SIA "MK Trade" - Garantijas anulēšana
Situācija sekojoša:Manas draudzenes māte 2012. gada 1. oktobrī iegādājās portatīvo datoru veikalā RD Electronics, Liepājā uz nomaksu uz diviem gadiem. Viss sākās ar to, ka 3 reizes nesām datoru atpakaļ uz veikal un mainījām, jo nebija iespēja uzstādīt operētājsistēmu, līdz trešais dators, kuru veikalā mums apmainīja, bija strādājošs.Kā paredz MK noteikumi, datoram tika dota divu gadu garantija. 2013. gada 15. oktobrī ar defektu tas tika nogādāts servisa centrā SIA "ServiceNet LV" Liepājā, kuru tirgotājs uzrādīja kā garantijas remonta veicēju. Pēc garantijas remonta, nepilnu gadu ar datoru nebija nekādu problēmu, līdz 2014. gada septembrī dators sāka pastiprināti karst, kā rezultātā sāka nedarboties daži no klaviatūras taustiņiem. Dators tika nogādāts veikalā, kur pārdevējs to nosūtīja uz Rīgu garantijas remonta veikšanai, ko pamatoja ar to, ka pirmo gadu garantijas remontu nodrošina ražotājs, otro- pārdevējs. No tā izriet, ka datoru apkalpoja divos dažādos servisa centros.Pēc neilga laika pienāca telefona zvans no servisa centra, kur datora īpašnieks tika informēts par to, ka garantijas remonts ir atteikts, jo datora iekšējā uzbūvē trūkst 1 skruvīte, kas liecina par patvaļīgu iejaukšanos datora uzbūve, kas, savukārt, kalpo par iemeslu garantijas anulēšanai.Dators tika atsūtīts atpakaļ uz Liepājas veikalu un tika telefonsarunā tika pieminēts, ka lai to saņemtu būs jāmaksā 50- eiro par diagnostikas veikšanu. Tika rakstīta sūdzība uz "MK trade" SIA, par to, ka patērētājs nevar nest atbildību par to, kas ar preci notiek, kad tā atrodas garantijas servisā. Uz šo sūdzību tika saņemta rakstiska atbilde, kurā pārdevējs atsakās veikt garantijas remontu, jo ekspertīzes laikā ir atklāts, ka datora uzbūvē trūkst nu jau trīs skrūves. Šobrīd ir radusies konflikta situāciju starp klientu un pārdevēju par to, kurš ir atbildīgs par remontu, kas tika veikts pirmajā servisā.Sazinājos ar PTAC un tur, pēc ilgām diskusijām, piesaistot arī juristu, pie kopsaucēja nenonācām un PTAC pārstāve paziņoja, ka konkrētajā situācijā nespēj palīdzēt, jo viņu praksē līdzīgu gadījumu nav.Labu gribēdams, ''MK Trade" atbildēju ar ierakstītu vēstuli, kurā pieprasīju, lai atsūta pirkuma līguma kopiju, kurā ir atrunāti garantijas nosacījumi, kas pierāda, ka šādu strīdu gadījumos patērētājam ir jāsedz visi izdevumi, kas saistīti ar datora preces un diagnostikas veikšanu. Vēlos arī saņemt pilnus diagnostikas rezultātus, tai skaitā, defektu, kas izraisa darbības problēmas, kuru dēl dators tika nodots atkārtotam garantijas remontam.Sobrīd jau otro mēnesi gaidu atbildi. Mierā nelikšos. Nākamais solis, došos pie jurista
Komentāri (4)
Nu, viena lieta, ko var darīt, ir sazināties ar ražotāja pārstāvi. Kas tā bija par iekārtu? Ja ir pārstāvniecība Latvijā, tad iespējams veikli var situāciju kustināt no nulles punkta!
Portatīvais dators HP. Pie dokumentoiem ir izziņa no pirmā remonta, kuru veica ražotājs.
Ja tas ir dators HP, tad Latvijā tiem ir pārstāvniecība, uz kuru var uzzvanīt un visu labi noskaidrot par tēmu, vai pārdevējs tev nekarina makaronus uz ausīm.
Kāpēc otrajā reizē kad saplīsa nenesu atkal uz to pašu servisu? Caur pārdevējiem lietas kārtot vienmēr ir čakarīgi. Ja Tev vēl Liepājā serviss ir praktiski ap stūri, tad vispār nav skaidrs, priekš kam nes pārdevējam.
Pirmo reizi nesu uz veikalu, aizsūtīja uz servisa centru mani. Otrajā reizē nesu uz servisa centru, aizsūtīja uz veikalu, jo teica, ka ražotājs paredz viena gada garantiju, otro gadu nodrošinot pārdevējs. Zvanīšu ražotāja pārstāvim un mēģināšu tur ko noskaidrot.