Apkalposanas ipatniba LV baaros un restoraanos - Apkalposanas ipatniba LV baaros un restoraanos
Kas taa ir par interesantu pieeju servisam, kada ittin biezi ir noveerojama LV baaros un restoraanos - kad klientam ir atnests viss, ko vins ir paprasiijis, viesmiilji tendee vairs nepieveerst uzmaniibu konkreetajam cilveekam un biezi ir krietni jaanopuulas, lai pieverstu sev oficianta uzmaniibu un pasuutiitu veel ko papildus. Cik biezi ir bijis taa, ka seezam pie tuksaam viina glaazeem, viesmiile apkalpo blakus galdinju, pagriezas un aiziet pat aci neuzmetusi paareejiem galdinjiem vai kaadam veel ko nevajag. Diezgan biezi ir arii taa, ka eedienkarte un pasuutiitie eedieni tiek atnesti laiciigi, bet peec tam par klientu tiek aizmirsts un lai dabuutu reekjinu bezmazvai ir jaaiet pie baara letes un jaaprasa. Ja megjini oficiantu 'izkjert' ar izmisiigu acu skatienu, tas parasti tiek noignoreets - nezinu, ko taas meitenes nodoma - es neskatos uz vinjaam taapeec, ka vinjas man patiik, bet gan taapeec, ka man no vinjaam kaut ko vajag. Tapat 'Paldies' no viesmiiles puses, kad tiek panjemta nauda ir retums, to parasti saku es un vinjas atbild 'Luudzu' kaut gan vajadzeetu buut otraadi. Tas sabojaa visu labo iespaidu par servisu un sii iemesla delj dzeramnaudas apmeers biezi vien samazinaas. Nesaprotu, kur skataas baaru iipasnieki, kuri nevar saviem darbiniekiem izskaidrot tik vienkaarsas lieta - galu galaa taa nav tikai elementara pieklajiba, bet gan papildus ienakums biznesam..
Komentāri (76)
Sāksim ar to ka oficinati ir tikai krievija.Kad to nezinīši beidzot iemācīsies?Apskaties profesiju klasifikatoru- Bārmenis- viesmīlis.VIESMīLIS.
Pilnība piekrītu, ka dārgie" viesmīļi" pilnībā ignorē cilvēku, pēc tam, kad pasūtījums atnests.Lai samaksātu rēķinu ir jāgaida pusstunda.Tagad es vairs negaidu - vienkārši pieceļos un eju prom, tad gan šiem kājiņas kļūst ašas un fiksi vien tipina pakaļ.
P.S.Cienījamā VIESMĪLE Lība- Krievija jāraksta ar lielo burtu.Tāpēc jau laikam esi tikai VIESMĪLE.:)
Tamdēl ka ņem darba katru jaunu skuķi, neprasot vai ir māciies konkrēto profesiju.Lūk arī rezultati
Dacī -tikai viesmīle? Jums gan ir slikts priekšsats par šo profesiju.Labi bārmeņi-viesmīļi pelna labi un ir ar dzivi apmierinati.krievija man tīri subjektivi vienmer būs ar mazo burtu.:)
Varbūt tādēļ ka viesmīļiem jāstrādā ļoti daudz stundu un par mazu atalgojumu? Ar laiku viss apnīk, bet darbu vajag!Un varbūt tādēļ ka viesmīļi ne būt nav vienīgie kam tāda attieksme pret klientiem mūsu dārgajā Latvijā! :D
Cien Dace Zagare, jums ir aprobežots intelekts.Jebkurš darbs ir cienijams.Pat apkopejas, sanitāres, sētnieka jo cilvēks nopelna, nevis zog.Varbūt esat no pokemonu paaudzes?Kuri doma ka kruta but direktoram, menedžeris un pārējie visi ir stulbenīši?
Un sii ir otra lieta, kas mani sajaa valstii besii - teiciens: kaa maksaa, taa straadaa. Nepareizi! Ja reiz esi konkreto darbu par konkreto samaksu, kuru tev pateica darba intervijaa, tad arii izpildi to godpraatiigi un profesionaali. Un ja nevari vai negribi, tad ej no turienes prom, jo ja klienti maksaa naudu, viniem negribas redzeet tavu saskabuso gjiimi un slikto attieksmi.
Un galu galaa - ja jau tas atalgojums ir tik mazs, tad tiesi vajadzetu pacensties, jo par labu servisu loti daudzi cilveeki ir gatavi atstaat pieklajigu dzeramnaudu...
Nezinu, bet man dzīvē tādi gadījumi nav bijuši. Varbūt šeit ir domāts zviedru galds.
Nee, nav domaats zviedru galds, kaadaa sakaraa? Varbuut tev vienkarsi prasiibas pret servisu nav visai augstas, nesaproti, par ko seit cilveeki runaa.
Kādā sakarā bārmeņiem ir jādod dzeramnauda? Tas taču ir viņu pie-nākums.
Es arī ar to esmu saskārusies! No sākuma jānoķer, lai veiktu pasūtījumu, pēcāk, lai samaksātu! Domāju, ka tas skaidrojams ar to, ka personas nav mācījušās konkrēto profesiju, tāpēc arī nezina, kā tiek veikta apkalpošana. Nu parasti viesmīļi un viesmīles ir tīņi, vai arī tiko divdesmitgadnieki, kuri piestrādā studiju laikā, ieraudzīt tiešām profesionālu viesmīli ir diezgan grūti. Nu un tad šie bērni arī apkalpo galdiņus, kā viņi paši saprot un atkarībā no sava personīgā līmeņa.
