RTU - Neiesaku mācīties Vides Zinātnes fakultātē
RTU vides zinātnes fakultātē neiesaku mācīties, ja gribi apgūt vides zinātni, bet ja Tev interesē enerģētika, apkures katli un katlumājas tad uz priekšu. No vides zinātnes tur nav nekā, tikai nosaukums. Pasniedzēji - nekas īpaš. Nav iespējas izvēlēties kādus kursus gribi apgūt, lai gan programmā to ir ļoti daudz. Jāmācās tas ko liek, nekādas izvēles. Nomācījos tur vienu gadu un neko vides zinātnes jomā neieguvu, arī diplomdarba tēmu neļāva izvēlēties. Nenožēloju, ka aizgāju prom.
Komentāri (19)
Vides zinātne - plašs jēdziens (tajā iekļaujas dabas vide, sociāla vide, ekonomiska vide u.c.), tomēr iekš RTU šis jēdziens strauji sašaurinās - vides zinātne tur ir kā vienādojums ar jēdzienu eneŗgoefektivitāte! Piekrītu iepriekšējam komentāram - ja interesē katlumājas, izdedži, gāzes turbīnas utt.,tad droši dodies iekš RTU EEF Vides zinātnē! Iekš RTU vispār ir vāja administrātīvā sistēma. Nav izvēles brīvības (neeksistē A, B un C priekšmetu sadale), bakalaura/maģistra darba izvēles praktiski nav - jāiekļaujas esošajos piedāvājumos, kuri pārsvārā visīstākajā nozīmē ir process, kas ļauj nodrošināt doktorantūras studentu darbiem nepieciešamo materiālu/datu bāzi!
No sirds vēlu veiksmi izvēlē!
Daudzi pasniedzeji (parasti cilveki) ir pieaicinati no malas - kas strada attiecigaja sfera, atbilstoshi kursa nosaukumam, kam ir sakars ar vides zinatni, jo pashi shis iestades pasniedzeji vides zinatnes joma nav tik kompotenti. Tikai stasta par energetiku. Macibu programma ir daudz piedavatu kursu, kurus isteniba nevar apgut - tie pastav tikai uz papira!
RTU visās fakultātēs ir priekšmeti vispārīgai izglītībai, tas ilgst pirmo kursu. Uzskatu ka tas ir super, jo lai izprastu priekšmetus vecākajos kursos, ir jāzin kaut-kādi pamati.
Bet šādus komentārus raksta tikai tie, kuri negrib ne mācīties, neko citu. Ja negrib mācīties, universitātē nav jāstājas, varat uzreiz iet strādāt par pārdevēju (kaut gan tur ar var nepaņemt). Pats pabeidzu RTU (citu fakultāti), un ļoti daudz ko ieguvu sev (bez studijām), brālis mācās vides zinātnēs. Pēc pirmā pusgada bija daudz parādu un arī sāka domāt kam tas viss vajadzīgs, gribēja iet prot. Teicu lai pamēģina - pa 2 nedēļām visu nolika un nu staigā laimīgs.
Da vy batenjka golodranec i dvoe4nik =))). Tam u4itsja delo pljovoe- polnie tupicy polu4ali magistrov a vy? Menjshe na kruge pivo pitj nado, poboljshe krutitsja i laby rezatj- i vse polu4itsja. Ne vse prepody tam usherbnie- estj i tolkovie- Gedrovics, Vorps, vel daži.
K tomu zhe 1ij kurs eto mjasorubka na kipsale, mona skazatj ty na Kronvalda voobs4e ne u4ilsa! Tak 4e ne rasskazivaj legend a U4I MAT 4ASTJ! =) SHALOPAJ.
Nezinu par citam fakultatem, bet vides zinatnes magistru programma piekritu - vides zinatni tur nemaca, to pasu varu teikt par bakalauru programmu!!! Na halavu var eksamenus kartot, jo uz tiem nav jagatavojas, jo visu - konspektus, papildus literaruru var izmantot - pasniedzeji pashi atlauj un lidz ar to - polnie tupicy polu4ajut magistrov!
pati mācīšos nu jau 3.kursā vides zinātni RTU EEF fekultātē.. ja būtu zinājusi, ka beigās būšu uz pusslodzi elektrike, jo par elektrību vairāk zinu, nekā par vidi, mūžam nebūtu tur gājusi... darbu arī nav iespeejams atrast, lai arii cik loti sii profesija ir pieprasiita, kaa visi saka... loti apdomaajiet, vai ir veetrs tur iet, labaak uz LU vidi, jo tur vismaz iemaaca kko no prakstiskā viedokla..
