Oficianti - Slīktā apkalpošana
ES DOMAJU, JUMS VISIEM IR VIEGLI ""NOLIKT"" OFICIANTUS. REALI ES LABPRAT UZKLAUSITU TOS COLVEKUS,KAS PASHI KADREIZ IR DARIJUSHI SHO NEPATEICIGO, SUNJA DARBU! BET JUMS PAREJIEM PATIESAM NAV NE JAUSMAS,KAS IR JAIZTUR TAM OFICIANTAM VISAS DIENAS GARUMAA,GAN NO KLIENTU PUSES GAN NO PAVARU PUSES. TAS NAV VIEGLI! NEMAZ! UN TAS KA LIELAKA DALA LATVIJAS OFICIANTI NEPROT APKALPOT TAA NAV VINJU VAINA, BET GAN VINJU DARBA DEVEJU UN VISA VISUMA PASHAS LATVIJAS SISTEMAS!! KAADAS IR ALGAS,JUUS VISPAR NOJAUSHAT? UN IR LIELA DALA KURIEM ALGU NEMAZ NAV, PELNA NO TEJAS NAUDAAM ,KURAS JUUS MILA TAUTA NEMAZ NEATSTAJAT!! PADOMAJIET PASHI,KADU INTERESHU VADITI SIE OFICIANTI APKALPOS JUUS KAA DIEVUS? KO JUS NO SEVIS IEDOMAJATIES? PAMAINIET SAKUMA PASI SAVU ATTIEKSMI, NEVARES MAINIT SABIEDRIBU TIKMER KAMER NEMAINISIETIES PASI!ESMU STRADAJUSI PAR OFICIANTI PIETIEKOSI ILGUS GADUS UN ESMU VISAM TAM GAJUSI CAURI. OFICIANTA DARBS IR JUMS PIEGADAT EDIENU UN TAS KAA KURSH OFICIANTS TO IZDARA,LABI VAI SLIKTI GALVENOKART IR ATKARIGS NO VINJA DARBA APSTAKLIEM RETAAK NO VINJA GARASTAVOKLA! UN PAR TO VIEN KA JUS SAVU VEELAMO EDIENU ESAT SANJEMUSHI,PAR TO VIEN IZRADOT CIENJU PRET TO OFICIANTU,KURS VISU DIENU TO TIK I DARA KA SKRAIDA KAA SUNS, IR PELNIJIS TEJAS NAUDU! JA NEESIET SPEJIIGS ATSTAT TEJAS NAUDU VAI NEESIET SPEJIGS PACIETIGI PASEDET UN SAVU PORCIJU SAGAIDIT EJIET UZ LIDINJU ,KUR PASHI VARAT SALIKT SEV TO KO GRIBAS UN CIK GRIBAS. STAVIET SAVAAS RINDAS UN APKLALPOJIET PASI SEVI NAV KO VILKTIES UZ TAADAAM VIETAAM ,KUR JUMS PIENES EDIENU PIE GALDINJA! NEAUDZINAAT UN NEPIEKLAJIGA IR MUUSU TAUTA.LOOTI ZEEL, LAIKAM JAU VESELIGI IR VISIEM KAUT DRUSKU APGROZITIES OFICIANTU SABIEDRIBAA LAI ZINAATU KAA TAS IR!
Komentāri (17)
pilnībā piekrītu.pati arī strādāju par oficianti.tā cilvēku iedomība un tas neizmērojamais lepnums ir vienkāŗši šausmīgs.tā vien gribētos pateikt viņiem visu sejā,ko es par viņiem domāju.pretīgi.pirms nestrādāju par oficianti,domāju ka cilvēki ir kautcik normāli,taču tagad esu sapratusi,ka jūs aiz sava lepnuma laikam pat paši sev dirsu nevarat noslaucīt!kauns
It ka jau varētu piekrist par viesmīļa darba niansēm, bet viss atkarīgs no tā, kur strādā. Pati arī esmu ilgi strādājusi par viesmīli, bet vienmēr augstas klases restorānos, tur reti sastopas tādi viesi, kurus jūs aprakstiet. Pēc apraksta izklausās pēc picērijas.
