Dato.lv - Nekvalitatīvi nokomplektēts dators
Sveicināti! Sadarbojoties ar Rīgas datoru veiklu dato.lv saskāros ar lielu problēmu, kad tika saņemta pasūtītā prece. 2019. Gada oktobra mēnesī biju iegājis dato.lv veikala oficiālajā majaslapā www.dato.lv, lai noskatītu sev jaudīgu spēļu datoru, tā sakot, nauda bija iekrāta un nodomāju, ka ir laiks pieteikt “spēļmantiņu”. Domāts – darīts. Uzmanīgi izpētot piedāvātās datoru konfigurācijas, izvēlējos datoru, kas sastāv no komponentēm, ar kuru palīdzību varēšu gan spēlēt visas jaunākās spēles ar maksimālajiem grafiskajiem uzstādījumiem, kā arī montēt video failus un strādāt ar programmām, kuras pieprasa no datora samērā daudz resursu. Pasūtīju preci, veicu priekšapmaksu un nākošajā dienā saņēmu zvanu no dato.lv veikala. Telefona sarunas laikā noskaidrojās, ka daudzas no komponentēm būs samērā ilgi jāgaida, bet veikals piedāvāja alternatīvu variantu, manis pieteikto komponenšu vietā veikala personāls vēlējās ielikt citas datora komponentes. Nokalusoties uzmanīgi inofrmāciju par sastāvdaļām, kuras tiks ievietotas un instalētas sistēmbloka kastē, es nodomāju, cik labi, ka manis pieteikto komponenšu uz vietas veikalā nebija pieejams, jo veikala darbinieki piedāvāja ielikt sistēmbloka kastē vienas no jaudīgākajām un jaunākajām datora komponentēm, tādā veidā nodrošinot maksimāli efektīvu un ātru datora darbību, protams, par piemaksu. Es ar leilāko prieku piekritu šim darījumam, par cik sapratu, ka veikala darbinieku piedāvātais variants bija daudz izdevīgāks un labāks, nekā manis iedomātais. Samaksājot par datoru vairāk nekā 1500 euro un saņemot apstiprinājumu par priekšapmaksas sekmīgu pabeigšanu no veikala dato.lv puses ar entuziasmu un neviltotu prieku gaidīju jauno datoru savā dzīvojamajā telpā, kuru biju norādījis, veicot pasūtījumu. Sakomplektētais dators atnāca ļoti īsā laika periodā – 4 dienu laikā kopš datora pieteikšanas brīža. Datora programmatūru un microsoftoffice es izvēlējos instalēt paša spēkiem, tāpēc teicu, lai veikals tikai saliek un saslēdz datora komponentes tā, kā tām ir jābūt un jāstāv datora sistēmbloka kastē. Sagaidījis datoru, pieslēdzu pie monitora un nolēmu ieslēgt, lai sāktu nepeiciešamās programmatūras instalāciju un te saskāros ar pirmajām grūtībām. Pieslēdzot datoru bez programmatūras pie monitora, monitoram ir jāuzrāda datora sistēmas raidītais signāls, uzrādot bios setup logu un informāciju, ka datorā nav ieinstalētas programmatūras un to ir nepieciešams izdarīt. Bet pēc sistēmbloka pieslēgšanas pie datora monitora, monitors neuzrādīja gaidīto video signālu, kā dēļ nevarēju sākt programmatūras uzstādīšanu. Sākumā biju domājis, ka, iespējams, nepareizi savienoju sistēmbloku ar datora monitoru, izmēģināju dažādas ligzdu pieslēgšanas iespējas starp sistēmbloku un datora monitoru, taču nekas nemainījās. Tad es sāku domāt, ka, iespējams pie vainas ir mātes plate vai video karte un nolēmu atskrūvēt sistēmbloku, lai apskatītu, vai kastē ir ievietotas un saslēgtas visas datoru komponentes.
