Apavu veikals Blaumaņa 15 - nekvalitatīvi apavi
Aicinu neticēt skaistajām reklāmām par veikalu Blaumaņa 15, Rīgā, kas tirgojas ar it kā kvalitatīviem itāliešu dizaina apaviem. Meita (22g.)š.g. iegādājās ziemas zābakus par Ls 115. Izskatīgi, tumši zili. Ziema šogad kavējās, uzvilka dažas dienas atpakaļ. Pēc pastaigas centrā liels bija šoks, zābakus novelkot, jo kājas bija nokrāsotas zilas. Mājās, slaukot ar mitru lupatiņu virspusi, konstatēja, ka krāsa iet nost, purni palika strīpaini. Stiprinājuma kniedīte stilba augšdaļā arī bija pazudusi. Vislielākais šoks bija veikalā, kad menedžeris, sašutis par apzīmējumu brāķis, man neatvainojās, bet, pat nepaskatoties uz zābakiem, sāka pierādīt, ka uz zābakiem ticis mitrums, ka tie esot mērcēti ūdenī, ka lietots nepareizs apavu krēms. Tā kā viņš strādājot divos darbos, viņam ir jāpadomā par šo acīmredzamo brāķi! Kad ieraudzīja, ka esmu sagatavojusi prasījuma pieteikumu,viņš kļuva nikns par nedraudzīgu attieksmi pret veikalu.
Tagad viņš domās likumā paredzētajā laikā - 10 dienas, meitai ir jāstaigā basām kājām, jo liekas naudas vēl kādu zābaku iegādei nav. Pats galvenais - sabojāti nervi, patērēts laiks un veltīgi iztērēta nauda (ne maza). Kā šī situācija beigsies, nav zināms, bet lielākais absurds ir tas, ka veikals jau it kā paredzējis atrunu, jo lietošanas instrukcijā rakstīts: "Apavus, kuru izgatavošanā izmantota krāsotā odere, pirms uzvilkšanas ieteicams apstrādāt ar kādu no kopšanas līdzekļiem, kas konservē(!) apavu iekšējās apdares krāsu." Līdz šim domāju, ka ražotājs pabeidz ražošanas procesu. LIILiMill tā nedomā.
Komentāri (12)
Džulene
Saņēmu atteikumu par naudas atmaksu. Izrādās, nav lietoti apavu kopšanas līdzekļi. Tie nu gan ir tīri meli.Izrādās, ka neaudzinātais vīrietis, kas runāja ar mani, ir veikala Lilimill pārstāvis Jurģis Grāvītis, kura augstprātība un snobisms ir tik liels, ka veltīja man izteikumu :"Nepūtiet!" Kā telefona sarunā J. Grāvītis apgalvoja viņš konsultējies ar "savu draugu", neatkarīgo ekspertu Ivaru Burakēviču, kas devis tādu atzinumu.
1. Šis eksperts tiešām esot labs speciālists, bet rakstīt, ka apaviem nav lietoti kopšanas līdzekļi, neatbilst patiesībai.
2. Pieļauju domu, ka eksperts apavus nemaz neredzēja, bet izpalīdzēja draugam.
Sniegšu pieteikumu citai ekspertīzei. J. Grāvītis šoreiz iegāzis draugu, jo tas nu gan nav argumentēts pamatojums, ko viņš ir sniedzis kā speciālists.
Baidos gan, ka apavu veikalam te ir taisnība... Apavi..un it īpaši dārgi apavi ir arī jākopj, un jāvalkā tiem paredzētos laika apstākļos.Ziemas zābaki nav gumijas zābaki!
Džulene vidzemniekam. Apavi tika uzvilkti dažas reizes, pirms tam tika ieziesti ar apavu krēmu un līdzekli pret mitrumu. Vai ziemas zābaki, jūsuprāt, nav domāti iešanai pa ielu? Tad jau tie ir ziemas čības. Bet to, ka apavi jākopj, tiešām dzirdu pirmoreiz...
