Zvaigzne Abc - Cietsirdība, prastums
Kamēr par apgāda Zvaigzne ABC veikala vadītāju "Rīga Paza " strādā Diāna Saulīte ir ļoti riskanti pieteikties darbā, jo tur darbinieki ilgi neturas. Tās vadītāja ir cietsirdīga un prasta un ne īpaši kompetenta, jo nemitīgi visu taujā vecākajai pārdevējai,
Komentāri (15)
apgāds Zvaigzne ABC
Pret jūsu augstību izturējās jūsu kārtai neatbilstoši?
Spriežot pēc statistikas, Jūs esat profesionāls komentētājs, kuram laikam nekā cita nav ko darīt. Neko par faktiem nezinot, bet viedokis noteikti ir.
Neredzu nevienu argumentu vai iemeslu, kam būtu jābūt jebkura apgalvojuma pamatā. Cietsirdīga - kā izpaužas cietsirdība? Varbūt vienkārši neucinās ar slaistiem? Dīvaini... Kāds sakars prastumam un profesionālajai kompetencei? Kāpēc uzskati, ka veikala vadītājs, kas konsultējas ar vecāko pārdevēju (kas pēc būtības ir vadītāja labā roka), ir nekompetents? Varbūt viņa vienkārši uzticas tiem kolēģiem, kas nav slaisti?
Nezinot neko par faktiem, labāk paklusējiet. Nemitīga kadru mainība - tas jau ir rādītājs.Turklāt elementāra pieklājība: nepazīstamus cilvēkus uzrunā uz "Jūs". Un vēl - lasot tekstu,vajag ievērot pieturzīmes.
Mīļais cilvēk, tad vajag savā sūdzībā norādīt šos faktus, tad nebūs jātērē enerģija rakstot tādas frāzes kā "Nezinot neko par faktiem, labāk paklusējiet". Faktus, lūdzu! Citādi infantilie apvainojumi veikala vadītājai ir vien slima kucēna murgi, bez pamatojuma, mērķa un iemesla. Kadru mainība arī norāda uz to, ka cilvēki ir palikuši slinki, kas ir novērojams visur tirdzniecībā. Grāmatnīca tomēr ir vieta, kurā jāstrādā salīdzinoši inteliģentiem cilvēkiem, kas lasa grāmatas, ir informēti par literatūras vēsturi, seko līdzi jaunumiem kultūrā un atstāj vairāk vai mazāk kulturāla indivīda iespaidu. TU, mazais cilvēk, atstāj slinka demagoga iespaidu, kas ne tikai neprot pamatot savu apgalvojumu, bet arī bērnišķīgi apvainojas par norādēm uz kļūdām. Izaudz un ej dari darbu, kura pienākuma pildīšanai nav jāizmanto intelekta resursi.
Man ir augstākā filoloģiskā izglītība, ļoti mīlu grāmatas un komunicēt ar cilvēkiem. Publiski detaļās mazgāt "netīro veļu" - tā ir augstākā neinteliģences pazīme. Neesmu slinka, tāda nebija arī mana priekšgājēja... Jūs gan atstājat neizglītota un neaudzināta cilvēka iespaidu, kuram nav vērts atbildēt.
Pati Zvaigznē nostrādāju 2 gadus. Tiesa gan citā veikalā, ne konkrēti minētajā. Diānu kā cilvēku nepazīstu, grūti spriest.
Atmiņas par nostrādāto laiku ir vispozitīvākās, bet diemžēl bija arī rūgti mirkļi. Daudz asaru tika lietas par iekšējām intrigām, kuru ir nemazums sieviešu kolektīvos. Manuprāt, problēma slēpjas jau pašā saknē - šajā gadījumā vadības attieksmē. Mums pat bija teiciens "Zivs pūst no galvas". Nevajadzētu aizmirst, ka šī uzņēmuma spēks ir cilvēkos - proti, visu smagumu "iznes" pārdevēji. Viņi ir kompānijas "redzamākā seja", kas ir nepārtrauktā saskarsmē ar pircējiem 8 stundas dienā, mēģinot uztaustīt katra klienta konkrētās vajadzības. Diemžēl iekšējās intrigas un konkurence, augstākstāvošo nesveicināšanās nerosina labu psiholoģisko klimatu. Ir tāds teiciens: "Uzņēmumam vajadzētu parūpēties par darbiniekim, un darbinieki parūpēsies par klientiem". Un kritizētājiem ieteiktu: katram kādreiz pastrādāt apkalpojošā sfēra, tad sapratīs daudz ko no dzīves un ļaus pārdomāt savu turpmāko rīcību un attieksmi pret līdzcilvēkiem
Pilnīgi Jums piekrītu, kaut strādāt sanāca ļoti īsu laiku. Man šis darbs ļoti patika, jo mīlu grāmatas un komunicēt ar cilvēkiem.
