Swedbank - Slikts serviss
Šodien piedzīvojām nepatīkamu situāciju, kurā tu saproti, ka likumi un cilvēcīgums nav domāti priekš visiem un tev pat nemeklē kādu citu risinājumu, viss, kā visiem. Ja tev ģimenē ir kāds vai pats esi ar kustību ierobežojumiem, tad vieglāk laikam un lētāk ir pakārties, jo izdevumi diemžēl ir nežēlīgi un nevienu neinteresē, ka tu nevari staigāt, jo viņiem visiem viss ir kārtībā.
Manu mammu un mūsu ģimeni š. G. Februārī piemeklēja nelaime, ar kuru jau dzīvojam 8 mēnešus, mamma ir pūsparalizēta (puse ķermeņa darbojas, puse nē) , nestāstīšu visu, ko jāpiedzīvo ģimenei un pašai mammai, kad ir šāda situācija, bet ļoti lielu nesaprašanu un vienaldzību piedzīvojām, kad beidza darboties mammas bankas kodu kalkulators. Protams tika veikts zvans uz banku un jautāts, kas ir jādara, lai kāds no ģimenes varētu izņemt bankā mammas kodu kalkulatoru. Viss jau būtu jauki, ja viņš mums nebūtu nepieciešams, bet lai mamma saņemtu aprūpes pakalpojumus pa dienu, kad esam darbā, katru ceturksni sociālajam dienestam ir jāiesniedz konta izraksts. Tad nu lūk, ko man Saka meitene klientu apkalpošanas centrā, ir divi varianti-mamma pati iet uz banku, otrs, pilnvarotā persona. Saku, ka mammu līdz viņiem aiztransportēt ir ļoti, ļoti sarežģīti no visiem aspektiem, gan finansiāliem, gan fiziskiem. Tad jums ir nepieciešams ar personas apliecinošu dokumentu un notariāli apstiprinātu pilnvaru (universālo vai konkrētu darbību veikšanai) doties uz klientu apkalpošanas centru izņemt kalkulators.
Atradām notāru, kurš būs ar mieru braukt mājas vizītē, piesakāmies, gaidām trīs nedēļas un beidzot vakar bija tā diena, kad universālā pilnvara ir parakstīta. Lieki piebilst, ka 1. Grupas invalīdam šis pakalpojums izmaksāja 125,00 eur. Šodien dodamies uz banku, lai beidzot izņemtu kalkulatoru, bet klientu apkalpošanas centrā mums to nedod, dod tikai neaktīvu kalkulatoru un tukšu veidlapu, kura ir jādod mammai aizpildīt notāra klātbūtnē un tad ar šo veidlapu jāiet atpakaļ un varēs saņemt kalkulatoru. Sašutumam un nesaprašanai nebija robežu, rādām pilnvaru darbiniecei, kur melns uz balta ir uzskaitītas daudz un dažādas darbības, ko varam veikt mammas vārdā, tai skaitā kodu kalkulatora saņemšana, jo mums tika sagatavota universālā pilnvara, kas paredzēta pilnīgi jeb kādām darbībā. Tika sasaukts konsīlijs no darbiniekiem, bet atbilde bija - nē un viss, jums jānes anketa mammai un notāra klātbūtnē mammai tā ir jāparaksta. Galvā protams simts un viena doma, kā tā, kāpēc meitene pa telefonu neko tādu neteica, vakar, kad bija notārs jau atbraucis varējām pie viena arī to anketu aizpildīt. Atbraucot mājās ar slikto ziņu sakreņķējām arī mammu, jo viņa tā jau jūtas nepilnvērtīgs cilvēks un tagad vēl pie sava kodu kalkulatora, lai tiktu ir milzum daudz problēmu, laika tērēšana un tas viss maksā lielu naudu. Zvanu vēlreiz uz swedbanku, vēlreiz telefoniski uzdodu jautājumu, kā es varu mammas vietā saņemt kodu kalkulatoru un kas ir jādara, jo domāju, varbūt esmu ko nedzirdēJusi. Swedbankas darbiniece Saka man tieši to pašu, ko iepriekš pa telefonu (bet ne filiālē) , jums