Atverot sistēmas bloka kasti es uz brīdi “nobālēju”, tā kā biju šokēts par to, kā sistēmas bloka kastē bija saliktas datoru komponentes, radās tāda sajūta, ka komponentes tika vienkārši “samestas” datora kastē un aši pieskrūvēts vāks, kamēr komponentes nebija sākušas birt ārā. Lai gan dato.lv personāls telefona sarunā mani bija iedrošinājis, ka visas datoru komponentes tiks saliktas savās vietās un datora darbība tiks testēta, lai pārliecinātos, ka visas datoru komponentes ir pareizi saslēgtas un savienotas savā starpā. Taču reālajā dzīvē radās sajūta, ka dato.lv darbinieki vienkārši atvēruši sistēmbloka vāku, ielikuši tajā sastāvdaļas un aizvēruši ciet, nemaz netestējot datoru uz darbību. Pagāja labs laika sprīdis, kamēr es uzmanīgi un akurāti saliku komponentes “sliedēs” un stiprinājumos, pie reizes apskatot, vai komponentes ir veselas un viņām nav novērojami fiziski bojājumi. Pieslēdzu un tad monitors sāka uztvert ilgi gaidīto signālu un pēc kā es sāku instalēt visu nepieciešamo programmatūru datora darbībai.
Tagad dators strādā nevainojami un tik tiešām nav tādu uzdevumu, ar kuru šis dators netiktu galā.
Kopumā raksturojot ceļu no datora pieteikšanas brīža līdz kaujas gatavībā esoša datora ieslēgšanas brīdim varu teikt, ka izjūtu divējādas emocijas. No vienas puses esmu ārkārtīgi priecīgs par tik jaudīgu datoru, kurš ar jebkuru uzdevumu tiek galā, taču no otras puses neesmu apmierināts ar to, kā datora sistēmbloka kastē tika saliktas komplektējošās sastāvdaļas. Nekas šausmīgs nebūtu noticis, ja dators tiktu piegādāts nevis 4 dienu laikā, bet gan ilgākā laika periodā (saprāta robežās, tas ir, līdz 30 kalendārajām dienām) , tā sakot, labāk ilgāk, toties kvalitatīvāk. Es kā klients būtu priecīgāks un pateicīgāks, ja es būtu pagaidījis kaut vai tās pašas 14 kalendārās dienas, toties pie datora sekmīgas pieslēgšans pie monitora un paša datora iedarbināšanas konstatētu, ka viss ir kārtībā un ka dators ir sakomplektēts pēc visdziļākās sirdsapziņas, nevis piegāde 4 dienu laikā, tacu datora stāvoklis kā manā situācijā, kad video signāls netiek translēts un atskrūvējot sistēmbloka vāku konstatēju, ka komponentes ievietotas nekorekti. Tāda veida kļūda man kā klientam izraisa diskomfortu un pazeminās uzticība attiecībā pret dato.lv veikalu kā pret preču un pakalpojuma sniedzēju, jo, veicot priekšapmaksu, biju gaidījis, ka sastapsos tikai ar vieniem plusiem un komfortu, bet saskāros ar nekvalitatīvu komponenšu uzstādīšanu un ierīkošanu, kas, manuprāt, tik dārgas un jaudīgas klases datoriem no veikala puses ir nepieņemami, jo klients ir tas, kurš nes kompānijai peļņu, maksājot par preci naudu, bet, ja klientu kaut kas neapmierina, tad viņš ar laiku sāk domāt, vai ir vērts iepirkties veikalā, kurā reizi jau iepirkos un saskāros ar nekvalitatīvu preces izgatavošanu. Ja klients nolemj pēkšņi iepirkties citā veikalā vai izmantot citas firmas pakalpojumus, tad esošā firmā zaudē klientu, kas nozīmē ar peļņas zaudējumus.
Sakarā ar to vēlos vērsties pie dato.lv personāla. Lūgums preces noformēt ar lielāku akurātumu un uzmanību, jo kvalitatīvs serviss nozīmē ne tikai laipnu vārdu izteikšanu klienta adresē un saldu solījumu garantēšanu, bet arīdzan profesionāla darbība brīdī, kad tiek sagatvota prece vai sniegts pakalpojums klientam, pēc kura uz klienta sejas var rasties neviltots smaids, kas radīs klientā patīkamu iespaidu par jūsu veikalu gan no personāla attieksmes pret klientu viedokļa, gan no personāla profesionālās darbības un kompetences viedokļa un smaidīgs klients vienmēr vēlas atgriezties uz veikalu, firmu vai uzņēmumu, kurā viņam tika sniegts maksimālais komforts sākot no brīža, kad klients izveidoja pirmo kontaktu ar pakalpojumu vai preču sniedzēja personālu līdz pat brīdim, kad viņš samaksāja naudu un pretim saņēma maksimāli kvalitatīvu preci vai maksimāli efektīvu pakalpojumu.
Pievienot komentāru