Latvijas dzelzceļš - Steidzīgais vilciens
Atlikušas vairs dažas min. līdz elektrovilciena Rīga - Tukums atiešānu. Attiešanas laiks 13:01. vērojot kā skrien vēl citi noķert vilcienu pēdējās minūtēs skrienu līdz, taču, nonākot pie vilciena - durvis aizveras un kādiem cilvēkiem 10 kas vēl rosās pie vilciena durvīm paliek ieplēstas mutes protams, pēc vairākkārtējiem lūgumiem no apkārtējiem vilciens sāk kustību. Lieki gan piebilst, ka tajā laikā pl. bija precīzi 12:58. jāatcerās, ka dzīvojam Latvijā, kur viss ir tik tālu aizgājis, ka uzticēties nevar pat šķietami precīzajiem vilcieniem. Žēl, ka valdība mūs ar savu mīlestību novedusi, radot pat vilciena mašīnistos degsmi doties reisā ātrāk. Laikam jau līdz Torņakalnam vilciena videjais ātrums būs zem gliemeža ātruma, cik zināms vilcienam pieturās jāierodas precīzi...
Komentāri (12)
Jā ...tiešām, žēl gan...
Bet tā jau nav tikai ar vilcieniem...tieši tas pats ir ar autobusiem...
Nav jau liela bēda, ja ātrāk aiziet autobuss, kurš kursē ik pēc 10 minūtēm...bet iet runa par tādiem, kuri labākajā gadījumā iet reizi pusstundā...
Īpaši ziemā, kad ir auksts un putenis un autobuss tev aiziet gar degunu, kaut gan līdz autobusam vēl 5 min...un tad stāvi pieturā un gaidi nākamo...pēc pusstundas esi tā pārsalis, ka jau vairs pat iekāpt tajā busiņā nevari...
Tāda diemžēl ir mūsu Latvija...viens liels bardaks...Tā strādā mūsu valsts vīri...Paldies viņiem...
mjaa, transporta precizitāte. labi, ka darbā izdevās vienoties ar šefu, ka esmu cieši saistīts ar sabiedrisko transportu, līdz ar ko mana parādīšanās kantorī svārstīsies par minūtēm 15. šefs saprotošs.
Ir tādi vadītāji, kam patīk skatīties, kā skrien pasažieri un deguna priekšā aiztaisa durvis. Viņi izjūt daudu, apmierinājumu, gandarīti par savu varoņdarbu. Pēc tam atskatās spoguļos, kā tas tur plātās.Pati esmu novērojusi.
Ar to vilcienu ir tā, ka cienījamie pasažieri reti kad ieskatās pulkstenī un skrien pēdējā minūtē. Tas, ka vilciens aizbrauc ātrāk, nekā sarakstā manā mūžā es zinu 2 gadījumus.
Jāņem vērā, ka autobuss no vilciena atšķiras ar to, ka ja autobuss atties pāris minūtes vēlāk, nekas traģisks nenotiks, bet ja vilciens atties vēlāk, gaidot kādu guļavu, tas izjauks visu grafiku.
MŪSU PASAŽIERIS IR AIZMIRSIS VIENU BŪTISKU LIETU: PASAŽIERIM IR JĀGAIDA VILCIENS, NEVIS VILCIENAM PASAŽIERIS!!!
Turklāt vai vilciens aizbrauca ātrāk-ļoti viegli pārbaudīt, atliek speciālistam paskatīties ātrummērītāja lentu un tur būs redzams cikos konkrēti ir aizbraucis konkrētais vilciens!
Izmantojot transportu tomēr vajadzētu mazlietiņ rezervēt laiku un nākt laicīgi uz vilcienu, nevis skriet pa galvu un kaklu!
ES ŠĀDU SŪDZĪBU NEPIEŅEMTU!
Nu Lepi te galīgi laiž garām!
Ne jau mašīnists izjūt baudu, kādu nepaņemot un aizcērtot durvis deguna priekšā. Viņu spiež to darīt sastādītais grafiks, it sevišķi Aizkraukles virzienā. Jo ja nokavēsi, tā pārejie vilcieni tiek "izsisti" no grafika. Neaizmirsīsim, ka izņemot pasažieru vilcienus vēl eksistē arī kravs vilcieni, kuri arī brauc pēc stingra grafika. Un ja kāds elektriskais aizbrauc vēlāk, tā tiek "izsisti" visi vilcieni, kas brauc aiz šī vilciena, tanī skaitā arī kravas vilcieni, bet par citu dzelzceļu kravas vagonu atrašanos uz LDZ, LDZ maksā par vagona izmantošanu, tāpēc aizkavētie vagoni nes naudu vagonu īpašniekam, ne pārvadātājam.
