Chipollino - bernu kresls
Veikals „Chipollino”? STOP!
Iespējams, izlasot šo rakstu citi vecāki neuzķersies uz tāda āķa kā uzķērāmies mēs.
Sākās viss ar to, ka mēs nolēmām nomainīt bērnu auto krēslu.
Darbība nr. 1 „Braucam iepirkties!”
Domāju visas māmiņas man piekritīs, ka iepirkšanās, tas ir vienmēr patīkami! It īpaši tagad, kad no tirgus piedāvājumiem galva reibst. Un bērna drošība, tas ir tas, kas visvairāk uztrauc jebkuru vecāku. Tā kā mēs esam veikala „Chipolino” pastāvīgie klienti, devāmies uz tirdzniecības centru „Domina”. Piedāvājumu klāsts bija iespaidīgs un, lai neapmaldītos modeļu un konstrukciju daudzveidībā, vērsāmies pie konsultanta. Jauniete nebija diez ko runīga, un arī mēs sākām šaubīties par viņas kompetenci šajā jautājumā. Iepazināmies ar visiem iespējamiem modeļiem, apstājamies pie firmas „Maxi - Cosi” krēsla, 5 gadus vecam bērnam. Cena un krāsa mūs apmierināja un mēs nopirkām šo preci. Atvedām uz mājām un uzstādījām automašīnā jauno krēslu. No rīta devāmies uz bērnu dārzu kā noprotat jaunajā krēslā. Taču, uz pagrieziena krēsls sāka krist. Mēģinājām noskaidrot, kas par lietu un konstatējām, ka šim krēslam („Maxi Cosi Fero”) nav „Izo Fix” sistēmas (Šī stiprinājuma sistēma ļauj stingri fiksēt krēslu). Bet uz to momentu pārdzīvojumiem vēl nebija nekādu iemeslu. Mums bija saglabāts pirkuma čeks un iepriekš sazvanoties ar veikala darbiniekiem, devāmies atkal uz Rīgu, lai veiktu atgriešanu. Vēlreiz atkārtošu, ka pats galvenais ir bērna drošība. Ar šo brīdi optimistiskā darbība nr. 1 beidzas un sākas mūsu nepatikšanas.
Darbība nr. 2 ”Lūdzu atgrieziet mūsu naudu!”.
Veikalā mūs jau gaidīja. Citādāk, spriest par bargajām personāla un vadītājas sejas izteiksmēm nevarēja. Uz vietas tika noskaidrots, ka pēc šī veikala noteikumiem preces atgriešana nav paredzēta. Mums tika piedāvāta apmaiņa. Taču apmainīt doto modeli uz līdzvērtīgu un pie tam nepiemaksājot, neizdevās. Papildus izmaksas mums nebija paredzētas. Un vēl tā noskaņa, kāda bija veikala darbiniekiem, neradīja iespaidu, ka pirkums tiks veikts. Mēs prasījām atgriezt mūsu naudu. Mums atbildēja, ka tas nav iespējams.
Vērsāmies patērētāju tiesību aizsardzības centrā un tikām pārsteigti vēl vairāk – naudas atgriešana mums netika paredzēta!
Domāju, ka tas viss nenotiktu, ja pārdevēja veikalā pastāstītu par šo vai kādu citu krēslu. Veikalā mums tika pateikts, Jūs redzējāt, ko pirkāt. Jā, protams, vizuāli nekādu pretenziju nebija, bet, kas varēja zināt, ka šāda konstrukcija ir tik nestabila un nedroša.
Uzrakstījām iesniegumu ar lūgumu apskatīt mūsu pretenziju. Tagad jāgaida 10 dienas, bet par atbildi jau tagad var spriest, ka tā nebūs mūsu labā.
Domāt vajag, mūsdienās, kad konkurence ir tik spēcīga, tik liels veikalu tīkls kā „Chipolino” ir nolaidies līdz sīkas ielu bodes līmenim. Veikala personāls nenāca klientam pretī un nevēlējās novērst vai jebkā risināt, jau uz to momentu izveidojušos, konflikta situāciju.
Epilogs.