Vides zinātnes programm RTU ir veidota balstoties uz Siltuma sistēmas katedras mācību spēkiem, kuri, manuprāt, saprata, cik svarīgi ir enerģijas ieguves procesā tieši vides jautājumi. Kad, es izvēlējos, uz kurieni iet mācīties pieteicos tikai vienā vietā RTU vides zinātne, kaut gan iespējas man tikt bija praktiski jebkurā programā (varbūt ne kaut kādā mākslas jomā :) ). Enerģija ir un būs nepieciešama, bet tās ieguve ir viens no lielākajiem, ja ne lielākajiem draudiem vides tīrībai, tāpēc ir svarīgi uzraudzīt šī procesa noriti, kā arī Vides zinātnes speciālisti risina jautājumus, lai ieviestu jaunus tīrākus enerģijas ieguves veidus, tāpēc, manuprāt, šī vides zinātnes programmas sūtība ir pareiza un ļoti nepieciešama, tāpēc tie, kuri vēlas mīņāties pa grāvjiem ņemot ūdens paraugus, kuri smird tuvākās cūku fermas dēļ, lai iet mācas citur vides zinātni, piem., LU un tas ir ok, arī tas ir jādara. Tomēr iesaku citiem izprast, uz kurieni dodies studēt, pirms esi iestājies. RTU Vides zinātnes pasiedzēji un pieacinātie ekperti dara savu darbu, programma ir vēl pavisam jauna (izveidota 2000. gadā) un tāls ceļš vēl ejams līdz programmas pilnībai, taču, manuprāt, šis darbs ir vitāli svarīgs drošai nākotnei.
Vot tieši tāpēc arī existē atvēto durvju dienas, izstādes utml...
Pirms stāties universitātē, ir kārtīgi jāapdomā, kas tevi interesē un par ko gribi kļūt; sameklēt dažus studiju programmu variantus, izpētīt tās un tikai tad pieņemt galīgo lēmumu.
Citādi arī sanāk ta, programmas nosaukums iepatikās, - iešu studēt!!!
Bet beigās sāk sūdzēties, ka nepareiza programma.
Pats, vidusskolā gribēju kļūt par ķīmiķi. Aizgāju uz atvērto durvju dienām, - sapratu ka tas nav tas... Beigās aizgāju uz automobilistiem, un esmu apmierināts ar studijām.
RTU Vides zinātne ir sūds. Eksāmeni ir haļava, var neaiziet ne-uz-vienu lekciju un nokārtot visu uz 8.
Pasniedzēji ir jēlie, garlaicīgie wankeri. Par interesantiem priekšmetiem stāsta tā, kā nevar atsēdēt līdz beigām.
Praktisko darbu gandrīz kā nav, tikai boring lekcijas, lekcijas, lekcijas.
NEEJIET tur. Vides Zinātne ir labāk LU< bet Latvijā izglītība principā pilnīgs sūds.
Mācieties ārzemēs!
Видимо, большинство комменнтирующих неудавшиеся студенты РТУ. Я учсь на этой программе и заранее знал что иду получать техническое образование, а не ЛУшное гуманитарное.
Уже на втором курсе много предметов, непосредственно по специальности.
А насчёт непосещения лекций и всё на 8 на халяву..хотел бы я посмотреть на этого гения.)
Drīz beigšu bakalauru un lasot šito murgu nāk smiekli. Tā jau ir cilvēka problēma, ka viņš neizlasa priekšmetu sarakstus. Protams vides zinātne ir ļoti plašs jēdziens, tas, ka kādam šķiet, ka tur jāmāca par to kā atpazīt sēnes mežā, jau ir cits stāsts. Piekrītu, ka nav plašas izvēles priekšmetiem, bet nevar jau gribēt tādas, ja nav tik daudz pasniedzēju, nav tik daudz studentu, utt.. Zinošs pasniedzēju kolektīvs jau arī nekur nepiedzimst, daļa, kas nolēmuši iet doktaruntūrā arī kļūst par tādiem.
Manuprāt viss notiek tikai uz labu, darba ir ļoti daudz, daudz kā ir nesakārtota, programma - lekcijas mainās katru gadu, ir pat tā, ka vecāko kursu studenti nāk papildus uz lekcijām pie bakalauriem, jo tajā laikā, kad paši bija pirmajos kursos, tādas lekcijas vnk neeksistēja - bet tas ir tikai normāli.
