Auto13.lv/ Zeva Auto SIA - Krāpšana
13.janvārī 2025.gadā no tirgotāja AUTO13, kas pirkuma līgumā norādīts SIA ZEVA AUTO Tel:26132613 iegādājos automašīnu Volvo V70 ar 2014.gada pirmo reģistrāciju, kas tika raksturots kā teicamā tehniskā un vizuālā stāvoklī. Apskatot auto datus CSDD, nolasu ka odometra rādījums 315852 ir ticams un caurskatāms, kā arī tehniskais stāvoklis novērtēts ar atzīmi 0 bez defektiem ieskaitot jauno dīzeļmotoru daļiņu pārbaudi. Aizbraucot uz vietas auto tirdzniecības laukumā AUTO13 Rīga, Valdlauči, SARMA, apskatīju auto, viss patika gan no aprīkojuma, gan vizuāli, palūdzu vai drīkst izbraukt pa Ķekavas šoseju, pārdevējs atbildēja ka pa šoseju nevar, jo auto noņemts no uzskaites, bet varot nedaudz izbraukt pa sānu ieliņu uz kurieni tad aizvedīs un ļaus izbraukt, tā arī darījām izbraucu, viss patika, šķita ka dzinējs darbojas labi un ātrumkārba slēdzas arī labi. Atgriezāmies AUTO13 tirdzniecības laukumā un veicām auto pārreģistrēšanu un samaksu. Braucot ārā no AUTO13 tirdzniecības laukuma uz Volvo paneļa iedegās motora simbols, automašīna uzreiz tika apstādināta un pieaicināts pārdevējs Vsevolods Šmeļovs , kurš pieslēdzās caur OBD2 pie auto un nolasīja kļūdu paziņojumus, tad veica šo kļūdu paziņojumu dzēšanu un informēja, ka visam jābūt kārtībā, automašīna ir stāvējusi tā var gadīties, bet aizbraucot līdz mājām noslāpējot auto un pēc brīža iedarbinot, motora simbols uz vadības paneļa atkal iedegās. Sazvanījos ar auto pārdevēju Vsevolodu, izstāstot ka uz auto paneļa atkal ir iededzies motora simbols piedāvāju auto atgriezt atpakaļ kompensējot man visus ar automašīnas iegādi un reģistrāciju saistītos izdevumus, no kā pārdevējs Vsevolods kategoriski atteicās. Turpinot telefona sarunu un mēģinot rast kādu risinājumu, vienojāmies, ka veicot nepieciešamo auto apkopi ( eļļas maiņu, filtru maiņu) servisā arī veiks kļūdu nolasīšanu un nepieciešamo remontu šo defektu novēršanai. Pēc telefona sarunas vairs nebija uzticības pārdevējam un nolēmu turpmāku komunikāciju veikt rakstiski caur e-pastu, bet diemžēl no pārdevēja puses atbildēs tikai saņēmu, ka e-pasts ir saņemts un informētas atbildīgās personas. E-pastā AUTO13 uzrakstīju par ko bijām vienojušies telefonsarunā, ka pieteikšu auto servisam, kur tiks veikta apkope un konstatētā defekta novēršana. Pēc auto saņemšanas no servisa e-pastā informēju AUTO13 par veiktajām darbībām ar apliecinošu rēķinu pielikumā, kā arī atsaucoties uz pirkuma līgumu segt man radušus izdevumus saistībā ar konstatētā defekta novēršanu, vienīgā atbilde ko saņēmu bija, ka e-pasts ir saņemts un atbildīgās personas informētas. Diemžēl nobraucot aptuveni 100 km uz auto vadības paneļa parādījās paziņojums ka DPF filtrs ir pilns, pēc instrukcijas DPF filtra reģenerācijai ir jānotiek automātiski vienmērīgi braucot ar darba temperatūru sasniegušu dzinēju līdz 20 min. Veicu braucienu no Jelgavas uz Rīgu un atpakaļ, bet paziņojums nepazūd. Kad ar auto bija nobraukti aptuveni 200km parādījās paziņojums ka ir zems eļļas līmenis un jāveic eļļas papildināšana par aptuveni 0,5L, ko arī izdarīju (reāli papildināts tika gandrīz litrs). Nobraucot vēl aptuveni 200 km maršrutā Jelgava – Rīga paziņojums par zemu eļļas līmeni parādījās atkal. Sazvanījos ar auto servisu, izstāstīju kādi paziņojumi tiek uzrādīti un saņēmu atbildi ka tik liela eļļas zušana nav normāla un tam varētu būt vairāki iemesli, lai konstatētu īsto iemeslu esot jāveic motora izjaukšana un detaļu pārbaude, kā sliktākais gadījums eļļas zušana var tikt saistīta ar dzinēja cilindru izdilumu u.t.t, kas iespējams ir novēršams tikai ar dzinēja nomaiņu un ka arī DPF filtra ātra aizsērēšana un droseles bojāšanās visticamāk ir saistīta ar pārlieku lielo eļļas zušanu, varot iztīrīt DPF filtru, bet tas problēmu neatrisināšot kamēr nenovērsīšot eļļas zušanu. Teicu, ka auto tikko iegādājos un esmu nobraucis kādus 500 km un daudz informācijas par auto man nav. Servisā atbildēja ka šādi defekti tik īsā laikā nevar rasties un remonta izmaksas nav prognozējamas, jo jājauc motors un ja būšot jāmaina izmaksas varot sasniegt auto vērtību un lai griežoties pie auto pārdevēja.