Iespējams, ne katrs piekritīs manis teiktajam, taču runa iet nevis par pieciem, bet gan par 105 latiem. Es uzskatu, ka nav nekādas problēmas veikt preces atgriešanu un atdot naudu klientam.
No sevis varu vien piebilst: „Dārgās māmiņas, ja dodaties iepirkties uz „Chipollino” un neesat drošas par bērnu mēbeļu, ratiņu vai krēslu tehnisko stāvokli vai arī citām īpašībām, droši pērciet tur, kur pārdevēji spēs sniegt par preci, kura jūs ieinteresēja, kvalitatīvu informāciju. Citādi, Jūs arī varat tikt nepatīkamā situācijā, jo kā saka „klientam vienmēr taisnība” šajā veikalu tīklā šis izteiciens nedarbojas”.
Lai Jūsu pirkumi vienmēr būtu izdevīgi un nes tikai laimi! :)
Komentāri (8)
Nezināšu teikt par konkrētu modeli. Jau vairākus gadus lietoju Maxi-Cosi Priori XP modeli un tas ir bez IsoFix stiprinājuma sistēmas. Automašīnā stāv nekustīgs bez visas Isofix sistēmas. Vai nevarēja būt tā, ka krēsls bija nepareizi piestiprināts?
Kas attiecas uz naudas atgriešanu ... Diemžēl pēc likuma veikalam nav pienākums atgriezt naudu pircējam, veikals var piedāvāt maiņas variantu. Naudas atgriešana darbojas tikai uz Internetveikalu darbību, kad prece tiek saņemta uz "aklo".
Paldies par viedokli.
No mūsu puse viss bija izdarīts pareizi.
Krēslam Maxi-Cosi Fix ne bija iekša IzoFix sistēma, par to mes paši ne zinajam.
Līdz šim bridi mums Maxi-Cosi Priori, ja tur tiešam vispār cita sistēma.
Проконсультируйтесь у хорошего юриста о неквалифицированной консультации, в результате чего мог пострадать Ваш ребёнок.
Хамское поведение? Ну так идите на ТВ и сделайте им рекламу.
В 21 веке живём.
[slēpt]@Anete... lasot šo sūdzību un komentārus, jūtos samulsusi... Vispirms Tu uzraksti šo sūdzību un vēlāk (gramatiski negaidīti šausmīgā latv. val.) pievieno komentāru, bet tad - pati sev (krievu val.) iesaki konsultēties pie jurista??? Kas šeit notiek un kāpēc?
(Un tagad nupat 2x pēc kārtas nomaini savu lietotājvārdu...)
(Kāda tam visam jēga?)
Man nebija saskarsmes ar veikaliem kur pārdod preces bērniem, bija mazliet savādāka pieredze, bet arī, kad gribēju atgriezt preci, tikai tāpēc, ka pārdevēja ir atklāti samēlojusi, lai tik notirgotu preci, un beigas meli atklājas, taču pēc 10 dienu sūdzības izskatīšanas, man atteica:) Varu jums tikai ieteikt ekspertīzi taisīt, cik noturīgs šīs krēls vispār ir, PTAC var vērsties ar iesniegumu, tikai tā jūs varēsiet atgūt naudu, un tas ir drausmīgi, ka mūsu valstī godātie kungi, taisa tādus likumus, ka cilvēki var pirkt kaķi maisā, lai tik kaut kādā veidā stimulēt pārdošanu valstī :) vot tā par mums domā mūsu valdība! Tāi ir vienalga, lai tik jūs iztērējat naudu, un nabagi uzņēmēji neciestu, jo savādāk, neviens biznesu te netaisīs :) Eiropā bez problēmam pēc 2 nedēļam atgriez naudu :) a te, var samelot, un klientam nekādu tiesību nebūs:)
Un vēl, mīļie draugi, tapat veikalos parastajos, mēs pērkam uz aklo, jo nevaram izmēģināt preces ikdienā, kāpēc tikai internet-veikaliem ir tādas priekšrocības, jo tāpat, kad tu atnāc, tu redzi, ka viss ir ok, panēm un tad izmēģini preci, dzīvē ir viss tas pats parastajos veikalos, tikai ir jāmēģina vēl sliktakaojs aklajos apstākļos, tikai veikalā. Sausmīga valsts likumu attieksme, pret patērētāju