Bērnu Klīniskā Universitātes Slimnīca - Arsts neierodas uz vizīti

Labdien!

Vēlos iesniegt sūdzību par situāciju ar kādu mēs saskaramies esot bkus laika posmā 15.04.24. - 17.05.24.
Kad izsaucām neatliekamo medicīnisko palīdzību 15.05.24. Bērns 2,9 Mēneši sūdzējās par kreisās auss sāpēm, sāpēm vēderā un stipru klepošanu. Dienu iepriekš tika apstiprināts bronhīts pie ĝ. Dakt. Visu šo papildināja augsta temp. Virs 39t, kuru bija iespēja samazināt uz 38 t. Ātrā palīdzība aizveda uz bkus uzņemšanā ausis pēc vīra vārdiem neizdodas apskatīt kārtīgi, jo bērns ir nemierīgs un ārsts piesaka lor konsultāciju. Bērns tiek paturēts slimnīcā, lai veiktu izmeklējumus, ārsts uzņemšanas dienā tā arī neapskatīja ausis, nākamo visu dienu pavadu pie bērna palātā, jautājot medmāsai, kad ieradīsies lor uz apskati atbilde ir, viņš ir pieteikts un var ierasties jebkurā brīdī, pat ļoti vēlu vakarā. Sagaidam vakaru, bet ārstam tā arī nesanāca atvēlēt manam dēlam laiku auss apskatei. Nakamajā ritā dežūr ārsts apskata bērnu un ir gatavs laist mājās, jautājot par loru atbildē saņemam atbildi, ka vakarnakt dakters esot uzrakstījis attālinātu elektronisku ziņu, ka bērns ir vesels un ar ausīm viss esot kārtībā, jo uzņemšanā esot tās apskatījis ārsts.
Nopietni!? Bērnam ir 2 gadi, ierodamies ar auss sāpēm, mājas no rīta sākām lietot antibiotikas, ko izrakstīja ğ. Dakt. Ņemot vērā bērna sūdzības un pie visa tā ārsts paļaujas uz citu ārstu un atļaujas neierasties uz apskati, pietam antibiotikas pateica, ka nevajadzēs lietot, jo lietojam nurofenu, kuram ir pret iekaisuma darbība, tā mums deva zāles, kas palīdz novērst temp un apslāpēt auss sāpes.

Vēl piebildīšu, ka informējām par to, ka mums jau nesen bija vidusauss iekaisums tieši tai ausī un par to, ka gaidām uz akūtu auss operāciju.
Tā mēs izrakstījāmies 17.05.24. No slimnīcas, par laimi
mazajam brālim tieši pirmdienā 20.05.24. Pieraksts pie lora bērnu slimnicā, nolēmu paņemt divgadnieku līdzi, ar iespēju, ka ārsts varētu apskatīt ausis. Dakterei pastāstīju par piedzīvoto situāciju un piekrita dēlu izmeklēt, ieraugot ausis konstatē, ka nekas tur ar ausīm nav labi, ap/uz bungādiņu plēves ir šķidrums kopā ar puņķiem (abpusējs vidusauss iekaisums) pielikumā pievienošu bildi kā auss izskatījās, daktere man to parādīja ievietojot uzgali ar kameru austiņā, bungādiņu plēve ne tuvu bija savai dabīgajai gaiši pelēkajai nokrāsai, un tas viss nav izveidojies vienas vai divu dienu laikā, vai tiešām bērnam ir jācieš sāpes un atrodoties slimnīcā nav iespēja saņemt speciālista konsultāciju, kurš esot izsaukts pie šī pacienta? Vai tik ļoti ārstiem rūp bērnu Veselība? (pielikumā pievienoju izrakstu no ārsta kabineta) .
Kā jūs raksturotu šo ārsta rīcību? Un vai jūsuprāt šo lietu tā vienkārši var atstāt!? Esmu trīs bērnu māte un katreiz, kad ierodos bkus biju droša, ka saņemu labāko aprūpi, bet ne šoreiz! Man rūp savu bērnu Veselība un šāda ārsta attieksme nav pieļaujama.
Ierodoties slimnīca es paļaujos uz ārstiem un vēlos saņemt pilnīgu aprūpi, nevis vienaldzīgu, nolaidīgu attieksmi, bez jebkādiem paskaidrojumiem.

Vēlos noskaidrot šī lor speciālista vārdu un uzvārdu kurš tā arī neieradās uz pieteikto izsaukumu, un vēlos noskaidrot, kāpēc šādi ārsts risina savu izsaukumu pie pacienta.

