Sabiedriskai transports (autobusi) - Darba apstākļi 2. Daļa
Otra daļā.
Šājā daļā pastāstīšu par darba uzskaites laiku autobusu šoferiem.
Ir pašsaprotams, ka autobusi kursē gan brīvdienas, gan rīta, gan vakara, tātad visiem autobusa šoferiem ir slīdošs darba grafiks. Kas ir ka kuram. Man piemēram tas patīk.
Ja reisa attālums ir virs 50 km, autobusa šoferī strādā pēc tipogrāfā, ja mazāks par 50 km, tad bez tipogrāfā.
Un tagad par darba laiku uzskaiti. Darba stundas autobusa šoferiem tiek skaitītas, tikai:
1) pirms reisa sagatavošana
2) braukšanas laiks (pēc saraksta)
3) reisa nobeigšanā.
No minētā iziet, ka jums netiks apmaksāts starp reisu laiks, kurš skaitās jums ka pārtraukums.
Piemēram. Jums darba dienā ilgst 15 stundas (max. Pēc tahografa) , bet ja jums ir daudz pārtraukumu, jums darba stundās var būt tikai 8 stundas, bet faktiski jūs sēžat autobusā. Bet ka min priekšniecībā “tas ir jūsu brīvs laiks”
neliels piemērs ka tas ieskatās. Maršruts Saldus Jelgava. Dienas laika 2 apļi.
Saldus ao – Jelgavas dz. St. 7,20 - 8,55
Jelgavas dz. St - Saldus ao 11-30-13,01
Saldus ao – Jelgavas dz. St. 15,05 – 16,40
Jelgavas dz. St - Saldus ao 18,05 - 19,38
plus aptuveni 1 stunda pirms reisa un pēc reisa tiks uzskaitīta (apmaksātā)
un skaitam: darba laiks dienā kopā: no 6,40 līdz 20,10 = 13,5 stundas
no tiem tiks uzskatīts: 7 stundas un 15 min.
Pārējais laiks virs sešām stundām ir jūsu brīvais (Atpūtas laiks) kurš netiks apmaksāts.
Brīnišķīgie darba apstākļi autobusa šoferiem.
Nākamais stāsts būs par darba algu vidēji Latvijā autobusa šoferiem.
Un nobeigumā vel gribētu paskaidrot so frāzi "braukšanas laiks (pēc saraksta) " - ja jūs kavējaties, dēļ remontdarbiem, korķiem: šo kavēšanas laiku neviens jums neuzskaitīs un neapmaksās.
Pievienot komentāru