Pica Lulū - nelaipna
Gribeju jau sen seit ierakstit savu sudzibu par "Lulu Picerijas" (kura atrodas olimpija) darbinieku.jau ilgu laiku eju tur est jo garso picas sis un tuvak man vina atrodas. Bet dazreiz jau vien nepatikami apmeklett vinu jo loti nelaipna kasiere varda Elina. Vina strada vienkarsi briesmiga ar nepozativu attieksmi nav ne smaids neka nav liekas dazkart ka vinai piespiez so darbu darit. Ja tiesam sadA attieksme turpinas klienti vienkarsi saks baidities un neies pie jums. Ja nevelas stradat tad nestrada bet ne ar tadu attieksmi ka vis vinai ir pa gruti. Tiesam sausmigi ir apmeklet piceriju kad vina strada.
Komentāri (22)
Aizej pati pastāvi 14 stundas pie kases, tad paskatīsimies, kā tu smaidīsi un vai vispār dzīva būsi! Tu picu rīt nāc vai smaidiem mainīties?????
Pilnigā piekrītu Elinas komentam, paskat Princesei smaidiņu sagribējās.
Pareizi Elina!
Es nesaprotu, kāpēc visiem tik vajadzīgi ir tie uzspēlētie neīstie smaidi no apkalpojošā personāla??? Taču neesat bērni un saprotiet, ka ne smaidošais kasieris, ne nesmaidošais nav priecīgi jūs redzēt!!! Ja es nāku ēst, es pērku un ēdu un man pofig, kā kur kas smaida vai nē. Cita lieta, ja pārdod nekvalitatīvu ēdienu, vai nedalej dzērienu, vai apskaita, vai picu nedacep utt. Bet tos smaidus un uzbāšanos man gan nevajag pie ēdiena klāt!
Nu zini, ja es nāku ēst un pie viņiem kaut ko pērku, sagaidu arī attiecīgu apkalpošanu, nevis porciju pasviestu kā sunim, pie tam ar neapmierinātu seju. Laipna un patīkama apkalpošana, man liekas, ka ir viens no veidiem, kā nodrošināt, ka klients atnāks vēl. ja ir slikta apkalpošana, tādai vietai eju ar loku. Tāda vieta ilgi nepastāvēs, jo samazinoties apgrozījumam picērijas īpašnieki to vienkārši slēgs un tad savu neapmierināto seju varēs rādīt spogulim mājās. Nevajag aizmirst ka alga kopsummā tiek maksāta no klientu atstātās naudas attiecīgajā ēstūzī. Uzstādījums vienkāršs - ja jau tik ļoti riebjas darbs, ko dari par samaksu - algu, varbūt nedari to un atļaut strādāt tam, kas to darīs ar prieku. Attopieties - nav vairs treknie gadi, kad klientam bija jābūt pateicīgam par to ka pārdevējs ir pievērsies. Pati regulāri apmeklēju Ulmaņa gatves Lulū - apkalpošana super un vienmēr liela picu izvēle. Olimpijā vienreiz pamēģināju, vairs nekad neatgriezīšos.
Ceru, ka pirmo komentu nav rakstiijusi pati darbiniece Elina, tada gadijumavinai tiesam apkalpojosa sfera nav ko darit.
Nesaprotu sis galejibas - vai nu lidz ausim atnirgts amerikanju tipa smaids vai ari drums koka gimis. It ka nevaretu apkalpot ar normalu, laipnu sejas izteiksmi, jo galu gala tas ir darbs, ko oficianti pasi ir izvelejusies
Kasieres un oficiantes ir divas dažādas profesijas! kasiere tikai iekasē naudu un sviest ēdienu tīri tehniski nevar. Sūdzības tekstā nav nekas teikts par sviešanu vai kādu citu konkrēto nelaipnību - viņai, redz, smaidiņu sagribējās! Vai nu jāraksta saprotami, vai tiešām jāpadomā, uz cirku atnāci vai tomēr uz ēstuvi!
Nu kuru interese sadalijums oficiantese un kasierees? Pamatprincips ir viens - servisa darbiniekam ir jabut laipnam, neviens neliek parspileti smaidiit kaa sokolades zakim, bet vienkarsi normali komunicet..Kas tur tik nesaprotams?
Es neredzu autores tekstā ziņas par sliktu komunicēšanu, viss grozās tikai ar smaidu un mistisko "attieksmi". Ja jau sūdzās, jānorāda, kas tieši bija slikti - runāja slikti, apskaitīja, aplamāja, nepārdeva kāroto... kas? No konkrētikas tik tas smaids vien ir.
Spriezot pec atbilzu pienaksanas atruma, visu "pro" komentaru autore ir temaa mineta Elina, kura nu ir satraukusies par savu darbu.