Par oficianti nostraadaaju ilgi! un ticat vai neee, bet ar klientiem ir ok! Jaa retums ir neapmierinaati, uzpuutiigi, bet paarsvaaraa naak smaidiigi un laimiigai cilveeki, kas izturaas kaa naakas! Vajag maaceet pret vinjiem iztureeties labui
Manupraat, ir dazzaadi cilveeki, bet tas , ka viesmiilim ir jaabuut vienliidz virtuvee, pie galdinna un pie baara, vai tad cilveeki neredz , ka tu dari, vai tad ir tik gruuti paseedeet taas 10min. ilgaak, ja jau grib aatri un "bistra", tad ejiet uz bistro nevis seezat kaa dievi un ssausminaaties redz vinna tur 10mn nav pienaakusi pie galdinna tikai peec 15 min atnes Jums dzerienu. Ja ir uz zalli(18 galdi ), kaadi 3 viesmiilli, tad veel ir normaali, bet ja 2? taa , jau nav viesmiillu vaina, bet gan vadiibas!
es pret klientiem izturos neitraali.. mana attieksme pret klientu ir atkariiga no vinja attieksmes pret mani.! Ja cilveeks ir smaidiigs, jauks, tad arii mana izturesanas ir loti pozitiva, bet ja klients neprot uzvesties, iedomaajies, ka man ir baigais prieksnieks, nu tad arii es izturos pret vinu kaa pret sudu.. zel tik, ka nevar teikt vinjiem ko domaaaju..
Aizbrauciet, piemēram, uz Vāciju un paskatieties, kā tur viesmīļi strādā! Latvijā liekas, ka vispār NAV LABAS apkalpošanas kultūras. Visi staigā, kā pannu būtu norijuši, un viņiem liekas, ja klients nesmaida un ir pikts, tad arī viņiem tādiem ir jābūt. Protams, ar retiem izņēmumiem. Smaidiet, smaidiet un smaidiet un vismaz mēģiniet būt laipni, jo tas neitalizē klientu slikto garastāvokli. Tāds ir jūsu darbs.
Diez vai Anna Pētersone ir tā labākā apkalpotāja, tāpēc, ka šī viņas attieksme viņai pa visām malām lien ārā. Nepatīk, nestrādā. Un apmeklētāji dzramnaudu tev neatstāj tāpēc, ka APKALpOŠANA IR SLIKTA!
Pilnigi piekritu!!! Kapec jaapkalpo kaut vai uz 70%, ja uzreiz redzi kadi cilveki ienak?tie kuri neatstai dzeram naudu-tadiem pat klat negribas iet! tik tiesam sis darbs ir gruts un nepateicigs! prieks ir apkalpot jau savus patstavigos klientus un kuri Jaunaja gada par mazu banketu pa 4 stundam atsaj 110ls+60 uz algas...
Esmu strādājusi un visādi gāja. Noteikti jābūt laipniem- labdien, smaidiņš, viss kartībā, uzredzēšanos un tt. Neviss oficanta ģīmis šķībs ar problēmām. Apmeklētājam jau tas neinteresē.
ja normali apkalo es vienmer atstaju dzeramnaudu! bet ir taa ka tu sedi gaidi oficianti sava starpa sarunajas un nevienam neinterese ka tu tur sedi un gaidi kad vinji pienaks!!! klients ir dievs nevis oficiants!!! taaa bija kadreiz kad restoranu bija maz!!! tagad es izvēlos iet uz tādu restorānu kurā ir kvalitatīvāka un ātrāka apkalpošana!!!
Anniņ, Tu neesi radīta šim darbam... Klienti mēdz būt tiešām rupji un viss jau nav jācieš, bet dažu klientu dēļ oficiantam nav tiesību nepieklājīgi izturēties pret citiem klientiem vai tos ignorēt! Tu esi kafejnīcas, seja, vai Tu par to vispār padomā? Nekur Eiropā neesmu sastapusies ar tādu dažu oficiantu attieksmi kā šeit...Lai gan arī tur oficiantam gadās kādas kļūdiņas, tomēr klients ir svēts un oficiants atvainosies un pat kaut ko uzsauks, ja kaut ko ne tā izdarījis.
Pati senāk strādāju te īru krogā (ne tā pateicīgākā publika) un tējas naudu pelnīju ar laipnu attieksmi. Oficiālā alga bija ļoti maziņa. Protams, arī nogurām, it īpaši, kad naktī pēc slēgšanas vēl bija jāmazgā grīda. Daudzi klienti atstāja lielākas dzeramnaudas vai kaut ko uzsauca, jo bija laipni apkalpoti (neesmu nekāda bārbija, tā kā tipi nebija par smukām acīm vai pupiem:) Vieni klienti - ārzemnieku ģimene bija tik apmierināti, ka palūdza manu adresi un pēc tam atsūtīja pa pastu paciņu ar kosmētikas komplektu! Tikai kā pateicību! Vai Tu ar savu attieksmi esi tādu klientu pateicību pelnījusi? Liekas, ka nē, jo Tu uzskati, ka klientam ir šausmīga attieksme tāpēc vien, ka viņš grib, ienākot restorānā, vispār tikt apkalpots, nevis pats skraidīt, meklēt ēdienkarti...uzminēt, no kā katrs ēdiens sastāv...pats novākt traukus un pie bāra ieliet sev kafiju... Apkalpošana ir oficiantu pamatdarbs nevis kaut kāda ekstra. Arī tramvaja vadītājs nogurst, bet vai viņš tāpēc izlaiž reisu vai kavējas stundu vai never pieturās durvis vaļā, jo slinkums?