Ziniet patiešām tas sāp un vienlaikus ir dusmas par šādas jomas speciālistiem!
Nepietiek ar stresu, kas rodas, kad bērns ir slims un neatrodas tev līdzās, bet to visu vēl papildina šī nepatīkamā situācija " paldies" par sagādātajiem morālajiem kaitējumiem mūsu ģimenei! Tā vietā, lai uzlabotu bērna Veselības stāvokli, tas netiek ārstēts un uzraudzīts.

26.05.2024

Uzņēmums saņēma paziņojumu par šo sūdzību

Atbilde no Bērnu klīniskās universitātes slimnīca Pārstāvja atbilde 03.06.2024

Labdien!

Bērnu slimnīca ir saņēmusi Jūsu sūdzību, ka ausu, kakla un deguna slimību speciālists (LOR) nav ieradies nodaļā sniegt konsultāciju, kuru bērnam pieteicis pediatrs. Esam pārrunājuši klīnisko situāciju gan ar ārstu-pediatru, gan LOR speciālistu un centīsimies atbildēt uz jautājumu, “kāpēc šādi ārsts risina savu izsaukumu pie pacienta”.

Akūta vidusauss iekaisuma ārstēšana ir gan ģimenes ārsta, gan bērnu slimību speciālista jeb pediatra kompetencē, tai sk. auss apskate jeb otoskopija, ko pediatrs veica arī Jūsu bērnam. Pediatrs var pieteikt citu speciālistu konsultācijas (nevis “izsaukt”, kā pieņemts rīkoties patiešām kritiskās un bīstamās situācijās), tai sk. lai saskaņotu turpmāko ārstēšanu.

Šajā konkrētajā gadījumā – LOR speciālistam bija elektroniski pieejami pacienta medicīniskie ieraksti, t.sk. informācija par slimības sākumu, gaitu, otoskopijas rezultātiem, ko veicis pediatrs, iepriekšējām ambulatorām vizītēm pie LOR speciālista hroniskas auss slimības dēļ, iepriekšēju antibiotiku lietošanu, analīžu rezultātiem, lai varētu sniegt savu speciālista vērtējumu, saskaņojot turpmāko taktiku un rekomendācijas ar pediatru. Bērnu slimnīcas speciālisti ļoti atbildīgi izturas pret antibiotiku lietošanu, nozīmējot tās tikai pie atbilstošām indikācijām saskaņā ar klīniskajām rekomendācijām. Akūta vidusauss iekaisuma pirmajās dienās antibiotikas visbiežāk nav nepieciešamas, ja nav izdalījumu no auss un analīžu rezultātos nav būtisku noviržu no normas, kā tas bija šajā gadījumā. Parasti slimības izsaucējs ir vīruss. Pietiekama bērna dzirdināšana, deguna skalošana, deguna pilieni un aerosols, pretiekaisuma/ prettemperatūras zāles, kas tika nozīmētas, un novērošanas taktika attiecībā uz antibiotiku uzsākšanu un lietošanu ir klīniskajām rekomendācijām atbilstoša ārstēšana pie šādas slimības.

Protams, slimības gaitai ir jāseko līdzi un vajadzības gadījumā antibiotikas var tikt nozīmētas, un to var darīt ģimenes ārsts, kurš turpina pacienta ārstēšanu mājās. Turklāt, plānojot izrakstīšanu no slimnīcas, pediatrs ņēma vērā Jūsu sniegto informāciju par ieplānotu vizīti pie LOR speciālista.

Saprotam vēlmi saņemt pieteiktu LOR vizīti pie bērna jau nākamajā dienā un neapmierinātību, to nesagaidot. Esam pārrunājuši ar ārstiem, cik svarīgi visus ārstniecības lēmumus izskaidrot pacienta vecākiem. Mums ļoti žēl par satraukumu, ko nācās piedzīvot, bažījoties par bērna veselības stāvokli, un ko nav izdevies kliedēt ārstam, izrakstot bērnu no slimnīcas.

Vēlam veiksmīgu atveseļošanos un ceram, ka turpmāk Jūsu pieredze Bērnu slimnīcā būs tikai pozitīva!

Informējam, ka Bērnu slimnīca ir izveidojusi un nepārtraukti papildina vecākiem būtisko informāciju portālā www.veselapasaule.lv. Šajā vietnē ir pieejama arī informācija par akūtu vidusauss iekaisumu un tā ārstēšanu: https://www.veselapasaule.lv/lv/enciklopedija/diagnoze/vidusauss-iekaisums-akuts#celoni .

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes