Šarlotes Poliklīnika - dr.Brīvmanes attieksme
Nesen vedu pie zobārsta bērnu (4 gadi) un pierakstījāmies pie dr.Brīvmanes Šarlotes poliklīnikā. Žēl, ka tikai pēc vizītes ieskatījos googles informācijā par šo dāmu. Komunikācija ar dakteri mums nevedās, jo viņai ir tikai viens uzskats - mammai ir jāiet ārā no zobārsta kabineta un nekādi savādāk nekas nav iespējams. Kad teicu, ka palikšu, jo bērnam bija apsolīts, ka būšu blakus, tad sākās - "Jūs vispār sēžat uz mana krēsla, un ko Jūs domājat, ko tad es te ar Jūsu bērnu darīšu utt., nu labi, ejat TUR pie durvīm un stāvat". Šadi izgānīta devos stāvēt pie durvīm. Pa to laiku daktere nebija pajautājusi par manu bērnu nevienu jautājumu, jo bija aizņemta ar manis dzīšanu ārā. Uzreiz ķērās klāt zoba labošanai, pat nenoskaidrojot neko par bērna veselību. Biju šokā. Parasti ienākam kabinetā, apsēžamies, izrunājam kas un kā, kādas sūdzības, kādas alerģijas, kā apmeklē zobu ārstu, kā tīra zobus utt. Bet šeit, labi, ka slota nebija pa rokai, gāztu arī ar to. Ļoti nepatīkama sieviete saskarsmes un attieksmes ziņā. Ar bērnu bija it kā smaidīga un tika labi galā, bet dēļ komunikācijas problēmām ar vecākiem, šai sievietei nevajadzētu strādāt ar bērniem, jeb arī vajadzētu pakonsultēties ar psihologu, kā vienoties ar vecākiem par iešanu ārā no kabineta.
Komentāri (42)
Ellio, ja tu esi no tās iestādes, un man ir aizdomas, ka esi, jo meties par aizstāvi visās sūdzībās par Šarlotes poliklīniku, tad man jāteic, ka tikai papildini negatīvo viedokli par to.
Un, protams, ka arī nevienu pieaugušu klientu no mana paziņu un draugu loka šī iestāde nesaņems!
Mīļā, dārgā Elio! Man diemžēl nav bērnu, kam iemācīt tīrīt zobus. Ko man tagad darīt? Varu tikai pamācīt, ka svešiniekus labi audzināti cilvēki uzrunā ar "Jūs".
Interneta vietnē visus uzrunāju uz tu un neceļu traci par to, ka mani uzrunā uz tu.Nedomāju, ka tas ir tik šausmīgs noziegums.
Nē, es nestrādāju šarlotes poliklīnikā, man ir sava prakse, kurā bērni un pieaugušie nāk par maksu.
Bet esmu strādājusi ar valsts kvotām un zinu, ka ārstējot zobus par valsts naudu nopelnīt nevar.
Dr. Brīvmane - briesmīga daktere.
Par viņas profesionālajām iemaņām nespriedīšu, bet, kas attiecas uz ētiku un toleranci, tad tur gan es ieteiktu Dr. Brīvmanei iziet kādus komunikācijas kursus un turpmāk ļoti piedomāt kā un kur runāt konfidenciālas lietas par pacienta veselību.
Šobrīd gatavs pieteikumu Veselības Inspekcijai un "Tiesībsargam", jo tā kā mans 7 gadīgais bērns tika kaunināts citu nepazīstamu cilvēku ( klientu un medicīnas darbinieku) priekšā, tur nu Dr. Brīvmane pāršāva rupji un Dr. Brīvmanei būs jāatbild likuma priekšā.
Piekrītu, ka katrā iestādē ir savi noteikumi un labprāt tam piekrītu, bet šoreiz Dr. Brīvmane atļāvās pārāk daudz.
Ar cieņu Kristīne Korta
Brīvmane ir ļoti specifiska ārste. Zobus labo kvalitatīvi. Taču kontakts ar cilvēkiem laikam ir viņas vājā vieta. Ja bērnam izdodas atrast kontaktu un nokļūt starp tiem, iespējams, 10% planētas iedzīvotāju, kas Brīvmanei patīk - ir ok, un procedūra tiek veikta visnotaļ harmoniskā mierā. (Bērnu vecāki šais 10% nekad neietilps, jo ir traucēklis)
Ja ne - tad jārēķinās ar skarbu, patiešām nevajadzīgi asu un agresīvu reakciju. Bērnam (un pats par sevi, vecākam) var izteikt pazemojošas, uzbrūkošas piezīmes, un tā var būt jebkura visnenozīmīgāka kustība vai izteiksme, kas to izraisa - nav runa par histērijām.