Katrs darbs, ko dari, ir jāizdara tik labi cik vien labi vari. Nevienam, uzsveru, ka nevienam klientam nav jādomā par to, cik liela alga ir to apkalpojošajam personālam. Par tādiem jautājumiem kā atalgojums ir jārunā pašam darbiniekam ar savu darba devēju, ja darba apstākļi neapmierina - šis darbs nav priekš tevis. Kā var kaut ko tādu rakstīt - ja redzu, ka neatstās dzeramnaudu - apkalpošu slikti. Tad es teikšu - tu nemaz neesi pelnījis dzeramnaudu! Dzeramnauda ir labas gribas žests, nevis obligāts pienākums - obligāts pienākums ir ēdienkartē norādītā cena. Oficiants, pārdevējs, utml., ir amati apkalpojošajā sfērā - tie apkalpo klientus, neskatoties uz to, cik nīgrs, sapīcis vai sliktā omā ir cilvēks. Visos darbos, kur nākas saskarties ar cilvēkiem, pilnīgi visos - vienlaga esi oficiants, grāmatvedis, uzņēmuma vadītājs, utml., ik pa laikam nākas saskarties ar nīgru klientu, sadarbības partneri, utml. Tev Anna Pētersone patiktu, ja, piemēram, ārsts atteiktos tevi ārstēt, jo nevari atstāt viņam dzeramnaudu jeb precīzāk aploksnīti vai esi atnākusi pie viņa sliktā omā? Nadina, vai tevi drīkst ārstēt proporcionāli tam, cik pa virsu iedod ārstam? Ja necik, tad neārstēt. Ejiet gudrenieces strādāt tur, kur ar dzīviem cilvēkiem maz saskares, tur nebūs grūti, nīgri cilvēki... piemēram, morgā... Padomājiet, ko rakstat.
Es arī esmu dažus gadus strādājusi par viesmīli, no sākuma arī domāju, ka viesmīlis ir glaudāms un paijājams un klienti ir naudas maki, pie tam nepateicīgi. Bet ar laiku es izpratu viesmīļu ētiku, ideju. Ja strādā kaut kādā ieskrietuvē, kur pat neapmāca (tipa Čili pica), tad nav brīnums, ka viesmīļi tā uzvedās un tā domā. Strādājot augstākas klases iestādēs, notiek apmācība, restorānam parasti ir sava koncepcija, standarti, norādīti viesmīļu pienākumi. Un parakstot pienākumu sarakstu, es izlasīju, ka tur bija minēts, ka man tiek maksāts un manos pienākumos ietilpsts ne tikai atnest ēdienu/dzērienu, bet LAIPNI apkalpot katru viesi. Un tā ir jāstrādā, manuprāt, visiem viesmīļiem. Es nestrādāju kaut kādā "Vincentā", kur apgrozās tikai naudīga publika, bet vidusmēra restorānā, kur cilvēki i par cenām brīnījās i gatavu ēdienu gribēja dabūt (kā bistro) utt, bet jāmāk sevi savaldīt un smaidīt. Protams, ja klients paliek rupjš, tad to pašu var dabūt pretī, bet ja cilvēkam vienkārši nav noskaņojuma smaidīt un luncināties ar viesmīli - tā ir viņa problēma, a viesmīlim problēmu nav, jo viesmīlis ir aktieris - vai ar vīru izšķīrās, vai mīļais kaķis nomira, vai nav gulēts jau nedēļu - tas klientu neinteresē un tas viņam nav jāzina. Tā ka uzksatu, ka viesmīlim no sākuma ir jāmaina sava attieksme un tad jācer, ka klients to novērtēs.
Es pati arī esmu strādājusi par oficianti, un esmu sapratusi tikai vienu - kāda būs Tava attieksme pret klientu, tāda paša attieksme būs arī no viņa puses. Kas attiecās uz darbu ar cilvēkiem, esot par viesmīli, daudz ko iemācījos. Jā, es piekrītu, ka šīs darbs ir ļoti smags, bet tas jau ir atkarīgs no tā, kā katrs sevi šajā darbā pozicionē. Es vienmēr centos būt laipna un smaidīga, un es varu pat neatcerēties visus tos klientus, kas pie mums uz kafejnīcu nāca sliktā garastāvoklī, bet gāja ārā smaidot un pēc tam ne vienu vien reizi atgriezās. Tas taču nav grūti - pasmaidīt klientam, pateikt pāris mīļus vārdus, un attieksme un tējas nauda būs pavisam savādāka. Tā taču ir māksla...Ja neesi mākslinieks, tējas naudas nebūs. Protams, manā pieredzē arī ir bijuši gadījumi, kad vēlējos paplāti apgāzt uz kāda īpaši riebīgā klienta galvas, bet vislabākais ierocis šādos gadījumos ir smaids un stipri nervi.