Džulene..jūsu sūdzības pēdējie teikumi tieši pasaka, ka apavi netika apstrādāti ar nepieciešamo kopšanas līdzekli jo tas netika uzskatīts par vajadzīgu. Un vēlreiz atkārtoju, ka ir ļoti būtiska atšķirība starp ziemas zābakiem un gumijas zābakiem kādi ir vairāk piemēroti šībrīža laika apstākļiem.
Mīļo vidzemniek! Jūs laikam no Slātavas. Izlasiet pirmo komentāru Jums.:...apavi tika uzvilkti dažas reizes un tika ieziesti ar apavu krēmu un aizsarglīdzekli pret mitrumu. Un pēdējais teikums ir sarkasms par Jums. Vai tiešām domājat, ka es smērēju zābakus ar zobu pastu. Turklāt 6. decembrī bija gan sals, gan sniegs. Katrs, kam bijusi darīšasna ar apaviem, zina, ka kvalitāte nepazūd, uzkrītot pirmajam sniegam. Turpmāk gan iemācieties lasīt un saprast!
Ja apavi nelaistu cauri mitrumu, tad to iekša nekādā veidā nevarētu nosmērēt kājas ja nu tikai to iekša nebūtu svaigi krāsota... Ta kā diemžēl tam ir gan vistiešākais sakars ar to kopšanu. Tik es jau saprotu, ka pirmkārt jau sūdzības autore to nemūžam neatzīs.
Katrs vērtē pēc sevis. Vienam zobu tīrīšana ir pati par sevi saprotama lieta, tāpat kā roku mazgāšana pēc tualetes apmeklējuma. Ja zābaki ir uzvilkti kājās dažas reizes, katru reizi ieziežot ar vācu apavu krēmu un aizsardzības līdzekli ( ja tiks veikta ķīmiskā analīze, ir pieejami šie līdzekļi, bet izskatās kā 2 gadus valkāti ( kā secināja augstas klases kurpnieks, kas konstatēja, ka āda nav pareizi apstrādāta). Turklāt apgalvojums - nav lietoti kopšanas līdzekļi reāli ir pierādāms, veicot ķīmisku analīzi, nevis nepaskatoties uz apaviem. Tā kā vakar veicu apkopojumu par sūdzībām, diezgan vienkārši bija konstatēt, ka ir divi iemesli, kuru dēļ apavi nav valkējami - vai nu pircēji nelieto apavu kopšanas līdzekļus, vai arī nepareizi staigā.
Manuprāt, iemesli ir pavisam citi. Lielākā daļa apavu tiek uzpirkti ārzemēs izpārdošanās vai kā brāķēti un šeit pārdoti par lielu cenu. Iepriekšējie zābaki tika pirkti Vācijā, firma Tamaris. Tie bija valkāti 5 gadus, vienīgais, kas bija vajadzīgs, - ik pa laikam atjaunot pazoles. Tie nu tagad glābj, jo pēc izskata ir daudz labāki par šiem pirms 2 mēnešiem nopirktajiem.
Ar Tamaris apaviem 5 gadu laikā tiešām ir brists pa sniegiem, kājas ir pat samirkušas, bet nekad virsāda nav nokrāsojusi kājas.
Tā ka spriediet pats.
Nebūt ne visiem apaviem ir krāsotā odere...
džulene - nu redz te arī tu vari pati spriest - tie 115 Ls tev noteikti bija lieki, ja reiz nopirki apavus kaut kādā kaktu veikalā. Es protams esmu par to, ka vajag uz PTAC un dr*zt to veikalu kā vien var. Tas pats NS King - žēl, ka neskatoties uz daudzajiem negatīvajiem gadījumiem cilvēki vienalga tur pērk.
Vidzemniek, zābakiem nav krāsotas oderes, krāsa caur virsādu nokrāsoja kājas.