Un nevaig cerēt, ka ejot vnk uz lekcijām kkas notiks, tas ir sen zināms fakts. Daži to saprot ātrāk, daži, kā redzams, diemžēl vēlāk.
Iestājoties RTU kādā programā ir iespējams apskatīt priekšmetu sarakstu. Es tā izdarīju un saprat, ka runa ies nevis par, alumedniekiem un izmirstošam sugām, bet enerģētiku, gaisa piesārņojuma mazināšanu, ražošanas procesu efektivitāti utt. Esmu apmieriāta un gana prātīga lai izpētītu prgrammu uz kuru piesakos. RTU Vides zinātnes ir labas. Un vēl viens sīkums. Virsrakstā minēts "Vides zinātnes fakultātē" RTU tādas fakultātes nav. Vides zinātnes ir iekļautas Enerģētikas un Elektrotehnikas fakultātē.
Mazliet skumji par pirmajiem komentāriem. Esmu pabeigusi RTU Vides zinātnes bakalaurus, biju ļoti apmierināta ar studiju kvalitāti. Īpaši interesanti bija divi pēdējie studiju gadi. Pašlaik studēju šīs pašas studiju programmas maģistros un paralēli strādāju savā profesijā. Salīdzinot ar bakalauriem, maģistru studiju kursi ir daudz saistošāki un pietuvināti vides zinātnei, kas sevī ietver kursus par eneregoefektivitāti, tīrāku ražošanu, enerģijas ražošanu un pārveidi utt. laboratorijas darbu ietvaros apmeklējam dažādus ražošanas uzņēmumus, kas sniedz ieskatu procesu norisei realitātē. Kopumā esmu apmierināta gan ar bakalaura, gan ar maģistra studijām RTU Vides zinātņu programmā.
P.S. Iespējams sākuma studiju programma nebija tāda kā pašlaik, tādēļ sākotnējie komentāri vairs nav uzskatāmi par vērā ņemamiem :)
Являюсь студенткой РТУ. Когда вы в нейтральном списке студентов- одно. У власти вся семья госпожи БлумбергИ... одному что-то не понравится - и вы в списке Российских террористов на Украине. Вы как-бы стараетесь ответить действиями на замечание, а всё равно являетесь тем, кого хотят истребить...Курсы - выбора нет, образование- водопролитие...совмещение с работой для них - неуважение к институту, получение консультации- видимо мало доплачивают- НЕВОЗМОЖНО! Магистрскую тему предложить нельзя, хамское отношение сплошь и рядом. структуры НОЛЬ! КАКАЯ Будет получена проффессия?! Никакая! Туда давно проверку пора! Полнейший беспредел!
nu tas ir pilnigs psc kungi blegj
Var redzēt, ka pozitīvos, slavinošos komentārus raksta rtu vides zinātnes darbinieki :) Interesanti tikai-pēc pašu iniciatīvas vai pēc vadības pasūtījuma :) Discriminaton un VladIat diezgan precīzi aprakstīja tur esošo situāciju un sistēmu. Divos vārdos-autoritārs bardaks :)
1) Viss tiek paziņots pēdējā mirklī- piemēram, rīt vai parīt OBLIGĀTI visiem jāapmeklē tāds un tāds pasākums. Parasti steidzamie pasākumi tiek ieplānoti darba laikā, izziņoti ORTUSā. Ja regulāri vairākas reizes dienā nepārbauda, var palaist garām. Piemēram, interesantākais paziņojums bija piektdien plkst. 10:00, ka līdz pirmdienas plkst. 8:00 personīgi maģistra darbs jānogādā recenzentam. Ej nu skrien darba dienas vidū pēc darba uz fakultāti un meklē savu recenzentu (kurš strādā velns viņu zina kur), kura personība tiek atklāta tikai personīgi ierodoties fakultātē. Tikpat muļķīga sistēma pārējām lietām, piemēram, ikmēneša atskaite par maģistra darba progresu-jāierodas klātienē darbdienas vidū, lai iesniegtu elektroniski darbu. Radās iespaids, ka vadība cenšas sabojāt studentu attiecības ar darba devēju, ko kuram gan patiks darbinieks, kam visu laiku darba laikā jābrauc šurpu turpu uz fakultāti.
