Double Coffee - Mutes bŗūķētāja, garastāvokļa bojātāja oficiante
Aizgājām ar draudzeni 23.02. pl. 5.00.paēst uz DC''Vecrīga''. Apsēdāmies pie galdiņa, pēc 10min neviena oficiante ne acis nebija pametusi uz mums, ēdienkartes paņēmu pati.Vēl pēc 30 min neviena tā arī nebija paskatījusies pat, nerunājot par tuvošanos mūsu galdiņam (mums nekur nebija jāsteidzas, tāpēc agrāk nesākām celt traci). Draudzene aizgāja parunāt, vai tad te pašapkalpošanās naktīs ir. Pēc 5min viena - tumšiem čirkainiem matiem un ar brillēm - izdomāja atnākt. Pateicām, ka gribam sendvičus. viņa atbild tikai, ka naktīs virtuve nestrādājot. Haallloo - es nosēžu velti pusstundu, nogaidos uz velns vinju zin ko, pa to laiku noskatījāmies, kā atnāk un, nesagaidījuši oficianti, aiziet vairāki cilvēki, kamēr viņas vnk vāc nost galdiņus, lai man pateiktu, ka es ēst nemaz nedabūšot. lieki piebilst, ka tas nebija nekur rakstīts. Chilli pica tak strādā naktī! Es atļāvos pateikt, ka esmu nosēdējusi tik ilgi un man to pasaka tikai tagad. Briļļainā oficiante tikai strupi, atbildēja, ka viņām esot jāapkalpo arī ''leja'', viņas esot pārāk aizņemtas un nejūtas vainīgas un atbildīgas, ka nepaspēj visus apkalpot. Atvainošanās saviem klientiem viņai, acīmredzot, pat prātā neienāca. Tad es uz šādu strupu un augstprātīgu atbildi, izstāstīju mierīgā valodā, vai viņa zin, cik cilvēki pa šo laiku ir atnākuši, nesagaidījuši uzmanību un aizgājuši. Uz to viņa atbild vēl strupāk un augstprātīgāk ''Jums jau nu par to nav jāuztraucas!'' Man vienkārši žoklis atkārās. Iedomājieties - man KĀ KLIENTAM vairāk rūp tas, ko dara un ko padomā citi klienti, nekā viņai KĀ OFICIANTEI . Es tikpat mierīgi atbildēju, ka šī nu ir arī mana pēdējā reize. Kā uzņēmums var algot darbinieku, kuram ir pilnīgi vienaldzīgas uzņēmuma intereses un kurš neapjēdz vienu no biznesa pamatlikumiem, ka klientam vienmēr būs taisnība? Garastāvoklis man bija sabojāts un es izgāju laukā ''mēreni'' šokēta par šādu attieksmi. Kādai gan ir jābūt bezkauņai, lai vispār šitā izrunātos, kur nu vēl ar klientu! Ja Tu, meitenīt, nespēj pastrādāt piecos no rīta, tad, manis pēc, strādā pa dienu, vai vienkārši aizej no darba, nečakarē sev smadzenes un nebojā uzņēmuma reputāciju!
Komentāri (22)
Ilze - vai nav pa skarbu tavs stāstiņš? Ok saprotu tevi, bet saprotu arī otru pusi - oficianta darbs nav tas rožainākais.. un par to ka DB sendvičus nevar dabūt visu nakti, to jau sen zināju - tā nav tikai vecrīgas DB bet arī citos. varbūt vaig būt vairāk informētai, īpaši ja dzīvo Rīgā un apmeklē ēdināšanas uzņēmumu iestādes. Un tev tiešām nenoveicās, varbūt vaig pamainīt arī attieksmi, un redzēsi ka vairāk veiksies, ne tikai šai jomā, bet arī visās citās. Veiksmi :)
Anetiic - es zinu ka šis nav vienīgais gadījums, par DC, vari intereses pēc palasīt double coffee mājaslapā, tur ir atsauksmju sadaļa, tur ir tika daudz sūdzību par apkalpošanu...u.c.
Varu padalīties arī ar savu DC pieredzi. Mēs divatā ar kolēģi pusdienlaikā no 1-2 gājām ēst uz DC, uz stabu un brībīvas ielas stūra.
