komunālie pakalpojumi - Komunālie pakalpojumi
Gribētu pasūdzēties par Amatas novada pašvaldības darbu attiecībā pret iedzīvotājiem, kas raksta vēstules pašvaldībai. Amatas novada pašvaldības mājaslapā ir sadaļa: "vēstules domei", aizrakstiju jau vairāk kā pirms mēneša, bet neviens nav uzskatījis par pienājumu pat atbildēt uz to. Gribētu zināt, cik ilgā laikā, pašvaldībai uz iedzīvotāju vēstulēm būtu jāatbild???
Komentāri (1)
Saskaņā ar Iesniegumu likuma 5.pantu iestāde atbildi pēc būtības sniedz saprātīgā termiņā, ņemot vērā iesniegumā minētā jautājuma risināšanas steidzamību, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas, ja likumā nav noteikts citādi.
Ja iesnieguma saturs neprasa atbildi pēc būtības, iestāde septiņu darbdienu laikā informē iesniedzēju, ka attiecīgo iesniegumu ir saņēmusi.
Iesniegumu likums paredz arī gadījumus, kad iesniegums tiek atstāts bez izskatīšanas.
Iesniegumu likuma 10.panta otrā daļa paredz, ka neatbildēšana uz iesniegumu, atbildes nesniegšana likumā noteiktajā termiņā vai kārtībā ir apstrīdama un pārsūdzama kā iestādes faktiskā rīcība, ja šajā likumā nav noteikts citādi.
Taču vienlaikus uzmanība jāpievērš Iesniegumu likuma 2.panta ceturtajai daļai, kas noteic, ka, ja elektroniskā veidā saņemts iesniegums nav normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā parakstīts ar elektronisko parakstu, iestādes vadītājs nosaka kārtību, kādā sniedzama atbilde uz iesniegumu. Šādā gadījumā iesniedzējs nav tiesīgs prasīt atbildes sniegšanu tiesas ceļā saskaņā ar šā likuma 10.panta ceturto daļu.
Tādējādi, ja nepieciešams saņemt atbildi no iestādes, visefektīvākais veids, kā to panākt, ir sūtīt iesniegumu papīra formā (kā ierakstītu vēstuli) vai arī elektroniski ar drošu elektronisko parakstu paraksītu. Tādā gadījumā iestādes pienakums ir atbildēt, bet, ja atbilde nav sniegta noteiktajaā termiņā-šādu rīcību var apstrīdēt un pārsūdzēt.