AtrisinātaH&M - Slikts serviss
01.02.2019. ap pulksten 17.20 tirdzniecības centrā "Alfa" es un vēl 2 meitenes apmeklējām veikalu H&M. Šajā veikalā viena no meitenēm izvēlējās džemperi un devās to uzmērīt ģērbšanās kabīnē. Es un otra meitene devāmies līdzi. Pēc tam pirmā meitene izvēlējās nopirkt šo džemperi. Pēc pirkuma mēs devāmies uz citu veikalu. Šajā veikalā es stāvēju rindā, lai norēķinātos par savu izvēlēto preci, kad pie mums pienāca apsargs un teica, ka mēs no veikala H&M esam iespējams nozagušas kosmētiku un zeķes. Apsargs mums palūdza iziet no veikala, lai pārbaudītu somas. Kamēr es maksāju par precēm, tikmēr manas draudzenes bija izgājušas no veikala, kur jau gaidīja kasiere, kura nosodoši nopētīja un apgalvoja, ka šīs ir tās meitenes, kas zagušas tikai trūkstot vēl viena. Uz to viņai tika atbildēts, ka trešā pie kases norēķinās. Kā pamatojumu šai apsūdzībai, kasiere minēja to, ka mēs no veikala esam izgājušas apmēram tajā pašā laikā, kad konstatēta zādzība. Kad es iznācu, meitenēm veikala vidū, kur visu laiku iet garām cilvēki, tika pārbaudītas somas, čeki un iepirkumu maisiņi, arī man. Kad kasiere neatrada meklēto, viņa neatvainodamās pateica "Nu labi, neizģērbšu jūs" un aizgāja.
Mūsuprāt, šī rīcība bija ļoti nepieklājīga. Pirmkārt, kā apsargs un veikala darbiniece varēja zināt, kurā veikalā mēs atrodamies? Vai tas nozīmē, ka viņi ar kamerām bija izsekojuši, kur mēs ejam? Ja tā, tad tikpat labi varēja paskatīties, kas ģērbšanas kabīnēs ieiet ar zeķēm un kosmētiku, kurām pēc tam tika noplēsts iepakojums un cenu zīme.
Otrkārt, veikals, kurā atradāmies (Mango) tirdzniecības centrā "Alfa", atrodas gandrīz pie paša informācijas centra, kur apgrozās visvairāk cilvēki. Daudzi cilvēki varēja redzēt, kā mums tiek pārbaudītas somas, kas bija ļoti pazemojoši.
Treškārt, kasiere mums tā arī neatvainojās par sagādātajām neērtībām, bet gan joprojām, nosodoši skatoties, aizgāja. Mēs īsti nesapratām, vai viņa domā, ja mēs šīs lietas būtu nozagušas, tad mēs viņas liktu kabatās vai zem apģērba? Diemžēl mēs viņas vārdu nezinām, bet tikai kodu, ar kādu viņa pārdod preces, kurš mums ir čekā no iepriekšējās iepirkšanās H&M veikalā. Koda numurs ir 345119. Čeka numurs ir 8612.
Pēc šī starpgadījuma, mūsuprāt, mums pienāktos morālā kompensācija, jo mēs tikām pazemotas, mums tika sabojāts garastāvoklis un kasieres attieksme bija ļoti nepieklājīga.
H&M sazinājās ar mums un kā kompensāciju piedāvāja dāvanu kartes. Saņemot dāvanu kartes, H&M darbinieki mums atvainojās par sagādātajām neērtībām.
Komentāri (4)
Nekāda morālā kompensācija Jums nepienākas, jo pārdevēja un apsargs pildīja savus darba pienākumus, kuros ietilpst arī fakta pārbaude uz aizdomu pamata. Jautājums, cik ētiski pārbaudīt faktu bija citiem apmeklētājiem redzot, taču arī tas nav pret noteikumiem, cik man zināms. Ne vienmēr ir iespējams nodrošināt diskrētu mantu pārbaudi bez lieciniekiem. Pieklājīgi atvainoties gan vajadzēja, tas tiesa. Protams, nepatīkami apzināties, ka tiekat turēti aizdomās, taču pārdevējas pienākumos ir turēt acis vaļā un rīkoties maksimāli aktīvi, lai mazinātu preču iztrūkumu veikalā.
Apsargam un kur nu vēl kasierei nav tiesību kratīt cilvēku un rakņāties viņa mantās. Apsargs var tikai aizturēt cilvēku un izsaukt policiju, ja ir pamatotas aizdomas par zādzību. Iesaku griezties pie jurista.
Apsargs var aizturēt personu gadījumā, ja rodas aizdomas par zādzību. Šādā gadījumā viņš var lūgt pircēju atsevišķā telpā uzrādīt personīgās mantas. Ja tas būs bijis pārpratums, apsargs atvainosies, un pircējs varēs doties tālāk. Ja būs notikusi zādzība, tiks izsaukta policija. Jāpiebilst, ka pircējam ir tiesības arī atteikties uzrādīt personīgās mantas, lūdzot pieaicināt policiju.
===
Ja persona nav sasniegusi 14 gadu vecumu, tās personīgās mantas drīkst pārbaudīt tikai šīs personas vecāku vai likumisko pārstāvju klātbūtnē ar viņu atļauju. Ja nav klāt minētās personas vecāku vai likumisko pārstāvju, apsardzes darbinieks izsauc Valsts policiju
===
te nu hm pārdevēja un apsargs ir kārtīgi 'izpildījušies'. juridiski jau viņi pateiks, ka meitenes 'piekrita' pārbaudei uz vietas.
Pat ja viņi tā pateiks, tik un tā iesaku meitenei griezties pie jurista. Viņa gan pateiks, ka bija hm darbinieku maldināta, ka viņai ir pienākums uzrādīt mantas un tas bija darīts spiediena un apjukuma rezultātā, jo apkārt bija pūlis. Pie tam, kā Jūs norādāt tas būtu jādara atsevišķā telpā, taču ne pūļa vidū. Un vēl, kā izriet no teksta, kratīšanu veica kasiere, nevis apsargs, turklāt publiski apsaukāja meitenes par zagļiem.