiz lielākā nekā parastajās skolās. Un, ja jūs neizprotat latvisko dzīvesziņu vai saules gada kalendāru tad nenāciet uz latvisku skolu, kur šīs lietas iesaista ikdienā.

J Jums nezināt :) 17.10.2018

Visas skolotājas ir ļoti jaukas un pretīmnākošas un skolēni to zina labāk nekā vecāki. Protams var gadīties domstarpības un tas ir pavisam normāli. Bērniem ļoti patīk pavadīt laiku arā brīvā dabā kura parastās skolās nav piejama un tas bērniem palīdz vieglāk mācīties, jo ir bijusi atpūta svaigā gaisā, kā arī skolai piegādā svaigus augļus kurus bērni var brīvi nākt un ņemt kas arī ir milzīgs pluss. Vienmēr tiek pārrunāti noteikumi, kad ierodas kāds jauns bērns/i un ja bērns/i tos neievēro protams notiks pārrunas. :)

S SudzibasProfils 17.10.2018

"latvisko dzīvesziņu vai saules gada kalendāru"- mazliet vairāk, kas tas tāds par brīnumu? Nē, nopietni - kā tas izpaužas? Ļoti interesanti :D.

K Kas notiek 17.10.2018

Nu redziet, tā arī neko neesat sapratuši!

O Oulkstens4 17.10.2018

Direktore Inga ir ļoti pretimnākoša.Ingai labi padodas skolas vadīšana.Par aplamo izteikumu, ka direktorei Ingai ir problēmas ar nerviem es galīgi nepiekrītu. Nezinu cik cilvēkam vaig būt S*ul*am lai ievietotu tik aplamu informāciju.

U Unknown 123 17.10.2018

Šajai sūdzībai es nepiekrītu, jo skolā skolotāji ir ļoti atsaucīgi. Bērniem šajā skolā ir patīkami. Skolotāji nāk pretim bērniem un cenšas, lai visiem būtu labi. Šajā skolā notiek radošās stundas un šeit bērniem ir interesanti mācīties! Skolotāji ir paši labākie! Neesmu nekad redzējusi, ka viņi nepievērstu uzmanību bērniem. Nenovērtējiet šo skolu par zemu!

K Kas notiek 17.10.2018

Pilnīgas muļķìbas! Man gan ir tikai pozitīva pieredze! Bērns ir atvēries pasaulei, laimīgs un motivēts mācīties!
Jā, katrā skolā ir neapmierināti vecāki, bet tas ir tikai tāpēc, ka paši ar skolotājiem nerunā, slēpj savas bažas, nevēlas iedziļināties bērna vajadzībās vai arī nesaprot, kādi ir skolas mērķi!
Un vispār, šādos saitos cepās tikai sirdī nelaimīgi cilvēki! Man jūs ļoti žēl, jo, ja pēc mūsu skoliņas jūs vēl šeit "ķengājieties", nomelnojat mūs, tad joprojām neesat atraduši mieru!

L Lietotājs28375 26.12.2019

Bērns atveras pasaulei pateicoties attieksmei mājās, daudz, kas atkarīgs no vecāku attieksmes. Jebkurš cilvēks ar saskari psiholoģijā to pateiks. Skolai ar to nav nekāda skara.

S SudzibasProfils 17.10.2018

Ooooo, saskrējušas skolotājas un sāk te reklamēt sevi, vai tas ir viens un tas pats cilvēks? Visi komentāri vienā laikā :). Malači, kurš tad sunim asti cels, ja ne pats.

M mans viedoklis 17.10.2018

Protams, protams, skolā ir pietiekoši daudz vecāku, kuri nav novērojuši neko no sūdzībās minētā, kuru bērniem skolā un dārziņā ir labi. Ar kuru bērniem strādā profesionāli skolotāji un audzinātājas.
P. S gribētu gan redzēt klaigājošu un raudošu ingu:) ) tam vajadzētu būt visai iespaidīgam skatam. Diemžēl nav gadījies šo 5+ gadu laikā.