1) Ēdienkarti atnesa pēc 10 min,
2) pēc 30 min. mana kolēģe jau gāja pie oficiantēm un mēģināja pasūtīt to ko vēlējāmies, tad viņai teica ka pienāks,
3) atnāca vēl pēc 10 min, veicām pasūtījumu,
4) manai kolēģei atnesa pārtiku burtiski pēc neilga brītiņa, bet man bija pasūtīta mannā putriņa, gaidīju vēl 30 min, un tad man atnesa aukstu putru, ēdienkartē nekas nav minēts par akstām putrām, jo dažas dienas pirmstam, man atnesa tik karstu, ka nespēju pat norīt, un te pēc pāris dienām tajā pat iestādē, citi oficianti atnes aukstu, ta ka nedomāju, ka pavāri ir vainīgi, domāju, tā ir oficiantu vaina,
5) un vēl tājā vietā nebija nemaz tik daudz cilvēku, viņas abas tikai pie kases visu laiku ķiķināja un čaloja,
6) Tajā pat laikā daudzi klienti nevarēja sagaidīt, kad viņiem atnesīs rēķinus, vai paņems un atnesīs atlikumu, viņi sāka lēnā garā paši iet, un tad viņas pēc piektā klienta sarosījās,
7) ar to jau vēl stāst nebeidzas - mums tika atnests nepareizais rēķins, mēs godprātīgi cilvēki skatījāmies ka kaut kā pārāk maza summa ir sanākusi un ka par maz to vienību, mēs bijām pasūtījušas vairāk, kā tur bija rakstīts, atkal gājām pie oficiantes un teicāk ka tas nav mūsu rēķins, viņa vēlreiz atnāca ar karšu lasītāju un teica lai piemaksājam,
Lai nu kā tur arī nebūtu, lai arī liktu piemaksāt, bet pieklējīgās iestādēs, ja oficiants kļūdās, parasti klientam vai nu neliek maksāt, vai arī kaut ko uzsauc, vai kaut vai atvainojas, mēs nudien no tā neko nesaņēmām.
P.S. Mēs vairs tur neiesim.
P.S., P.S. Es tikai nesaprotu, - vai tiešām DC vadība nav ieinteresēta viņu uzņēmumu izaugsmē, un reputācija viņus nemaz neuztrauc? Vai neuztrauc tas ka zaudē galvenokārt klientus???
laikam tur, likt klientam gaidīt 30 min., māca darbā iestājoties..man bija līdzīgi..pankūkas atnesa pāc skata vakardienas un atdzisušas, garšoja, hm drīzāk negaršoja ne pēc kā..pretīgi..bet pie rēķina gan neaizmirst dzramnaudas 15% pierēķināt..gribi tu to vai nē..un vispār ko nozīmē komentāri par nabaga pārstrādājušmies oficiantēm..maini darbu ja nevari to veikt labi un ar prieku!!!
DC!! Pirms pasūtat ēdienu rūpīgi pārjautājiet kā tas ir pagatavots. Es ar draudzeni aizgajām uz DC, tas kurš galerijā centrs. Sākumā oficiante bija ļoti aktīva, nāca (nepārspīlējot) ik pēc pusotras minūtes ar jautājumu "vai esat izvēlējušās" Tas arī sākumā nokaitināja. Kad pasūtīju kartupeļu pankūkas, tas atnesa, PROTAMS, pēc ļoti ilga laika, pietam...nezinu vai tas vareja nosaukt par pankukam, vnk pusceptas kartupeļu šķēlītes.kad pajautāju oficinbatei vai tas ir pankukas viņa atbildeja, ka jā, bet pankukai tach jabut ar miltiem un olu. Ļoti labi ka pieklājīgi paņēmā TO ēdienu prom, un veicam citu pasutijumu.
Khh... :) Klients karalis. Nu jā, labi, parasti klientam jābūt taisnībai, bet ir arī pretīgi klienti... Kā var nezināt precēm cenas no galvas (šoreiz par veikalu)? Njā, ja veikalā katru dienu nāk jauna prece un man tā pasaka, tad man nav komentāru... Tas šoreiz par klientu attieksmi!
Es kādu laiku atpakaļ ar draugu iegriezos Galerijas Centrā DC. Apsēdos un sāku runāt ar draugu par visādām lietām, bet kad kāds pienāks tā arī nesagaidīju un mēs aizgājām prom un aizgājam citur ēst, jo es nebūšu tas, kurš ies teiks, lai mani apkalpo. Nožēlojami, manuprāt.
