Jāņa Rozes Grāmatnīca - Metiet līkumu, ja dārga sava labā oma
J.R. grāmatnīcā, kas atrodas t/c Spice jau kuro reizi saskaros ar ārkšrtīgi nelaipnu izturēšanos no pārdevēju puses (īpaši-gados pavecāko). Godīgi sakot, nu jau pat bail tur kādai, ko prasīt, jo atbildes mēdz būt uzbrūkošā un aizvainojošā tonī-pēdējā veikala apmeklējuma reizē iznācu no turienes sirdij klapējoties-tik naidīga un izsmejoša bija bija 2 pārdevēju kaķu korī paustā atbilde uz tīri nevainīgu jautājumu-vai jūs nezināt, cik maksās Jauns Mēness mīkstajos vākos? Principā, silti iesaku: metiet līkumu, ja dārga sava labā oma :)
Komentāri (36)
taa jau mums paarsvara ir..bet es vot domaaju, tagad nav cilvekeim darba utt, kriize..vai tik tiesam nu ari nevar dabuut labaaku un pieklajiigaaku personaalu?? pašai ari bija problēma, sajā veikalā, bet ar veikala vadītāju un ļoti uzstājīgu attieksmi panaacu kas man bija vajadziigs, bet tam bija vajadziigi nervi, ta sir fakts...
Neesmu bijusi T/c Spice grāmatnīcā, bet bieži iepērkos T/c Mols. Tur vienmēr bija un ir laipns personāls, kautgan viņi bieži tur mainās.
Strādāju veikalā, bet par laimi vai nelaimi ne J.Rozes grāmatnīcā. Sakiet lūdzu Jūs domājat, ka pārdevējam jābut laipnam pat tad, ja Jūs paši nēesat pieklajīgi? Protams, ka pārdevējs nekad pirmais nesāks bļaut vai nelaipni izturēties. Vnk ir klienti kuri jau no sākuma izturās tā, ka atsit visu vēlmi strādāt. Piem. kautkāda meiča kas gadus 15jaunāka par mani ienāk ne sasveicinās ne lūdzu ne paldies uzrunā uz tu un kad viņāi tādā pašā toni un vēl uz Tu atbild tā saviebj ģimi un bezmazvei sūdzēties skries. Tas ir normali? Nedomāju! Pārdevēji ir tādi paši cilvēki un mūsdienās pat tikap vai par vairāk izglītoti nekā pircēji. Visi ir vienlīdzīgi nav laiki, kad pārdevēji bija kungi un nav laiki kad pircējs ir Viss un pārdevējs nav Nekas... Sen jau zināms, ka kā tu pret mani tā es pret tevi vienalga gai es esmu pārdevējs vai klients šinī brīdī. Sākiet pierast, ka dauzi klienti ir teši tie bezdarbnieki kuri labprāt krīzes laikā par to pašu pārdevēju strādātu...
Pilnigi piekritu! Jaizturas laipni un pieklajiigi vienam pret otru un dziive un garastavoklis liksies labaks gan pardevejiem, gan pirceejiem!!! Pardeveja atbilde uz jautajumu ir atkariiga no ta kā šis jautājums tiek uzdots un droši varat gaidīt atbildi tādā pašā tonī kādā uzdodiet jautājumu!!!
Diemžēl tads ir pardevēja darbs, skatīties klientam acīs, smaidīt un būt ar visām "četrām" par klienta velmēm, ja nav pa spēkam izturēt šo slogu, jāmaina darbalauks.Tad vajadzētu ieteikt personala daļai lai pārskata patreizējos pardevējus uz socioloģiskiem jautājumiem...ja nu tiešām pārdevējs uz darbu nāk zobus sagriezis tad kāpēc mocīt sevi un uzņēmumam potenciālo klientu vēlmi iegadāties kaut ko no piedāvātā(vai drīzumā piedāvāto)preču klāsta.Es esmu pirms gadiem 7-iem stradajusi šajā J.Rozes grāmatnīcā, tas gan nebija Spicē, un teikšu godīgi, man ļoti patika un klienti manuprat bija apmierinati ar manu darbu, jo ik pa laikam nesa man šokolades un kafijas, tā lūk! Arī citur esmu stradajusi tirdniecībā un saprotu ko nozīme būt labam pardevējam, tas nav viegli, bet jāceņšas un vēlreiz jācenšas būt par labāko.Tieši tāpēc studēju uzņēmējdarbību, lai kādreiz vadītu savu uzņēmumu un būtu kopā ar labiem pardevējiem, kuriem būtu interese strādāt uzņēmumā un nest peļņu.Jo ja būs peļņa būs laba alga, un visi būs apmierināti.Tāpēc ļoti daudz kas ir atkarīgs no pardevēja un protams arī no veiksmes!Lai jums veicas būt saprotošiem vienam pret otru, labu velot! Jolanta
Liesma, es gluži labi saprotu, ko jūs gribat pateikt, tomēr mana situācija ne tuvu nelīdzinājās jūsu aprakstītajai `15-gadīgās meičas gadījumam`. Pinīgi ticu, ka Jūs esat pretimnākoša un jauka pārdevēja, bet neļaus sev `kāpt uz galvas`-tas jau tikai apsveicami.Tāpat es uzskatu sevi par pieklājīgu un labi audzinātu cilvēku. Aprakstīju savus novērojumus konkrētajā veikalā, lai, iespējams, kādu citu paglābtu no nevēlamiem satraukumiem. Neesmu `sašūmējusies` par vienu atgadījumu (tas tikai bija pēdējais piliens), bet gan ilgākā laika posmā, manuprāt, objektīvi novēroto.` Spices` J.R. grāmatnīcā līdzīgu attieksmi esmu novērojusi arī pret citiem klientiem. Un nebūt neatiecinu to uz visu personālu (diemžēl konkrētus vārdus piemirsu iegaumēt).
Uzskatu, ka 90% gadījumu pārdevējam ir jābūt tam, kas nāk pretī. Pirmais sasveicinās, piedāvā palīdzību utt.
Ja ierodos veikalā, tas nozīmē, ka maksāju naudu netikai par preci, bet arī par pakalpojuma sniegšanu- ( katras preces vērībā ir
iekļauts vismaz 0.001LVL kā samaksa konsultantam, pārdevējam utt.) Respektīvi, ja nopērku 1 kg tomātu vai arī E.M.Remarka Lisabonas naktis- niecīga procenta veidā samaksāju arī pārdevēja algu.
Tāpēc mīļie pārdevēji, esiet laipni.
P.S. Grāmatas jau labu laiku neesmu pirkusi J.Rozē (konkrētu sūdzību nav), priekšroku dodu Amazone.com, Polaris, Intelektuālai grāmatnīcai. Bet no studiju gadiem atmiņā palicis, ka J. Rozē ir ļoti atvērti cilvēciņi, smaidīgi un atsaucīgi.
Kaa tad vajadzeeja prasiit par to cenu, lai paardeveejs tevi izsmietu? Paardeveeji taa ir paaraak laipni ar visaadaam maitaam pirceejiem.
P.S. neesmu paardeveejs, bet redzu veikalos pirceejus-kundzinus.
Interesanti- un kāpēc es nedrīkstētu painteresēties par cenu, ko? Un kādas tiesības tas dod pārdevējam izsmiet?
Laipni un zinosi pardeveji ir veikala rota, bet steidzigi un nelaipni pardeveji liek mums meklet citus jaukakus veikalus.
Lielākā daļa pārdevēju jau arī ir laipni un pretimnākoši.
Paklau Līva, TAvs jautājums nav "tīri nevainīgs'':D:D:D:DVai tad pārdevājas ir kādi gaišreģi vai ekstrasensi, ka zinĀs, cik maksās jauns mēnes mīkstajos vākos:D:D:D:D:D:D:DVot dura!!
JA pati esi nepieklājīga kundzīte, tad negaidi, ka pārējie tevi cienīs. Spriežu par tevi pēc tava texta, kur rakstīts pretenziozā un augstprātīgā tonī.
Nu jaa jau jaa pirceja varbut bija ne tik drosa, ne tik forsa bet vinja ir pirceja. Toties pardevejai vienmer ir jabut laipnai un izpalidzigai neskirojot klientus labajos un ne tik labajos.
neviens jau nešķiro, tikai dažiem pircējiem ir jāpadomā kā paši uzvedas veikalā, jo pārdevēji arī ir tikai cilvēki...
D**sēja- tu patiešām arī izklausies pēc `d**sējas`. Tavas spriešanas spējas ir ļoti vājas,
peace ;) intereses pēc, kura daļa tad tev likās augstprātīga? :D
Anna-kāpēc tu domā, ka neesmu forša vai droša :D? un palūkojoties uz manu `nevainīgo jautājumu`ar visu savu saprātu, tev šķiet, ka tas mani uzreiz iedalītu `ne tik labajos pircējos`? :D
Nē, pārdevējas nav ne pareģes, ne ekstrasenses, bet arī es tāda diemžēl neesmu- kā ES varu zināt, ka viņas, strādājot grāmatnīcā, nezina (doma bija tāda, ka, ja nu, grāmatas mīkstajos vākos jau pienākušas, tikai vēl nav izliktas). Nu labi, ja nezina, bet vai tad nepietiktu ar atbildi `nē, nevarēšu pateikt`;)
Piedod Liva negribeju tevi aizvainot bet tas bija vispaareji it ka no pardevejas redzes viedokla.
Līva, ja J.R.grāmatnīcā būtu 50 grāmatas, būtu ok tāds ""tīri nevainīgs jautājums''. Atvainojos, bet ir jābūt stulbam, lai domātu, ka pārdevējām viss jāzin par katru preci.
Pārdevējam jāzina viss sortiments savā veikalā un cik kas maksā. Es strādāju par pārdevēju padomju laikos un tad zināju visu preci, cik maksā, kādi izmēri, kāda krāsa utt. Es to nemācijos no galvas, bet tas bija pats par sevi saprotams, ka man tas ir jāzina...un es zināju. Par pardevēju būt ir jābūt aicinājumam, bet neviss spiestai lietai. Un ja pārdevējs aprunājas ar pircēju, pakonsultē, tad laiks paiet ātrāk ( nav jāstav stūrī un jāžāvājās) un pircējs vienmēr kautko nopirks.
Piekritu Nu - pardevejam jazina viss un jabut laipnam, zinosam un izpalidzigam, ja ne - bezdarbnieku rindas!