A Andrispop 18.10.2018

Tev nav dzīves

S SudzibasProfils 17.10.2018

Profils Šokolādes Saldējums
Profils Vīnidzina
Profils Oulkstens4
Profils Unknown 123

Šie profili ir jauni, šodienas, un piereģistrēti visi vienā laikā. Šīs nav reālas atsauksmes, šīs atsauksmes ir vai nu pašas Ingas atsauksmes vai viņu bandas (skolotāju/audzinātāju) atsauksmes pašiem par sevi. Pašas salikušas sev plusiņus. Bravo, bravo, meitenes. Vienā komentārā raksta, ka vainīgs pats bērns, otrā komentārā ieraksta par S*ul*am raksturam, trešā komentārā raksta, "nenāciet" ja jums nepatīk, ka tiek pielietots "latvisko dzīvesziņu vai saules gada kalendārs", bet pievērsiet uzmanību, ka neviens nesūdzas par to, ka tiek pielietota latviskā dzīvesziņa".
Tie ir acīmredzami piemēri, kā sākas un līdz kādam absurdam.

PS. Es sazinājos ar māmiņu, kur ielika šo pirmatnējo komentāru šeit pat caur sūdzību profilu, žēl, ka viņa nepublicē, ko jūsu skolotāja ir atļāvusies pret viņas bērnu! Sorry, bet es šīs māmiņas vietā rakstītu iesniegumu policijā.

S SudzibasProfils 17.10.2018

Tie ir acīmredzami piemēri, kā sākas un līdz kādam absurdam tiek novestas situācijas, kad kādam atšķiras viedoklis. Šī iestāde ir iedomājusies, ka visam ir jābūt tikai tā, kā dāmas vēlas un viss, ja jums atšķiras viedoklis - vainīgs ir vecāks, vainīgas ir bērns - ar viņām nav iespējams komunicēt.

A Andrispop 18.10.2018

Olkstenis4 ir mans profils kuram aizmirsu paroli

A Andrispop 18.10.2018

Kas sūdzību profilam un pārējiem tenkotājiem nav, ko darīt ja tādu,, sviestu"izplata.
Es kā skolnieks varu apgalvot kad tie ir pilnīgi meli.

U Unknown 123 18.10.2018

Es kā skolnieks varu pateikt, ka šī tiešām ir laba skola. Šādu nepatiesu informāciju ieraudzīt nav forši. Šajā skolā ir patīkami mācīties un daudz interesantāk nekā citur! Ja man šeit nepatiktu un būtu tik slikti kā jūs sakat, es sen šeit vairs nemācītos.

Lūdzu, neizplatat nepatiesu informāciju. Es saprotu, ka par skolu domas var būt dažādas, labas vai sliktas, bet ja jūs šī skola neuzrunā vai nepatīk, tad nevajag to nomelnot tikai tapēc, ka nepatīk attieksme. Es uzskatu, ka vienkārši ir jāsāk ar sevi! Ja jūs nemainat attieksmi, citi arī nemainīs savu attieksmi pret jums.

Mācoties šajā skolā es esmu apguvis daudz un varu pateikt to, ka es esmu priecīgs mācoties šajā skolā!

S SudzibasProfils 20.10.2018

Lūdzu, Inga, iemācieties risināt lietas kroketi, sniegt skolas viedokli, nevis sasaukt skolotājus un bērnus dragāt komentārus un likt sev plusiņus. Neprofesionāla un nekompetenta iestāde.

A AnvoyT 17.10.2018

Ārprāts, kāda tumsonība!
Smird pēc diezgan nozombētas sabiedrības. Vispār traki. Žēl bērnus, kas aug tādā vidē, ar tādiem vecākiem un skolotājiem, kas kā raganu spiets metas aizstāvēt vienu trako, nevis bērnu intereses un tiesības tikt izglītotiem intelektuālā ievirzē.

Jebkura informācija par šo iestādi ir ārkārtīgi apšaubāma, attopaties taču, cilvēki! Šī nav pirmā vieta, kur lasu par šo tumsoņu un viņas skolu. Slava skrien pa priekšu.
Vēlos piemetināt, ka mani, manu draugu, radu, paziņu bērni nav izglītojušies šajā skolā, līdz ar to komentārs objektīvs, balstīts uz šeit un citur lasīto.

K Kas notiek 17.10.2018

Tāpēc jau arī jūsu komentārs nav objektīvs, jo mūs nepazīstat! Balstīts uz baumām!

M mans viedoklis 17.10.2018

Kam nu piekrītu, tam piekrītu, ka jebkura sūdzībās uzskaitītā informācija par šo iestādi ir ārkārtīgi apšaubāma, vēl jo vairāk, ja visas sūdzības un samazgas šeit "izgāž" 3 personāži, no kuriem viens komentē šajā portālā visu ko vien nav slinkums komentēt. Lai jauks vakars un prāti nenogurst radīt jaunas fantāzijas un rupjības. !

A Andrispop 18.10.2018

Mēs esam skolnieki ,kas uzzinājuši šadas baumas sākām stāstīt taisnību

S SudzibasProfils 17.10.2018

"Žēl bērnus, kas aug tādā vidē, ar tādiem vecākiem un skolotājiem, kas kā raganu spiets metas aizstāvēt vienu trako, nevis bērnu intereses un tiesības tikt izglītotiem intelektuālā ievirzē." - bravo!

A Andrispop 18.10.2018

Žēl ka bābām nav, ko darīt un izplatīt baumas interneta.

A Andrispop 18.10.2018

Kāpēc jūs tanku profili neliekat īstos savus vārdus, kauns par saviem meliem?

L Lietotājs28375 26.12.2019

Kas tieši būtu meli? Spriežot pēc savas pieredzes, melus es te neredzu.

A Artūrs Smil 22.10.2018

Atvainojos mēs esam skolēni, kas to raksta! Kādam nav ko darīt un sēdēt šajā portālā un sūdzēties 100 reizes. Cilvēkiem kuriem nav tīra sirdsapziņa ātri pamana ko dīvainu! Es šeit mācos jau 4 gadus. Skolotājas aizrāda, ja tiek pārkāpti iekšējās kārtības notiekumi bez nekā skolotājas neaizrādīs. Ja man aizrāda tad es pārdomāju savu rīcību un man nesāp sirds, bet man sāp sirds no tā ka klasē ir viens cilvēks, kas uzvedās neadekvāti kuram pēc 3 aizrādījumiem nav pielecis, ka jāizbeidz.

I Inga Helengere 20.11.2018

Lūk, šis ir Māras skolas paraugs, cik skolēni gramatiski pareizi raksta! Tā ka nav ko cepties.

Z Zorro32 04.09.2019

Tiem, kas tur grasās laist savus bērnus, pirmkārt, jāsaprot, ka projekts "Māras Skola" ir izveidots, lai izskolotu dibinātāju un skolotāju bērnus, viss pārējais būs sekundārs. Rēķiniet izmaksas kārtīgi un lasiet līgumu pamatīgi, ar katru incidentu tas kļūst ar vien garāks un garāks. Ja Jums kaut kas šķiet nepieņemams, tad es ieteiktu tur arī apstāties. Lai veicās!

L Lietotājs28375 26.12.2019

Pilnībā piekrītu iepriekšējam komentāram, ka projekts "Māras Skola" ir izveidots tieši pašiem priekš sevis, saviem bērniem. Daudzas lietas tiek slēptas, ja kaut kur pa spraugu izlien kāda neveiksme, kļūda, skolas neprofesionalitāte, tas nekad netiek atzīts, kuluāros par tavu ģimeni sāk baumot, apmelot, pēc palīdzības tiek lūgts čomiskiem vecākiem, ir atbalstītāju kodols, kurš jebkuru tavu viedokli izsmej, kā mazi bērni. Ļoti neveselīga atmosfēra, kas nav pieņemam ģimenēm, kuras nav gatavas pakļauties visām iegribām un neētiskām rīcībām. Parakstot līgumu, es nepiekritu, ka man jāpakļaujas skolas iegribām, ja man tās nav saistošas. Personāls groza faktus, kā vēlas. Faktiski tev sejā smaidot, izmanto psiholoģiskos terminus, tevi sāk apņirgt, aizvērt muti, tas izpaužas uz tavu bērnu. Savā darbībā, skola ir tālu no saviem deklarētajiem principiem.
Vien šī diskusija par ko liecina, kā bērni var tikt iesaistīti pieaugušo diskusijās? Vai tas ir normāli? Nē! Skola necieš, ja kāds dalās negatīvā pieredzē, neprot un nevēlas risināt neko. Pamēģiniet uzdot kaut vienu neērtu jautājumu, tad redzēsiet kāda būs reakcija. Pārrunās sola vienu, bet kad līgums parakstīts, tad dara to ko vēlas, nevis tas par ko runāts. Mums bērnam pienāca rinda pašvaldības dārziņā, un esam prom, par ko esam neizsakāmi priecīgi.
Gada laikā viņiem vienmēr ir brīvas vietas, kamēr citos dārziņos ir rindas vairākus gadus uz priekšu. Tas vien par ko runā. Ar šo iestādi nepieciešams desmit reiz nomērīt un tad griežat.