E-pastā AUTO13 aprakstīju jaunatklātos dzinēja defektus un savus secinājumus, ka . konstatēto dzinēja defektu dēļ automašīna nav ekspluatējama. Informēju ka 28.01.2025 auto atgādāšu uz AUTO13 tirdzniecības laukumu un vēlētos auto atgriezt un saņemt atmaksu, kas saistās ar auto iegādi un apkopi ko esmu veicis par saviem līdzekļiem. Ierodoties AUTO13 tirdzniecības laukumā un mēģinot vienoties par auto atgriešanu, atbildē saņēmu, ka tas nav iespējams, neko nevaram darīt, varat sūdzēties likumā norādītajā kārtībā.
Nosūtīju pārdevējam vienu iesniegumu ar prasību ka atgriežu auto, uz kuru nesaņēmu atbildi. Tad pēc telefoniskām konsultācijām ar PTAC darbinieku nosūtīju otru iesniegumu ar prasību veikt konstatēto defektu remontu vai maiņu, uz kuru arī neesmu saņēmis atbildi. Tikai apstiprinājumu, ka e-pasts ir saņemts un nodots atbildīgajām personām.
Esmu iesniedzis iesniegumu PTAC un jau divus mēnešus gaidu atbildi.
Kamēr gaidu, lai precizētu motora defektus un noteiktu sākotnējās remonta izmaksas, "Mūsa motors Rīga" oficiālajā Volvo pārstāvja servisā tika veikta motora diagnostika un saņemu atbildi, ka motors ir bojāts un jāveic tā nomaiņa, kā arī informāciju, ka konkrētais auto, divus mēnešus pirms es to iegādājos esot bijis servisā un problēmas ar motoru jau bijušas konstatētas.
Par jaunajiem faktiem rakstiski informēju AUTO13 un ka šādas informācijas slēpšana izskatās pēc krāpšanās, bet nekādu atbildi neesmu saņēmis.
Informēju arī PTAC. Nepacietīgi turpinu gaidīt atbildi. Kopš auto iegādes pagājuši jau vairāk kā trīs mēneši.
Acīm redzot pārdevējam ir pieredze ar tiesāšanos, apzinās cik laikietilpīgi tas ir un cerot ka pircējs atmetīs ar roku un pieņems, ka pats vien vainīgs, saremontēs auto un liks viņam mieru.
Auto13.lv , SIA ZEVA AUTO, Valdlauči Sarma. Krāpnieki, nenes atbildību par pārdoto auto. Neiesaku izvēlēties šo auto pārdevēju.
Komentāri (2)
Plačos sava sapratne par teicamu stāvokli, ja nepārbaudi, tad pats vainīgs.
Tāpēc arī dalos ar savu rūgto pieredzi, lai kādam citam tas nebūtu jāpiedzīvo. Svaiga skate ar 0 vērtējumu un pārskatāmu nobraukumu vēl neko negarantē, it sevišķi auto placī. Diemžēl ir šādi negodprātīgi tirgotāji kas izmanto cilvēku uzticēšanos un met ēnu uz visu rūpalu kopumā. Es ticu, visi nav tādi!