Īsumā: izmantojot bezmaksas zobārstniecības pakalpojumus, kas patiešām ir ļoti vērtīga lieta - ir jauki arī saņemt cilvēcisku attieksmi vai vismaz pacietību, un neprātot vai garastāvokļa maiņas ietekmējis klimats vai līdzīgs vārds ar citādu nozīmi. Tādēļ labi, Rīgā ir daudz citu ārstu, kas nodarbojas ar valsts apmaksātās zobārstniecības pakalpojumu sniegšanu, arī tai pašā Šarlotes zobārstniecībā.
auklite ar bernu vienreiz nokavejas, kad ierados ar savu grutnieces vederu- sanemu morali, ka katram bernam ne vairak ka 15min. un es vinu necienot.
pec 2 gadu arstesanas krasainas plombes jau 3 nomainitas, vienai apaksa ieauga smagana, otra nospiests nervs, vel divas tapat izkrita... vel 2 zobi izrauti, kaut ne vienmer sados gadijumos uzreiz rauj ara... un sprices sapeja vairak, kad to dara tik atri...
nepamanija (man bija aizdomas- vaicaju) ari, ka zoklis jaregulee ar plati, jo nobidits par cm, jagaidot 18 gadi, ortodonte šokā...
milas mammas ejiet pie zobarstiem, kas strada leni, runajas un nebaidas no mammu klatbutnes!
auklite ar bernu vienreiz nokavejas savas 10 min., kad ierados es ar savu grutnieces vederu- sanemu morali, ka katram bernam ne vairak ka 15min. un es vinu necienot
pec 2 gadu arstesanas krasainas plombes jau 3 nomainitas, vienai apaksa ieauga smagana, otra nospiests nervs, vel divas tapat izkrita... vel 2 zobi izrauti, kaut ne vienmer sados gadijumos uzreiz rauj ara... un sprices sapeja vairak, kad to dara tik atri...
nepamanija (man bija aizdomas- vaicaju) ari, ka zoklis jaregulee ar plati, jo nobidits par cm, jagaidot 18 gadi, ortodonte šokā...
milas mammas ejiet pie maksas zobarstiem, kas strada leni, runajas un nebaidas no mammu klatbutnes!
Ja cilvēks jūt, ka kavēsies, tad parasti normāli cilvēki piezvana uz klīniku, pabrīdina vai pārceļ pierakstu uz citu reizi, lai ārstam nav jāsēž un jāgaida uz vienu bērnu.
Protams, es tā arī daru- esmu normāla.
Tāpēc neciešu moralizēšanu. Nepatīk viens ārsts- meklēju citu.
Pieredzes cena tikai tāda nejauka.
Pilnīgi pareizi, Šarlotes klīnika nav vienīgā visā Rīgā, kur bērniem zobus labo par velti.
Nepatīk, meklējiet citu.Tāpēc jau zobārsti nepaliks bez darba.
Nu nezinu nezinu - man patīk kārtība un arī attieksme kāda ir Dr.Brīvmanei darbā ar bērniem.Viņa spēj pierunāt jebkuru nevaldāmāko aurotāju. Vecākiem pašiem jāmaina attieksme pret savu bērnu veselību - ja bērnam nākot pie ārsta netīrīti zobi vai atkal diētas kļūdas - labi vien ir ka par to runā.Tur vispār tā atmosfēra ir kā mājās- aprunājas, padarbojas ar zobiem, uzdāvina kaut kādu dāvaniņu vai diplomu, mana meita speciālu dzejoli mācījās Rebekai !!Mums bija vizīte, kad Rebekai bija vārda diena -bērni ar zīmējumiem patiešām rindā stāvēja lai apsveiktu - to neviens nespiež darīt ja nav pelnīts.Man patīk ka pazvana paaicina nākt ātrāk vai gadās vēlāk, ja kādam vajag ekstrā, jo bija gadījums, ka mēs arī nokavējām -bez īpašas pierunāšanas daktere novilka mēteli un pārģērbās un izrāva sāpošo zobu.Neko sliktu nevaru pateikt .Domāju, ka vajag būt godīgākiem novērtējumā.Daudzi cilvēki vienkārši kavē savu darba laiku izsakot komentārus par visu un visiem un cieš labi cilvēki.
Gribu pateikt dakterei Brīvmanei lielu, pat varētu teikt milzīgi lielu PALDIES, par viņas darbu. Par to ka ja bērns pēc zobārsta apmeklējuma smaida, un lepojas ar sevi, un gaida nākamo vizīti ar nepacietību.