Princeses baigās - tad eedat maajaas, ja kas nepatiik... visi ir cilveeki un visi kaadreiz nogurst... pameeginiet katru dienu skatiities uz tupiem un aprobezotiem purniem...
Tiešām šajā iestādē bieži nākas sastapties ar to, ka ļoti ilgi jāgaida, kad tevi apkalpos. Cik vien tur esmu bijusi, vienmēr kāda pusstunda, reiz pat Vecrīgā uzņēmām laiku - 40 min.
Bet ne jau vienmēr oficiantes ir vainīgas. Vnk maz darbinieku, nepaspēj.
Paklau, Anetiit, man pie kājas, ka oficiantes darbs nav tas rožainākais, viņa izvēlējās tādu strādāt, tad lai dara to pēc tīrākās sirdsapziņas un tā kā pienākas. Nekādā gadījumā nav attaisnojums šādai attieksmei pret klientiem!
Man tāpat bija Ganbei Alfā un Čilli Picā pie Laimas pulksteņa 40 min. nenesa ēdienkarti līdz paņēmu pati!
ja oficiantei riebjas savs darbs, lai nestraadaa.
piekriitu DC saak kristies deelj apkalposhanas
ssis ir restoraans un edienu gatavo uz vietas nevis iepriekss sagatavo un pecam uzsilda...:ptaadeell tik ilgi...
Man pagaidām pret DC ir labas atsauksmes. Diezgan ātri, garšīgi. Es tādā gadījumā (ja apkalpojošais personāls tik augstprātīgi izturās) tieši uzzvanītu administrācijai un visu izteiktu. Domāju, ka būt par īstu oficiantu ir tiešām māksla, bet nu tagad darbā ņem tādus, kuras neko nesajēdz no sava darba.
Nu par apkalpošanu varētu teikt, ka oficantes būtu vēl ok...bet pārreiz gadījās ka mums ar draudzeni atnesa saskābušas pupiņas...protams informējām oficanti, bet protams palikām bez atbildes...apēdām kas bija labs un aizgājām prom!!!:) Nu vienkārši sakot nevienu tas neuztrauca!!:)
Pilnīgi piekrītu teksta autorei. Tās DC oficiantes ir reti bezkaunīgas. Līdzīgi gadījies divas reizes. Tik slinkas un iedomīgas oficiantes kā DC nekur neesmu satikusi. Arī ēdiens tur katru reizi savādāks, vienreiz atnesa makaronus, kam laikam bija piemirsies nokāst ūdeni. Citu reizi - vecu zivi. Jau labu laiku tur neesmu bijusi, piegriezās tas viss. Bija jau tur arī šis tas garšīgs un labs, patika arī interjers, tomēr tās oficiantes gribas vienkārši nožņaugt - Kur viņi tādas atrod?
Ko jūs gribat, neaudzinātu un neizglītotu cilvēku šajā valstī ir daudz un apkalpot neprot. Kāda strapība tu esi noguris vai nē, ja strādā ar citiem cilvēkiem apkalpošanas jomā, pie tām tādā vietā, kur cilvēki iet atpūsties nevis uz oficiantes drūmo ģīmi skatīties.
tiešām apnikušas tās princeses oficiantes, bāc ja nu tu esi tik gudra tad kāpēc esi oficiante nevis direktore..??
Mēs ar draugu arī aizgājām, itkā viss būtu ok oficiante ātri mūs pamanīja un pienāca, bet tā sejas izteiksme vnk dramatiska.Mēs pasūtījām tikai kafiju un maizītes, kafija bija super nekādas vainas, bet tās maizītes nemaz neēdām, jo varēja manīt ka tādas iezaļganas, uz ko oficiante atbildēja nepatīk neēd, neviens nespiež..
Mums atkārās mute, tad viņa strauji pagriezās un aizgāja pie letes un tur ar meiteni pilnā balsī smējās...
Bijām šokā, bet es esmu pārāk augstās domās par sevi, un uzskatu ka nevienam nav atļauts šādi rīkoties pret citu cilvēku, izsaucām menedžeri un rakstiski iesniedzām sūdzību.Izskatījās ka šai princesei šī nebija pirmā sūdzība un viņa jauki krāmēja mantiņas!