ir nepieciešama pilnvara un personas apliecinošs dokuments un jādodas un banku pakaļ kalkulatoram, pārprasu un tas ir viss-jā, tas ir viss. Prasu viņai - tad sakiet man lūdzu kāpēc man šodien bankā viņu neiedeva. Kā neiedeva? Saku, ka man deva neaktīvu kalkulatoru un anketu/veidlapu, kura jāPilda mammai notāra klātbūtnē. Jā, tā tas ir, viņa man atbild. Saku, kāpēc jūs uzreiz neizstāstiet par to, ka jāPilda šāda anketa uz ko meitene atvainojas un Saka, ka tas esot nākamais posms. Prasu kāds nākamais posms, ja es vakar, kad bija notārs pie mums varēju uzreiz šo lietu nokārtot, ja vien zinātu. Meitene piedāvā noformēt pieteikumu problēmai un ka ar mani sazināsies kāds augstākstāvošs darbinieks. Tikmēr zvanu notāram un stāstu situāciju, arī notārs bija neizpratnē, kas tajā swedbankas anketā ir tāds, kas mammai ir vēlreiz jāapstiprina, viņa visu ir jau apstiprināJusi pilnvarā. Pēc kāda laika zvana man no swedbankas, lai piedod man darbiniece, bet laikam viņas darbā citādi nevar, bet man bija sajūta, ka runāju ar automātisko atbildētāju vai kādu robotu, protams tika izteikta atvainošanās, kas īsti ir nevietā. Šīs darbinieces vārdu, uzvārdu zinu, bet neminēšu šeit, taču grozi, kā gribi viņa arī bija konsultante, tātad nekāds augstākstāvošs darbinieks tas nebija. Un sākās totāla "sviesta" dzīšana. No viņas es sapratu, ka šī zelta vērtā pilnvara, kura tika saņemta man bija nepieciešama tikai, lai izņemtu to dikti svarīgo swedbankas anketu, kurā pēc būtības nekas svarīgs nav rakstīts. Sākums bija tāds - klientam tiek izsniegta ierīce utt. Kad prasu, kāpēc banka neņem vērā notariāli apstiprinātu pilnvaru, man tika atbildēts, ka banka nāk pretī sniedzot šādu iespēju uz pilnvaras pamata izņemt anketu utt. Es darbiniecei saku, ka man pretī ir nākuši valdības vīri un juristi, kuri ir pieņēmuši likumu par notāru izsniegtām pilnvarām, bet banka šobrīd liek šķēršļus šīs pilnvaras pielietošanai pēc būtības. Kad prasīju uz kādu likumu, normatīvo dokumentu vai kā cita pamata tiek pieprasīta šīs anketas aizpildīšana, man tika atbildēts, ka anketu esot izstrādājuši juristi un punkts, tā ir bankas prasība. Lūdzu darbinieci vairākas reizes, lai savieno mani ar kādu juristu, - tas tika atteikt, pamatojums-tas neesot iespējams. Lūdzu arī darbinieci pieteikt manu sarunu kādam aukstāk stāvošam darbiniekam, kurš man varētu izskaidrot šīs anketas nepieciešamību un juridisko nozīmi, kāpēc šī anketa ir svarīgāka, nozīmīgāka utml. Par notariāli apstiprinātu pilnvaru, arī šis mans lūgums tika noraidīts. Neesmu juriste, bet kaut kādi Pamati augstskolā tika mācīti, līdz ar ko man nu nekādi nav skaidrs, kāpēc Latvijā strādājošs uzņēmums neievēro un nerespektē Latvijas likumdošanu? Kāpēc visi cilvēki ir ievietoti vienā kategorijā, kas pēc būtības ir nepareizi. Tagad sanāk, ka mums atkal jāsauc notārs uz mājām, kas atkal maksās naudu un visticamāk ne mazo, bet tā jau nav vienīgā problēma, kad kāds ģimenes loceklis ir invalīds. Ir jau vēl virkne problēmu ar kurām invalīdi saskarās, kas vienkārši pazemo viņus, kā cilvēkus, kas liek justies vēl sliktāk par to, kā viņi jūtas.
