Parādu piedzinēji - KOPSAVILKUMS
Šā gada deviņos mēnešos Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņēmis 37 sūdzības par parādu piedziņas kompāniju darbību, informēja PTAC pārstāvji.
No parādu piedziņas sabiedrībām visvairāk sūdzību saņemts par UAB Gelvora filiāles Latvijā darbību – 13 sūdzības un SIA Paus Konsults darbību – 12 sūdzības.
Par SIA Creditreform Latvijā un Regnus IK saņemtas trīs sūdzības par katru.
Kā informēja PTAC, deviņas sūdzības saņemtas par parādu piedziņas procesu un deviņas sūdzības par negodīgu komercpraksi, savukārt 19 sūdzības saņemtas par dažādiem citiem pārkāpumiem, piemēram, informācijas nesniegšanu patērētājam, papildus izdevumu aprēķināšanu u.c.
Db. lv jau rakstīja, ka, lai gan pērn parādu piedziņas uzņēmums Paus Konsults saņēma nomināciju Supergazele kā viens no visstraujāk augošajiem uzņēmumiem, gads firmai sākās nelabvēlīgā zīmē. PTAC brīdinājis parādpiedziņas uzņēmumu, ka tas savā darbībā izmanto draudus un agresīvu, negodīgu komercpraksi, vēsta laikraksts Diena.
PTAC speciāliste Sanita Gertmane stāstījusi, ka Paus Konsults gadījumā kompānija ir īstenojusi «profesionālajai rūpībai neatbilstošu un ekonomisko rīcību negatīvi ietekmējošu, kā arī agresīvu komercpraksi».
Cilvēkam ir draudēts, ka viņu iekļaus datubāzē un reģistrēs parādnieku reģistrā: «Tur ir krietni pārspīlēts. Katrai no šīm firmām ir savs parādnieku reģistrs, un tā var reģistrēt tikai savējā. Citos reģistros, teiksim, Latvijas Bankas parādnieku reģistrā, šāda firma nemaz nevar nevienu iekļaut. Tomēr šie draudi bija tikai tāda blakus lieta. Galvenais pārmetums bija par nepareizu līgumsoda iekasēšanu. Tas tika aprēķināts nevis no kavētā maksājuma, bet gan no parāda pamatsummas, pretēji līgumā noteiktajam,» skaidrojusi S. Gertmane.
JA ARĪ JUMS KĀDAM ŠĶIET, KA PARĀDU PIEDZINĒJS IR NEGODĪGS PRET JUMS, RAKSTIET PTAC!
Pievienot komentāru