L Lietotājs28375 26.12.2019

Spriežot arī pēc esošiem Lursoft datiem, skolai ir problēmas ar nodokļu nomaksu, VID administrēto nodokļu parādi uz decembra sākumu ir vairāk kā 9000 eur. Saimnieciski nesaimnieciska iestāde.

N Nodsito 10.03.2020

Dēļ vairākiem atklātiem higiēnas un drošības noteikumu pārkāpumiem Dārziņā, kā arī ētikas un morālo apsvērumu dēļ Brīvā Māras skola (turpmāk tekstā saīsināšu uz BMS) burtiski piespieda mūs aiziet no dārziņa jau otrajā dienā.
Visa mūsu pieredze ar BMS līdzinās pēc absurda - neprofesionāla un diletantiska pieeja it visā un cīņa par 684.00€ iemaksu, kura jāveic vecākiem kā pirmā iemaksa iestājoties dārziņā, pārvērtās par ilglaicīgu muļļāšanos ar visu atbildīgo instanču piesaisti, jo līgums ir sastādīts tādā veidā, ka ne pie kādiem apstākļiem, arī, ja BMS rupji pārkāpj savu profesionālo darbību - vecākiem naudu neatgriezīs, kā sarakstē norāda pati BMS balstoties uz Civillikumu:
"1588. Viena puse nevar atkāpties no līguma bez otras piekrišanas pat arī tad, ja pēdējā to neizpilda, un tādēļ, ka viņa to neizpilda." Profesionālā ētika - tas nav par šo iestādi, bet ievācot informāciju, secināju, ka šādi BMS strādā un tas ir viņu "ētikas kodeks". Ļoti raksturojošs šai iestādei.

Kad es pierādīju caur Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekciju (VBTAI), ka BMS, citēju no VBTAI slēdziena: "iestādē tika pārkāptas izglītojamo tiesības uz veselības un dzīvības aizsardzību", BMS atsūtīja man vēstuli/vienošanos, ka gatavi atgriezt man daļu naudas, bet piekrītot uz to, man nav tiesības dalīties savā pieredzē.
(!) Protams, ka neesmu ienaidnieks citiem bērniem un vecākiem, lai noklusētu par būtisko un no šādas vienošanās atteicos. Ja skolai nav pieņemama mūsu pieredzes publikācija internetā, kāpēc BMS domā, ka mums šādas pieredzes eksistence vispār ir pieņemama?

Arī Izglītības kvalitātes valsts dienests (IKVD) ir konstatējis, citēju:
"Uzraudzības departaments ir konstatējis vairākas neatbilstības pamatskolas darbībā, tostarp, nav ievērota kartība, kādā nodrošināma izglītojamo drošība izglītības iestādē un tās organizētajos pasākumos."

Pēc mūsu ņemšanās teju vai pusotra gada laikā PTAC piesprieda atgriezt mūsu ģimenei 325€ (jo tā bija summa, kura izskatīšanā ir PTAC kompetencē, izrietot no līguma), un, ņemot vērā VBTAI un IKVD slēdzienus, pēc konsultācijas tiesībsarga birojā, mēs varējām pieprasīt pilnu summas atgriešanu un mūsu izdevumu segšanu, jo bērnu tiesības uz drošību likumdošanā ir īpaši aizsargātas. Tiesāties mēs atteicāmies, jo šis process aizņemtu vēl vairākus gadus.

Mēģināšu īsumā.

