K-Rauta Jelgava - Plaisa pļaujmašīnas korpusā?! Tas nav defekts!
K-Rautā uz garantijas remontu biju atgriezis zāles pļaujmašīnu. Pēc remonta konstatēju, ka pļaujmašīnas korpusā ir izveidojusies plaisa. K-Rauta darbinieces man paskaidroja, ka plaisa pļaujmašīnas korpusā tas neesot defekts un pļaujmašīna garantijas remontdarbiem netiks pieņemta. Pļaujmašīnu nepieņēmu pirms nebūs sagatavots atteikuma akts.
Komentāri (4)
Uzrakstiet PTAC, tur pateiks, kas jādara!
Jau uzrakstīts.
Labdien. Te atbilde no mūsu tiesību aizstāvjiem. Vārbūt noder.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir iepazinies ar Jūsu e-pasta vēstulē minēto un paskaidro, ka saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 16.pantu garantija ir ražotāja vai pārdevēja bezmaksas apsolījums atmaksāt patērētājam par preci vai lietu samaksāto naudas summu, apmainīt preci vai lietu pret atbilstošu preci vai lietu, bez atlīdzības novērst preces vai lietas neatbilstību. Garantija ir saistoša tās devējam atbilstoši garantijas dokumenta nosacījumiem. Tādejādi garantija ir ražotāja (pārdevēja, pakalpojuma sniedzēja) vienpusējas saistības pret patērētāju.
Garantija ir rakstveida dokuments, kurā ir jābūt norādītam, kas ir garantijas devējs, kāda ir garantijas remonta kārtība un termiņi, to PTAL nereglamentē. Gadījumā, ja garantijas devējs atsakās izpildīt garantijas saistības garantijas termiņā, tad jautājums ir jārisina, balstoties uz Civillikuma normām un Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā, t.i. griežoties tiesā vispārīgajā tiesāšanās kārtībā.
Tātad, garantijas dokumenta ietvaros Jums ir tiesības vērsties pie garantijas devēja garantijas dokumentā norādītajā termiņā un saskaņā ar garantijas nosacījumiem.
Garantijas tiesības neizslēdz patērētāja likumīgās tiesības.
Saskaņā ar PTAL 27.pantu patērētājs var izmantot savas likumīgās tiesības pieteikt prasījumu pārdevējam par preces neatbilstību līguma noteikumiem divu gadu laikā no preces iegādes dienas. Patērētājs iesniedz prasījuma pieteikumu pārdevējam divu mēnešu laikā no dienas, kad atklājis preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem.
Vispirms patērētājs ir tiesīgs prasīt, lai pārdevējs bez atlīdzības novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem vai bez atlīdzības apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem, izņemot gadījumu, kad tas nav iespējams vai ir nesamērīgi. Ja pārdevējs saprātīgā termiņā nav novērsis preces neatbilstību līguma noteikumiem vai nav apmainījis preci pret līguma noteikumiem atbilstošu vai ja minētās darbības veiktas, radot būtiskas neērtības patērētājam, patērētājs ir tiesīgs pieprasīt, lai pārdevējs attiecīgi samazina preces cenu vai atceļ līgumu un atmaksā par preci samaksāto naudas summu. Jāņem vērā, ka, samazinot cenu vai atceļot līgumu un atmaksājot patērētājam par preci samaksāto naudas summu, var tikt ņemts vērā preces nolietojums vai labums, ko patērētājs guvis, lietojot preci, un par ko līgumslēdzējas puses ir vienojušās.
Šajā gadījumā Jums ir jāiesniedz pārdevējam rakstveida iesniegums, norādot savu vārdu, uzvārdu, dzīvesvietas adresi un kontaktinformāciju; iesnieguma iesniegšanas datumu; strīda būtību, savu prasījumu un tā pamatojumu. Iesniegumam jāpievieno darījumu apliecinošu dokumentu kopijas, kā arī citus iesniegumu pamatojošus dokumentus (ja iespējams). Pārdevējs 15 darbdienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas sniedz patērētājam rakstveida atbildi uz iesniegumu un informē par iespējamo prasījuma izpildes veidu vai strīda risinājumu, ja minētajā laikposmā nav panākta vienošanās par patērētāja prasījuma izpildi vai alternatīvu prasījuma izpildes veidu.
Ja pārdevējs nesniedz atbildi uz iesniegumu, uzskatāms, ka pārdevējs atsakās izpildīt patērētāja prasījumu. Šajā situācijā vai gadījumā, ja ir saņemts atteikums un Jūs tam nepiekrītat, Jums ir tiesības vērsties PTAC ar iesniegumu (http://www.ptac.gov.lv/content/iesniegt-s-dz-bu).
PTAC vērš Jūsu uzmanību tam, ka vienlaicīgi Jūs nevarat izmantot savas tiesības saskaņā ar garantijas dokumentu un patērētāja tiesības saskaņā ar likumu, Jūs izvēlaties jautājuma risināšanas veidu – vēršanos pie garantijas devēja garantijas dokumenta ietvaros (garantijas devējs un pārdevējs var būt dažādas juridiskās personas) vai izmantojot patērētāja likumīgās tiesības, vēršoties pie pārdevēja ar rakstisku iesniegumu.
Par darbinieku darbībām Jums ir jāvēršas pie firmas vadības.
Kā jau to varēja gaidīt no K-Rautas zvanīja un aicināja paņemt pļaujmašīnu, esot visi nepieciešamie akti no eksperta. Kādi dokumenti - tas nav jāmin. Esmu pļaujmašīnu dauzījis, lauzis un salauzis. Ja tas tā - tad ko taisīja pirmo reizi? K-Rauta - līdz šim Jūsu veikalā esmu katru gadu atstājis no 500 līdz 2000 eiro gadā. Saprotu ka tas Jūsu apgrozījumam tāds nieks vien ir, bet tagad šo naudu atstāšu Krūzā. Veiksmi darbā.