Neesmu temas autore, bet pilniiba saprotu, par ko vina runa. Sudziba ir tiesi par attieksmi - veljoprojam saja valsti nereti ir sastopams istens padomju serviss - nelaipna apkalposana, biezi sadas damites ar koka gimjiem apkalpojot neizdves ne varda - ne ludzu, ne paldies, ne maksajamo summu var nosaukt; ja klients kaut ko jautaa, tad visbiezak tiek nelaipni atburkskets utt.
Ja tadam kaa tev, Ira, slikta apkalposana saakaas tikai no "runāja slikti, apskaitīja, aplamāja, nepārdeva kāroto... ", tad man Tevis tiesam zel, jo izklausies pec tadas, kas ir mucaa augusi un pa spundi barota, tapec civilizetu attieksmi no cilvekiem nesagaidi.
Man gan skiet, ka tu pati esi viena no sim padomju servisa sniedzejam un uzskati, ka savu darbu padari labi un nesaproti, par ko cilveki sudzas.
Ja Tev vienīgais veids strīdā ko argumentēt ir oponenta aizvainošana, tad ko nu vairs var ar tādu runāt. Protams, visi, kas sūdzībai nepiekrīt vai vēlas ko precīzēt, ir vai nu Elīnas, vai mucā augušie. Dabīgi, citu argumentu taču nav.
Nē, paldies, nekad mūžā neietu strādāt uz apkalpojošo sfēru - lai tādus laipnos dženteļmeņus un smalkās dāmas apkalpotu. Paldies Dievam, ar manu izglītību pietiek, lai strādātu pavisam citu darbu, neošņājot piedegušās picas vai uztraucoties par to, kā kuram mans smaids patīk.
Neviens arī neaizstāv darbinieci - bet gribētos, ja jau publicēts cilvēka vārds un darba vieta, zināt, ko tieši sliktu viņš ir autorei nodarījis. Ar vispārīgām frāzēm visus jau var nomelnot, bet fakti? Ir? Vai tikai emocijas no sērijas "man viņas purns nepatika"?
Well well, teiksu ta, dzivoju ASV 3 gadus un AU 2 gadus un esmu secinajusi, kad dievinu kad apkalpojosais personals mani pasveicina veikala un uzsmaida, restorana ari pavaica hello how are you? Es ta pieradu ka braucot ciemos uz Rigu es tapat veikalos pasveicinu pardevejas un kafejnicas oficiantes, bet mani biezi ignore un pilniba pat neko nesaka, bedigi tas, jo es domaju ka varbut laba atieksme no klienta puses uzlabotu vinu dienu. Varbut esmu naiva, bet uzskatu ar smaidu var padarit otra cilveka dienu priecigaku:)
ASV ir ta, ja tu nemaki pieklajigi iztureties pret klientu, tevi vienkarsi atlaidis no darba, ja ta butu Riga, viss apkalpojosais personals varbut saktu smaidit un sveicnat klientus. Laikam tas jau nav gaidams Latvijas tuvakaja vesture, jo cilveki ir parak nelaimigi un neapmierinati... Es pati tada biju, bet kad padzivoju citur sapratu, kad ar smaidu un pozitivu atieksmi talak tiksi un busi laimigaks!
Aizej kāderiz uz Lulū un paskaties - vai tur ir oficiantes un kasieres - tā pati persona, kas saliek picas uz šķīvja un pasniedz klientam, tā arī izsit čeku. Nesaskatīju, ka kāds no pirmo kometāru autoriem būtu kaut ko mēginājuši noskaidrot, tikai visi barā metās noriet Lieni, jo tai ir nepieņemama nelaipna apkalpošana ( atkal - visi metās uz atslēgas vārdu - smaids, ka kasiere nepasmaidīja, bet padomājiet, kas ir nelaipna apkalpošana). Līdz laipnai apkalpošanai diemžēl mūs valstī ir tālu un domāju, ka uzņēmumiem, kuru darbinieki atļaujas nelaipni izturēties, draud drīza filiāļu slēgšana, ja vien tā savu politiku personāla izvēlē nemainīs. Ir viena nianse - darbs, ko tu dari, ir jādara labi un visi nevar strādāt sfērās, kas nav saistīti ar klientu apkalpošanu, tāpat kā arī sētnieki, sanitāri un citi mažka kvalificētu darbu veicēji ir vajadzīgi. Pie tam - strādājot sfērās, kas nav saistīta ar apkalpošanu, ir jābūt savstarpēji laipniem - vai tad uz savsatrpējām attiecībām kolektīvā laipnībai nav jābūt? ar oponenta - sūdzības iesniedzējas aizvainošanu kā reiz nodarbojas lielākā daļa komentāru rakstītāju, tā ka secinājumus izdariet paši.