Esmu mamma dvīņu meitenēm (7 gadi), kā jau visi esam apmeklējuši dažādus ārstus, ausu, zobu, ģimenes utt. nevienā gadījumā es savu bērnu attieksmē neesmu pamanījusi bailes no ārstiem un kur nu vel raudāšanu. Tāpēc nemeklējiet visādas vainas dakteru darbā, paskatieties lūdzu paši uz sevi, iespējams ka bail no zobārsta(ārsta) ir JUMS, nevis Jūsu bērnam. Un ļaujiet saviem bērniem būt patstāvīgiem. Viņi varbūt kadreiz arī Jums pateiks paldies!
Lai Jums visiem jauka diena
Ja daktere atļaujas apspriest savu pacientu interneta vidē, turklāt nosaucot personas datus- vārds, uzvārds- tas ir nevien ētikas normu rupjš pārkāpums, bet arī Pārkāpj starptautiskās cilvēktiesību normas un "Ārstniecības likuma" . Par šādu prettiesisku un ļaunprātīgu dakteres rīcību ir jāsniedz ziņojums kompetentajām valsts iestādēm.Savukārt- izteikt savu viedokli par ārstu, saņemto nekvalitatīvo pakalpojumu ( un zobārstniecība IR medicīnas pakalpojums), ir tiesības jebkuram/ai.
Paldies, ka ir cilvēki, kuri nežēlo laiku, lai padalītos savā sāpīgajā negatīvajā pieredzē, lai pasargātu citas mammas un bērniņus no šādiem speciālistiem/vietām/pakalpojumiem.
Paldies mammai! FUUUIIIJ dakterei Brīvmanei + vēlējums ievērot savās darbībās CILVĒCĪBU un normatīvo aktu reglamentētos pienākumus, pretējā gadījumā nepatīkam viedokļa izteikšanas būs "ziediņi", salīdzinot ar tiesībaizsardzības iestāžu piemērotās atbildības "odziņām".Un- visiem- labu veselību!:-)
Ja daktere atļaujas apspriest savu pacientu interneta vidē, turklāt nosaucot personas datus- vārds, uzvārds- tas ir nevien ētikas normu rupjš pārkāpums, bet arī Pārkāpj starptautiskās cilvēktiesību normas un "Ārstniecības likuma" . Par šādu prettiesisku un ļaunprātīgu dakteres rīcību ir jāsniedz ziņojums kompetentajām valsts iestādēm.Savukārt- izteikt savu viedokli par ārstu, saņemto nekvalitatīvo pakalpojumu ( un zobārstniecība IR medicīnas pakalpojums), ir tiesības jebkuram/ai.
Paldies, ka ir cilvēki, kuri nežēlo laiku, lai padalītos savā sāpīgajā negatīvajā pieredzē, lai pasargātu citas mammas un bērniņus no šādiem speciālistiem/vietām/pakalpojumiem.
Paldies mammai! FUUUIIIJ dakterei Brīvmanei + vēlējums ievērot savās darbībās CILVĒCĪBU un normatīvo aktu reglamentētos pienākumus, pretējā gadījumā nepatīkam viedokļa izteikšanas būs "ziediņi", salīdzinot ar tiesībaizsardzības iestāžu piemērotās atbildības "odziņām".Un- visiem- labu veselību!:-)
Interesanti gan. Pacients drīkst ārsta uzvārdu un fotogrāfijas likt internetā un sūdzēties, bet tikko ārsts ieliek pacienta datus, tā redziet tas ir cilvēktiesību pārkāpums. Jums nešķiet,ka ir jau par traku? kāpēc pacients var atļauties visu, bet ārsts nevar?
Sviesc, izskatās, ka daktere no padomju laikiem, nan 38, kad biju maza gājām ar tēti pie zobārsta raut ārā zobu, un tā ragana bĺāva un lika pamest zobārsta kabinetu tētim, man tā bija tāda trauma, bĺāvu un raudāju cik spēka, cerams ka şī padomju laika zobārste sen nosprāgusi. Kas tā par padomju laika zobārsti, lose...lai tak sēż mamma, bet pabrīdināt māti, lai netraucē, kur problēma?
Labdien,
Diemžēl arī mums ir negatīva pieredze ar dr. Brīvmani (šobrīd strādājošu "Salūte" klīnikā, Vecrīgā). Attieksme pret klientiem dakterei ir pat ļoti asa un neiecietīga. Par laipnību tur nevar būt ne runas. Tā kā mammas tiek izraidītas no kabineta, tad mēs ne pusi nezinām kas tur kabinetā notiek. Man liekas, ka bērniem vienkārši ir bail no dakteres - tāpēc arī daudzi neraud. Arī man neļāva palikt ar mazajiem bērniem kabinetā. Un iedotais diploms manam mazajam puikam prieku nenesa, tas tika atdots man bez smaida sejā.