Lala jūs labi izprotat situaciju.Tas patiesi ta ari ir, ka strādā neprofesionali jaunuļi.Redziet viņiem var maksat krietni mazāk, un dresēt ka mazos ežus.Taču neviens nepacenšas iemācīt ka to jādara pareizi.
Man gan neskiet, ka, lai straadaatu par viesmiili, ir nepieciesama speciaala izgliitiiba, labam servisam ir vairaak sakars ar logisko domaasanu un sistemaatiskumu. Ir, protams, jaazin, ka ar zivs eedieniem servee balto viinu, bet liellopa galas eedieniem sarkano un ka sarkanais viins tiek pasniegts istabas temperatuuraa, bet baltais ir jaaatdzesee, bet lai iemaaciitos siis un tamliidziigas lietas, nav gadiem jaapmeklee viesmiilju skolas, pietiek ar paaris meenesu kursinjiem vai pats/ivar palasiit internetaa...
Un galu galaa process tacu ir skaidrs - atnest edienkarti, pienemt pasuutiijumu, atnest eedienu, tad rekjinu un process ir beidzies. Kapec pirmos 3 izpildiit labi, bet par 4 aizmirst?
Redzi tutik naivi domal.Viesmilim-bārmenis ir tik daudz jāzin ( labam) ka tev pat sapņos nerādās.Tas nomalas ta prasti un vienkārši izskatas.:)
Nosmējos ne pa jokam par to Eseseseseseses komentu.Nu ja nezini, ko tu fantazē.Tur ta lieta ka nav tas tik vienkārši ka liekas.Jābūt diplomam, zināšanām un praksei.Tad ari bus laba profesioanla apkalposana.Es ar varu pateikt, nafig frizierim vai bankas klerkam jamacas-visu uz vietas apgust un miers.
Lai kļūtu par labu viesmīli, ir jāstrādā vairākus gadus - labs viesmīlis māk iepatikties cilvēkiem, viņš zina visas pasniegšanas nianses un tās specifiskās lietas, kas ir raksturīgas tieši šim restorānam vai iestādei.”Topošajiem viesmīlības speciālistiem jāapgūst tādi priekšmeti kā viesmīlība, viesu uzņemšana un apkalpošana, kulinārija, pārtikas preču prečzinība, ēdienu kulinārais raksturojums, sanitārija un higiēna, tirdzniecības rēķini, uzskaite un atskaite, kalkulācija, kases aparāti un citas bāru un bufešu iekārtas, mazais biznesa kurss, apkalpošanas kultūra un saskarsmes psiholoģija. Tiem, kas grib strādāt viesnīcu sfērā, jāapgūst viesnīcu pārvalde, finanses, uzņēmuma stratēģija, viesmīlība, tūrisma plānošana, personāla pārvalde u.c..Jazin viss par alkoholu, kur, kā, kad ražo.Koteiļu receptes bārmenis jāzin uz sitiena vismaz 50!Turklat 5* restoranos viesmilis ari pie galdiņa mēdz pabeigt gatavot ēdienu.
Raksturot dzērienu sastāvdaļas un gatavošanas tehnoloģisko procesu. raksturot dzērienu vēsturi, pasniegšanas tradīcijas un īpatnības
. ievērot jaukto dzērienu gatavošanas tehnoloģisko procesu
. pielietot jaukto dzērienu pagatavošanas receptūras
. gatavot dzērienus pēc viesa nosauktās receptūras
. ievērot dzērienu un bāra uzkodu pasniegšanas t°
. ievērot ēdienu un dzērienu saderību
. izvēlēties glāzes, traukus dzērienu pasniegšanai
izvēlēties traukus un galda piederumus uzkodu pasniegšanai
. gatavot kokteiļu dekorēšanas elementus
. noformēt dzērienus
. pagatavot uzkodas, vadoties pēc bāru specifikas
sagaidīt viesus
. mācēt piedāvāt dzērienus un ēdienus bārā un restorānā
izprast viesa vēlmes
. iepazīstināt ar ēdienkarti
. pielietot dažādus viesu apkalpošanas veidus
. ievērot galda kultūru
. pasniegt tabakas izstrādājumus
. novākt traukus
. ieinteresēt viesi par papildus pakalpojumiem
. veikt norēķinu ar viesiem
atvadīties no viesiem. Gatavot, pasniegt dzērienus un bāra uzkodas
. raksturot dzērienu sastāvdaļas
pagatavot uzkodas, vadoties pēc bāru specifikas
. Pielietot tehnisko aprīkojumu
. lietot bāra iekārtas
. kopt bāra iekārtas
. ievērot darba drošības, elektrodrošības un ugunsdrošībaseikumus
. kontrolēt iekārtu ekspluatācijas noteikumu ievērošanu
. veikt darba aizsardzības pasākumus
. lietot uzņēmuma telpu apsardzes sistēmu
. sniegt pirmo palīdzību
ievērot iekšējās kārtības noteikumus. ievērot personīgo un ražošanas higiēnu
. sagatavot darba vietu
. pārbaudīt tirdzniecības telpu sagatavošanu viesu uzņemšanai
. pārliecināties par produkcijas pietiekamību un kvalitāti
. izvietot piedāvājamo bāra produkciju
. izvietot bāra iekārtas
. ievērot pareizu darba organizāciju
. sastādīt dzērienu karti
. ieinteresēt viesi par restorāna piedāvājuma iespējām
. veidot bāra tēlu, noformējumu
. lietot bāra un restorāna inventāru
. ievērot uzvedības etiķeti
. sakārtot darba vietu dienas beigās. nodrošināt bāra muzikālo fon