Veikals " Rito ", Mols - Ļoti slikta attieksme pret darbiniekiem un arī klientiem
Veikals " Rito ", t/c " Mols " varētu būt ļoti prestižs un apmeklēts. Bet nopietna problēma ir veikala vadītājā, Ivitā Bielē, un viņas draudzenē un pārdevējā, Mirdza Graudiņā.
Abas darbinieces spēj izvērst vētrainu mobingu pret jaunākajiem darbiniekiem.
Tā no pieredzes. Ierados tur strādāt pilna apņēmības, atvērta draudzībai un izpalīdzībai. Sagaidīja mani veikalā noputējušas glāzes un bezgaumīgi noformēti plaukti. Protams, putekļi nekad nav mani biedējuši. Ir jau jāsaprot, trūkst darba rokas, tāpēc jau mani pieņēma darbā. Pirmās trīs dienas tīrīju un pucēju, lai glāzes spīd, un ir vilinošas pircējam. Pirmajā nedēļā tika atvesta arī prece. Ļoti gribēju piedalīties tās pieņemšanā. Uz ko saņēmu " draudzīgu " mirdzas Graudiņas tekstu: " ieva, pieņem preci, lai šitā - panēsājas ". " nēsāties man protams nav problēmu, tikai tā uzrunas forna atgādināja kādu kastu sistēmu. Ar nēsāšanos bija domāts, ka kolēğe ieva pieņems preci, bet man tā visa jāizliek veikala plauktos. Bet izrādījās, tās bija vēl tikai puķītes. Šī veikala politika ir uzbūvēta tā, ka pārdevējas sev algu pelna, apkalpojot klientus. Un te nu sākās. Kamēr es " panēsājos " zālē ar klientiem, mirdzas kundze stāv pie datora un spēlē spēli ar krāsainām bumbiņām. Kad klients tuvojas kasei, mirdzas tante ir klāt, un ievada kasē preci ar savu kodu. Viņa jau ļoti strādā. Ja it speciālists gan būtu papētījis darba datora noslodzi, tad bieži atklātu - kāršu spēli datorā, krāsainu bumbiņu dzīšanu utt. Uz ko vadītāja ivita atbildēja, nu jā ir mums rutīna iestājusies. To gan varēja redzēt pēc putekļainajiem traukiem, arī bez vārdiem.
Bet tas vēl ar rutīnu, netīrām glāzēm stendos nebūtu viss. Mirdza graudiņa reti kuram klientam apjautājās, vai tas ir veikala klients. Tagad klienta kartes bija daudziem nederīgas. Jo bija nepieciešamība pārreģistrēties, kā klientam. To var izdarīt uz vietas. Un tad, pārdevējs var jūs aplaimot ar - 6%. Nav daudz, bet tāpat tīkami. Izrādās, Mirdza, klientus izvērtējot pēc deguna. Iespējams, ja deguns līdzīgs viņai, tad dod atlaidi, ja šķībs vai strups un nepatīk, tad lai tik maksā pilnu summu. Bet vēl jautrāk, kad saiņos jums dāvanas, kā klientam, papētiet, vai jums tiks iedots kases čeks, par dāvanu saiņošanu? Visticamāk, šad un tad - jā, bet šad un tad - nē. Acīm redzami, administrācija nespēj izsekot šim materiāla patēriņam, un var droši no klienta pajautāt 5€ par saiņošanu, bet neiereģistrēt tos kasē. Tā mēnesī, abām sanāk labs " bonusiņš " ceļa izdevumiem un darbā kafijai. Jūs domājat ka tikai mirdza spēj likt " jums panēsāties"? Nē! Arī vadītāja, Ivita jūs mobingos. Tā ar kādu klientu ilgi runājām par katliem. Mani uzklausot, klients teica: padomāšot, un aizgāja. Laikam bija pastaigājis citos veikalos, un atgriezās. Es nopriecājos. Uzrunāju. Pie kases piegāja Ivitas kundze, un laipni apkalpoja klientu, kasē ievadot savu vadītājas kodu. Ko es? Pasmaidīju un teicu: " nu ja, tas bija pelnīti! Jūs tā pūlējāties viņam izrādot preci ". Nav te tik daudz vietas lai aprakstītu visu, kas jūs sagaida, no šīm abām draudzenēm, kuras vīnu izbauda kopā arī ārpus darba laika.
Man tas beidzās ar 175/100 asinsspiedienu, un mēnesi ārstēšanos uz darba nespējas lapas. Ko administrācija? Neko, kamēr vien nepateiksiet, ka brīdināsiet citus cilvēkus sociālos tīklos.
Bet nu ko: ceru, kā klienti mani abas darbinieces, sagaidīs laipnāk, un profesionālāk, nekā darbinieci. Un ceru, ka gan Ivitai gan Mirdzai mans deguns patiks. Dzīvosim - redzēsim.
Ar cieņu, Ingūna
Pievienot komentāru