Tāpēc visiem vilcienu mašīnistiem ir jāievēro grafiks!
DRAUDZĒJATIES AR SARAKSTU UN SKATIETIES PULKSTENĪ!
Nevajag savu nespēju plānot laiku nogrūst uz kādu citu! Vispirms vajag mācēt atrast vainu sevī!!!
Es ar sistu durvis ciet šādu guļavu priekšā! Izlepuši galīgi! Vilciens ir visprecīzākais transports un ja ikdienā izmanto vilcienu, tad ir ļoti vienkārši saplānot laiku un novirze varētu būt apmēram viena minūte uz lielāko pusi. Vilcieni brauc vai nu tā kā sarakstā stāv rakstīts, vai arī vienu, divas miūtes vēlāk, protams ja nav noticis kaut kas ārkārtējs un kāds labās sirds vadītājs šitādu guļavu gaidījis tā pailgāk! Ātrāk-nekad! Par to sodīs vadītāju un viņš jau nav sev ienaidnieks!
Esmu pavērojis, ja vilciens nāk laikā, tad uz perona tāda skraidīšana notiek it sevišķi Jūrmalas virzienā!
NEGAIDIET TOS GUĻAVAS!
TOMĒR TIE 300-400 PASAŽIERU, KAS IR VILCIENĀ IR PELNĪJUŠI, KA VIŅI NOKĻŪST GALĀ LAIKUS!
Kaut kā man gan ir nojauta, ka tikai šajā gadījumā tas minētais laiks 12:58 nebūs ņemts no stacijas lielā pulksteņa, kurš tiešām jau sistemātiski rāda dažas minūtes vēlāk, nekā ir īstenībā. Tā kā par to drīzāk būtu aizrādījums šī pulksteņa uzturētājiem. Neatceros gadījumu, ka vilciens būtu atgājis 3 min.ātrāk. Tiesa gan, ir bijis, kad tas atiet tieši laikā, lai gan varēja pagaidīt ja ir pasažieri, īpaši ja tie pārsēžas no cita vilciena. Tomēr daudz biežāk gan ir nācies redzēt, ka vilcienu mašīnisti gaida pasažierus, pat tad, ja jau ir vairākas minūtes pāri atiešanas laikam. Visus jau arī nav iespējams sagaidīt, īpaši vasarā uz Jūrmalu, kad tie nāk nepārtraukti. Un dīzeļvilcienos vispār gandrīz vienmēr ne tikai pagaida, bet pat vilciens tiek apturēts, kad tas jau uzsācis kustību.
Ir bijuši gadījumi, kad tiešām ir licies, ka būtu bijis korekti dažas sekundes pagaidīt, bet tas nu ir katra mašīnista sirdsapziņas jautājums, un katrs no mums arī nes savas rīcības sekas, vai ir rīkojies godprātīgi vai nē. Bez Dieva jau nevar cilvēks būt labs un rīkoties taisni.
Esmu vilciena īpašnieks. Parasti cenšos izbraukt laicīgi, tomēr jāņem vērā arī citi faktori
Gribu dalīties ar notikumu, ko redzēju šodien Ozolnieku stacijā. Apstājās elektrovilciens Jelgava - Rīga (vakarpusē, pasažieru bija maz). Tad pēkšņi krietnu gabalu tālāk izskrien sieviete, kas diezgan izmisīgi cenšas paspēt vēl uz šo vilcienu. Bet attālums tur bija bezmaz 100 metri!! Vēl pie sevis nodomāju - kur nu, nav jau taksometrs!
Vilciens arī jau kādu minūti kavēja. Tad tas arī uzsāka kustību, kas likās pilnīgi loģiski. Taču viņa vēl turpināja skriet, un notika gruti iedomājamais - vilciens nobremzēja, pabraucis kādus 20 metrus! Vēl uzsvilpa. Un viņa, ne vairs tik steidzīgi, pārkāpa pāri sliedēm un pagāja laiks, kamēr vēl tika līdz peronam, lai varētu iekāpt. Tas viss kopā aizņēma vismaz pusminūti.