Ira, nezinu, kur Tu ar savaam latviesu valodas gramatikas zinasanaam stradaa, bet lai Tev tur veicas. Savus argumentus izklaastiiju, bet izskataas, ka Tev tie vai nu nav saprotami vai arii neskiet pietiekami, taapeec arii pieziime par mucu un spundi. Varu arii paarfraazeet un teikt, ka nekur daudz neesi bijusi un neko daudz neesi redzejusi, taapeec teemaa mineeto attieksmi uzskati par normaalu.
Protams, pieprasiit, lai Latvijaa buutu ASV servisa standarts, nav iipasi reaali, bet videejam Eiropas servisa liimenim jau nu vajadzeetu buut. Kaa piemeeru varu mineet B-Baaru Doma laukumaa. Nav no taam smalkaakajaam vietaam, bet personaals tur vienmeer ir loti laipns, visu izskaidro, straadaa aatri un, starp citu, bez sastingusa plastmasas smaida uz luupaam, bet vienkaarsi nodrosinot patiikamu cilveecisku komunikaaciju.
Ja Eliina no Lulu Picas to nevar vai negrib izdariit, tad vabuut tiesaam vinai sevis pasas un liidzcilveeku labaa buutu veerts pamekleet ar klientu apkalposanu nesaistiitu darbu..
Hmm, tu buutu vairaak uz savu pareizrakstiibu un gramatiku vairaak lureejis, pretiigi lasiit. Vismaz neliistu visur, analfabeets!
To Fhfb
Es nelienu visu, komenteju tikai to, par ko ir viedoklis. Atskiriba no Tevis, jo Tu komentee komentaarus.
Kas tiesi Tev manaa gramatikaa un pareizrakstiibaa nepatiik? To, ka manam kompim nav garuma un miikstinaajuma ziimju, ceru, ka saproti, taapeec arii dubultie burti, bet kaadi tiesi ir Tavi iebildumi?
Bet kaadi tev ir iebildumi par Iras rakstiito? Cilvim ir gan viedoklis, gan gramatika ok, ko tad vinjas komentaarus komentee gramatikas jomaa? Tikai taapeec, ka runaa pretii, nepiekriit tev un autoram, bet teikt nav ko, taad uzreiz gramatiku jaapiemin, taa? It kaa te buutu gan autoram gan citiem gramatika 100%, bet piesienies par to tikai tam, kas nebija ar tevi vienispraatis.
Ak, mēs nabaga letiņi! Mums līdz augstam komunikācijas līmenim vēl augt un neizaugt! Attopieties reiz! Esat taču Latvijā! Neviens Jums te nesmaidīs par pliku paldies!
kas tev te gramatikas pulciņa piekritēju saiets? izlasīji, butību saprati- staigā..., endzelīns atradies.
Piekrītu, ka vajadzētu būt patīkamai abpusējai komunikācijai.
Bet runājot par salīdzinājumiem(un mums ļoti patīk salīdzināt :) ) ar eiropas vai amerikas attiecīgo jomu, tad manuprāt salīdzinot viena līmeņa robežās (fast food - fast food, bāri-bāri, restorāni-restorāni u.t.t) mums- Latvijā dažkārt ir pārspīlētas prasības pret apkalpojošo personālu.Nesaku, ka visas, bet bieži vien komentāros vai rakstos parādas "dīvaini" argumenti, kāpēc attiecīgās vietas darbinieks ir bijis nepiemērots.
Par "štatiem " nezinu, bet salīdzinot ar rietumeiropu (francija, beļģija, vācija -par pārējām valstīm nezinu) -mēs latvieši esam jūtīgāki pret tādām lietām kā piemēram - "viņš/viņa tiko smēķēja un nenomazgāja rokas!", "viņš/viņa slikti pārzin valsts valodu!"(kautgan piekrītu- Francijā arī bez tā nevar), "sajaukts pasūtījums!", "aizmirsa atnest dakšiņu!!-nelietis(drošvien ņirgājas par mani!!!)" u.t.t :) Īsāk sakot, tur cilvēkiem bez konkrētā pakalpojuma vai preces vajag mazāku "pievienoto vērtību".
Bieži vien ir sajūta, ka daļa klientu mēģina "spēlēties" restorānos, bāros, klientos nevis -paēst, iedzert, pabūt ar draugiem.
P.s
Mans komentārs drošvien šeit ir mazliet "offtopic", jo nav -ne par Lulū picu, Elīnu un viņas smaidu vai ne-smaidu, bet principā šo komentāru varēju atstāt gandrīz zem jebkura raksta, kas ir atrodams šajā "lapā" un ir veltīts apkalpojošai sfērai.