Divi aspekti, kuri kas man likās absolūti nepieņemami un kāpēc es pieņēmu lēmumu izņemt bērnu laukā.
1. Ēdiens:
Porcijas ir NEŽĒLĪGI maziņas - mazā zupas šķīvī uz paša pamata mazliet zupiņas, otrajā viena ēdamkarote griķi + viena tējkarote biešu salāti un 8 pupiņas. Tās bija pusdienas.
Dot līdzi ēdienu NEDRĪKST, bet mans bērns no tā nebija paēdis un prasīja vēl. Jā, es biju bērnam blakus un palūdzu maizi bērnam, bet, ja es nebūtu blakus - mans bērns neietu prasīt vēl ēdienu.
Es biju uz divām ēdināšanām un tā kā mans bērns tiek pieskaitīts pie alerģiskajiem - TAD TUR VALDOŠAIS HAOSS, kuru principā rada viena sieviete ar savu nervozitāti (vecākās grupas audzinātāja) - abās ēdināšanas reizēs jauca ēdienus. Tā vieta, lai vispirms izdalītu ēdienu alerģiskajiem bērniem un tad pārējiem, viņa visiem liek visu galdā, un, ja cita audzinātāja pamana tad pamana, ka alerģiskajam bērnam nav pareizais ēdiens. Tā pie galda sēdēja meitene ar glutēna nepanesību, tad viņai visu laiku tika uz galda likta maize ar glutēnu. Un tad cita audzinātāja pamana un saka - "nē, nē - viņai bez gultēna". Tādā haosā vienreiz nepamanīs, vai jau ir bijuši gadījumi, tikai vecāki par to nekad neuzzinās un vien minēs, kāpēc bērnam kaut kas ar veselību utt...
UN ROZĪNĪTE: nākošajā dienā es pajautāju mūsu grupas audzinātājai, kāpēc ir tikam mazas porcijas bērniem? Saņēmu atbildi, ka viņiem ir nostājā maksimāli mazāk mest ēdienu laukā, tāpēc bērniem tiek dota 1/2 porcijas - jo vieni bērni apēd visu, cits neko. UN NEVIENĀ REIZĒ es nebiju redzējusi, ka tiem bērniņiem, kuri apēd - kāds piedāvātu kaut ko papildus. Tātad vecāki maksā 4.5 EUR par uzturu un bērniem tiek dota 1/2 porcijas un bērni tiek turēti pusbadā 5 dienas nedēļā. Lūk šāda ir individuālā pieredze ar it kā izglītotiem pedagogiem Brīvajā Māras skolā. Kad prasīju savam bērnam maizi, jo bērns vēl grib ēst - otru porcijas pusi NEPIEDĀVĀJA!
It kā pieaugušas sievietes vada un strādā šajā iestādē - tas ir prātam neaptverami, ka bērni šādi tiek baroti!

2. Bērniem brīvi pieejami sērkociņi (!).
Jau pirmajā dienā nodarbību laikā audzinātājai uz grīdas stāv svece, jau pirmajā dienā pamanīju, ka viens puisītis tiek pie sērkociņu kastītes un spēlējās ar tiem. Padomāju, ka tas notiek nodarbību laikā bērniem sēžot aplīti, pievēru tam acis - tas taču notiek audzinātajai redzot. BET, arī nākošajā dienā šī svece tiek iedegta un tiek atstāta uz grīdas bez uzraudzības, sērkociņu kastīte ar sērkociņiem blakus svecei uz grīdas, audzinātāja ar bērniem lasa pasaciņas citā stūrī un ar muguru pret sveci. Divi bērniņi turpināja spēlēties savā nodabā, viens puisis paslīd atmuguriski un atsitās ar galvu pret grīdu blakus svecei (!), labi ka neuzkrita ar galvu svecei virsū, tai pat laikā mans dēls atnes man sērkociņus (audzinātāja to visu neredzēja). Šis fakts man bija nofilmēts, jo sūtīju vīram un prasīju viņa viedokli par esošo kārtējo brīnumu šai dārziņā. Tik maziem bērniem piekļuve pie atklātām liesmām un sērkociņiem var beigties ar traģēdiju un tas NAV PIEŅEMAMI.
Sveces dedzināšana bez uzraudzības un bērnu brīva piekļuve sērkociņiem pielika punktu. Es paņēmu bērnu un mēs bijām prom uz neatgriešanos.