2) Vērtējumi it visam ir atkarīgi no tā, kurā sarakstā esat-baltajā, pelēkajā, melnajā vai melnajā melnajā :) Baltajā parasti nonāk tie, kas strādā institūtam izdevīgos amatos (potenciālie institūta investori). Pelēkajā-visi parastie studenti. Melnajā-ja vadībai kaut kas neiepatīkas, piemēram, students apjautājas par konsultācijām, izvēles priekšmetiem vai kaut ko tikpat neitrālu. Melnajā melnajā sarakstā nonāk tie, kas vadībai nepatīk principiāli, piemēram, par daudz jautā vai jebko ierosina mācību procesa uzlabošanai, utml. Jebkurš students no pelēkā saraksta jebkurā mirklī var nonākt pašam un biedriem nezinot melnajā vai melnajā melnajā sarakstā. To parasti uzzina pie vērtēšanas, jo vērtējumiem nav absolūti nekāda sakara ar kvalitāti. Turklāt tas ir tik uzkrītoši, ka nevienam no biedriem nav šaubu par to, kurš kurā sarakstā ir :)
3) Neprognozējamība, t. i., vienai studentei atgriežoties no Erasmus studijām vadība atteicās pārskatīt ārzemju augstskolā iegūtos kredītpunktus un uzskatīja, ka viņai esot akadēmiskie parādi. Protams, šo jaunumu viņa uzzināja tikai atgriežoties no Erasmus :)
4) Atsevišķas lekcijas vada studenti. Kādas zināšanas, prasmes un kompetences var sniegt maģistrantiem cilvēki, kas paši tikai pirms gada absolvēja maģistrantūru?! Tomēr taisnības labad jāsaka, ka starp pasniedzējiem daži ir arī pieredzējuši, zinoši un ļoti atsaucīgi.
5) Maģistra darba tēmu pats izvēlēties nevar. To piešķir vadība atkarībā no tā, kādos pētniecības projektos vadība strādā. Praktiski ir tā-vadība piesakās izdarīt vairāk nekā reāli spēj un tad izmanto bezmaksas darba spēku-studentus, kas bez atlīdzības veic pētījumus, kurus nav atļauts nekur publicēt (tas, protams, rada aizdomas, ka projektos studentu darbi tiek uzdoti kā vadības darbs). Formāli tas varētu izklausīties diezgan pozitīvi-iespēja piedalīties īstā zinātniskās pētniecības darbā. Realitātē bija mazliet atšķirīgi. Atsevišķas tēmas radīja studentiem lielas problēmas, jo tēmas tika izsludinātas oktobrī, pabeigtam darbam bija jābūt maija sākumā. Pa vidu lekcijas, sesija. Tēmas bija priekš studentiem jaunas un galīgi nezināmas, bez jebkādām iestrādnēm un slikti noformulētas, jo studenti tēmas prezentācijas sapulcē tika strostēti par to, ka viņu tēmas (ko pati vadība piešķīra!!!) nekam neder. Visvairāk problēmas radās tiem, kam bija paredzēti eksperimenti, jo vadība, protams, nesatraucās, ka studentam nav reaģentu vai iekārtas. Bija studenti, kam šī iemesla dēļ bija apdraudēta studiju programmas beigšana.
6) Jebkādu organizatorisku jautājumu risināšana bija neiespējamā misija, jo vadībai konsultāciju vai pieņemšanas laiku nav. Uz zvaniem vadība neatbild, uz e-pastiem - arī. Var zvanīt uz institūtu, bet tur pretī ir atbilde-Blumbergas kundze nav uz vietas, kad būs-nezinam. Uz konsultāciju pieteikties nevar, jo ne viņa pati, ne viņas darbinieki nezina, jad viņa būs, kad nebūs. Atsevišķi studenti steidzamos gadījumos vienkārši sēdēja gaitenī ar cerību, ka varbūt kādā brīdī viņa parādīsies... :)
Piezīme: Šī atsauksme attiecas tikai un vienīgi uz RTU vides zinātnes studiju programmu. RTU citas studiju programmas ir kvalitatīvas, interesantas, noderīgas un visādi citādi lieliskas. Arī pasniedzēji un vadība ir foršāka. Vienkārši vides zinātnes programma atbilst krievu teicienam-ņet semji bez u*roda :)
Secinājums: Iesaku izvēlēties citu RTU studiju programmu vai citu mācību iestādi. Tomēr ņemiet vērā, ka katrā augstskolā sagatavo atšķirīga virziena vides zinātņu speciālistus. Lasiet studiju aprakstus un piedāvātos studiju priekšmetus.
Prognoze: vides zinātnes darbinieki mēģinās kritizēt manu komentāru un slavināt savu institūtu. Neuzķerieties uz tās lētās pašreklāmas :)
JUP piekrītu RTU citas studiju programmas ir daudz labāk attīstītas