Armands Šteinbaums - auto instruktors - Kristiski nekompetents autovadīšanas instruktors
Šoreiz ne par autoskolu, bet konkrētu instruktoru - Armandu Šteinbaumu.
Negatīvo aspektu bija ļoti daudz. Šeit uzskaitīšu tikai būtiskākos no tiem, ko atceros:
* apmācību laikā kategoriski atteicās lietot mutes un deguna aizsargmasku un izteicās, ka aicina to darīt arī visiem saviem kursantiem;
* māca, ka gājējiem jādod ceļš tikai uz gājēju pārejām. Pēc vairākām garām diskusijām un arī tad, kad parādīju csn 124. Punktu, viņš tāpat palika pie sava - "nogriežoties gājēji neesot jālaiž". Un tā arī mācīja braukt gan man, gan citiem. Konkrētos piemēros izteicās "pamēģini šeit laist to gājēju un gaidīt. Tevi nopīpinās no ceļa 5 sekundēs".
Kad biežāk pieminēju, ka vajadzētu gājēju palaist, kļuva uzvilkts un gandrīz agresīvs. Es visās situācijās pilnībā saglabāju mierīgu nostāju un necentos viņu provocēt. Vienkārši argumentēju situācijas.
Pēdējā diskusijā pat izteicās, ka tādu krustojumu, kurā nav gājēju pārejas, nemaz neesot...
* nevienā diskusijā īsti neprot pamatot savu viedokli un uz papildu jautājumiem atbild ar "nu nav ko te daudz filozofēt". Viens no jautājumiem bija - ja pagaidu zīme ir novietota ieslīpi (it kā nav taisni pret ceļu) , bet es to labi redzu, vai man tā ir jāņem vērā? - šteinbaums uz šādiem jautājumiem pārliecinošas atbildes tā arī nespēja sniegt.
* tāpat mācītais braukšanas stils nešķita adekvāts - lika pa kreisi griezties šauros krustojumos "lēzeni" un ar loku, acīmredzami iebraucot pretējā joslā. Kad centos braukt precīzi pa savu joslu ar asāku pagrieziena leņķi, atkal bija piezīmes, ka es "neradu viņam patīkamus braukšanas apstākļus". Kaut gan braucu tieši tā, kā citi instruktori un braucēji ir uzskatījuši par pareizu. Vēl pie stila bieži vien aizrādīja par manu pārāk ātro braukšanu un ātro tuvošanos krustojumiem, norādot, ka "Rīgā jau visi ripina. Neviens nesteidzas kā tu".
Šos elementus konkrēti pieminu, jo tieši valsts braukšanas eksāMenā visus šos aspektus, ko šteinbaums norādīja kā manus mīnusus, eksaminētājs uzsvēra kā labu dinamisku braukšanu un tie arī veicināja sekmīgu eksāmena nokārtošanu.
* tāpat, manuprāt, instruktoriem vajadzētu būt automašīnu pārbaudēm (nezinu, vai tādas ir) . Jo šteinbauma automobilis bija krietni neatbilstošs - 1. Un 2. Pārnesumā bez spēka reti varēja ieslēgt, no 3. Pārnesuma dažreiz "krita ārā". Ar 1. Pārnesumu nebija iespējams pabraukt, tikai knapi uzsākt kustību, uzreiz jau bija jāpārslēdz uz otro.
Pierodot pie šāda braukšanas stila (kas arī liek katru reizi domāt par ātrumkloķi) , pārsēžoties eksāmena automašīnā vai kādā citā, braukšana ir absolūti citāda. Patiesībā, nebija stress par to, ka citāda mašīna. Vienkārši eksāmenā bija bauda braukt.
Instruktora automašīnai bija arī vairākas citas nepilnības, bet tās šajā kopējā situācijā vairs nav tik būtiskas.
* kopumā bija vēl vairākas negatīvas situācijas, gan mācību procesā, bet, kā jau minēju, daudz ko neatceros.
Uzskatu, ka absolūti neko pie viņa neiemācījos. Arī tādus aspektus kā apgriešanos ceļu satiksmē vai dažādas tricky vietas csdd tuvumā tā arī nevienu reizi neizbraucām.
Es pie Šteinbauma izgāju visu apmācību kursu. Un tikai tāpēc, ka šajā aizņemtajā laikā visi (vismaz tie 10, kam zvanīju) pārējie autoskolas piedāvātie instruktori bija aizņemti.
Reāli braukt iemācījos ar paziņu un, skatoties youtube saturu par braukšanu Latvijas pilsētās.
Nekad sūdzības nerakstu, bet šis tomēr bija kritiski.
Tiem, kas tiešām grib iemācīties braukt un pārliecinoši nolikt eksāmenu, lūdzu šo cilvēku neuzrunājiet.
Pievienot komentāru