Veronika Lucenko - Pārdevēja, kas nerunā vispār latviski un piedāvā iegādāties preci bez čeka
Šajā nedēļā iepirkos Spice Home lielveikalā. Šoreiz mans galvenais mērķis bija iegādāties jaunajai gultai kvalitatīvu matraci. Apmeklēju vairākus veikalus Spice Home, kas piedāvā šo preci, tai skaitā, Ossov, Nakts mēbeles un “Unikulma”.Ossov un Nakts mēbelēs bija jauki pārdevēji, kas izskaidroja un pastāstīja par katra matrača īpašībām un atšķirībām. Savukārt, pavisam cita veida apkalpošanas pieredze bija veikalā “Unikulma”. Pirmkārt, ieejot šajā veikalā un izrādot savu interesi par matračiem man bija burtiski pašai jāpievērš pārdevējas uzmanība – bija jāsacenšas ar to, lai viņa atraujas no filmas vai seriāla skatīšanās datorā. Bet tas vēl būtu tas mazākais. Kad beidzot šī pārdevēja man pievērsās, sapratu, ka viņa gandrīz ne vārda nespēj man pastāstīt par veikalā pieejamajiem matračiem latviešu valodā un uzstājīgi turpināja runāt krievu valodā. Man kā klientei bija ļoti svarīgi saprast, kāpēc tieši šie matrači ir tik labi un kā tie atšķiras. Cik es nopratu, tad tie tiek pielāgoti katram cilvēkam atsevišķi, izanalizējot, kā viņš guļ. Viņa burtiski sāka mani gāzt iekšā vienā testa matracī, kur kā sapratu, bija jānosaka kā es guļu un kurš no piedāvātajiem Unikulmas matračiem ir man piemērotākais – bet man tas netika pienācīgi paskaidrots. Mani nav jāapkalpo zīmju valodā un ar zīmēm es tiešām nesaprotu katra matrača atšķirības. Vai tiešām šāda lielveikala pārdevējiem ir atceltas valsts valodas zināšanas?!! Es braucu iepirkties uz Spice Home, jo līdzšinējā iepirkšanās un apkalpošanas pieredze man ir bijusi ļoti pozitīva. Vai tiešām arī veikala īpašniekam/ - cei nav svarīga viņa klienta apkalpošanas kvalitāte? Teiksim tā, no šīs pārdevējas nedzirdēju gandrīz nevienu teikumu latviešu valodā. Principa pēc neiegādājos šīs firmas matraci, kaut arī ticu, ka viņu prece ir kvalitatīva.Pats trakākais, ka beigās šī pārdevēja man piedāvāja neticamu piedāvājumu – ja es maksāju skaidrā naudā, tad viņa matracim piemērošot atlaidi 15 % apmērā. Tikai tad es šo preci saņemšu bez čeka. Šis piedāvājums mani vispār “izsita no sliedēm”. Man šķiet, ka viņa ar šo skaidri norādīja, ka par šo preci PVN netiks maksāts – es saņemšu 15% atlaidi matracim un pārējos procentus, tas ir, 6% viņa plānoja paturēt sev. Ja es pērku tik dārgu matraci man ir svarīgi, lai tam ir garantija. Ja nav čeka, nav arī garantijas. Vai tiešām Valsts Ieņēmuma dienestam nebūtu pretenzijas par šādu pārdevēja rīcību? Es nezinu vai šīs ir saskaņots ar “Unikulmas” īpašniekiem. Pieņemu, ka nē.
Komentāri (1)
Labdien, Zita!
Paldies par Jusu informaciju, sim pardevejam latviesu valodas prasmes ir videja kategorija (kartota 1998. gada), mes nosutijam un apmaksajam vinai latviesu valodas kursus, lai butu mazak gramatiskas kludas. Par piedavajumu apkalpot bez ceka, musu uznemumam tas fiziski nav iespejams, visa produkcija razota Somija, viniem ari pieder kompanija Latvija, caur vienoto gramatvedibas/noliktavas/razosanas sistemu notiek pasutijumi, rekini, piedavajumi... Neviens matracis netiks sakts izgatavots, kamer nav izsists ceks kase, vai parskaitita nauda uznemumu konta, kuru seko/akcepte gramatvedis Somija!
Ar cienu,
Eduard