Altum Finanšu Institūcija - Slikts serviss
Tā nav sūdzība, bet gan pieredzes stāsts piesakoties uz aizdevumu. Apraksts sanāca garš, bet domāju, būs noderīgi jaunajam uzņēmējam.
Padalos ar savu pieredzi piesakoties uz Altum aizdevumu, lai jaunie uzņēmumi, kam ir aktuāla šāda veida palīdzība- izvērtētu savas iespējas. Un netērētu laiku gatavojot n-tos dokumentus un pārdzīvojot nepatīkamo izjautāšanu. Informācijas sagatavošanai laiks jātērē pietiekoši daudz un vēl varbūt nepieciešama arī palīdzība finanšu informācijas aizpildei:
a. Vienu diena jāvelta viņu mājas lapas izpētei. Iepazīstieties rūpīgi.
b. Tad vismaz 2 dienas iesniedzamās informācijas sagatavošanai.
c. jārēķinās ar zvanu, kura laikā tevi spīdzinās vismaz stundu , ja ne vairāk
d. vēl pusdiena vai diena papildus informācijas sagatavošanai.
e. Papildus informāciju iesniedzot arī nomocīsieties, jo mājas lapā jāiesniedz katrs dokuments atsevišķi un viens dokuments , kā viens fails. It kā liekas vienkārša lieta, bet tad kad tev paprasa atsūtīt līgumus vai lietisko pierādījumu , ka pamatlīdzekļi pastāv arī dabā, tad priecīgi nebūsiet.
Pirms pieteikšanās neskatījos komentārus un centos neklausīties citu pieredzi -domāju, ka varbūt nepaveicās. Tad man arī nepaveicās, lai gan brīdināja, ka tikai velti notērēšot laiku. Varu apstiprināt, ka Altum pieeja un procesa organizēšanai arī 2021. gadā nav mainījusies . Un nav runa par atteikumu, bet gan pieeju un procesu kā tas tiek organizēts.
1) Mājas lapā nav korekta informācija, ir salikti saukļi, kas neatbilst patiesībai :
a. Ņemiet vērā, ka izvērtējot pieteikumu, uzņēmuma biznesa plāns un tas ko esi īsajā laikā sasniedzis-nevienu neinteresē. Interesē tikai -vai Tu pats , kā fiziska persona spēsi atdot kredītu. Lai tā būtu, taču mājas lapā nav skaidri uzrakstīts.
b. Tā ka jārēķinās ar galvojumu, esoši pamatlīdzekļi un iegādājamā iekārta, kas arī nonāk uzņēmuma pamatlīdzekļu vērtībā -visdrīzāk nebūs pietiekoši. Pat ja uzņēmumam ir pamatlīdzekļi un tie ir iegādāti jauni. Cik % no vērtības tiek vērtēti, nekur nav uzrakstīti un konsultants arī atbild izvairīgi. It kā 40-60 % no vērtības. Kā ir īstenībā, nav zināms.
c. Un taisnība ir tiem, kas dalījās pieredzē, ka visdrīzāk aizdevumu ir iespējams saņemt, tad kad neesi uzsācis savu darbību. Biznesam visdrīzāk jābūt tādam , kas pērk/pārdot vai amatniecība. Ja sniedz pakalpojums, tevi neglābs pat noslēgtie līgumi un iestrādes.
d. Līdzfinansējums -ja tas ir transporta līdzeklis, jārēķinās ka iemaksa būs lielāka kā 10-20 %. Arī nebija skaidri pateikts ar cik % jārēķinās. Pieteikts tika komerctransports, ko izmanto pakalpojuma sniegšanā.
e. Vēl jārēķinās ar komisiju aizdevuma izsniegšanas brīdī, par ko arī mājas lapā neatradu informāciju.