Pie tam, nākamais vilciens bija samērā drīz - pēc minūtēm 25.
Tā kā, arī tādi cilvēki ir starp mašīnistiem.
Latvijā vilciens ir precīzs? Nesmīdiniet mani! :) Tie paši elektrovilcieni, kuriem it kā būtu jābūt precīziem, kavē diezgan bieži līdz pat 5 minūtēm. Es katru dienu braucu ar vilcienu. Tā kā tas brauc no Tukuma puses kā minimums Dubultiem, bet parasti no Tukuma vai Slokas, kāpju iekšā Zolitūdē, tad esmu jau diezgan daudz ko novērojis sakarībā ar šīm lietām. Ir laiks kad viņam jābūt pieturā - tas regulāri kavē 1-3 minūtes (man pulkstenis noregulēts precīzi), ir arī gadījies tā, ka tam Rīgas stacijā jāpienāk, piemēram, 9.35, bet tas pienāk 9.40! Tas ir normāli? Nedomāju, ka tas ir normāli! Es domāju, ka ja labi grib, var nodrošināt vilciena precizitāti pienākšanu jebkurā pieturā +/- 1 minūti (ja vien nekas ekstrēms neatgadās). Ticu arī, ka ar mūsu salīdzinoši salāpītājiem vilcieniem tas ir iespējams. Otra lieta ir vilcienu saraksts - tur arī jautājums, kāpēc LDz nevar nodrošināt informāciju internetā par vilcienu sarakstu, uz kuru varētu 100% paļauties, ka tas atbilst realitātei? Es izmantoju 1188 sarakstu. Ir jau vēl citas lietas kā ieteiktu uzlabot vilcienu stāvokli un kursēšanas biežumu uz dažādām Latvijas pusēm...
Bet vai šeit komentējošie zin, ko nozīmē vārds "precīzs"? :) Piemēram, Japānā ātrvilciens pret plānoto laiku pienāk vidēji 6 sekunžu precizitātē un tas ir, ņemot vērā arī dabas katastrofas un citus neparedzētus apstākļus, tātad - faktiski tur vilcieni pienāk stacijās precīzi sekundi sekundē un iespējams, visticamāk arī aitiet precīzi sekundi sekundē...
Ģirtam!
Visprecīzākais un patiesākais vilcienu saraksts ir a/s "Pasažieru vilciens" mājas lapā. www.pv.lv pārejie saraksti ir pastarpināti un operatīvās izmaiņas nonāk ar novēlošanos!
No Jūrmalas visi vilcieni nāk divas trīs minūtes vēlāk, jo ja brauc laikā, tad ļoti daudz pasažieru skrien! Man jau vispār ir doma tāda, ka pasažieri ir pieraduši, ka vilciens kavē, es braucu parasti precīzi un negaidu nevienu!
Izņēmums ir pēdējais vilciens!
Un piekrītu, ka tomēr pasažieriem vajadzētu plānot savu laiku un tomēr nākt laicīgi uz pieturu!
Uz stacijas pulksteni arī nedrīkst paļauties, jo kā paskaidroja "Linston Warners" tad šī pulksteņa rādījums nav precīzs un mēs nemaz pēc šī pulksteņa neorientējamies.
Vēl Ģirt, nesalīdzini mūs ar Japānu! Es arī esmu bijis Japānā un tur pasažieri gaida vilcienu un neviens neskrien, bet pie mums vilciens gaida pasažieri. Tur cilvēki nešķiež savu laiku kā pie mums un plāno savu laiku! Tur cilvēki nelec jau aizverošās durvīs, bet pie mums kā vēl lec un pēc tam, ja iespiež kādu ķermeņa daļu, tad sāk baurot un vaino visus, tikai ne sevi! Kaut gan pie vainas vien pats ir!!!
Mašīnists arī ir tikai cilvēks, kurš dara savu darbu!
Girt tavai zināšanai vilciens galastacija var pienākt ar 5 minūšu kavešanu jo braucot no Tukuma tur vienmēr ir brūzma cil'veku un vēl ta saucamie "ģuļavas" jagaida!Mīļa tauta ne jau vilcienam ir jagaida Jūs, bet gan Jums ir jagaida viņu!!!Un galu galā uzregulejiet savus pulksteņus normāli