Atrisināta1a.lv - Atgriešanas tiesības
Iegādājos gaisa mitrinātāju www.1a.lv.
Saņemot preci iedarbināju to un sapratu ka tā pilnībā neatbilst ekspektācijām - prece ir skaļa, turklāt ap to veidojās peļķes. Pēc 2 dienām devos uz veikalu, lai izmantotu 14 dienu atteikuma tiesības.
Veikalā man tika paziņots ka preci es atgriezt nevaru, jo es tajā biju ielējis ūdeni un konsultants atsaucās uz uzņēmuma iekšējiem noteikumiem: "jūs preci varat izmantot tiktāl, cik jūs to izmantotu parastajā veikalā preces funkcionalitātes pārbaudei".
Kā iespējams pārbaudīt gaisa mitrinātāja funkcionalitāti neielejot tajā ūdeni?
Kā vienīgo iespēju preci atgriezt man minēja diagnostiku, uz kuru prece tiktu aizsūtīta un pārbaudītu, kāpēc veidojās peļķes.
Pagajušnedēļ saņēmu ziņu ka precei nav pamanīti defekti un ka man tā jāizņem.
Sazvanījos ar Paterētāju Tiesību Aizsardzības Centru un izrādījās, ka 1a nav tiesību atsaukties uz mistiskiem saviem iekšējiem noteikumiem, jo jebkurā gadījumā LR likumi ir augstāki par tiem.
Tāpēc nācās rakstīt iesnēgumu PTAC, lai atrisinātu šo situāciju.
Gadījumā ja veikals atsakās atgriezt jums naudu, miniet PTAC un uzreiz zvaniet tiem.
Prece ir jāatgriež.
Savā situācijā ceru uz to labāko.
Labdien,
Sazinājāmies ar Jums telefoniski un vienojāmies par situācijas risinājumu.
Darbinieks Jums sniedza informāciju, kas ir publiski pieejama Paterētāju Tiesību Aizsardzības Centra mājas lapā - Preces lietošana tās īpašību un veida noskaidrošanai un pārbaudei veicama, tiktāl, ciktāl to būtu iespējams izdarīt veikalā.
http://www.ptac.gov.lv/lv/content/atteikuma-ties-bas-1
Darīsim visu iespējamo lai atrisinātu šo situāciju, pēc iespējas ātrāk.
Ceram uz pozitīvu sadarbību turpmāk.
UPD:
Saņēmu ziņu no uzņēmuma to, ka nauda tiks atmaksāta 15 dienu laikā.
Sūdzību atzīmēšu kā atrisinātu tiklīdz nauda ienāks kontā.
Paldies par operatīvu situācijas risinājumu.
UPD2: Tikko saņēmunaudu par preci savā kontā. Līdz tam laikam biju paspējis sazināties ar PTAC un domāju ka pieprasījums no viņu puses bija pasteidzinājis procesu.
Prieks, ka situācija atrisinājusies, bet protams ka viņa nebija visu nervu vērta. Ziniet savas tiesības un neskaidrību gadījumā vērsieties vispirms pie PTAC.
Komentāri (4)
Jā, ko tik tie veikali neizdomā, lai viņiem nebūtu jāatgriež nauda. Tiešām vienkāršāk ir ieaicināt palīgā PTAC, lai tik strādā, viņi dzīvo no mūsu nodokļu naudas, tad lai vismaz atstrādā.
Fuj veikalam. Kaut gan es uzskatu, ka normas par 14 dienu atteikuma tiesību realizāciju ir aplamas un tās ļoti ietekmē preces cenu, jo uzņēmumi rēķinās ar to, ka daudz preces viņiem atgriezīs atpakaļ, tikai tāpēc, ka "es biju iedomājies, ka prece būs citādāka". Nu tas tiešām ir truli.
Atbilde uz veikala atbildi:
1. Ar mani telefoniski Jūs nesazinājāties un neesam vienojušies par situācijas atrisināšanu.
Vienīgais, kā jūs ar mani sazinājāties ir atsūtot īsziņu par to, ka precei nav konstatēti defekti un es to varu saņemt veikalā.
Uzrakstiet man, lūdzu, ziņu šeit un sazinieties ar mani, jo šeit esmu reģistrēts ar citu e-pasta adresi, nevis to, kuru izmantoju pirkuma veikšanai.
2. Esmu lasījis noteikumus, uz kuriem jūs pievienojāt saiti.
Un tur ir skaidri rakstīts:
"Tiesības pārbaudīt preci - patērētājs ir tiesīgs lietot preci, lai noskaidrotu tās īpašības un veidu, kā arī, lai to pārbaudītu"
Kādā veidā iespējams pārbaudīt gaisa mitrinātāja īpašības un veidu, neuzpildot tajā ūdeni?
Otrkārt,
"Patērētāja atbildība - patērētājs ir atbildīgs par preces vērtības samazināšanos vai tās izmantošanu pretēji labai ticībai, ja prece atteikuma tiesību izmantošanas laikā lietota, pārsniedzot tās īpašību un veida noskaidrošanai un pārbaudei nepieciešamās robežas"
Gaisa mitrinātājs paredz ūdens ieliešanu tajā, lai to izmantotu. Tā nepārsniedz tā īpašību un veida noskaidrošanas un pārbaudes nepieciešamās robežas.
Treškārt,
"Svarīgi! Preces lietošana tās īpašību un veida noskaidrošanai un pārbaudei veicama, tiktāl, ciktāl to būtu iespējams izdarīt veikalā"
Veikalā ir iespējams uzpildīt ūdeni gaisa mitrinātājā un iedarbināt to.
3. Vienīgais situācijas atrisinājums kā es atgriežu Jums preci, savukārt Jūs man - naudu.
Esmu gatavs iegādāties pie mums citu gaisa mitrinātāju, bet lai to izdarītu, man nepieciešams atgriezt šo, ko Jūs pašlaik man liedzat izdarīt.
Darbinieks mani informēja ka izdarīt es to nevaru jo es biju ielējis mitrinātājā ūdeni un tā vērtība ir samazinājusies, bet - skat. 2. punktu, kur atsaucos uz Paterētāja tiesībām.
Vēlētos atzīmēt, ka kad nopirku preci, uzrakstīju arī atsauksmi par to 1a mājaslapā un ieliku atzīmi - 2:
https://www.1a.lv/santehnika_apkure/klimata_iekartas/gaisa_mitrinataji/clean_air_optima_ca603
Tagad, brīnumainā kārtā uzradās vairākas atzīmes 5, 4, 3 un pat 1, bet vidējā atzīme ir ievērojami augusi.
Kāpēc to rakstu?
Nevajag uzticēties atzīmēm, kas ir mājaslapā, pie preces.
Lasiet komentārus.
Man gluži identiska situācija bija. Liedzās un neņēma preci atpakaļ 14 dienu laikā, kaut vēlāk PTAC man teica, ka viņiem tas bija jādara! Krāpnieki!
Otrs kā šis veikals krāpjas. ja cilvēks ir pircis preces līzingā - mēnešiem un pat līdz pus gadam neatmaksā naudu līzinga kompānijai atpakaļ! Līzings "karājas" uz pircēju mēnešiem, kaut prece sen kā pie pārdevēja.