Smaidiet, esiet laipni, tas tiks novērtēts, ticiet man.;)
Kādas muļķības!
Ko tu te tagad želojies??? Es ari stradaju par oficianti, un tad kad saku stradat maksaja 0, 80 sant/st. Nav daudz? Par grutu darbs?Ej tad par sētnieku stradat, 2 st. patirisi ielu un uz majam pie teljuka!!!
Cilveks atnak uz restoranu/piceriju/suda kafeinicu, lai PAEST, nevis klausities vai noprast, ko tev tur sudigi stradat...Nav vinja vaina, ka tev menešreizes vai nav džeka!!!
Nekaad shito nevareju saprast, da par jeb kuru darbu, nep[atik stradat, neesi apmierinats, tad vacies un mekle kas patik, nevis liek klientam sajusties, ka sudam...
Es stradaju par oficiantu jau kadus 5-6 gadus, no 16 g. vecuma un saku stradat Raina bulvara bara, kur taisija kilavmaizes un pardeva leto vodku...Doma baigi patika? DAudz maksaja? Ha, pa menesi, nostradajot no 9-23 maksaja kadus 100LS...
Es uzskatu, ka cilveks kursh strada apkalposhanas sfera nedrikst atnakt uz darbu un radit visiem savu neapmierinato gimi, ir jaaizmirst savas problemas~!!!
Pilnibaa piekriitu, iisteniiba vareetu ne tikai shaadus briinumus pastaastiit par klientu riiciibu, dazjreiz ir tiesam pretigi apkalpot tik ļoti neaudzinātus cilvekus.atnes atrāk, smaidi, kas tev slikts garīgais, piemēram daudziem ir augstas prasības, bet toties viņi tavu skriešanu novērtēs trīskāršīgi, tie kuri no sevīm kko mētā īstenībā pat uz pusi nekas no tā nav, viņš var atnākt uz restorānu stingra pavēlošā tonī ar tevīm runāt, pasmieties par tevīm vai izteikt kādu nievajosu piezīmi, pasūtīt nevis labako, bet dārgāko vīnu, neko no šķirnēm nesaprazdams, kaut viņam tiek ieteikts kkas cits, pēc tam pateikt par ēdienu ko nesmuku-vai nu ka bij par maz vai par daudz, bet vienmēr kkas ne tā, saviem draugiem stāstīt kāds viņš ir varens utt., bet beigās skaitīt pēdējos santīmus un nerunāsim jau nu par dzeramnaudu.Bet ir arī labā puse-tie, kuri tiešām dzīvē daudz ko ir sasniegusi, neminēsim LV pazīstamas personas, kuri bērnībā ir dzīvojuši nabadzībā, bet atnākdami uz restorāni sarunājas ar viesmīļiem kā ar saviem labākajiem draugiem, izsaka komplimentus, un šeit, ziniet pat nav svarīgi, vai viņš atstās vai neatstās dzeramnaudu, vnk ir patīkami kontaktēties ar tādiem cilvēkiem, kuri tevi neuzskata par zemāko klasi, bet gan par sev vienlīdzīgu.tad ir sievietes, kuras mēgina līdz pēdējam nolikt viesmīli, domādamas, ka savu draugu priekšā parādīs cik viņas ir foršas.Jā tad vēl nerunāsim par cittautu restorāniem, kuros strādā pieredzējuši tās tautas pavāri, un tad ierodās kāds, kurš ir tikko bijis piemēram tajā valstī un tad sākas, tas nav tas un tas nav tas, es zinu, es tikko biju, man bij tā, un kad viņam pajauta kas tad tur bij iekšaāviņšpat nespej atbildēt uz to jautajumu...tā varētu rakstīt un rakstīt.tie, kas nav strādājusi par viesmīli, nekad nesapratīs to darbu.Tas ir patīkams tikai, ja ir patīkami klienti.tapēc varbūt cienīsim viens otru!!!
...un kāpēc man kādam būtu dzeramnauda jādod, ja jau maksāju par ēdienu un dzērieniem, kuriem % uzlikts ne pa jokam ???Ja gribēšu, iedošu to dzeramnaudu, bet te jau izskan variants, ka tas bezmaz ir obligāti!!!