Šādas pārdomas man radās, kad aizvedu arī vecāko meitu pie Brīvmanes, kura jau pusaudze un jau loģiski var pastāstīt kas notiek kabinetā. Meitai salaboja vienu lielo zobu ar anestēziju 25 minūtēs. Iespricēja un urba - jā, jā - nepagaidīja lai anestēzija iedarbotos. Meita tā arī teica - man ļoti, ļoti sāpēja. Anestēzija iedarbojās, kad gājām jau prom.
Un vēl - Vai vecākiem nebūtu jāzina kāds stāvoklis bērnam mutē, ja tu pirmo reizi aizej pie šīs speciālistes. Kamēr nepajautāju - neviena vārda, neviena komentāra. Bet kad pajautāju - tad sāka savā skaļajā, neiecietīgajā tonī kritizēt. Šausmas, šausmas tik liels caurums, gandrīz kanāli būtu jāpilda. Tātad lielu un dziļu caurumu ar anestēziju dr. Brīvmane var saremontēt 25 min. Tad kāpēc mēs pieaugušie vienu zobu remontējam 45 min līdz stundai.
Un vispār aizejot uz "Salūti" nerodas iespaids, ka esi gaidīts vai svarīgs kā klients. Cik saprotu, tad ļoti liela daļa šajā klīnikā ir bērni, bet jau sākot ar administratorēm attieksme pret mazajiem pacientiem ir nedraudzīga. Arī iekārtojums bērniem neatbilstošs - administratores vienmēr uzrūks, lai neaiztiek ripojošo stikla galdiņu. Nu nomainiet pret stabilu galdiņu, lai bērni drīkst
Es pilnībā piekrītu pirmās sūdzības rakstītājai. Jūs neesam vienīgā kas to piedzīvojusi, un katrs jūsu rakstītais vārds ir paties, jo mums ir identiska pieredze.
Labvakar.
Šodien meita (14.gadi) bija pie dr.Brīvmanes un tiešām pārliecinājos par to, ka izteiktie negatīvie komentāri ir patiesi.Tā ka nebija bojāti zobi un neko nevajadzēja labot, tad daktere toties pamanījās sabojāt garastāvokli meitai un man, jo kā izrādās vispirms viņa skaļi komentēja un aizrādīja par abģērbu, t.i.: "Kas tās par biksēm ar caurumiem, izskatās kā no nabadzīgas ģimenes, tādas var vilkt tikai vasarā!". Protams, ka meita jutās ļoti aizvainota un teica, ka vairs nekad nedosies pie tādas dakteres. Es uzskatu, ka tā ir pacientu pazemošana un ētikas normas pārkāpšana. Un neiesaku šo dakteri apmeklēt arī citiem cilvēkiem. ;(
Neeeee-tas nu reali ir smieklīgi! Nu nevajag iet pie tāda ārsta,kas vsp RUNĀ ar to pusaudzi par viņu lietam.Ir tāču izvele,vai ne? Man atkal patīk pie Brīvmanes-viena laba profesionāle,laipna smaidīga- nu nekad neesmu redz ejusi viņu niknu un rupju!Mīlīši- skataties uz sevi,uz sevi:))))
Paldies,paldies,paldies-par lielisku attieksmi,par salabotu zobu-ļoti pateicos.Vienreiz attieksme,kas koncentreta tieši uz bērnu!!Paldies-Elīzas mamma
Es neesmu zobārsts, bet arī nākas strādāt ar maziem un lielākiem bērniem.
Mani novērojumi:
Visi zin kā pamācīt un nopelt skolotājus un ārstus.
Mācieties paši 6 g. augstskolā , pēc tam 3-4 gadus rezidentūrā un pēc tam spriediet par mediķiem.
Pieņemiet limitētajā laikā valsts apmaksātajā kārtībā pacientus ciešot finansiālius zaudējumiem, uzklausiet nervozās māmiņas, kuru bērni vispār nav informēti, kā jāuzvedas pie ārsta.
Pacietiet visu to un esiet cienīti un visu mīlētu ārstu.
Finālā: pensija krietni zem vidējās un sabeigta veselība.
Tātad - rakstam vien sūdzības un kritizējam. Uz priekšu. Lai veicas.
Ar cieņu Dr. Jānis.
p.s. Tāpat jau Latvijā drīz nebūs kam strādāt.