Simba Veikals - Rupja attieksme
Biju ienācis nopirkt remontam dažus sīkumus šajā veikalā. Kad jautāju par preci, vai tāda ir, man pārdevēja asā tonī noskaldīja pretīm - nav. Jautāju, vai var ieteikt kādu analogu, līdzīgu preci un pretīm saņēmu: "Klau, tu tak celtnieks esi, ne es, ja tādu preci meklē, tad jābūt smadzenēm, lai saprastu, ar ko to aizvietot". Tālāk viņa pukstēja, ka "sanāk te visādi ērmi, kas nezin ko grib un jācenšas te viņiem palīdzēt". Runa bija par santehnikas trubām, stiprinājumiem, kā arī šo to no elektrības lietām. Jājautā, kāpēc šajā veikalā ir pārdevēji-konsultanti, ja tie nespēj man pat elementāri pateikt - atvainojiet, nezinu šo konkrēto jautājumu - nevis noskaldīt aizskarošu frāzi un vēl pukstēt tālāk, ka man jājūtas vainīgam, ka es vispār iegāju veikalā. Iedomājos, varbūt es kā nokaitinājis būtu vai izskatos pēc kāda nepatīkama cilvēka vai kas un tāpēc saņēmu tādu reakciju, bet skatoties tālāk vienatnē man vajadzīgās lietas pie viņiem piegāja puisis, kas esot nopircis kuponos sildītāju un atnācis paņemt. Pārdevēja viņam pateica līdzīgi kā man vienu vārdu - "Nav". Šis jautāja - un kad ir gaidāmi? Pārdevēja nu kļuva dusmīgāka un dusmīgā balsī noteica - nezinu un mani tas īpaši nekrata, man izbesīja, ka jūs visi te nākat un jautājat to sildītāju, nav un viss un vispār nav ko pirkt visādos kuponos, tad arī nebūs šāda čakara. Puisis pateica, vai nevar pieklājīgāk pateikt un vai tiešām veikals neko nezin par sildītājiem, kad tie būs. Turpināja viņa visu to pasakot "kroņa" frāzi: "Tu man algu nemaksā, tāpēc man tev nav jāatskaitās, kad būs sildītāji, tad arī nāksi". Interesanti - kā gan tas puisis varētu zināt to, kad jānāk? :) Tālāk tas džeks pajautāja priekšnieku, sakot, ka varbūt tas zin ko sīkāk. Iznāca resns tips ar bezkaunīgu skatieņu un pateica - nu ko vajag? Atkal puisis visu izstāstīja un šis viņam atbild: "un ko tu gribi, lai es daru? Man vienalga, saprati? Man vienalga tā, ka ej kur gājis".
Es vispār šādu attieksmi nebiju redzējis laikam gadus 10, man likās padomiskā attieksme pret klientu ir jau nozudusi, jo visi vecie aizgājuši pensijā, bet izrādās nē, vēl ir daži aisbergi, kuros vēl uzskats, ka pārdevējs ir karalis un klients nāk ubagot un lūgt. Brīnums, ka šādi veikali turas virs ūdens sevišķi krīzē, kad visi izmirst. Jebkurā gadījumā, viņi pazaudēja kā klientu gan mani, gan visus manus pazīstamos cilvēkus. Es saprastu, ja būtu uz viņiem brucis virsū vai tas džeks ar to kuponu, bet mūsu abu runas veids bija pieklājīgs un mierīgs, labi, iespējams, ka pirms tam pie viņiem atnāca kāds traks klients, kas nolamāja un sabojāja garastāvokli, bet tas nav pamats bojāt to citiem. Jāprot savas emocijas nenodot tālāk. Ja neprot, jāmaina darbs un jāstrādā darbi, kur nav jākontaktējas ar cilvēkiem. Varbūt attaisnosies - maza alga. Piedodiet, bet paši vainīgi, ka nemākat dabūt darbu ar algu, kas jums liksies gana laba. Atkal - klients nav vainīgs.
Komentāri (3)
Hmm... diezgan bieži iepērkos šajā veikalā. Nav redzēta šāda attieksme.
Piem es izsaku savu vajadzību, pat uzzīmēju shēmu un pārdevējs visu saliek, kas nepieciešams darba veikšanai.
vispar jau klients maksaa gan algu :) jo ja klients neko nepirks saimnieks neko nemaksaas :) prieks par saadiem paardeveejiem kas taa uzskata! naakamais darbs - seetnieks vai apkopeja.
Ja, veikala vaditajs un pardevejs man liekas ka sadziedajusies loti atcirtosi runa nevar atrisinat nekadas problemas tada sajuta, ko tu te esi atvilcies, dusmigi apkalpo, rokas uz letes atstutejas nav macits, ka klientam vienmer taisniba, uzskata, ka vins ir karalis veikala-pardevejs, nepatikami.Veikala vaditajs uzaudzejis vederu, smird nemazgajas laikam nedelam.