Tomzik, veikals jau nebija kaktu bodīte, bet reprezentēja sevi kā itāliešu dizaineru veikals, kas pārdod "Lilimil"'produkciju, kas "kalpos ilgi, kalpos skaisti"'. Mēs vienkārši noticējām reklāmām, vēloties nopirkt izskatīgus un drošus zābakus, uz kuriem var paļauties.
Visskumjākais jau ir tas, ka arī šis apavu veikals, acīmredzot, tirgo tā saucamos pakaļdarinājumus vai ārzemēs izbrāķētos eksemplārus.
Par naudu, Tomzik, teikšu tā- spriedums ir nepareizs, jo, ja šī summa mums nešķistu liela, vienkārši atmestu ar roku. Tagad pieteicām ekspertīzi. Redzēsim, kāds būs spriedums. Tagad ekspertīzi kārto patērētājs bez PTAC starpniecības.
Pirmkārt, ja tas menedžeris tā izrunājas tad tas nav menedžeris .Atsauce uz mani, Tas ir I.Burakēviču nevar būt.Parasti es dodu rakstiskas konsultatīvas atbildes.Otrkārt, pircējai vajadzēja griezties pie manis, tas ir I.Burakēviča un, tas būtu daudz vienkāršāk un atbilde tiktu saņemta nekavējoties.Darba darīšanās nav draugu būšanas, jo vadamies pēc likuma un mene'dzeris nav man nekāds draugs pat ne paziņa.Ekspertus pazīst daudzi veikalnieki, bet eksperti viņus nepazīst, jo ekspertu Latvijā ir pieci, bet tirgotāju neskaitāms daudzums.Pircējiem pašiem ieteicams griezties pie ekspertiem gadījumā ja ir pretenzijas pret tirgotājiem.
Šodien saņēmu Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras firmas "Ekspertīze" slēdzienu, kurā teikts, ka defekti radušies, jo ražošanas procesā nav ievērota apavu ražošanas tehnoloģija (slēdziena defektu uzskaitījums veido 3 lpp.), tāpēc neturpināšu, bet citēšu "neatkarīgā"'eksperta SIA IB Eksperts Ivara Burakēviča rakstisku atzinumu:"Apaviem nav ražošanas defekti. Apavu ādas virsmu jākopj ar atbilstošiem kopšanas līdzekļiem, kuri aizsargās krāsas zudumus no virsādas, kas nav darīts. Paraksts, zīmogs. Katrs var izvērtēt, kam un kā strādā I. Burakēvičs. Mani uzjautrina arī viņa komentārs - es kā pircējs, zinot, ka viņa apgalvojums nav graša vērts, tomēr prasīšu viņam padomu!
Es sirsnīgi pateicos portāla sūdzības redakcijai, kas mani iedrošināja vērsties neatkarīgajā ekspertīzē. Arī šo institūciju izvēlējos, izanalizējot portāla informāciju. Divreiz bija minētas ekpertīzes firmas. Un SIA Ekspertīze (LTRK), Skolas 9-14, bija saņēmusi pozitīvu vērtējumu. Es ikvienam varu ieteikt šo institūciju. Darbinieku attieksme bija ļoti patīkama, eksperta profesionalitāte bija acīmredzama - viņš uzklausīja mani, neapšaubīja, bet arī neizteica varbūtējus apgalvojumus, paskaidrojot, ka apavi jātestē atbilstoši normatīvajiem aktiem. Pēc jaukas, nomierinošas sarunas šis kungs ( eksperta uzvārdu darba procesā neizpauž) man teica to, ko gribu pateikt arī citiem, kas nokļuvuši tādā situācijā kā es:"Kad saņemat veikala rakstisku atzinumu, nestrīdieties, netērējiet savas nervu šūnas, pasakiet paldies un nāciet uz ekspertīzi!'" Gribu aicināt tā darīt visus, tikai neizvēlieties SIA IB Eksperts, kas tagad arī iekļauta PTAC datu bāzē.