Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca - Neētiskā medmāsu uzvedība ar pacientu
Izsaku neapmierinātību par Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas aritmoloģijas un kardiostimulācijas nodaļas (11. Nodaļa) attieksmi pret pacientiem. Medmāsām, kuras dežurē nodaļā liek katetrus ārpus vēnas un pat negrasās tos nomainīt. Kad pacients vēlas izsaukt ārstu, medmāsas pašas izlemj vai to vajag vai nē! Un tas notiek nodaļā, kur vispār tas nav pieļaujams. Kur cilvēki guļ ar sirds kaiti! Ar savu attieksmi izveda manu mammu, tā ka viņai palika vel sliktāk un viņa nevēlējās palikt ne minūti slimnicā. Uz ko medmāsa, kura nosaucām vārdā larisa lika rakstīt atteikumu no ārstniecības un pat nepadomāja izsaukt dežurējošo ārstu!
Liekas, ka šajā nodaļā medmāsas jūtas pārāk augstprātīgi! Uz mammas lūguma izsaukt dežurējošo ārstu, medmāsa larisa izteica, ka ārstam nav laika un lika gaidīt līdz rītam!
Pa dienu apciemojot mammu, ieejot nodaļā satiku vienu no medmāsām, kura uzreiz man pajautāja “vai es protu lasīt? ”, uz ko biju atbildējusi, vai es pareizi sadzirdēju viņas jautājumu, uz ko viņa ir atkārtojusi savu jautājumu! Uzskatu, ka tāda attieksme pret cilvēkiem, nav pieļaujama! Un piebilde: man nav 20 gadi, esmu pieaudzis cilvēks! Saprotot, ka man nepatika viņas izrunāšanās, medmāsa nedaudz pierimām!
Bet tas mani šausmināja, ka maksājot pacients iemaksu par medicīnas pakalpojumiem vietā tiek jāsaņemta tāda attieksme! Uzskatu, ka nodaļas vadītājam ir jāseko līdz savu darbinieku uzvedībai!
Komentāri (8)
Man ir 24 gadi, protu lasīt un rakstīt 5 valodās - ja man kāds to uzprasītu, acis uzreiz izskrāpētu! Tāda attieksme nav pieļaujama! Ja tu gāji uz RSU vai citu augstskolu, aizej arī uz ētikas skolu! (uzdirsiens domāts medmāsai, nevis raksta autorei)
Uz durvīm, kuras jāver vaļā skaidri un gaiši ir rakstīts, ka nodaļā ar virsdrēbēm nenākam, citur rakstīts, ka gripas laikā vispār bez īpašas atļaujas aizliegts apmeklēt pacientus.
1) Kas ir tas ko Jūs neizlasijāt un neizpildijāt?
a. Klusā stunda
b. Bez bahilām neienākt
c. Ar virsdrēbēm neienākt
2. Pacients nav klients, slimnīcā pastāv iekšējās kārtības noteikumi, kuri jāievēro, nevienam tur nav jādanco pēc slimnieka stabules, ārstam ir daudz pacientu, un gan jau, ka kardioloģijas nodaļā medmāsas ir pietiekami kvalificētas, lai saprastu, vajag ārstu, vai arī tās ir tikai madāmas iegribas.99.9 % no šitām sūdzībām ir nepamatotas. Ārsts veic apgaitu, nozīmē ārstēšanos, tālāk viss Jūsu pašu rokās.
1. Pacients ir nodokļu maksātājs, kurš par savu naudu grib saņemt kvalitatīvu pakalpojumu un cienīgu attieksmi pret sevi! Pacientam ir tiesības un medmāsām ir pienākumi, kurus ir jāpilda nevis jādzer pusdienu kafiju!
2. Pilnīgi vienalga, ko varēju neieraudzīt vai neizlasīt, tas nenozīmē , ka jāizturas ar necienu pret pacienta radiniekiem!
Visas tiesības un pienākumi ir atrunāti normatīvajos aktos un nolikumos! Bet diemžēl slimnīcas personālam liekas, ka pacients ir suns, ar kuru var uzvesties kā grib!
Uzskatu, ka cilvēkiem , kuriem nepatīk darbs ar cilvēkiem, tiem nav jāstrādā ar cilvēkiem!
