Gjensidige - Neētiska rīcība
Gjensidige un Ziemassvētki!Gada sākumā iekļuvu nelielā satiksmes negadījumā daudzdzīvokļu māju iekšpagalmā, tika sastādīts saskaņotais līgums, kurā tiku atzīts par vainīgo. Nodarījums bija neliels skrāpējums sānu durvīm un traumēts spogulis. Pagāja gandrīz gads un novembra vidū es saņēmu vēstuli no Gjensidige darbinieces Janas Suberes par lietas uzsākšanu regresa kārtībā un naudas piedzīšanu gandrīz 900 eiro apmērā. Nebiju aiznesis sakņotā līguma eksemplāru minētajam apdrošinātājam. Dienā pēc avārijas es to līgumu ieliku mašīnas cimdu nodalījumā un nodomāju, ka vis ir beidzies. Nācās konstatēt, ka Gjensidige ir norvēģu kompānija, kas savu biznesu nebalsta uz godīgumu un ētiku.Protams, es uzreiz zvanīju Janai un skaidroju situāciju, bet viņa laipnā balsī man stāstīja, cik viņa ir tik cilvēcīga un, ka var man uztaisīt kredītu uz pusgadu un iedot atlaidi. Man šķita loģiski, ka es varēšu atrisināt šo situāciju. Es rakstīju Janai iesniegumu (kuru vēlāk viņa nosauca par "manu vēstulīti") ar skaidrojumu par situāciju, ka es pieļāvu kļūdu un neaiznesu šo iesniegumu uz viņu kantori, ka šādas lietas nenotiek katru dienu ,un ka gadīties var katram. Bet Janas tonis pēkšņi pamainījās, un viss ko no viņas varēja dzirdēt, i,r ka man nav likumiska pamata pieprasīt anulēt šo maksāšanu, un ka likums nosaka, ka viņi var piedzīt no manis šo summu. Jana nevarēja atbildēt man, kas ir šis par likuma pantu. Es to biju jau sameklējis un zināju, bet bija interesanti dzirdēt Gjensidige interpretāciju - kas bija, ka likums viņiem nosaka, gandrīz vai piespiedu kārtā uzsākt regresu, kaut pastiesībā likumā ir atrunāts, ka viņiem ir tiesības šādi rīkoties, nevis pienākums. Kad jautāju, kuram augstāk stāvošam es varu rakstīt, sākumā Jana nosauca galvenā jurista vārdu uz uzvārdu, bet tad ātri saprata savu kļūdu, un, kad es lūdzu atkārtot, lai pierakstītu, teica, lai adresē iesniegumu viņai. Bet nu es biju jau diezgan depresijā un izlēmu, ka maniem nerviem būs vieglāk samaksāt summu, kuru viņi izspiež (cilvēcīgā kārtā un no mistiskām tabulām 650eiro). Un nolēmu, ka mēģināšu pievērst cilvēku uzmanību šim ētikas jautājumam.Jana un norvēģu Gjensidige darīja visu likuma robežās un perfekti izmantoja situāciju, lai iedzīvotos, bet uzskatu, ka tas ir ārpus jebkādām ētikas normām. Šī summa man ir nozīmīga, jo tā ir teju vienas manas darba algas apjomā, kas ir trieciens ģimenei, kur esmu vienīgais apgādnieks. Dēļ Janas un Gjensidige aktivitātēm tagad braucu uz darbu ar divriteni, jo man neatlika līdzekļi mašīnas remontam un tehniskajai apskatei. Maniem bērniem Ziemassvētki nebija tik priecīgi bez eglītes, un meita savā 4 dzimšanas dienā saņēma dāvanā ūdenskrāsas par 1.86€. Taisnības labad jāsaka, ka šis atgadījums izraisīja drīzāk lielas neērtības man, nevis krīzi, bet palasot internetā par kopējām Gjensidige aktivitātēm, šķiet, ka tā jau ir izstrādāta sistēma un tā norvēģu Gjensidige pelna naudu Latvijā. Tomēr ir bēdīgi, ka valsts neparedz aizstāvības mehānismu no šādām kompānijām, pie kurām ir jāvēršas obligātā kārtā, ja vēlies ekspluatēt automobili!Izvēlies savu apdrošinātāju apdomīgi!
Komentāri (5)
Ļaujiet saīsināšu Jāsu tekstu tiem kas par slinku lasīt visu šo:
Vecis aizmirsa iesniegt lapeles apdrosinatājiem, tagad, pēc gada viņš vaino visus izņemot sevi par sakrājušos parādu un braukā uz darbu ar divriteni...
И после этого они обижаются что их называют тупыми...
Vladlat, tu par savejiem raksti? Ka tev, luzer, vispar ietas? Jau atkal megini neta izladeties? :D
mja! А жалоба то про типичную латышскую тупость! Вы в курсе что один из краеугольных камней латышского менталитета (окромя двуличия и лицемерия) - зависть? Слышали "Latviets latvieša ed!" О чём эта поговорка? О том что у латыша радость. Потому что у соседа очередное горе. Например, коровы сдохла или сын на мотоцикле разбился...
Jā, protams, vainīgi visi, tikai ne pats, kurš nav ievērojis likumu. Pēkšņi summas ir mistiskas utt. Ja pašam pienāktos, tad nekā mistiska tur nebūtu. Kacina šitie īdētāji.