Strādāju Zvaigznes grāmatnīcā, kas atrodas Rīga Plaza 2 gadus no pašiem pirmsākumiem. Veikalam paveicās, kad to sāka vadīt Diāna Saulīte. Profesionāla un atsaucīga vadītāja! Šo divu gadu laikā man nomainījās kādi pieci kolēģi -pārgāja un citu Zvaigznes veikalu vai vēlējās kaut ko mainīt savā dzīvē. Tie visi bija jaunieši, kuti vēl tikai meklē savu vietu dzīvē. Šī darbinieku maiņa NEBIJA saistīta ar vadītāju vai kolēģiem. Man nācās pamest šo darba vietu ar lielu nožēlu ģimenes apstākļu dēļ, bet ar cerību ka atgriezīšos, kad atkal būšu Latvijā. Es skaidrotu darbinieku maiņu ar veikala novietojumu tirdzniecības centrā - viekals strādā cauru gadu, slēgts 2 dienas gadā. Šāds darba režīms ne katram ir piemērots. Taču ir arī savi plusi - vieta ir patīkama. Centrs ir kā pilsēta pilsētā. Mēs esam tik dažādi. Ja neizdodas veidod normālas attiecības ar kolēģiem, to vajag atzīt u n nemeklēt vainu TIKAI citos.
Diemžēl jau no paša sākuma saskāros ar vienas jaunākās kolēģes intrigām, kura ir Diānas Sauītes draudzene. Esmu apveltīta ar pietiekami lielu dzīves gudrību, tāpēc neiesaistos tenkošanā, intrigās. Izjūtu pret tām vienīgi riebumu.Brīnišķīga un atsaucīga ir vecākā pārdevēja Zanda, kura jau sen būtu penījusi vadīt kādu veikalu. Darbs man ļoti patika, jo mīlu grāmatas, tāpat kā komunicēt ar cilvēkiem.
Statistikas dati rāda, ka vairums darbinieku aiziet prom nevis no kompānijas, bet gan no tiešā vadītāja. Turklāt 65% darbinieku pētījumā atzīst, ka labāk dotu priekšroku jaunam vadītājam, nevis algas paaugstinājumam. Un ko nozīmē jaunieši, kuri vēl nav atraduši savu vietu dzīvē? Vai tik tās nav bailes no konkurences, ka jaunie ir drauds vecajiem/pirmspensijas darbiniekiem? Sakot- Tev, bērniņ, visa dzīve vēl priekšā, gan jau darbiņu atradīsi, arī angliski proti. Tas ka darbinieki šajā veikalā ilgi neturas - ir fakts! Vadītājai vajadzētu atzīt to un neneklēt vainu TIKAI jaunajos darbiniekos, kas negrib strādāt. Jo tā nav taisnība - ir ļoti viegli izvērst teroru pret jauniņo, nepietiekami apmācot, nedodot visu informāciju, uzstādot neadekvātas prasības - arī tā, diemžēl mēdz būt!
Pieļauju, cietsirdība izpaudās tādējādi, ka - darba laikā neļāva pastāvīgi lūrēt glaudāmtelefonā. Lūk, jāiet tur kādas grāmatas krāmēt plauktos! Vai vēl trakāk - pircēji traucē dzīvot ar saviem jautājumiem :)
Kļūdāties, jo man nav viedtālruņa. Darbs man ļoti patika, tāpat kā komunicēt ar cilvēkiem. Neko nezinot, prātīgāk ir paklusēt. Jau no paša sākuma saskāros ar vienas jaunākās kolēģes intrigām.
Ak, nelaimes čupiņa! Kāda jaunāka beibe ielika ribās. Labi, ka nav jāsatiekas ar tādu bezspēcīgu pārdevēju :)