2) Process :
a. pašam regulāri jāzvana un jānoskaidro statuss. Komunikācija no Altum puses darbiniekiem ir kūtra. Portālā arī nevari atsekot virzību, kā saprotu tas paredzēts Altum ērtībai pieņemot dokumentus. Pieņemto dokumentu statuss nemainās.
b. Uz portālā uzdotajiem jautājumiem -neatbild. Tā ka zvaniet.
c. Nav skaidrs pieteikuma izvērtēšanas process – it kā pieteikumus apstrādā analītiķi un komunicē ar klientu neskaidrību gadījumā, lēmumu pieņem komisija. Tā vismaz apgalvoja zvanu pieņēmējs. Ja palasa Altum vadības rakstus, tad sanāk ir konsultants, kurš jāpārliecina.
d. Visdrīzāk lēmumu par aizdevuma nepiešķiršanu jau bija pieņēmuši pirms papildus dokumentu saņemšanas. Nav skaidrs iemesls , kāpēc zvana un prasa vēl papildus dokumentāciju. Nav saprotama motivācija ?
3) Komunikācija :
a. Man analītiķa/konsultanta lomā patrāpījās padomju laika izstrādājums. Jautājumi tika uzdoti klaču līmenī-atgādināja bērnību, kad kaimiņu māju tantes skrēja pretim, lai iztincinātu bērnus, ko vecāki mājās dara. Tāpēc daudziem ir sajūta , ka iztincina par biznesa plāniem un kā tas tiek organizēts un tad ar šo informāciju dalās tālāk vai arī tirgo. Pamanīju, ka saucot sadarbības partnera nosaukumus, pie viena no nosaukumiem Altum darbinieks uzreiz sarosījās un uzdeva jautājumu, cik tad viņi maksā- bija sajūta, ka darbiniekam ir personīga interese.
b. Zvana no mob. tālruņa , kas nav minēts mājas lapā . Lai gan mājas lapā ir atsauce uz kontaktu sarakstu. Zvana saņemšanas brīdī nav saprotams vai tas ir Altum darbinieks. Nevari pārbaudīt. Un tā ka esi lūdzēja lomā, nevari atļauties arī kaitināt.
c. Un nokaitināt var – vakar zvanot un atgādinot, ka papildus dokumenti iesniegti un nav saņemta informācija, vai iesniegtie dokumenti ir pietiekoši un kad komisija pieņems lēmumu. Tad saņēmu atbildi, ka visdrīzāk lēmums būšot negatīvs. Un tad sāk uzreiz pārmest un brīnīties, kāpēc tad nenācāt prasīt uzreiz aizdevumu. Kad saņēma godīgu atbildi, ka visdrīzāk nekādu palīdzību nebūtu saņēmusi arī tajā brīdī. Un gaidot atbildi mums būtu nācies aizvērt uzņēmumu. Tad nepilnas stundas laikā altum portālā saņēmumu atbildi, ka aizdevums netiek piešķirts. Vērtējiet paši, kurš pieņem lēmumu un kā pieņem lēmumus.
d. Sarunas netiek ierakstītas, tā ka pierādīt neko nevari. Vismaz sarunas sākumā nav brīdinājums, ka tā tiek ierakstīta.
Secinājumi -pieteikties vajag, ja nu izdodas un pretim ir profesionāls analītiķis/konsultants , kas izprot biznesu .
Tas ko būtu darījusi citādi :
1) prasītu , lai nomaina analītiķi/konsultantu. Nav jācieš, viņi to dara par nodokļu maksātāju naudu. Mūsu naudu, ko maksājam gan esot kā darbinieks , gan jau kā uzņēmums.
2) Pirms dokumentus sagatavošanas -noteikti sazinātos ar kādu jauno uzņēmēju, kas šim procesam ir jau izgājis cauri. Viņu pieredze būtu bijusi noderīga. Jau iepriekš būtu zināma pieeja, ko vērtē. Pirms tam izvērtētu savas iespējas. Un netērētu laiku sapņošanai, ka valsts tiešām, tiešām - vēlas sniegt atbalstu jauniem uzņēmumam.
NESNIEGTU TIK DETALIZĒTU INFORMĀCIJU PAR UZŅĒMUMA PLĀNIEM . Jo to tāpat neņem vērā, lemjot par aizdevuma piešķiršanu. Vēl var izrakt sev bedri.
Pievienot komentāru