2. Pilnīgi vienalga, ko varēju neieraudzīt vai neizlasīt, tas nenozīmē , ka jāizturas ar necienu pret pacienta radiniekiem!
Medmāsa arī nav suns, apmeklētāji to gan bieži aizmirst! Bet ja satiekas divas sunes, tad tā jau ir cita runa.
1. Pacients ir nodokļu maksātājs, kurš par savu naudu grib saņemt kvalitatīvu pakalpojumu un cienīgu attieksmi pret sevi! Pacientam ir tiesības un medmāsām ir pienākumi, kurus ir jāpilda nevis jādzer pusdienu kafiju!
Nopietni, ja? Nolaidieties uz zemes, ko sēsi to pļausi!Viss šajā pasaulē balstās uz abpusējas inteliģences un sadarbības pamata! Nav piedzīvots, ka medmāsa jau no durvīm kādam mestos virsū..:D Pacientam ir arī pienākumi, un medmāsām tiesības uz pusdienas kafiju, aī viņas ir nodokļu maksātājas.D Medmāsām ir smags darbs, smagi pacienti+ vēl neadekvāti apmeklētāji, kuri nevis palīdz, bet lielāko ties traucē ārstēšanas procesam.
Tas viss Jūsu sarakstītais vairāk izskatās pret nepamatotām prasībām un kašķēšanās, bet ja viss ir tik pamatots, tad nav ko izgāzt žulti internetā, bet sniedziet tiesā, un pamatojiet savas apsūdzības. Pierādījumus, un tad jau ļaunā medmāsa Cruella nepaliks nesodīta!
Jums ir ļoti paveicies, ka savā dzīvē neesat satikuši medmāsas, kuras durvīs metas virsū un durot nevar trāpīt vēnā!
Manas pretenzijas ir pat vairāk cik pamatotas. Izsaku savu viedokli, varat lasīti varat nelasīt, varat piekrist varat nē!
Ir savs viedoklis un konkrēta situācija! Neapmierināja neētiskā uzvedība un neprofesionālās darbības!
Slimnīcā ir noteikumi - bahilas, virsdrēbes noliekam ģērbtuvē un noteikts apmeklējumu laiks, gripas laikā vispār nav jāvazājas nevajadzīgi pa nodaļām.
Attieksmes jautājums pie mums ir tāda vājā vieta, bet gan jau abpusēji attieksme bija slikta.
Stipri šaubos, ka kāds speciāli liek katetrus ārpus vēnas un sev sagādā lieku darbu, gadīties jau var, bet apšaubu, ka kāds tīši kaut ko tādu darītu. Ārstiem arī ir daudz pacientu, pieņemšanas un vēl citi darbi, nevar uz pasūtījuma dabūt ārstu, kad iegribas, tāda ir realitāte. Jāsaprot, ka 1 ārstam ir entie šādie pacienti, kam ir "slikti", prioritāte tiem, kam tiešm ir tik smagi, ka nevar gaidīt. Vēl neaizmirstiet, ka tam 1 ārstam ir jāuztaisa izraksti, lai palaistu citus pacientus mājās un pirmreizēji jāizmeklē jauni pacienti, kas tiek atvesti uz nodaļu. Medmāsa nodaļā ir uz vietas un pieejama, ja būs neatliekams gadījums, tad arī sauks ārstu.
Pačukstēšu noslēpumu, ja esiet laipni pret citiem (medmāsām), pat tad, kad viņas burkšķ, tad var panākt daudz vairāk, nekā ceļot brēku.
Cilvēks bez med. izglītības nevar novērtēt, kā būtu pareizi jāveic manipulācijas. Intravenozā katetra ievietošanai ir speciāls procedūru standarts. Jā, var neizdoties katetru ielikt ar pirmo reizi, bet nevajag runāt murgus, ka katetru ievieto ārpus vēnas. Loģiski vajag domāt! Kā arī atcerēties elementāras lietas- pienākumi un tiesības ir gan pacientam, gan med.personālam. Lūdzu, nevajag traucēt mediķus darīt savu darbu ar bezjēdzīgām pretenzijām.