Komentāri (13)
Diezgan murgaini.
SMART ID? Liela problēma. Vai nu atveriet kontu CITADELĒ. Tur joprojām ir kodu kartes.
Pensionāram ir podziņu telefons :(
Un ja arī atrastu, kādu telefonu uz kura uzinstalēt, tāpat tas nelaimīgais kodu kalkulators vajadzīgs.
Pa to naudu varējāt nopirkt smartfonu, uzlikt smart id un problēnas atkristu ar banku birokātijām.
Nevar Smart ID bez identificēšanās ar kodu kalkulatoru uzinstalēt. Ja jums ir zināms, kā to izdarīt bez kodu kalkulatora, būšu pateicīga pielietot. Atrastu kādu telefonu uz kura uzinstalēt.
Precizējums, uzinstalēt var pievienoties nevar, ja iepriekš nav bijis Smart ID lietots, mēģināju. :)
Murakami ir taisnība! Man gan uzņēmuma konts ir bijis citadelē, gan privātais. Nekad nekādu čakaru nebija. Swedu neizmantoju jau ilgi, jo apkalpošana ir akmens laikmeta līmenī.. Dace, izturību tev un taviem tuvajiem. Pats radinieku esmu kopis gadiem.. Pašam grūti un tam cilvēkam gultā arī..
Sirsnīgs paldies.
Jūs minat, ka jums ir universālā pilnvara pilnīgi visām darbībām, bet Swedbank savā blogā raksta: "Praksē mēdz būt situācijas, kad pilnvarojuma apjoms ir pārāk plašs. Piemēram, pilnvarā tiek norādīts, ka pilnvarotā persona ir tiesīga pārstāvēt pilnvaras devēju visās iestādēs, uzņēmumos un veikt visas darbības. Kaut arī no juridiskā viedokļa iekļaut pilnvarā šādu formulējumu nav aizliegts, banka to vērtējot, nevar gūt nepārprotamu pārliecību par to, ka tas, ko pilnvarnieks ir ieradies darīt klienta vārdā, tik tiešām ir klienta vēlme, kaut varbūt formāli pilnvara to pieļauj." (https://blog.swedbank.lv/nauda/pilnvaras-654) , un bankas Noteikumos minēts: "Izdodot pilnvaru, kas paredzēta dažādiem adresātiem (ne tikai bankām), ir svarīgi skaidri definēt tieši
tās darbības, kuras Klients vēlas atļaut veikt Pilnvarniekam Bankā" (https://www.swedbank.lv/static/pdf/about/terms/guidance_for_issuing_powers_of_attorney_LAT.pdf). To otru anketu vajag, lai banka vēlreiz pārliecinātos, ka tiešām klients grib veikt attiecīgās darbības, jo tai jāaizsargā klienta intereses. Itkā jau loģiski... bet nu varēja gan to uzreiz izskaidrot. Un vispār ieteiktu pašai savlaicīgi uzmeklēt informāciju rakstveidā, jo uz konsultantiem nevar vienmēr paļauties.
Paldies par izsmeļošo atbildi.