Dīvaini likās arī higiēnas pārkāpumi - daži no tiem nav traki, bet daži, kā piemēram, nemarķētās glāzes, kurās glabājās bērnu zobubirstes - izraisīja viegla šoka stāvokli, jo, kad bērni gāja tīrīt zobus - viņi jauca tās un nevarēja atpazīt savas zobubirstes. Protams, arī audzinātāja to nezināja un teju vai ar pirkstu gaisā minēja kuram nu tad kāda zobubirste ir. Paši mēs neviens negribētu ar svešām zobubirstēm tīrīt zobus, kāpēc maziem bērniem ir pieņemami nenomērķēt glāzes?! Es te nemaz nerunāju par individuālo pieredzi, kuru deklarē BMS, es runāju par elementāru lietu nodrošināšanu, kas ir atrunātas MK noteikumos.

Pārbaudot MK noteikumus Nr.890 noteikumiem “Higiēnas prasības bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem un izglītības iestādēm, kas īsteno pirmsskolas izglītības programmu” es konstatēju 20 (!) pārkāpumus. 16 no tiem Veselības inspekcijas jurisdikcijā un 4 no tiem PVD jurisdikcijā.
Uz atbildīgajām iestādēm bija nosūtīti iesniegumi.
Lieta tāda, ka pirms pārbaudes šīs abas iestādes informē par savu ierašanos, tāpēc loģiski - ka BMS bija informēta par pārbaudi un tāpēc acīmredzamās lietas pēc MK noteikumiem Nr.890 tomēr paveica uz inspekcijas ierašanās laiku. Kaut gan tam visam bija jābūt kārtībā uzsākot mācību gadu! Mani vispār pārsteidz, ka šīs iestādes informē par savu ierašanos, jo tas burtiski sasien rokas vecākiem, jo kā tad var piefiksēt vecāku konstatētos pārkāpumus, ja pārkāpēji zin pārbaudes ierašanās dienu un laiku?! Ja es būtu zinājusi, ka BMS ir tālu no ētikas un profesionalitātes principiem, es to visu arī būtu nofilmējusi, jo BMS strādā pēc principa - ja nevarat pierādīt, tad tas neeksistē. Ņemiet to vērā, kuri savus bērnus tur ved. Vispirms piefiksējiet ar video/foto palīdzību, kas zin - var noderēt.

Bija vēl visādi sīkumi, kas likās dīvaini:
- ļoti jūtama atšķirīga attieksme pret saviem un svešiem bērniem, mūsu grupiņā bija citas audzinātājas bērns, tad viņš varēja pārvietoties kad un kur grib, bet ciem bērniņiem šāda iespēja liegta;
- audzinātāja nemāca bērniem risināt konfliktus, ne grupiņā ne ārā redz, kas notiek aiz dzīvžoga nožogojuma, sanāk taisnība tam, kurš vecāks, stiprāks;
- no vecākiem ik gadu tiek iekāsēt 250 eur materiāliem, bet grupiņā pat nav lāga rotaļlietas ar ko spēlēties, pajautāju audzinājai vai ir maz kāda mašīna puikām, jo meitenēm bija kaut kādas meiteņu mantas - bet puišiem nebija - saņēmu atbildi, ka kaut kur viena mašīnīte bija. Ar ko lai puikas spēlē - ar meitiņu virtuvi un katliņiem?;
- vārtiņi, kuri norobežo ārā spēļu zonu ar autostāvvietu kur tālāk ir vārti uz izeju un trase - ir atvērti, nevis slēgti. Audzinātājas vedot bērnus ārā, nepārbauda šos vārtiņus un jebkurš bērns var iziet pa tiem laukā pakļūt zem auto;
- grupiņa ir tik maza, ka zīmējot uz grīdas sēžot aplītī, ja kāds pieceļas, tad uzkāpj uz otra bērna darbiņu, mūsu apmeklējuma reizē - bērni zīmēja ar akvareļu krāsām, staigājot un mīcot viena otra darbiņus. Tas nav normāli, ka mazie kā siļķes mucā zīmē viens uz otra darbiem;
- kad slēdzām līgumu, pāradīja lielu teritoriju, bet pirmajā dienā izrādās, ka teritorija tiek dalīta uz pusi un mazajiem bērnudārzniekiem no aktivitātēm ir vien smilškaste, kurā ir vien pāris (!) mantas un šūpoles.
- Arī raksturojuša sīka detaļa: skola pozicionē sevi kā vieta ar individuālo pieeju. Principā jāļaujas bērna dabīgajai attīstība. Kad bērniņi devās ārā, man bērns jau bija gatavs un gaidīja pārējos bērniņus - sāka virināt tur esošās durvis, kuras čīkstēja. Man bērns nekad nav dzirdējis čīkstošās durvis un viņš mazā amplitūdā tas virināja un brīnījās par skaņu. Skola vadītāja, kura izveidojusi īpašu skolu ar it kā īpašu individuālu attieksmi, kura skraida pa psiholoģiskajiem kursiem vispār nesaprata kas notiek - bērns pirmo reizi sadzird čīkstošas durvis, viņš brīnās. Vadītāja vien pateica - lai bērns izbeidz virināt durvis. It kā nekas traks - vai ne? Bet var pateikt nevis "izbeidz virināt durvis", bet, piemēram - "durvis čīkst, vajag ieeļļot eņģes"... Tas ir tikai tāds sīks novērojum iz dzīves, kurš parāda cilvēka refleksus, momentālo reakciju, kas ir tāla no visiem psiholoģiskajiem audzināšanas momentiem, kuru pamatā ir skaidrošana bērnam par procesiem: kas, kāpēc?

