AirBaltic - Kompensācija.
Labdien!
Rakstu sakarā ar airBaltic lidsabiedrību. Š.g. 25.novembrī man bija paredzēts lidojums ar ariBaltic no Briseles uz Rīgu. Šis lidojums tika atcels, pasažieriem pat nepaskaidrojot kāpēc tā. Lidojumu gaidījām vairāk nekā divas stundas, taču neviens mums nesniedza informāciju vai lidojums būs vai nē. Aplūkojos Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu Nr.261./2004 tiek skaidri minēts, ka šādā gadījumā airBaltic ir jāizmaksā kompensācija. Sazinājos ar airBaltic, aizpildīju mājas lapā pretenzijas pieteikuma anketu un gaidīju atbildi. airBaltic atbildes vēstulē paskaidroja, ka lidojums tika atcelts neparedzama tehniska defekta dēļ. Taču iepazīstoties ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu, šeit tiek skaidri minēts, ka pie “ārkārtējiem apstākļiem” nevar pieskaitīt tehniskas problēmas, kas atklājas gaisa kuģa tehniskās apkopes laikā vai ko izraisa nespēja apkopt gaisa kuģi. Reisa atcelšana tehnisku vainu dēļ ir uzskatāma par aviolīnijas nespēju nodrošināt nepieciešamo tehnisko apkopi. Kā skaidro Eiropas Komisija:”..slēpts ražošanas defekts, ko atklāj gaisa kuģa ražotājs vai kompetentā iestāde, vai sabotāžas vai terora aktu izraisīts gaisa kuģa bojājums būtu uzskatāms par ārkārtējiem apstākļiem.” Nosūtīju atbildes vēstuli, kur minēju šos punktus, bet tik un tā saņēmu atbildes vēstuli, kurā viņi uzskata, ka šī kompensācija viņiem nav jāsniedz.
Ar cieņu,
Zanda Sidorova
Komentāri (2)
Visi uzņēmumi ir kļuvuši tik "pārgudri" juridisko dokumentu skaidrošanā, jo zina, ka cilvēks neies uz Tiesu un mūsu valstīt kompensācijas arī nebūt nesniedzas miljonos, lai kādu tas uztrauktu. Pēc tam klients būs gadus trīs iztiesājies izmaksās 150.- EUR un tas arī viss.
Diemžēl daudzi uzņēmumi piekopj šādu praksi. Diemžēl šeit arī akmens Tiesas lauciņā, jo nepamierina prasītāja pieprasītās kompensācijas uzskatot tās par nepamatotām un pārmērīgām, bet šeit jau ir stāsts par to, lai sodītu uzņēmumu ar naudas summu, kura būtu jūtama šim uzņēmuma un nākotnē liktu aizdomāties un uzlabot situāciju.
Nākamais solis - PTAC