Bet kur ir loģika šādā situācija? Tagad es ar pilnvaru aizeju un izņemu šo veidlapu bankā, bet mana mamma fiziski šo veidlapu aizpildīt nevar, tad sanāk es kā pilnvarotā persona braucu pie notāra, ar šī paša notāra apstiprinātu pilnvaru un pildu šo veidlapu mammas vārā un parakstu to mammas vārdā, jo to man ļauj pilnvara, notārs apstiprina to pašu, ko viņš jau apstiprināja pilnvarā, respektīvi to veidlapu. Tad pēc būtības zūd jēga šai veidlapai, jo to tāpat neaizpilda mamma, tad priekš kam šis marazms. Un nevar pilnīgi visas situācijas likt vienā kategorijā, ir jābūt izņēmumiem. Mēs visi neesam vienādi, mums visiem nav vienādas vajadzības, vēlmes un vēl sazin kas. Un ja likums paredz, ka ir šādas pilnvaras, tad viņas ir jārespektē. Ja banka šajā gadījumā ar šo veidlapu vēlas panākt, lai mana mamma netiktu apzagta vai apkrāpta, tad ja es to gribētu izdarīt, jau 8 mēnešu laikā sen būtu izdarījusi, jo iepriekš ar mammas kodu kalkulatoru darbojos es veicot visus maksājumus. Pensiju pastnieks viens pats nes uz māju, lai izgatavotu viedkarti ar elektronisko parakstu var pieteikt uz mājām, bet bankas darbinieks nedrīkst atbraukt (kaut pa samaksu) uz mājām un izsniegt kodu kalkulatoru.
Šo 8 mēnešu laikā esmu sapratusi tikai vienu, ko nozīmē cilvēks uz gultas un visas no tā izrietošās sekas, saprot tikai tie cilvēki, kuri ar to ir saskārušies. To, ka stulba bankas nostāja, pielīdzinot invalīdus ar vienādības zīmi veselam cilvēkam, spēj pašu invalīdu un ģimeni iedzīt izmisumā, tas nav normāli. Neticēsiet, bet valsts un pašvaldību iestādēs pat pilnvaru neprasa, lai es kaut ko mammas vārdā varētu nokārtot, invalīda aprūpes pabalstu vai kādu citu pabalstu, kas arī ir naudas lietas.
Jā Swedbankā diemžēl tā ir. Taču tas ir no tā, ka darbinieki tur ir iebaidīti kļūdīties un nodrošinās pret visiem iespējamajiem un neiespējamajiem gadījumiem. Telefonbankai nav ne mazākās sajēgas par to, kas reāli notiek filiālē un viņi arī nezina, kas būs ierakstīts tanī pilnvarā, lai varētu atbildēt vai tā pilnībā derēs vai nederēs. Vienīgais, ko šeit varēja izdarīt banka ir sastādīt juridiski korektu tekstu, ka apmierinātu viņu "juristu izpratni" un nosūtīt to, kā paraugu, kurš būtu jāiestrādā pilnvarā, jo cik notāru, tik variantu un ko tik nu kurai tur neraksta, pietam notāri nezina bankas terminoloģiju un izmanto vispārinājumus, kuru banka negrib atzīt. Diemžēl šāds piemērs tekstam, kuru klientam vienkārši varētu nosūtīt uz e-pastu vai uz notāra e-pastu nav. Un tad jau viss paliek filiāles maiņas vecākā pārziņā.
Bēdīgi, bet problēma ar pilnvarām jau eksistē vairākus gadus. Un ja banka nevēlas akceptēt notariāli izstrādātas un apstiprinātas pilnvaras, vai arī pati neizveido paraugus, tas šāda banka ir vienkārši jāpamet un jāmeklē cita.
Tieši šī paša situācija - 2024.gadā. tas nozīmē Swedbanka nedara PILNĪGI neko, lai uzlabotu procesu. Tik skandināja, ka tiek aizsargātas klienta nauda. Bet kad minēju piemēru par e-parakstu, kuru kurjers atved uz mājām un pēc tam var pārdot īpašumus, nevis tērēt pensiju (par darījuma apjomiem). Argumentu vairs nebijas.