Kad mans vīrs ieradās šajā pašā dienā, kad izņēmu bērnu no BMS un uzrakstīja iesniegumu, ka mēs vairs nevēdīsim bērnu. Viss, kas interesēja sievieti, kura pieņēma iesegumu, piespiest manu vīru norādīt iesniegumā, ka mēs samaksāsim vēl par vienu mēnesi (kā tas izriet no līguma). Protams, mans vīrs nav idiots un pateica, ka pie valdošā bardaka, tas ir neprāts.
Tajā pašā dienā, pēc pāris stundām, es biju izņemta no mūsu grupas vecāku čata. Nedz vadība, nedz audzinātāja, nedz kāds cits pārstāvis ar mums nesazinājās, lai uzzinātu iemeslu.
Es pati biju aizņemta ar jauna dārziņa meklēšanu un bērna integrāciju jaunā dārziņā. Jebkura mamma sapratīs, kā tas ir septembrī meklēt uz sitiena dārziņu, tā ir neiespējamā misija Mārupē, kur vietu nav nekur.
Pēc nedēļas, naivi domājot, ka skolas vadība ir ētiska un mēs atrisināsim jautājumu civilizēti (paši ar vīru esam uzņēmēji, vadam vairākus uzņēmums un pēc savas pieredzes zinu, cik svarīgi ievērot ētiku un veidot dialogu jebkurā situācijā) - es nosūtīju epastu skolas īpašniecei Ingai - man solīja 5 dienu laikā sniegt atbildi. ATBILDI NESNIEDZA.
Skola atsakās komentēt visus manis konstatētos pārkāpumus rakstiski.
Pēc tam likuma kārtībā tika nosūtīta jau ierakstīta vēstule - arī tajā skola nesniedz atbildes uz konstatētajiem pārkāpumiem pēc būtības, bet ūdens liešana un izvairīšanās no atbildes.
BMS arī kavēja PTAC darbību, nesniedzot atbildes un ignorējot dažas vēstules, kuras PTAC sūtīja atkal un atkal. Par to mani informēja rakstiski PTAC juriskonsulte.

Skola atteicās ne tikai atgriezt mums iemaksāto naudu, bet kad mēs aizgājām uz citu dārziņu - skola attiecās mūs atskaitīt no BMS, līdz ar to mūsu bērnam tika uzlikta kā dubultā piederība un jaunajā dārziņā netiktu novirzīts domes atbalsts. BMS mūs šantažēja izplatot baumas mūsu jaunā dārziņa vadītājai, ka mēs neesam norēķinājušies ar dārziņu (par vēl vienu mēnesi uz priekšu). Tiesa gan, aizejot no BMS tajā pašā dienā mēs rakstījām iesniegumu uz domi, līdz ar to šis triks BMS neizdevās, jo domē es izklāstīju mūsu pieredzi un domes atbildīgā viennozīmīgi pateica, ka no domes BMS nesaņems vairāk, kā par faktisko apmeklējumu un šādi brīnumi viņiem ar domi neizdosies.
BMS nav savā prātā, domājot, ka par divu dienu apmeklēšanu mums būtu jāmaksā vairāk kā 1000 eur!