Cienam sevi un neļaujam kādam sevi šādi pazemot!!!
Man saskarsme ar DC ir bijusi tikai negatīva. Pagājušovasar ar kolēģi iegājām ap pusdienlaiku iedzert kafiju DC pie Līvu laukuma. Zāle pustukša, bet mūs visas oficiantes vienkārši ignore. Sēdam, gaidam, 10 min, 15 min. Pie blakus galdiņa apsēžas ģimene no kaimiņzemes, treniņtērpos un zelta ķēdēm. Cēli paejot mums garām kā tukšai vietai, oficiante viņiem aiznes ēdienkarti. Mūs turpina ignore. Domājām, jau- nu cik ilgi? Demonstratīvi sēžam pie tukša galdiņa zāles vidū. 0 emocijas.
Kopumā nosēžot ~40 min, piecēlāmies, es piegāju pie bāra stāvošajām oficiantēm un vnk mierīgi pateicu, ka, ja kādu galdiņu vnk neapkalpo, tad par to ir jāuzliek paziņojums uz attiecīgā galdiņa. Nesagaidot atbildi, apgriezos un gāju prom, nozvēroties DC iestādījumos vairs mūžam nenākt.
Šovasar citi kolēģi pierunāja ieiet pusdienās DC vienā tirdzniecības centrā. Es jau teicu par savu negatīvo pieredzi. Nu ko, izbaudījām DC attieksmi pret klientiem visi atkal. ēdienkartes mums atnesa pēc min 15, bet ēdienus- pēc 40 min, pie tam, pilnīgi aukstus visus, vienalga, vai pasūtītas kartupeļu pankūkas, vai kaut ko līdzīgu filejai. Bez tam, izbaudījām uz sevis to, ka oficiante ar mūsu kompānijas vīrieškārtas pārstāvi runāja laipni, bet ar mums- 2 sievieškārtas pārstāvēm- demonstratīvi nelaipni. Toties mēs varējām uzjautrināties par to, kā viņš mēģina tikt galā ar ~ 50 gramus lielo filejas gabalu, kas laikam bija nogriezts no kāda kerzas zābaka, jo ar nazi to sagriezt nevarēja. Vispār ēdiens bija tādas "kvalitātes", ka gribējās to kā misteram Bīnam restorānā vnk kaut kur sabāzt, jo ēst to nebija iespējams. Taču tas netraucēja mūsu rēķinam pieskaitīt 15% par apkalpošanu. Un uz mūsu teikumu, ka dzeramnauda taču ir brīvprātīgs pasākums par labu apkalpošanu, oficiante atbildēja, ka viņiem tā pieņemts.
Lieki teikt, ka ne es, ne mani kolēģi vairāk DC nav bijuši un pat galējā badā tur neies. Ja tāds ir DC apkalpojošā personāla mērķis, tad tas tika sasniegts.
Ilze vienkārši nebija izdrāzta, tāpēc arī tik nikna. Šitādas vecenes vispār publiskās vietās nedrīkst laist.
pizdec :))))) ak juus - lopi...neviens normaals cilveeks neies straadaat taadu suuda darbu, kaa oficiants! cilveeks ir spiests straadaat, lai izdziivotu. un veel, es censhos vienmeer laipni uzrunaat cilveekus, kuri mani apkalpo, taapeec paarsvaraa sanemu atpakal tik pat laipnu apkalposhanu. Ja tu pati taka zhurka atnaaci un visiem dirsi virsuu, domaadama, ka esi kaada princese, ta arii sanemi taadu losiigu atieksmi! he heeeeeeee...
Nu pirmkārt - oficiantes darbs nav sūda darbs!! Pati esmu strādājusi, jo esmu studente un tomēr gribās kādu naudiņu lieku, kad vēl nav tās izglitības un bagātu seņču.. Arī alga ir normāla, bet skatoties kur strādā. Ir dažreiz tā, ka kāds saslimo vai arī wnk atļaujas neatnāk uz darbu...un tad tiešām ir grūti pastrādāt, kad tev 6 galdiņu vietā ir jāņēm 12 vai arī visi 15..pati strādāju un zinu kā tas notiek. Un vēl..laipnā attieksme tikai sekmē labu apkalpošanu!! Viesmīlis arī ir cilvēks un