Auto Bassadone (Auto Halle), SIA - Pārdots no ūdens cietis transportlīdzeklis, nesniedzot informāciju par to
Aicinu cilvēkus uzmanīties no lietotu transportlīdzekļu pirkšanas pie šī izplatītāja. Var nākties saskarties ar lielu vilšanos.
Es, 2024.gada janvārī pie AutoHalle SIA (tagad – Auto Bassadone SIA), reģistrācijas numurs: 40203340053 (turpmāk – Pārdevējs) iegādājos transportlīdzekli Hyndai i30 Fastback, 2019.gada izlaidums (turpmāk – Transportlīdzeklis).
Šajā ziņā skaidroju, ka Transportlīdzeklis pie Pārdevēja tika iegādāts tieši tādēļ, ka man nepiemīt profesionālas zināšanas par transportlīdzekļiem un to tehnisko novērtējumu. Savukārt Pārdevējs atbilstoši publiski pieejamai informācijai ir uzskatāms par oficiālo “Hyndai” markas transportlīdzekļu izplatītāju Latvijā. Pārdevējs kā oficiāls “Hyndai” markas transportlīdzekļu izplatītājs, sava publiskā “tēla” dēļ ieviesa lielāku uzticamību lietotu transportlīdzekļu iegādē iepretim citiem “parastiem” lietotu auto pārdevējiem.
Pēc Transportlīdzekļa iegādes tas tika nogādāts uz autoservisu. Transportlīdzekļa apskates laikā autoservisā tika konstatēts, ka Transportlīdzeklim ir vairākas pazīmes par to, ka transportlīdzeklis pirms tā pārdošanas ir ilgstoši atradies saskarsmē ar ūdeni (visticamāk ticis iegremdēts ūdenī). Tā, piemēram, pirmkārt, zem Transportlīdzekļa pārsega, jo īpaši motora telpas lejas daļā, atradās vairāki savienojuma elementi un detaļas ar koroziju (lentas savilcēji, skrūves, uzgriežņi, paplāksnes u. c.). Otrkārt, Transportlīdzeklim tika mainīts akumulators, kas nav raksturīgi 2019.gada izlaiduma transportlīdzeklim. Treškārt, Transportlīdzekļa motora telpā bija vairākas baltas ūdens nogulšņu vietas, kas ļauj secināt aptuveno dziļumu, kādā Transportlīdzeklis tika iegremdēts. Ceturtkārt, Transportlīdzeklim tika izņemts “Shiftlock release” (lat. – pārnesumu bloķēšanas atbrīvošana) pogas vāks, kas liecina, ka Transportlīdzeklim bija nepieciešams mehāniski pārslēgt ātrumkārbu, novietojot to neitrālajā pozīcijā, ņemot vērā, ka ātrumkārba elektroniski nebija izmantojama. Piektkārt, savienojot Transportlīdzekli ar diagnostikas sistēmu, ir redzams, ka Transportlīdzeklim ir tikušas dzēstas visas kļūmes.
Laikā, kad norisinājās Transportlīdzekļa iegāde Pārdevēja telpās un Transportlīdzekļa izmēģinājum brauciens, Pārdevēja pārstāvji nesniedza pilnīgi nekādu informāciju par iespējamo iepriekš minēto mašīnas trūkumu. Turklāt, arī kad Pārdevēja pārstāvim tika vaicāta informācija par Transportlīdzekļa trūkumiem, būtiskiem bojājumiem un pārdošanas iemesliem, netika sniegta pilnīgi nekāda informācija par iespējamiem Transportlīdzekļa bojājumiem no ūdens.
Ņemot vērā konstatēto, 2024.gada februārī es vērsos pie Pārdevēja, sniedzot situācijas raksturojumu, kā arī lūdzot rast situācijas atrisinājumu abpusēji pieņemamā veidā. Neskatoties uz mēģinājumu rast situācijas atrisinājumu bez tālākas eskalācijas, 2024.gada februārī tika saņemta atbilde no Pārdevēja. Kā tas izriet no minētās atbildes satura, Pārdevējs ir atteicies rast strīda atrisinājumu miermīlīgā kārtā.
Papildus norādu, ka pēc Pārdevēja vēstules Transportlīdzeklim parādījās arī tehniskas problēmas (transportlīdzekļa pārkaršana). Kuras, neskatoties jau uz vairākiem garantijas remonta apmeklējumiem, Pārdevējs joprojām nav novērsis.
Pievienot komentāru