Pārtikas veikals Lidl - Kā pircēju var uztaisīt par idiotu!
27. Februārī 19-04 iepirkos Liepājas Ezermalas 3a lidlā. Čekā kasiere 71. Pirkums šoreiz nebija no lielajiem, maksāju ar karti un tāpēc īpaši nepiegriezu vērību apmaksas summai. Atbraucot mājās un izpētot čeku iestājās apjukums: ziema it kā jau aizgājusi, bet es esmu nopircis sieviešu slēpošanas cimdus! Sīkāk papētot atklāju, ka tūlīt aiz pastētes ar cepeti ir šie cimdi. Pastētei bija atlaide, pirku divas. Čekā viena. Otras vietā šie cimdi. Es savos 70 gados varētu pasmieties, bet 12,99€! Ja noņem pastētes cenu 0,99 – 0.33 lidl+ atlaidi, tad mans zaudējums 12,30€. No man maksāt faktiskās maksāšanas summas 16,03€ šis tomēr ir nelabs pārmaksāšanas procents! Nākamajā dienā 28. Februārī speciāli braucu uz šo lidlu lai skaidrotos. Pie kases palūdzu kādu no administrācijas, jo kasiere 45. Neko nemācēja paskaidrot. Atnāca jauna meitene, piespraustā vizītkarte visu laiku tika it kā pat slēpta no manis. Izskaidroju savu pretenziju, mani ļoti pavirši uzklausīja, vairākkārtīgi tiku pārtraukts. Vainīgi esot kodi, man tas jāsaprot! Man līdzi bija abas šīs pastētes, piedāvāju vēlreiz noskenēt, varbūt šī kodu kļūda ir vēl kādai pastētei, vai vismaz atrast šo kļūdaino kodu. Radās iespaids ka jaunajai dāmai vispār nekas neinteresē, jutās stipri traucēta. Strupi nokomandēja kasierei atmaksāt pārmaksāto. Diemžēl 45. Kasiere labu brīdi trenējās ar kases aparātu, bez rezultātiem. Rindā stāvošie sāka palikt nervozi, tā vietā lai īsi paskaidrotu notiekošo, slepenotā “administratore” norādīja uz mani, ka es esot vainīgs pie kavēšanās. Atgādināju, ka man it kā būtu jāsamaksā par otru pastēti, labi, ja jūs tā gribat – tāda atbilde. Jaunā Dāma centās mani pierunāt atdot kļūdaino čeku. Nolēmu to kā pierādījumu vēl paturēt, ja reiz ir tādas tiesības. Čeks tika it kā nokopēts. Lieki paņemto naudu izmaksāja, varot iet. Bija ļoti nepatīkami klausīties pamācību, lai es turpmāk esmu uzmanīgāks! Es? ! Vai 71. Kasierei nevajadzētu vizuāli kontrolēt ko skeneris izsit? Pastēte un cimdi, kurus neesmu pat redzējis, nav nemaz tik līdzīgi. Un kura pastēte maksā 12,99€? ! Jebkurā gadījumā “administratore” centās iestāstīt ka vaina ir manī! Man bija jājūtas par kaut ko vainīgam, nepatīkamas bija strupās ar atklātu nicinājumu sniegtās atbildes ne uz visiem maniem jautājumiem, sarunas laikā nemitīgi tika kārtota un izrādīta zelta aproce, laikam šādi pasvītrojot manu nabadzību un niecību dēļ ~12€….. Skumji, šobrīd aizvainojums ne jau par kļūdaino kodu, bet gan par attieksmi kā trīs reiz jaunāka par mani, iedomīga esot savos “augstumos” zeltos apkārusies princese, uztaisīja mani par idiotu…..
Komentāri (9)
Vajag sekot līdzi pirkumiem, lai citu reizi nerastos pārpratumi.
Ar citiem vārdiem, "uzticies, bet pārbaudi".
Ne jau par pirkumu, bet par administrācijas attieksmi ir šis cepiens!
Tirgotājiem vajag strādāt ar saviem darbiniekiem nevis laist pie naudas iekasēšanas neapmācītus. Pircējam nav pienākuma pārbaudīt kasieris darbu. Tāpat jau viņš par visām precēm samaksā milzīgu uzcenojumu.
Kurš tad tur sēdēs pie tās kases un darīs to suņa darbu? Uzskatu, ka pilnībā jāpāriet uz pašapkalpošanās kasēm, kuras uzrauga pa kādam kasierim, kā tas ir maksimā, rimi.
Protams, situācija par pastētēm ir nepatīkama un izveidojusies kļūda dīvaina. Domāju varbūt tiešām neskenējās un kasiere vadīja ar roku, nokļūdoties pat 1 ciparu var sanākt cita prece . Bet par komunikāciju izskatās ka abi nav bez vainas.
Ja klients sāka justies zemāka statusa, tad ieslēdzās automātiski aizsardzības mehānisms-paaugstinājās balss tonis, saka meklēt automātiski otrā trūkumus-atrada zelta rotaslietas, kas traucēt. Darbiniece nedomāju, ka bija augstprātīga, vienkārši jutās apdraudēta un varbūt nebija pieredzes strīdu risināšanā .Izvēlējās klusēt, lai vēl vairāk nesadusmotu. Pati stresoja -sāka aiztikt, grozīt rokassprādzi. Citi cilvēki stresa ietekmē matus glauda, kaut ko knibina, sakrusto rokas...tīri dabiska reakcija.
Vēlreiz atgādinu: runa nav par "pastētēm", bet par attieksmi. Ak nu jau abi pie vainas?! Nevajag muldēt par notikušo ja pats neesi bijis klāt. Darbiniece var nejusties "apdraudēta", mūsu ģimene (8x cilvēki) šo veikalu vairs neapmeklējam.
Es neesmu nevienā pusē, neaizstāvu pat nevienu darbinieku un veikalus ...u.t. Piekrītu, šī komunikācija no pārdevēja puses nebija uzdevumu augstumos. Taču zinu kāda situācijas var izveidoties klientu apkalpošanā-visu laiku ir pozitīvi, atsaucīgi pret klientiem un cik ātri viens nepareizs vards, darbiba kadā situācijā var sabojāt daudz. Vēlējos paradīt abas puses izjūtas, jo veikals ir sabiedriska vieta, satiekas dažādi cilvēki. Izprotot abas puses ir veiksmīgāka komunikācija, jo esam iecietīgāki. Es to nesaku tikai par veikalu, bet jebkur kur mēs ejam un darām.
Mani vienmēr ir kaitinājušas šīs Lidla jaunās kasieres, kas iedomājās no sevis karalieni tronī. Izcila augstprātība brīžiem! Arī man ir bijuši konflikti un nesaprašanās pie kases. Kādreiz aizmirstas aktivizēt tos ģeniālos kuponus, ir normāli cilvēki kasē, kas to aizrāda un atgādina. Liepājas Ezermalas veikalā viens jauns vīrietis nekad to nedara. Otrs jauneklis vienmēr laipns un izpalīdzīgs. Žēl ka šobrīd nevaru precizēt kurš ir kurš. Bet sīkas apčakarēšanas jau nemitīgi. Ja vienu dienu pa kuponu ko nopērc lai pamēģinātu, otrā dienā pa dārgo, drīksti tikai vienu reizi pirkt. Augļos, īpaši zemenēs, bieži ir bojājumi. Šis veikals mani ir iemācījis tūlīt pēc samaksas tur pat pie kases visu pārbaudīt...