PS. Kad Facebuk'ā atbilstošā ierakstā, par dārziņu rekomendācijām - ieliku ekranšāviņu no IKVD lēmuma, ka BMS nenodrošina bērnu drošību – skolas personāls un daži viņu, mums savstarpēji vispār nepazīstami, draugi/vecāki metās man virsū izsmejot, vārda tiešajā nozīmē, apsaukājot - kā tādi pubertātes vecuma jaunieši (es domāju ka atdodu savu bērnu inteliģentā un viedā vidē :D). Mums nepazīstama skolas darbiniece gāja vēl tālāk un uzrakstīja, ka es esot uzlauzusi viņu profilus un vēl visādus brīnumus.
! Vēl BMS piekopj šādu taktiku, ja jums ir pretenzijas pret skolu, tad jums ir nevis pretenzija pret skolu, bet pret visiem tur esošajiem vecākiem. Respektīvi, ja mani neapmierina, ka, ja bērniem ir brīva piekļuve pie sērkociņiem un bērni tiek nepienācīgi baroti - tad tā nav pamatota skolas vaina, tā ir mana problēma, kuru paužot es aizvainoju visus skolas vecākus. Cirks un tikai.

Es pārzinu likumdošanu un ar mūsu ģimeni viņu neētiskie triki nav izdevušies. Tas man prasīja laiku, bet es novedu visu šo BMS visatļautību līdz galam un informēju arī citus vecākus, kuri ievāc informāciju par šo iestādi.
Es varētu sūtīt man esošo video uz mēdijiem - tas būtu gards kumoss iztirzāšanai, kā mani aicināja to darīt citas māmiņas, bet mans mērķis nav sacelt skandālu un pazemot šo iestādi (kaut gan, iespējams, tas viņiem liktu no debesīm nolaisties uz zemi un iemācīties strādāt un ievērto viņiem saistošos MK noteikumus), jo, ja citiem vecākiem šāda pieeja ir pieņemam - lūdzu, bet, lai vecāki, kuri ievāc informāciju par BMS var izlemt paši - vai viņiem vest savu bērnu uz BMS vai nē. Diez vai šī iestāde būs piemērota cilvēkiem ar augstiem ētikas standartiem.
Lielākā problēma nav tajā, ka skola kļūdījās, bet tajā, ka skola neatzina savas kļūdas un neprata to visu atrisināt korekti un ētiski. Es izsakos tikai savas pieredzes ietvaros, bet ir arī citas ģimenes, ar kuriem viņi nav pratuši atzīt kļūdas un tās risināt.
Nu nav Brīvā Māras skola īpaša iestāde, kā sevi pozicionē. Man dēls otro gadu apmeklē citu privāto dārziņu Mārupē - kā diena pret nakti, mani ir ar ko salīdzināt, pats Dievs mūsu ģimenei stāvēja klāt, lai šī īsā pieredze ir tik notikumiem bagāta un mēs tur neuzkavējamies.

Visu pamatu pamatā es uzstāju, ka JEBKURAI iestādei, kas strādā ar bērniem ir jāievēro absolūti visi uz viņiem saistošie MK noteikumi, kas ir tikai minimālās prasības bērnu drošības un veselības nodrošināšanai.

I Igorzs 25.02.2021

Sveiki visiem,

Nekādā gadījumā neiesaku šo skolu, ne bērnudārzu. Man bērns tur nogāja 6 mēnešus. Daži ļoti būtiski pārkāpumi, kas tika konstatēti:
- Daži bērni saindējās ar salmonelozi - Policijā ir ierosināta lieta
- Vakarā braucot pēc bērna, mans bērns būdams trīs gadus vecs viens pats staigāja pa auto stāvvietu, kur droši varēja izskriet uz ielu. Audzinātāja atradās ēkas otrajā pusē.

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes